X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו מקבל את המנדט. תיאורים אפוקליפטיים
מכתב לפורש
במשך עשור של כתיבה הייתה לך אשלייה שאתה משפיע, משכנע, והנה זה לא קרה. יכולני להבטיחך, יצחק: לא קרה שום אסון. תהיה לפחות גאה בדמוקרטיה שלנו ובהכרעותיה. עוד נשוב ונקרא את מאמרך בעוד חצי שנה, שנה, לראות מה מכל התיאורים האפוקליפטיים שלך יתגשם

ליצחק בן-נר השלום והברכה,
הופתעתי לפני שבוע ימים בדיוק עם טור הפרידה שלך במעריב. מדי יום שני היה טורך מתפרסם בעמוד השמאלי, משתרע מראש העמוד עד תחתיתו. מנגד - מאמר הנגד שלי פורסם דרך קבע בעמוד הימני. בלא ששנינו תיכננו זאת - הן איננו מכירים באופן אישי זה את זה - היינו שני הפכים במרבית דעותינו. ימין ושמאל.
אני מניח שששת הקוראים שלך הם גם ששת הקוראים שלי. אינני יודע אם קראת את מאמריי, אבל יכולני להבטיח לך שהקפדתי לקרוא את מאמריך הרהוטים. ייתכן שהייתי הקורא השביעי שלך. קראתי, משום שאינך רק עיתונאי דעתן, אתה קודם כל סופר עברי והצירוף הזה של סופר ופובליציסט מבטיח שתמיד יהיה מעניין לקרוא אותך. ותמיד - לא להסכים עמך.
הגדלת לעשות במאמרך, שפורסם יום לפני הבחירות. היה בך עוד זיק של תקווה, כי מה שניבאו הסקרים לא יתגשם. כדרכך השתמשת בשפת ייאוש, הזהרת מ"נפילת ישראל לתהומות אפלות", כאשר "גוש האבדון" ינצח. לא בחלת במילים קשות אף מאלה, אזהרות-סרק בשפה בוטה, כעסנית, שאינה מכירה בכך שיש אזרחים שווי זכויות ודעות גם מחוץ לבועה התל אביבית.
דבר אחד באותו מאמר שלך התבדה מיד. נתניהו לא חזר לממשלה צרה, בת 61 מנדטים, אלא עם רוב של 64 מנדטים, עם יכולת לעמוד בפרץ מול תביעות מופרזות של שותפיו. מנגד, אין הוא יכול שלא להעניק למפלגה שותפה, שזכתה ב-14 מנדטים, תיק או שניים מרכזיים. זו משמעותה של קואליציה. זו משמעותה של דמוקרטיה.
קולות "שפויים ואחראים" אינם נמצאים רק באוסף המפלגות הנגדי, שאין כל קשר מהותי בינן, פרט לשנאת נתניהו ומחנהו. זו אולי אחת הסיבות שקולך וקולם של עוד אזרחים שהם ממתנגדיו לא הספיקו לשמר את השלטון בידי הגוש-לא-גוש, הכולל את המפלגות הערביות, שבחלקן מייצגות את האינטרס הפלשתיני-טרוריסטי. הכל היה כשר בעיניך ובעיני חבורה גדולה של פובליציסטים להכשיר את בל"ד, את עודה וטיבי, ובלבד שהשלטון לא יישמט מידי מי שאתה מכנה "האחראים והשפויים".
מה מדאיג אותך ושכמותך? כמובן - הכיבוש. אתה ציוני נאמן. דואג למדינה ולעתידה, אבל שוגה בזיהוי מקור הסכנות האורבות לה. בראש וראשונה - השסעים בעם, הקרע המעמיק בין השמאל לימין ולציבור הדתי. מה לעשות, והימין הוא הרוב בעם, רוב שהולך ומתעצם מבחירות לבחירות. הימין שרוצה מדינה איתנה, יותר מסורת יהודית, אהבת המולדת ההיסטורית, זקיפות קומה לאומית. זה המחנה המפוכח שמבין כי כל ויתור, טריטוריאלי או אחר, יזמין מנגד דרישות לוויתורים בלתי מתפשרים נוספים, עד לסוף המר.
באזורנו הקשה עלינו להתנהג כבני האזור, שמבינים כי מול הלחצים המופעלים עלינו, עלינו להפעיל לחצי-נגד. לעמוד בתוקף על שלך, להתפשר אולי כאשר גם הצד השני יהיה נכון לוויתורים. אין לדעת עד מתי יימשך מצב זה של מתח ביטחוני מתמיד, אבל צריך להיות אופטימי. מי כמוך יודע שאת כל הסכמי השלום הביאו לישראל ממשלות הליכוד, כולל ההסכם עם ירדן שאמנם ראש הממשלה יצחק רבין חתם עליו, אבל ממשלות בגין ושמיר הכשירו את הקרקע לקראתו.
הממשלה שתיכון איננה ממשלת החלומות שלי. אבל היא ממשלה שמפיגה את כל חלומות הבלהות של ממשלת החובבים והוויתורים, שעמדו בראשה בנט (ששה מנדטים) ולפיד (17 מנדטים). הייתי רוצה ש"המחנה הממלכתי" יצטרף אליה, כדי לאזן את הימין הקיצוני, אבל בינתיים בני גנץ עומד במריו, מסרב, ומוכיח בכך כי סיסמתו "המדינה לפני הכל" היא אמירה בעלמא בלבד. גם לאופוזיציה - נא להתרגל - יש תפקיד במשטר דמוקרטי.
במאמרך שקדם לטור הפרידה עשית ניסיון נואש להביא לתוצאה הפוכה מזו שהביאו תוצאות האמת בבחירות הדמוקרטיות, אך לשוא. נוכחת, ואני מסכים עמך, כי למאמרים ולפרשנים אין השפעה של ממש על דעת הקהל. אני יודע זאת גם מניסיוני. ולמרות זאת, יש בך, יש בי, דחף לכתוב, להביע את דעותינו המנוגדות בניסיון לשכנע. כתיבה כרוכה במאמץ אינטלקטואלי ופיסי. היא תרגומן של המחשבות מהראש אל הדפוס, מאמץ לנסחן כהלכה, והעברתן (במקרה שלנו) לידיה האמונות של ענת העורכת. אבל להפסיק? להתייאש? לחשוב ש"הלכה המדינה"? חבל, כי אתה בר פלוגתא חריף, בוטה, לא מתפשר - וראוי.
במשך עשור של כתיבה הייתה לך אשלייה שאתה משפיע, משכנע, והנה זה לא קרה. יכולני להבטיחך, יצחק: לא קרה שום אסון. תהיה לפחות גאה בדמוקרטיה שלנו ובהכרעותיה. עוד נשוב ונקרא את מאמרך בעוד חצי שנה, שנה, לראות מה מכל התיאורים האפוקליפטיים שלך יתגשם. הבה נקווה, כי כל נבואות הזעם שלך ושלך רעיך בשמאל, יתבדו.

