X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קבוצת גוב אריות. ספגו מהלומה קשה
רצועת עזה אינה מסייעת לקבוצת "גוב האריות"
רצועת עזה שומרת על שקט יחסי למרות ההסלמה בשטחי הגדה והפעילות המוצלחת של ישראל נגד קבוצת "גוב האריות". ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי מסתפקים בינתיים בגינויים ובאיומים, שום רקטה לא שוגרה לעבר ישראל אך אין בכך אינדיקציה למה שצפוי בהמשך

זעם רב שורר בעיר שכם, שנתונה בסגר הדוק יותר משבועיים, על כך שהרש"פ, מדינות ערב וארגוני הטרור ברצועת עזה אינם נחלצים לעזרת תושבי העיר כדי להפסיק את פעולות צה"ל בעיר ולהסרת הסגר. התושבים שואלים: "היכן ההבטחות של יחיא סינוואר וזיאד אלנח'אלה על מדיניות "אחדות החזיתות"? היכן משוואת "עזה-שכם"? מדוע חמאס והג'יהאד האיסלאמי לא משגרים רקטות לעבר ישראל כדי לסייע לנו?"
רצועת עזה שומר שקט יחסי מאז המבצע של צה"ל נגד הג'יהאד האיסלאמי ברצועה בחודש אוגוסט שעבר("עלות השחר"). זמן קצר אחרי חיסולו של המחבל וודיע אל-חוח מראשי קבוצת "גוב האריות" בשכם כינסו הפלגים ברצועת עזה ישיבת חירום שבה הודיעו על יום אבל ושביתה כללית וקראו לתושבי הרצועה לצאת לתהלוכות מחאה לייליות לתמיכה בתושבי הגדה ומזרח ירושלים. ואכן בפועל בכמה מקומות ברצועה היו אמש תהלוכות תמיכה בתושבי שכם והתגודדויות של עשרות צעירים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר גדר הגבול עם ישראל.
ארגון חמאס הוא אשר דחף בחודשים האחרונים את תשובי הגדה ומזרח ירושלים לעבר אינתיפאדה חמושה חדשה נגד ישראל תוך הבטחה כי יתמוך בפועל באינתיפאדה כזו ויסייע לה באמצעות ירי רקטות מהרצועה. הוא גם מוביל עד היום קמפיין תמיכה גדול ברשתות החברתיות של קבוצת "גוב האריות" ואף העביר לה יותר ממיליון דולר למימון פעילותה. אולם, למרות התמיכה הזו לא נורתה עד היום אפילו רקטה אחת מתחום הרצועה לעבר ישראל.
מעבר להצהרות תמיכה של מנהיגי הפלגים הפלשתינים וסיסמאות שדופות התומכות בקבוצת "גוב האריות" ותושבי שכם לא נעשה שום צעד ממשי בשטח. בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי איימו אתמול כי רצועת עזה תצטרף לעימות במקרה של הסלמה קרובה בשטחי הגדה, כאילו שעד עתה לא הייתה הסלמה. תנועת חמאס הודיעה כי "ההתנגדות בעזה ובגדה לא תוותר על חובתה ואילו ארגון הגי'האד האיסלאמי הודיע כי "עזה לא תותיר את הגדה וירושלים לבדן".
מדוע רצועת עזה שומרת על שתיקה עד כה? יש לכך כמה סיבות:
  • פרגמטיות מצד ארגון חמאס שרוצה לשמור על הסיוע הכספי הקטרי החודשי לרצועת, על המשך כניסת אלפי פועלים מהרצועה לעבודה בישראל ועל ההקלות ההומניטריות ושיקום הרצועה מנזקי המלחמות האחרונות.
  • חמאס עדייין לא שיקם את מערך המנהרות וייצור הרקטות שנפגע קשות במלחמה במאי 2021( "שומר החומות")
  • ישראל הפיקה את הלקחים ממבצע "שומר החומות" במאי 2021 וגיבשה אסטרטגיה חדשה של הפרדה בין הגזרות השונות וניתוק הקשר בין רצועת עזה לבין מזרח ירושלים, הגדה וערביי ישראל.
ישראל הוכיחה בחודש אוגוסט האחרון כי היא איננה נרתעת לקחת את היוזמה לידיה ולהנחית מכת מנע צבאית על הג'יהאד האיסלאמי ברצועה. המבצע הצבאי של ישראל נגד הג'יהאד האיסלאמי הוכיח כי ישראל נטשה את "מדיניות ההכלה" ועברה למדיניות היוזמה והנחת המכה המקדימה והחיסולים. זה היה מסר חשוב שחמאס הפנים אותו.
ההרתעה הישראלית מול ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי ברצועת עזה נשמרת לפי שעה, אי-אפשר לשלול את האפשרות שבכל זאת ישוגרו כמה רקטות מהרצועה לעבר ישראל כאות אזהרה אך ההערכה במערכת הביטחון הישראלית היא כי עד לבחירות לכנסת בשבוע הבא לא צפוייה הסלמה גם בגבול הרצועה. השאלה הגדולה היא האם ההרתעה של חמאס והג'יהאד הסאלמי תימשך גם אם ישראל תקיים מבצע צבאי גדול בשכם ובג'נין לחיסול תשתיות הטרור, התשובה לכך אינה ברורה אבל ישראל תצטרך להכריע בקרוב בשאלה הזו מכיוון שעל-פי ההערכות, הטרור בשטחי הגדה ומזרח ירושלים לא ייפסק ואפילו אף יתגבר.

