X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ ודה-סנטיס. טוען לכפיות טובה [צילום: מנואל סנטה, AP]
אופוזיציה גוברת לטראמפ במפלגה הרפובליקנית
ערב הכרזתו של ההתמודדות ב-2024 ושבוע אחרי האכזבה בבחירות האמצע, גדל מספרם של מי ששוקלים להתמודד מולו, אם כי הנתיב עודנו מעורפל - מדווח וושינגטון פוסט

שבוע לאחר התוצאות המאכזבות בבחירות הביניים וערב הודעתו של דונלד טראמפ על התמודדותו בבחירות 2024, מתרחבת במפלגה הרפובליקנית שאלה כמעט קיומית: מי יוביל את המפלגה בעידן שאחרי טראמפ? וושינגטון פוסט מדווח, כי בשיחות פרטיות בין תורמים, פעילים ומועמדים אפשריים לנשיאות, הולך וגדל מספרם של הרפובליקנים המנסים לנצל את מה שנראה להם כהזדמנות הטובה ביותר לדחוק את טראמפ ולהעלות דור חדש של מנהיגים.
רבים מטילים על טראמפ את האחריות לתוצאות המאכזבות – כישלון בהשגת הרוב בסנאט והישגים מועטים מן הצפוי בבית הנבחרים. בבחירות המקדימות הוא קידם מועמדים קיצוניים, אשר נכשלו בבחירות הכלליות. בצירוף הפסדו של טראמפ לג'ו ביידן ב-2020, התוצאות הנוכחיות הגבירו את הדיבור הפומבי והפרטי על העולם שאחרי טראמפ.
רבים מן התורמים המובילים של המפלגה מנסים לתמוך במועמדים אחרים ונמאס להם מטראמפ, אומרים עובדים ופעילים במפלגה. רבים מהתורמים והפעילים כבר מתקרבים למושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הממצב את עצמו כטראמפ-לייט ואשר הביס בפער של קרוב ל-20 נקודות את יריבו הדמוקרטי צ'רלי כריסט וניצח אפילו במעוז הדמוקרטי מיאמי-דייד. מועמדים אפשריים נוספים – החל ממושל ניו-ג'רזי לשעבר, כריס כריסטי, דרך סגנו של טראמפ, מייק פנס, וכלה במושל וירג'יניה, גלן יונקין – מנהלים שיחות שקט על קמפיינים אפשריים.
"הזירה הייתה ערוכה לטובתנו: אינפלציה, הגבול, הפשע – ולמרות זאת לא עמדנו בראש הציפיות", אומר מארק שורט, שהיה ראש הסגל של פנס. "השאלה היא: האם יש מועמדים שונים שאיתם הנושאים עדיין יעבדו, אבל בסגנון שונה שיהיה לטובתנו?".
לדברי הפוסט, מעל לכל אלו מרחף חוסר ודאות. היו כבר רגעים בהם נראה היה שנחרץ גורלו הפוליטי של טראמפ, אך הוא התאושש – החל מראשית הקמפיין שלו ב-2015 ועד אירועי 6 בינואר. כעת חוששים חלק ממתנגדיו, כי הוא יעשה זאת שוב. אבל אחרים – כמו כריסטי – טוענים, כי בעוד העמדות של טראמפ פופולריות, כדי להביס אותו צריך להתמקד בנקודה פשוטה: הוא לוזר הגורר איתו כלפי מטה את כל המפלגה.
הסוקר הרפובליקני וויט איירס אומר כי את קהל המצביעים של המפלגה ניתן לחלק לשלוש קבוצות עיקריות. 10% הם "לעולם לא טראמפ"; 40% הם "תמיד טראמפ"; ו-50% הם "אולי טראמפ" – מי שהצביעו בעדו פעמיים, תומכים בעמדותיו אך כעת רוצים לבחור מן התוהו ובוהו הסובב אותו. הללו פתוחים לתמיכה במועמד אחר, שיעשה את רוב מה שהם תומכים בו בלי המטען העודף של טראמפ. ואז השאלה היא: מי?

