X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העתיד כבר פה [צילום: משה שי/פלאש 90]
הרכבת הקלה תשנה את מפת הביקושים
ברור, ועל-פי כל התקדימים ההיסטוריים בחו"ל, שאותם נכסים שימוקמו ברדיוס קרוב עד כדי מרחק הליכה מקו הרכבת הקלה, ובמיוחד בקרבת התחנות שלאורכו, ייהנו מהשבחה ומביקושים גוברים

פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן שנדחתה מסוף 2022 וצפויה להיפתח רק ביוני 2023 תביא לשדרוג תחבורתי משמעותי שאותו לא ידענו מעולם. הקו האדום ישתרע לאורך 24 קילומטרים מפתח תקוה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו בואכה בת ים ויכלול 34 תחנות, כולל מקטעים שיעברו במנהרות מתחת לפני האדמה.
על-פי הערכות ייסעו בו מספר אסטרונומי של כ-70 מיליון נוסעים מדי שנה, מה שישנה בעליל את הרגלי הנסיעה של ישראלים רבים שהתרגלו מקדמת דנא לנסוע לעבודה, לקניות ולבילויים ברכבם הפרטי. אולם, וזה אולם גדול, המהפכה הגדולה של הקו האדום (ומן הסתם גם של הקווים שיבואו בעקבותיו) תהיה בשינוי דרמטי של מפת הביקושים הן לדיור והן לתעסוקה.
ברור, ועל-פי כל התקדימים ההיסטוריים בחו"ל, שאותם נכסים שימוקמו ברדיוס קרוב עד כדי מרחק הליכה מקו הרכבת הקלה, ובמיוחד בקרבת התחנות שלאורכו, ייהנו מהשבחה ומביקושים גוברים. דוגמה מובהקת לכך מחו"ל, הייתה פתיחת ה"ג'ובילי ליין" של הרכבת התחתית בלונדון, אשר קישר בין ה"סיטי" הוותיקה לבין מתחם העסקים החדש "קנרי וורף" (מזח הקנרי) שבמזרח העיר, והפך אותו מפיל לבן לאזור מבוקש.
כך קורה כבר היום כשמתחם עסקים חדיש דוגמת "ב.ס.ר סיטי" הנפתח לא מכבר לצד ציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה, וכולל 4 מגדלי משרדים מודרניים בני 32 קומות כל אחד, לצד אזור בילוי, הפך למבוקש ביותר, וכך גם כל ציר ז'בוטינסקי ששודרג לאלתר. כך קורה גם בקצה השני של הקו האדום, מרכז העיר בת ים, לצד תחנת היציאה הדרומית של הקו האדום (ובעתיד גם במטרו המתוכנן) שעובר בעצם ימים אלה שינוי דרמטי מאזור מלאכה ותעשיה מיושן לקריית מגדלי משרדים, מגורים ומלונאות עדכנית.
שדרות ירושלים שביפו תהפוך על-פי כל התחזיות ל"שדרת רמבלס" של ישראל, בפראפראזה לשדרה האייקונית של ברצלונה. ככל שהתקדמו העבודות על הרכבת, ניכר בעליל השדרוג של השדרה, כמו גם הביקושים לנדל"ן לאורכה.
החידה הגדולה הינה מה יקרה לציר ז'בוטינסקי העובר לאורך הערים רמת גן ובני ברק, ועודנו נראה כאילו נלקח מתמונה בשחור לבן של מדינת ישראל בשנות ה-50 של המאה שעברה. ציר זה עבר במהלך השנים טלטלה עזה ובמיוחד נפגעו העסקים שלאורכו, שלא לדבר על חזות בנייני המגורים. כאן אני צופה בהחלט שינוי דרמטי שיהווה אולי את ההפתעה הגדולה של הקו האדום. הנגישות של דקות נסיעה ספורות ללב תל אביב, תהפוך להערכתי תוך שנים מעטות את המקטע הזה למבוקש ביותר, הן למגורים והן לעסקים.
הקטע של הרכבת הקלה שיעבור ממתחם הבורסה ברמת גן לתל אביב דרך ציר בגין בואכה יפו, חלקו הגדול משוקע מתחת לאדמה, רק יחזק את המגמה של הפיכת מתחם הבורסה כמו גם ציר בגין ומתחם חסן ערפה (בגין, יצחק שדה-המסגר) ל"סיטי" הבאה של גוש-דן.
לסיכום, אין ספק שפתיחת הקו האדום לכשתגיע, מבשרת בשורה כפולה, גם שינוי בהרגלי הנסיעה של ישראלים רבים וגם שינוי מהיסוד של מפת הביקושים, הן לנדל"ן למגורים והן למשרדים ועסקים. ברור כי הקווים הבאים, הירוק והסגול, יתרמו מאוד אף הם לשינוי, שלא לדבר על העתיד הרחוק יותר בו תהיה לגוש-דן מערכת משוכללת של מטרו, כיאה וכנאה למטרופולין מודרני.

הכותב הוא יועץ ניהול, תפעול ותחזוקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן (ש.נ.י).
תאריך:  31/10/2022   |   עודכן:  31/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת הקלה תשנה את מפת הביקושים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשל מחדל מידע של ועדת הבחירות המרכזית ומשרד התחבורה נמסרות לנוסעים גרסאות סותרות באשר לזכאותם לנסיעה ללא תשלום באוטובוסים וברכבות. חלק מהנוסעים לא יידעו האם לתקף את כרטיסיהם והדבר עשוי לגרום לעימותים מול פקחים
עידן יוסף
הוועדה המחוזית ירושלים אישרה התוכנית במתחם 'בנין' במרכז העיר המשלבת מגורים, מלונאות, מסחר ותעסוקה    התחנה שתוקם - כהמשך לקו הרכבת מתל אביב ונמל התעופה בן-גוריון
עידן יוסף
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל חנכו נתיבי תחבורה ציבורית בעלות של יותר מ-220 מיליון שקלים    אורך הנתיבים - 5 ק"מ והם צפויים לקצר את משך הנסיעה גם לנהגי רכב פרטי
עידן יוסף
בשל עבודות לחיבור המסילה המזרחית - שינויים זמניים בתנועת הרכבות באזור ראש העין ופתח תקוה מיום רביעי 23.11.22 ועד למוצ"ש 26.11.22 (כולל)    תושפע תדירות הרכבות בתחנות רעננה, הוד השרון סוקולוב, כפ"ס נורדאו וראש העין צפון
עידן יוסף
משרד התחבורה, נתיבי ישראל ועיריית מודיעין עילית חתמו על הסכם "רשויות השינוי", שישפר את תשתיות התחבורה הציבורית ותשתיות הרכיבה בעיר    בעיר ייסללו 8 נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ו-11 שבילי אופניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il