תאריך:  26/10/2022   |   עודכן:  26/10/2022
+מל״ט צה״לי מסוג רוכב שמיים נפל באזור שכם
12:37 26/10/22  |  עידן יוסף

מל״ט צה״לי מסוג רוכב שמיים נפל באזור שכם. נסיבות הנפילה בבדיקה.

+פלוגות התגבור של מג"ב משתחררות
12:16 26/10/22  |  עידן יוסף

לאחר עשרה ימים של שירות מילואים בצו מיוחד, בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, ארבע פלוגות מג״ב שגויסו לסיוע בירושלים וסביבתה ישתחררו מחר (עכשיו 14).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצועת עזה אינה מסייעת לקבוצת "גוב האריות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתנגד לאינתיפאדה חמושה חדשה נגד ישראל וגורס שהיא תביא לאסון גדול על הפלשתינים בשטחי הגדה. אבו-מאזן חושש ממלחמת אזרחים ומכך שקבוצות הטרור החדשות שקמו בגדה ישבשו את תהליך העברת השלטון ברש"פ לקראת פרישתו
איציק וולף
כוחות צה"ל וימ"מ פעלו הלילה בלב העיר שכם, הרגו את ודיע אל חוח, הנחשב לבכיר בארגון הטרור גוב האריות ופוצצו מעבדת טרור ששמשה את תשתית המחבלים שאחראית לפיגועים רבים שאירעו לאחרונה בשומרון
איציק וולף
נשיא המדינה אמר ערב טיסתו לארצות הברית כי ידון עם הנשיא האמריקני על הסכם הגז עם לבנון, על האיום האירני ועל שאיפת ישראל לצרף עוד מדינות באזור למעגל השלום
עידן יוסף
לוחם נהג באלימות כלפי פלשתיני בחסם בעיר חברון והושעה    עימו הושעו קצין ולוחם שלא פעלו למניעת האירוע    הרמטכ"ל: חריגה בוטה מערכי צה"ל
מתי דוד
השמאל מאשים את ישראל כבסיס קולוניאליסטי    האידיאולוגים של השמאל, משלים שיש להם פתרון לחלום השלום    האריסטוקרטים של השמאל, רואים עצמם כמתקני העולם והשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il