X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בן-גביר. יגרום להסלמה ביטחונית? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בן-גביר והאסירים הביטחוניים
חבר הכנסת איתמר בן-גביר מתנה את כניסתו לקואליציה ביישום המלצות דוח קעטבי להחמיר את תנאי המאסר של האסירים הביטחוניים. ארגוני הטרור מבהירים כי בן-גביר גורר את ישראל למדרון הסלמה מסוכן שעלול לגרום לאינתיפאדה חדשה

חבר הכנסת איתמר בן-גביר השואף להיות השר לביטחון פנים בממשלת נתניהו דורש להחמיר את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל וליישם את דוח הנציב לשעבר שלומי קעטבי. הדוח שכתב קעטבי לא יושם אפילו לאחר בריחת 6 האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע מחשש שהדבר יביא להסלמה ביטחונית.
חבר הכנסת בן-גביר דורש לבטל את שיטת הכליאה של האסירים הביטחוניים שאסורים בתאים על-פי ארגון הטרור שאליו הם משתייכים, לבטל את מעמד הדובר אצל האסירים ואת הארוחות המיוחדות שהם מכינים בתאיהם. נושא האסירים הביטחוניים הוא נושא רגיש מאוד ברחוב הפלשתיני שסביבו מתלכדים כל הפלגים הפלשתינים.
בעקבות פרסום התוכנית של איתמר בן-גביר באמצעי התקשורת הישראלים, החלו הפלגים הפלשתינים להתארגן, בתיאום עם הנהגות האסירים הביטחוניים בבתי הכלא במגמה לטרפד כל סיכוי ליישם את תוכניתו של בן-גביר. במגעים סוכם על תוכנית להתנגדות אלימה ברחבי הגדה ותחילת הכנות לשביתות רעב של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל. כ-5000 אסירים ביטחוניים מוחזקים בבתי הכלא בישראל ושביתת הרעב המתוכננת תהייה הדרגתית.
מטה האסירים הביטחוניים הזהיר את ממשלת נתניהו החדשה שלא להעניק לשר ביטחון הפנים המיועד את הסמכויות שהוא דורש ושיביאו לדבריו ל"עימות דמים בבתי הכלא ומחוצה להם". הוא קרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי לעצור את "האכזריות של בן-גביר ואת תוכניתו הגזענית והפושעת".
בעקבות ההתפתחויות האחרונות מזהירים גורמי ביטחון כי יישום התוכנית של איתמר בן-גביר בקרב האסירים הביטחוניים יביא להסלמה ביטחונית גדולה. גורם פלשתיני בכיר הזהיר כי יישום תוכנית בן-גביר בבתי הכלא הביטחוניים יביא לאינתיפאדה חדשה. שירות בתי הסוהר ניסה לבצע אחרי בריחת 6 האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע ב-6 בספטמבר 2021 להטיל מגבלות על האסירים הביטחוניים ולשנות את תנאי כליאתם, אך הדבר הביא למחאה בבתי הכלא הביטחוניים ומחאה מחוצה להם של האסירים הביטחוניים ושירות בתי הסוהר נכנע כדי שלא להביא לגל הסלמה בשטחי הגדה.
שינוי תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בישראל נחשב לחומר נפץ שעלול להביא לפיצוץ גדול בשטח ויש לו השלכות על מצב הביטחון בישראל ובשטחי הגדה והוא נוגע גם לצה"ל ולמשטרת ישראל. יישום השינוי חייב לעבור אישור והחלטה בקבינט הביטחוני אשר יצטרך לשקלל את כל ההשלכות של השינוי הזה. עדיין לא ברור אם ראש הממשלה המיועד נתניהו תומך ביישום השינוי הזה שעלול להביא לכך שישראל תיכנס למציאות ביטחונית חדשה בימיה הראשונים של ממשלת נתניהו. ייתכן שנתניהו יסכים עקרונית ליישום התוכנית הביטחונית החדשה של בן-גביר אף יבקש לעשות זאת בשלבים בלוח הזמנים שנוח לו.
יישום המשילות הישראלית יעמוד בחודשים הקרובים במרכז דרישות האופוזיציה כדי לראות בין היתר האם נתניהו רצוי בכוונתיו, הממשלה החדשה חייבת לדעת מהן ההשלכות המדיניות והביטחונייות של השבת המשילות ולהחליט האם היא מוכנה לשלם את המחיר.

תאריך:  09/11/2022   |   עודכן:  10/11/2022
+ראש מועצת בקעת הירדן: לא נקבל מציאות שבה תלמידים נרגמים באבנים
09:24 09/11/22  |  איציק וולף

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, הגיב על יידוי האבנים לעבר תלמידי בית הספר תמר במועצה ואמר כי זריקת אבנים לעבר אוטובוס וניפוץ שמשה, הוא אירוע שאי אפשר לעבור לסדר היום אחריו.
"מרחב הביטחון של הילדים נפגע. זו חוויה לא קלה עבור מבוגרים קל וחומר לילדים.
בית הספר נערך לקבלם ולטפל בכל הילדים. הצבא קיבל החלטה להקים נקודות בידוק בכניסה לכפר זבידאת, וינקטו ביד קשה כלפי המעורבים. מועצה אזורית בקעת הירדן, מטפלת בילדים ובאירוע, לא נוכל לקבל מציאות שבה תלמידים ותושבים יירגמו באבנים ברחבי הבקעה", אמר.

+שני תלמידים נפגעי חרדה לאחר שפלשתינים יידו אבנים לעבר אוטובוס בבקעה
09:21 09/11/22  |  איציק וולף

פלשתינים השליכו אבנים לעבר אוטובוס של תלמידים שנסע לבית ספר תמר משדמות מחולה. יידוי האבנים התרחש באזור הכפר זבידאת שבבקעת הירדן. כתוצאה מהשלכת האבנים נפגעו שני תלמידים מחרדה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור הפלשתינים חוששים מיחידות הסייבר של המודיעין הישראלי ופרסמו שורה של הנחיות למחבלים המבוקשים לנקוט באמצעי זהירות. בזכות יחידות הסייבר של צה"ל והשב"כ היו לישראל בשנה האחרונה הצלחות גדולות בסיכול פיגועים בשטחי הגדה ובתוך ישראל עצמה
רבקה שפק-ליסק
אתה אינך בעד פתרון של 2 מדינות לשני עמים אלא בעד חיסול מדינת היהודים והקמת מדינה פלשתינית נוספת בשם "מדינת כל אזרחיה" על שטחה של מדינת היהודים
איתן קלינסקי
השמאל מרכז, שהציג את לפיד כמנהיגו, המשיך בשנה האחרונה את מדיניות התמיכה במיזם של הכיבוש והמשך השליטה שלנו על מיליוני פלשתינים
יוני בן-מנחם
הנהגת הרש"פ מודאגת מאוד מניצחון הימין בבחירות בישראל ונערכת לקמפיין הכפשה של ממשלת נתניהו בזירה הבינלאומית. גורמים בכירים בפתח קוראים ליו"ר הרש"פ אבו מאזן לגבש אסטרטגיה חדשה נגד ישראל ולהתפייס עם תנועת חמאס
עידן יוסף
במסגרת מבצע מעצרים, סוכל מחבל מארגון הג'יהאד האיסלאמי, אשר היה מעורב באירוע בו נהרג רב-נגד נעם רז    חמישה מבוקשים נוספים נעצרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il