תאריך:  14/11/2022   |   עודכן:  14/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב לפורש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"ממשלת הויתורים" ,נוסח אחימאיר
שלמה המגיב  |  14/11/22 19:57
 
- שרים לא חובבים
שלמה חיפה  |  17/11/22 10:22
2
בחלום הלילה נציל אתכם מעצמכם!
הירונימוס  |  15/11/22 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
המקור הבכיר בבית הלבן אינו מתערב כמובן בענייניה של מדינת ישראל, אך מבהיר כי זו הכרזת מלחמה על ערכיה של אמריקה אשר יהיו לה השלכות משמעותיות
דן מרגלית
תודה כפולה לד"ר אליעד שרגא שאינו יודע ליאות ונאבק למנוע מישראל את הבזיון שאריה דרעי אשר הורשע פעמיים בפלילים - באחת עם קלון - יחזור ויכהן בתפקיד שר בממשלה
דוד בדין
להוציא אולטימטום לרש"פ: לבטל את החוק - "תשלום משכורת לכל החיים עבור כל מי שרוצח יהודי - כתנאי לסיוע    להחרים כל המימון ששמים בצד לתשלום רוצחי יהודים
יוקי לביא
עיבוד ליצירה "פנקס הקטן" מועלה כעת בתיאטרון תמונע    מהי הערצה? מהם גבולותיה? לאן ירחיק לכת מי שמסוחרר ממנה?    הגשה מופלאה של צוות השחקנים עד טירוף חושים
חיים נוי
ביקורת: מיכאל, שם זמני - אירוע קסום של מופע מוזיקלי ייחודי המשלב אופרה ומחזמר    העלילה עוסקת בנועה ודור, זוג צעיר המצפה לילד ראשון. אולם, במקום ללדת ולצאת למסע הורות מלא שמחה, הם נקלעים למערבולת מכאיבה שיוצאת מכלל שליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il