X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבו-מאזן. משוכנע שיחיה עד גיל 100 [צילום: פלאש 90]
אבו-מאזן נגד אינתיפאדה חמושה נגד ישראל בגדה
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתנגד לאינתיפאדה חמושה חדשה נגד ישראל וגורס שהיא תביא לאסון גדול על הפלשתינים בשטחי הגדה. אבו-מאזן חושש ממלחמת אזרחים ומכך שקבוצות הטרור החדשות שקמו בגדה ישבשו את תהליך העברת השלטון ברש"פ לקראת פרישתו

יו"ר הרש"פ אבו-מאזן החל הלילה בשורה של מגעים דיפלומטיים כדי להביא להפסקת פעילות צה"ל בעיר שכם שנתונה במצור של צה"ל יותר משבועיים כדי למנוע יציאת מחבלים שמנסים לבצע פיגועי ירי בצירים הראשיים. צה"ל פשט הלילה על דירת מסתור בעיר העתיקה של שכם ופוצץ מעבדה שייצרה מטעני חבלה עבור קבוצת "גוב האריות". בחילופי הירי בין צה"ל למחבלים נהרגו 3 מהם, עוד 22 נפצעו, 5 מהם באורח קשה.
לשכת אבו-מאזן פירסמה הודעה כי מדובר ב"פשע מלחמה" וגורמים ברש"פ אומרים כי הפעולות של ישראל מחלישות את הרש"פ בעיני הרחוב הפלשתיני. בשבוע שעבר חזר יו"ר הרש"פ אבו-מאזן על התנגדותו לאינתיפאדה מזויינת חמושה נגד ישראל בשטחי הגדה והביע תמיכה ב"התנגדות עממית בדרכי שלום" (מוקאוומה סלמיה-בערבית). זהו הרעיון שאבו-מאזן מוביל מאז עלייתו לשלטון ב-2005 ופירושו התנגדות לכיבוש הישראלי באמצעות הפגנות, חסימות צירים, ידוי אבנים ובקבוקי תבערה אך בשום פנים ואופן לא שימוש בנשק חם. מדובר בעמדה קבועה של אבו-מאזן שאותה הוא השמיע כבר באינתיפאדה השנייה בשנת 2000, בניגוד לעמדת יאסר ערפאת שהוביל את האינתיפאדה.
אבו-מאזן סבור שאינתיפאדה חמושה חדשה תפגע קשות בפלשתינים בשטחי הגדה אשר רובם אינו רוצה בה, להערכתו, ישראל הרבה יותר חזקה מבחינה צבאית מהפלשתינים וצה"ל יחסל את כל הקבוצות החמושות בגדה ואינתיפאדה כזו רק תדחה בהרבה שנים את הפתרון המדיני ותשאיר את הפלשתינים תחת השליטה המלאה של ישראל. על-פי גורמים בכירים ברש"פ, אבו-מאזן חושש שאינתיפאדה תחזק את מעמד הדור הצעיר החדש בשטחי הגדה שידרוש חלק מעוגת השלטון ותשבש את תהליך העברת השלטון בצורה מסודרת למקורבו חוסיין א-שיח' שהתחיל לפני כמה חודשים.
חוסיין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, ביקר כבר בוושינגטון לפני שלושה שבועות וקיבל "אור ירוק" מממשל ביידן לאחר שכבר קיבל את הסכמת ישראל, מצרים, ירדן וקטר. מינויו של חוסיין א-שיח' ליורשו של אבו-מאזן מחייב תהליך של בחירות לנשיאות בשטחי הגדה, רק כך הוא יכול לקבל לגיטימציה עממית, בינתיים פועל אבו-מאזן לחזק אותו בתנועת פתח שהיא מפלגת השלטון, הוא מעניק לו בהדרגה סמכויות ועוזר לו לחסל פוליטית את יריביו בצמרת התנועה.