X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
זקוק לניצחון כלשהו [צילום: דמיטרי לובצקי, AP]
רוסיה נסוגה ופוטין אינו נראה באופק
הגנרלים הם פניה של התבוסה, מציין ניו-יורק טיימס מה הלאה? כנראה ניצול החורף לאימון רבבות החיילים הטריים

כאשר מונה בחודש שעבר הגנרל סרגיי סורובקין למפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה, תומכי הקרמלין תיארו אותו כאדם המתאים ביותר להחזיר למסלולה את הפלישה הכושלת. בשבוע שעבר נאלץ סורובקין להופיע בטלוויזיה ולהודיע על הנסיגה מהעיר חרסון; הנשיא ולדימיר פוטין, אשר רק לפני מספר שבועות הכריז עליה כחלק נצחי של רוסיה, לא נראה באופק.
ההיעלמות הייתה מכוונת, מדגיש ניו-יורק טיימס. אבל ככל שהחדשות הרעות מאוקראינה מתגברות, יתקשה פוטין להרחיק את עצמו מן הכישלון המחבל בדימויו כמנהיג חזק והחלטי. חובה להדגיש: אין איום מיידי על כוחו הרב של פוטין, והשילוב בין תעמולה תוקפנית לחקיקה סותמת פיות מדכא כל מחאה ציבורית אפשרית. אבל כל נסיגה מעלה את השאלה מדוע הרוסים אמורים לסמוך על הקרמלין.
פרשנים אומרים, כי פוטין זקוק לניצחון כלשהו כדי לסיים את מה שהפך למלחמה כושלת. המשך הלחימה עלול לגרור כשלונות נוספים, אבל הפסקתה בלא להציג הישג ממשי יציב מיד סימן שאלה סביב ההצדקה ל-20 שנות שלטונו: בנייתה מחדש של רוסיה כמעצמה גדולה. פוטין אינו זקוק לניצחון אמיתי, אלא למשהו שיוכל לתאר כשיפור במצבה של רוסיה לעומת ערב הפלישה.
לאורך זמן הושיב פוטין את הגנרלים במושב האחורי, כדי שאיש לא יגנוב ממנו את אור הזרקורים. אבל סורובקין זכה לחשיפה רבה, במיוחד בהופעה תיאטרלית בה הוא מציע לשר ההגנה, סרגיי שויו, לסגת והלה נותן את הפקודה. הסיבה פשוטה: פוטין רוצה שמישהו אחר יהיה הפנים של הכשלון.
מכונת התעמולה של הקרמלין נכנסה לפעולה במטרה למנוע כל ביקורת על הנסיגות בשטחים שממערב לנהר הדנייפר. התקשורת הממלכתית – ולמעשה מאז תחילת המלחמה כל התקשורת פועלת בשירות הממשלה – מכנה את הנסיגה "התמרון של חרסון" או "התארגנות מחדש", בטענה שמדובר בנסיגה זמנית בלבד. הפרשנים אומרים אחרי כל תבוסה, שרוסיה נלחמת נגד כל המערב ושחזיתו המאוחדת תקרוס בקרוב. הפעם הם גם מזכירים, כי במשך מאות שנים ניצחה רוסיה אחרי מה שנראה תחילת כאסון.
לטענת הטיימס, מסתמנים סדקים בתמיכתו של הימין הקיצוני במלחמה, כולל בלוגרים צבאיים המתארים את הנסיגות האחרונות כאסון. מבחינתו של פוטין, מחלוקות כאלו עשויות דווקא לאפשר לו מרחב נשימה אל מול הבעיות בחזית. יש אפילו גם ביטויים של לעג, למרות שהדבר עלול לעלות במאסר: היכן מסתיימת הטריטוריה הרוסית? – במקום בו הרוסים לא הובסו, נכתב בטוויטר.

איבד את היהלום שבכתר
חגיגות בעיר חרסון המשוחררת [צילום: נינה ליאשונוק, AP]