טראמפ פופולרי ובעל השפעה עצומה

בנוסף לדה-סנטיס – השם החם הרפובליקני כרגע – הולכת וגדלה רשימת המועמדים האפשריים. ספרו של פנס, "כה יעזור לי אלוקים", מתפרסם מחר – במקביל להכרזת המועמדות של טראמפ. עוזריו אומרים שיחליט באביב האם להתמודד, בלי קשר למהלכיו של טראמפ. המושל היוצא של מרילנד, לארי הוגן, בוחן אפשרות להתמודד.
יונגקין בילה את תקופת בחירות האמצע בנסיעות ברחבי ארה"ב לתמיכה במועמדים רפובליקנים ולהרחבת בסיס תומכיו-שלו; בסוף ספטמבר הוא אירח מפגש נרחב של תורמים. היו"ר לשעבר של בית הנבחרים, ניוט גינגריץ, אמר במפגש שיש שלושה מועמדים בולטים: טראמפ, דה-סנטיס ויונגקין. מועמדים אפשריים נוספים הם ניקי היילי, לשעבר מושל צפון קרוליינה והשגרירה באו"ם תחת טראמפ; שר החוץ של טראמפ, מייק פומפאו; וטים סקוט, סנאטור שחור מדרום קרוליינה שניצח בשבוע שעבר.
פנס ופומפאו בולטים בפגישות הרצופות שהם מקיימים עם תורמים של טראמפ. כמה מיועציו של טראמפ אומרים, כי היריבים הבולטים הם דה-סנטיס ויונגקין – נגד שניהם יצא טראמפ בימים האחרונים – וכי בעיניו הם כפויי טובה, משום שסייע לקמפיינים קודמים שלהם. טראמפ מנסה להבטיח קהל גדול ככל האפשר באירוע שיקיים מחר בלילה במאר-א-לאגו ובו יכריז על מועמדותו, והזמין חברי קונגרס, חברים במטה המפלגה ובעלי ברית ותיקים במטרה להפגין את עוצמתו.
בהמשך השבוע ינאמו הסנאטור טד קרוז, דה-סנטיס, היילי, הוגן, פומפאו, פנס, הוגן ויונגקין במפגש השנתי של הוועידה היהודית הרפובליקנית בלאס-וגאס – ההזדמנות הראשונה שלהם מאז בחירות האמצע להציג את עצמם כחלופה לטראמפ. מנכ"ל הקבוצה, מאט ברוקס, אומר שברור שיש קבוצה משמעותית של תומכי טראמפ אדוקים, ובמקביל יש מי שעשויים לתמוך בו אך מבקשים לבחון חלופות – ויש לא מעט כאלו.
הפוסט מדגיש, כי במקרה הטוב ביותר – האסטרטגיה לעקוף את טראמפ לקראת 2024 נתונה בערפל. רפובליקני בכיר אומר כי יש המנסים ליצור הפסקת אש קרה בין טראמפ לדה-סנטיס. כמה מיועציו של טראמפ הופתעו מעוצמת התקפותיו על דה-סנטיס, בעוד בצידו של דה-סנטיס לא הכל בטוחים שהוא אכן יתמודד, כדי שלא להיפגע אם ייכשל.
שרה לונגוול, אסטרטגית רפובליקנית מתנגדת טראמפ, אומרת כי האתגר שבפני דה-סנטיס ואחרים הוא שמדובר בנשיא לשעבר שעודנו פופולרי ובעל השפעה עצומה במפלגה. הבעיה המשמעותית מבחינת דה-סנטיס היא שבוחרים מדברים עליו כתואם-טראמפ – והשאלה היא מה יקרה אם יתמודד חזיתית עם האיש שהוא מחקה.

תאריך:  14/11/22   |   עודכן:  14/11/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אופוזיציה גוברת לטראמפ במפלגה הרפובליקנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביידן לאחר הפגישה: אין שום צורך במלחמה קרה חדשה    שי בתחילתה: עלינו ליטול את ההובלה ולכוון את היחסים הדו-צדדיים בכיוון הנכון
איתמר לוין
קריסתו של ילד הפלא של הקריפטו סם בנקמן-פריד מצטרפת לקשיים של מאסק וצוקרברג, אך וושינגטון פוסט אומר שהתופעה לא תיעלם
איתמר לוין
הגנרלים הם פניה של התבוסה, מציין ניו-יורק טיימס    מה הלאה? כנראה ניצול החורף לאימון רבבות החיילים הטריים
איתמר לוין
ערב הודעתו על התמודדותו לנשיאות, בכירים במפלגה מטילים עליו את האחריות לביצועיה בבחירות האמצע - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
גארדיאן בעקבות הודעת מטא על פיטורי 11,000 עובדים: הבוס היה רוצה להתמקד בחלק הכיפי של ה"מטא-יוניברס" אך אינו יכול
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il