X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שלישיית אלינת [צילום: באדיבות אלה שריף]
סיפורה של "שלישיית אלינת"
"שלישיית אלינת" הייתה שלישיית זמר שפעלה בארץ בשנות ה-70 והופיעה, בין השאר, כלהקת הליווי של הזמר האגדי מייק בראנט בשני סיורי הופעות שלו בארץ השלישייה הייתה למעשה שלישיית הבנות הראשונה בזמר הישראלי עוד לפני "שוקולד מנטה מסטיק" ו"שלישיית מנגו"

השלישיה הורכבה משלוש תלמידות תיכון חיפאיות בבית הספר הריאלי בחיפה ואלו השלוש: אֵלה מילך-שריף לימים מוזיקאית ידועה, ורעייתו של המלחין נועם שריף, ליאורה עופר בתו של איש העסקים יולי עופר כיום אשת עסקים, וענת מסנר, לימים מעצבת תפאורות ותלבושות בתיאטרון ובקולנוע. שם הלהקה אלינת מורכב מחלקי השמות הפרטיים של שלוש חברות הלהקה - אלה ליאורה וענת.
אלה שריף אחת משלוש חברות השלישיה מספרת לי: "השלישיה הוקמה כשהיינו בתיכון בבית הספר הריאלי בחיפה בתחילת שנות ה-70. בהתחלה הופענו בביה"ס הריאלי בו למדנו ואח"כ בכל מיני אירועים שהזמינו אותנו. בין השאר הופענו בתחרות "תשואות ראשונות", ב"פסטיבל שירי התנ"ך" ראיונות בתחנות הרדיו ועוד.
שלוש בנות השלישיה התגלו על-ידי המלחין והמנצח אפי נצר. הן שרו בחבורת הזמר של אפי נצר בחיפה וזה המליץ עליהן בפני מפיקי "פסטיבל שירי התנ"ך". היה זה בתחילת שנות ה-70. הן היו אז בנות 17 בכיתה שביעית בבית הספר התיכון וביצעו בפסטיבל את השיר "יעקב ורחל". למילותיה של טלי גבע-ויץ וללחנו של יאיר מילר.
במקום הראשון בפסטיבל התנ"ך זכו "צמד רעים" ששרו את השיר "אשת לוט". רבקה זוהר הגיעה למקום השני על ביצוע השיר "בת יפתח". מוטי פליישר ביצע בפסטיבל את שירו "אחי יהונתן". בפסטיבל הופיעו זמרים ידועים נוספים ובהם מיכל טל, מייק בורשטיין, עליזה עזיקרי, הפרברים, לוליק, דני גרנות ועוד. שלישיית אלינת לא זכתה באחד המקומות הראשונים אבל זכתה לשבחים ולביקורות טובות על ביצוע טוב של השיר "יעקב ורחל" שמופיע בתקליט הפסטיבל.
להקת הליווי של מיק בראנט
גולת הכותרת של פעילותה של השלישייה הייתה הופעתה כלהקת הליווי של הזמר האגדי מייק בראנט, אף הוא בן חיפה כשזה הגיע לארץ בתחילת שנות ה-70 למסע הופעות. הופעותיו של מייק ברנט נערכו בתחילת שנות ה-70 ברחבי הארץ בהיכל התרבות בתל אביב, בהיכל הספורט ביד אליהו בחיפה ועוד. הזמר האגדי חיפש שלוש בנות לקולות רקע ומצא את שלישיית אלינת. ההופעות עם מייק בראנט ברחבי הארץ היו עם להקת "האריות", דודו טופז הנחה, ובועז שרעבי הופיע כזמר חימום בשיר פמלה לפני שמייק עלה לבמה.

שלישיית אלינת עם גיטרות [צילום: באדיבות אלה שריף]