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי בין אבו-מאזן לבין חוסיין א-שיח' קיימת ברית שעל פיה התחייב א-שי'ח בתמורה לקידומו הפוליטי לדאוג לאבו-מאזן ולבני משפחתו לאחר שיירד מהבמה הפוליטית ולא לפגוע באימפריה הכלכלית האדירה של שני בניו. אבו-מאזן בן ה-87 משוכנע שהוא יחיה עוד זמן רב והוא אומר למקורביו כי על סמך הגנים במשפחתו הוא יגיע לגיל מאה.
הטרור מהווה סכנה לשלטון אבו-מאזן
למרות דבריו, יו"ר הרש"פ אבו-מאזן הינו אדם חולה שנמצא בהשגחה רפואית צמודה, זוהי הסיבה שהוא עצמו החל בתהליך הכשרת יורשו והעברה הדרגתית של השלטון, הוא האחרון בדור המייסדים של תנועת פתח שהיא מפלגת השלטון, כבר 16 שנים לא התקיימו בחירות בשטחים, הן היו אמורות להתקיים בשנה שעברה אבל אבו-מאזן ביטל אותן והאשים את ישראל כי היא טירפדה אותן, האמת היא שהוא חשש מתבוסה מחפירה שלו ושל תנועת פתח בבחירות כפי שאירע בבחירות לפרלמנט בשנת 2006. ברחוב הפלשתיני יש התנגדות עזה ליורש המיועד חוסיין א-שיח', הוא נחשב לאדם מושחת שביצע הטרדות מיניות רבות. הדור הצעיר הפלשתיני מתנגד לו ותומך במרוואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה ומי שהקים את קבוצת "גדודי חללי אל-אקצה". ברגותי אסור בכלא הישראלי ומרצה עונש של 5 מאסרי עולם על רצח ישראלים.
ברגע שאבו-מאזןן ימות או יכנס למצב של נבצרות רפואית, קרב הירושה בצמרת פתח ייכנס להילוך גבוה ביותר, כרגע הוא מתנהל מאחורי הקלעים אך הוא צפוי לפרוץ החוצה בצורה של מאבקים אלימים בשטח בין המליציות החמושות של בכירי פתח, דבר שעלול להביא למלחמת אזרחים. לכן, ההערכה היא שאבו-מאזן ומקורבו חוסיין א-שיח' רוצים להימנע מהתרחיש הזה והם יעשו הכל כדי להרגיע את השטח ולסייע לישראל, מבלי להשאיר טביעות אצבע, לחסל את הקבוצות החמושות שעלולות לחבור לתנועת חמאס ולערער את יציבות שלטונו של אבו-מאזן.
צה"ל נערך לכמה תרחישים ל"יום שאחרי אבו-מאזן" והוא אמור לפרוס כוחות גדולים בשטח כדי להגן על חצי מיליון האזרחים הישראלים שמתגוררים מעבר לקו הירוק וגם למנוע התנגשויות מזויינות בין המליציות השונות שעלולות לסכן את ישראל. המשימה תהייה לאפשר קיומן של בחירות בשטחים כדי שייבחר יורש לאבו-מאזן. המטרה הקרובה של ישראל והרש"פ היא לייצב את המצב הביטחוני בגדה, אבו-מאזן חושש מאינתיפאדה חמושה, זהו האינטרס המשותף של ישראל והרש"פ וללא יציבות ביטחונית אי-אפשר לדבר על חידוש המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ.