פרשנים אומרים שמבחינה צבאית יש היגיון בנסיגה מ-חרסון, בהנחה שהיא איננה העמדת פנים. בעיר החזיקו 20,000-15,000 ממיטב החיילים הרוסים, חלק מאלו שנותרו לה לאחר שאיבדה כה רבים בקרבות קודמים בערים קייב וחרקוב. העברת חיילים אל מעבר לדנייפר תחת אש היא מבצע מסוכן, אך אם יבוצע בהצלחה – ניתן יהיה לשמור אותם ככוח לוחם, שהוא חיוני מאוד לרוסיה.
הכוחות הרוסיים מחופרים היטב בגדה המזרחית של הנהר, ומשם משתרע קו החזית לאורך מאות קילומטרים לצפון-מזרח. מאחורי קו זה מצוי מחוז דונבס – האזור התעשייתי בדרום-מזרח אוקראינה עליו לחמו הצדדים במשך שמונה שנים – כמו גם הגשר היבשתי המקשר בין רוסיה לבין חצי-האי קרים והתעלה המספקת מים לחצי-האי שסיפחה רוסיה שלא כחוק. שימורם של כל אלו חשוב לפוטין ומלחמתו הרבה יותר מאשר העיר חרסון, מציין הטיימס.
יש הטוענים, כי יש לראות את הנסיגה כמות שהיא: קל יותר להגן על הגדה המזרחית של הדנייפר. אם הלחימה תהיה פחות אינטנסיבית בחורף, רוסיה תוכל להשתמש בהפוגה כדי להחזיק בשטח ולאמן את רבבות חייליה הטריים, אשר כרגע נשלחים לחזית כדי לחפור שוחות. מוסקבה אפילו יכולה להציע הפסקת אש ומו"מ, אם כי הנשיא ולדימיר זלנסקי דחה כל אפשרות כזאת כל עוד רוסיה מחזיקה בשטחים אוקראיניים נרחבים. ארה"ב ניסתה ללחוץ על קייב, אם כי רשמית הכחישה זאת.
הבעיה כעת של פוטין היא, שהוא שיווק את כיבוש חרסון כהישג גדול וכיצירה מחדש של רוסיה החדשה – מחציתה של אוקראינה שכבשה בשעתו הקיסרית קתרינה הגדולה. זה היה היהלום שבכתר של פוטין – שאינו משופע ביהלומים, וכעת גם הוא אבד.

תאריך:  14/11/22   |   עודכן:  14/11/22
+בורל: האיחוד האירופי יאמן עד 50,000 לוחמים אוקראינים
17:16 14/11/22  |  עידן יוסף

מדינות האיחוד האירופי מתכננות לאשר הרחבת אימון של לוחמים אוקראינים. כך דווח באתר האיחוד האירופי. הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ז'וזפ בורל, אמר כי משימת אימון הצבא האוקראיני תצא לפועל בעוד שבועיים. ב-14 בנובמבר תתקבל החלטה בנושא. האימונים יתקיימו בפולין, ומדינות רבות נוספות ישתתפו בו. המטה המבצעי יוצב בבריסל, שם ירכזו את המשימה ברמה האסטרטגית.
"עלינו להמשיך לתמוך באוקראינה הן בצבא והן בכלכלה, תוך הגברת הלחץ על רוסיה. נדון בהיקף הסיוע הצבאי שלנו, שהוא יותר מה שמדווח בתקשורת", הוסיף בורל.
משימת ההכשרה מתוכננת לשנתיים, ותקציבה יעמוד על 106.7 מיליון אירו. ההכשרה אינה מוגבלת למדינות האיחוד האירופי, ויכולה לכלול גם מדינות שלישיות.

+דובר הקרמלין התייחס לראשונה לחילופי השלטון בארץ
16:59 14/11/22  |  עידן יוסף

התייחסות ראשונה ורשמית של רוסיה לתוצאות הבחירות בישראל. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי במוסקבה מעוניינים שבהנהגת ישראל יהיו אנשים ש"מעוניינים לפתח את היחסים בן שתי המדינות".
עוד אמר פסקוב: "עוד לא קמה שם קואליציה, זה תהליך מורכב אך יש להמתין לסיומו. אנחנו מוקירים את היחסים עם שותפינו הישראלים וחשוב לנו שבהנהגת ישראל ובראשות הממשלה יהיו אנשים ששותפים לגישה לפיה יש לפתח את היחסים בין שתי המדינות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה נסוגה ופוטין אינו נראה באופק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הדנייפר יהיה הגבול החדש
חשדנית  |  14/11/22 07:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
בשובו ללשכת ראש הממשלה יגלה נתניהו שהזמנים השתנו, ורוסיה של לפני שנה וחצי איננה רוסיה של היום. רוסיה תלויה באספקה אירנית שוטפת של מל"טים תוקפים וככל הנראה גם טילי קרקע-קרקע לטווחים של 300 ו-700 ק"מ
יאיר נבות
ראש עיריית חרסון רומן הולובניה הזהיר שקיים מחסור חמור במים, תרופות וחשמל. הנשיא זלנסקי אמר שטרם נסיגתם, החריבו הרוסים תשתיות מרכזיות
יאיר נבות
עצם העובדה שדוגין הפילוסוף הלאומן הרדיקלי, עוקף את פוטין מימין ומרשה לעצמו לתקוף ישירות את פוטין ולהאשימו ישירות בכשלונות ולאיים עשוייה להעיד על שינויים לרעה במעמדו של פוטין
איציק וולף
משרד ההגנה הרוסי טוען כי צבא רוסיה השלים את נסיגת הכוחות מהעיר חרסון שבדרום אוקראינה    האוקראינים טענו מוקדם יותר כי עשרות אלפי חיילים רוסים נותרו תקועים בגדה המערבית של הדנפייר
יאיר נבות
מאוקראינה מגיעים דיווחים על מנוסה של עשרות אלפי חיילים רוסיים לעבר המעברים של נהר דנפייר    המוני חיילים רוסים נפגעו בהפגזות אוקראיניות ודווח כי הפיקוד הרוסי הורה לחיילים להחליף מדיהם בבגדים אזרחיים    צבא אוקראינה שחרר יותר מ-50 יישובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il