בראיון למבקרת התיאטרון והעיתונאית שוש אביגל, אחותה של אחת מחברות השלישיה אלה מילך-שריף, שפורסם בעיתון חדשות ז"ל מספרות שלושת חברות השלישייה כי לקראת ההופעות עם מיק בראנט התאמנו וערכו חזרות בהדרכת אלברט פיאמנטה ולהקתו (הברנשים של פיאנטה).
חוויות בנות השלישייה מהמופעים עם מיק ברנט
ההופעה הראשונה של "שלישיית אלינת" כלהקת הליווי של מייק בראנט הייתה באולם אלהמברה ביפו ב-1971. כשהתקרב מייק בראנט ועלה לבמה הסתערו לעברו מעריצות בהיסטריה ובצרחות. בנות שלישיית אלינת מספרות שהיו בהלם וקפאו בתדהמה למראה ההיסטריה והצרחות של המעריצות שהתנפלו על מייק בראנט. תופעת הערצה היסטרית מסוג זה ובעוצמה כזו לא נראתה בארץ עד אז.
אחד מהאירועים שבנות השלישיה לא ישכחו לעולם הייתה בהופעתו האחרונה של מייק בראנט בהיכל הספורט ביד אליהו. ההיסטריה הייתה בשיאה. לפתע חייל אחד על הבמה פתח את החולצה וחשף חזיית אישה שעליה היה כתוב "ז׳ה ט׳אם מייק". כולם היו במבוכה נוראית". הבנות מספרות על אירוע זה בראיון עם העיתונאית שוש אביגל ז"ל בעיתון "חדשות". סיפורו של אירוע מביך זה מובא גם בתערוכה "מייק ברנט - עַד כְּלוֹת הַגּוּף" על סיפור חייו של מייק ברנט המוצגת בימים אלה במוזאון העיר חיפה.
בנות שלישיית אלינת מספרות כי הופעתם על במה אחת ליד כוכב זמר ברמתו של מייק בראנט שידרגה אותם. ערב אחד באמצע הכתה השמינית ניגש אליהן אחרי הופעה רחבעם זאבי שהיה אז אלוף פיקוד המרכז ושאל אותם מתי הן מתגייסות. כעבור ימים ספורים קיבלו זימון לפיקוד מרכז, הן התגייסו כשלישיה לפיקוד מרכז ושרתו בלהקה הצבאית צוות הווי פיקוד המרכז, והופיעו תקופת מה "כשלישית פיקוד מרכז".
חברות השלישיה כיום
אי -שם בשנות ה-70 התפרקה שלישיית אלינת וחדלה להופיע. ליאורה עופר אחת מחברות השלישיה, בתו של איש העסקים יולי עופר, לאחר שירותה הצבאי השתלבה בעסקי המשפחה והפכה לאשת עסקים וכיום מדורגת כאחת הנשים החזקות והעשירות ביותר במשק הישראלי.
חברה נוספת ב"שלישיית אלינת" אלה מילך שריף היא מוזיקאית ידועה ומלחינה, כלת פרס מפעל חיים של אקו"ם לשנת 2022. היא זוכת פרס ראש הממשלה למלחינים לשנת 2005 וזוכת פרס רוזנבלום של עיריית תל אביב-יפו לשנת 2005 אשר יצירותיה מבוצעות בישראל וברחבי העולם. לא רבים יודעים כי אלה שריף הלחינה ב-1973, בתקופת שירותה בלהקה הצבאית צוות הווי פיקוד המרכז, את השיר "אי שם בבקעה" שהפך ללהיט.
הצלע השלישית ב"שלישיית אלינת" ענת מסנר הפכה לימים למעצבת תפאורות ותלבושות לתיאטרון, לקולנוע ולטלוויזיה ולמורה לעיצוב תפאורות ותלבושות.

אלה שריף בנערותה [צילום: באדיבות אלה שריף]
תאריך:  03/11/2022   |   עודכן:  03/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
שר ההגנה הסרבי הצהיר על התקריות, ונשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ', שהוא גם המפקד העליון של הצבא הסרבי, הורה "לחסל" כל מל"טים הנכנסים למרחב האווירי הסרבי, ובמקביל העלה את רמת הכוננות של הצבא הסרבי
יוני בן-מנחם
למרות התגברות פיגועי הטרור בגדה, רוב הפלשתינים בשטחי הגדה והנהגת הרש"פ אינם רוצים באינתיפאדה חדשה. ישראל יכולה למנוע אינתיפאדה חדשה אם תנהג בנחישות, ביד קשה וממוקדת במחבלים עצמם ותימנע מענישה קולקטיבית של מי שאינו מעורב בטרור
איתן קלינסקי
"פטריוטים" בעיני עצמם מבקשים לחייב כל אזרח ערבי, החי במדינת ישראל, לחוות את החוויה של לידת ההמנון    לחייב כל ערבי שיחיה את החוויות והתקוות של העם היהודי במהלך אלפים שנות גלותו לבנות את ביתו הלאומי בארץ ממנה הוא הוגלה
עמנואל בן-סבו
אזרחי מדינת ישראל הכריעו בעד ממשלה יציבה שתקיים את הבטחותיה לשינוי    אזרחי המדינה משוועים למשילות מוחלטת בכל תחומי החיים, חלק מאזרחי המדינה זקפו הבוקר את גוום השחוח, שחר של ארבע שנים חדשות
אפרים הלפרין
מרצ ניסתה למנוע סיקור של מטה המפלגה ביום הבחירות בנימוק שהיא מחליטה על באי ביתה    בג"ץ, פה אחד, הבהיר למרצ שהמטה שלה ביום הבחירות שוקק עיתונאים לכן הוא מרחב ציבורי ולכן ציווה עליה לאפשר את שידורי ערוץ 14 מהמטה    ורק היועצת המשפטית פליק-פלקה
רשימות נוספות
חוקרת בתצפית  /  שרון מגנזי
גורלות: אירועים שעיצבו את חיי  /  מאיר חוטקובסקי
מלכת הדיבוב בישראל חוגגת 90  /  אלי אלון
מה בין חשיפה לאור ובין תרופות נוגדות דיכאון  /  שרון מגנזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il