תאריך:  25/10/2022   |   עודכן:  25/10/2022
+ראשוני: פיגוע במחסום קלנדיה - מחסל נוטרל
20:54 25/10/22  |  עידן יוסף

דיווח ראשוני על מחבל שנוטרל במהלך פיגוע במחסום קלנדיה. אין פרטים נוספים.
בתוך כך, נתפס המחבל מהפיגוע בפונדוק מצב הפצוע בינוני-קשה.

+צומת תפוח: נהג אוטובוס נפצע קל בפיגוע אבנים
20:52 25/10/22  |  עידן יוסף

פורעים פלשתינים יידו אבנים לעבר אוטובוס שנסע סמוך לצומת תפוח ופצעו את הנהג באורח קל. צוות מד"א טיפל בו ופינה אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקוה.

+יהודי בן 55 נדקר בבטנו בכפר הפלשתיני פונדוק
17:33 25/10/22  |  איציק וולף

גבר יהודי בן 55 נדקר בבטנו כשיצא מחנות פלשתינית בכפר פונדוק, שעל כביש 55 סמוך לקדומים. הוא פונה ברכב לצומת סמוך ושם החלו כוחות של מד"א לטפל בו. מצבו של הפצוע קל עד בינוני.

+אלוף במיל. הימן: הפעולה הלילה הוכיחה - אין צורך במבצע נרחב
08:28 25/10/22  |  איציק וולף

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי inss, אלוף (במיל.) תמיר הימן, טוען בעקבות הפעולה הצבאית שנערכה הלילה בשכם כי הפעולה הלילה הייתה ממוקדת, מוכוונת מודיעין, קטלנית, קצרה ויעילה וכי היא מוכיחה שאין צורך במבצע נרחב.
"מומלץ לשמור על קור רוח ולא לנוע בין תסכול לאופוריה. זה מבצע חשוב בשרשרת מבצעים. יש פה הצלחה אבל חשוב לשמור על פרופורציות וצניעות. הדרך עוד ארוכה. על-אף המאמץ בהגנה, גם לאויב יהיו הצלחות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
לטענת הימן, יש להימנע מסגר ממושך על ערים פלשתיניות, משום שפעולה זו תצרף עוד אנשים למעגל התסכול והייאוש. "ההפרדה בין אוכלוסייה לטרור היא אומנות המידה הנכונה של המערכה כנגד הטרור הפלשתיני. הכרעת גוב האריות בשכם היא עניין של זמן. אך גוב האריות הוא רק סימפטום לתופעה רחבה יותר המסכנת את יציבות המערכת הפלשתינית. גוב האריות כהשראה הוא סיכון עמוק יותר, כיוון שעלול להתחבר עם משבר מנהיגות פלשתיני וליצור ״סופה מושלמת״. זהו אתגר שרחב בהרבה מתא הטרור בשכם. הפעולה למול אתגר זה תחייב גם מאמץ מדיני הכולל חזון אסטרטגי ומדיניות לטווח הארוך בזירה זו", טען.

+צה"ל חיסל בשכם בכיר בארגון גוב האריות
07:05 25/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוחות צה"ל וימ"מ פעלו הלילה בלב העיר שכם, הרגו את ודיע אל חוח, הנחשב לבכיר בארגון הטרור גוב האריות ופוצצו מעבדת טרור ששמשה את תשתית המחבלים שאחראית לפיגועים רבים שאירעו לאחרונה בשומרון

חמישה פלשתינים נהרגו בחילופי הירי [צילום: פורסם ברשתות החברתיות הפלשתיניות]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו-מאזן נגד אינתיפאדה חמושה נגד ישראל בגדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
כוחות צה"ל וימ"מ פעלו הלילה בלב העיר שכם, הרגו את ודיע אל חוח, הנחשב לבכיר בארגון הטרור גוב האריות ופוצצו מעבדת טרור ששמשה את תשתית המחבלים שאחראית לפיגועים רבים שאירעו לאחרונה בשומרון
איציק וולף
נשיא המדינה אמר ערב טיסתו לארצות הברית כי ידון עם הנשיא האמריקני על הסכם הגז עם לבנון, על האיום האירני ועל שאיפת ישראל לצרף עוד מדינות באזור למעגל השלום
עידן יוסף
לוחם נהג באלימות כלפי פלשתיני בחסם בעיר חברון והושעה    עימו הושעו קצין ולוחם שלא פעלו למניעת האירוע    הרמטכ"ל: חריגה בוטה מערכי צה"ל
מתי דוד
השמאל מאשים את ישראל כבסיס קולוניאליסטי    האידיאולוגים של השמאל, משלים שיש להם פתרון לחלום השלום    האריסטוקרטים של השמאל, רואים עצמם כמתקני העולם והשלום
יוני בן-מנחם
ישראל החליטה לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים בשטחי הגדה של מחבלים מסוכנים העוסקים בטרור נגד ישראלים. מדובר בהחלטה הנובעת משיקולים פוליטיים כדי להימנע ממבצע צבאי גדול בעיר שכם ערב הבחירות, הסיכולים הממוקדים אינם מספיקים לעצירת הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il