X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בדיקות קורונה בבייג'ינג, 26.11.22 [צילום: נג האן גואן, AP]
בעיית הקורונה של סין: אין התחסנות טבעית
הסגרים התכופים וסירובה של סין להשתמש בחיסונים תוצרת חוץ, הם הגורמים לכשלונה של ה"אפס קורונה" - מסביר וושינגטון פוסט

התפרצות נוספת של הקורונה בסין חושפת פגם קריטי במדיניות ה"אפס קורונה" של הנשיא שי ג'ינפינג: לחלק ניכר מתושביה אין חיסון טבעי. לאחר חודשים ארוכים של נקודות חמות מקריות ברחבי המדינה, רוב 1.4 מיליארד הסינים מעולם לא נחשפו לנגיף – מסביר וושינגטון פוסט.
בסוף השבוע דיווחו שלטונות סין על 33,000 מקרים חדשים ומתקשים להגן על הפגיעים ביותר. הם השיקו מסע חיסונים תוקפני יותר כדי להגביר את החסינות, הגדילו את תפוסת בתי החולים והחלו להגביל את התנועות של הקבוצות המצויות בסיכון – במיוחד המבוגרים. מהלכים אלו – שאינם כוללים היתר לייבא חיסונים – הם ניסיון למנוע מן הנגיף למוטט את מערכת הבריאות שאינה ערוכה לקראתו למרות שנתיים וחצי של מגיפה, בשל ההתמקדות ב"אפס קורונה".
יאנז'ונג הואנג, חוקר בכיר לענייני בריאות במועצה ליחסי חוץ, אמר לפוסט, כי אפילו חיסוני ה-mRMA המתקדמים לא יובילו כעת את סין להפיכת הקורונה לשפעת רגילה. זאת, מאחר שבייג'ינג עדיין אינה מוכנה לקבל את הצורך להעלות את החסינות הטבעית באמצעות חשיפה לנגיף.
בתחילת הדרך הצליחה מדיניותה של סין להגן על חיי היום-יום והכלכלה ובמקביל למנוע תחלואה חמורה ותמותה. אבל היא הפכה ליותר ויותר יקרה, כאשר גם הצעדים המחמירים יותר לא הצליחו להתמודד עם הזנים המדבקים יותר. בתחילת החודש הודיעה הממשלה על ההקלה הנרחבת ביותר במגבלות, עם קיצור הבידוד והפחתת חובת הבדיקות. אבל בפועל, חלק מן הרשויות המקומיות אימצו את ההקלות בעוד אחרות נמנעו מכך, והתוצאה היא בלבול, פחד וכעס.
עימותים התחוללו בכמה מיקומים ובראשם מפעל ענק של פוקסקון במרכז סין, המייצר מחצית מן האייפונים בעולם. הזירה הפכה בשבוע שעבר לאלימה, כאשר אלפי עובדים מחו על כשלונה של החברה לבודד את מי שאובחנו כחולי קורונה ולמלא את התנאים בהסכמי העבודה. במקביל, הנסיונות להפחית את מספר הנדבקים שוב תופסים את המקום הראשון: העיר שיג'יז'ואנג בת 11 מיליון התושבים השעתה את הפחתת הדרישה לבדיקות המוניות והודיעה על חמישה ימים של בדיקות נרחבות.
מקרי התמותה הראשונה המדווחים מאז חודש מאי – אם כי רק אחד-שניים ביום – הגבירו את הדאגה שמא בתי החולים אינם מוכנים להתמודדות עם זינוק במספר המקרים הקשים. רשת בלומברג מעריכה, כי הפחתת המגבלות עלולה להצריך טיפול נמרץ ב-5.8 מיליון סינים, בעוד במדינה יש רק ארבע מיטות כאלו לכל 100,000 תושבים.
עיריות מרכזיות ובהן בייג'ינג, גואנז'ו וצ'ונגפינג הורו לתושבים בשכונות מסוימות להישאר בבתיהם. קניונים, מוזאונים ובתי ספר נסגרו שוב, והרחובות נטושים. אולמות כינוסים גדולים הופכים שוב למרכזי בידוד זמניים, כמו בעיר ווהאן – בה החלה הקורונה – בשלבים הראשונים של המגיפה. ב-571 בתי האבות בבייג'ינג נאסרה לחלוטין היציאה, למעט לצרכים חיוניים.
השלטונות חוששים, כי היפתחות לעולם – אשר ברובו חי בשגרה לצד הנגיף – תזניק את מספר המתים. החיסונים הוגבלו במקור לבני 60-19 ומדיניות זו ממשיכה לגבות מחיר: רק 40% מבין הסינים בני 80 ומעלה קיבלו חיסוני דחף; מעל גיל 60 השיעור הוא שני שלישים. סין ממשיכה להשתמש אך ורק בחיסונים מתוצרתה, היא טרם אישרה חיסון כלשהו תוצרת חוץ ואינה מסבירה מדיניות זו, מציין הפוסט.
בלא גישה לחיסונים המתקדמים של פייזר ומודרנה, המותאים גם לזן האומיקרון, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם ממשיכה להיות תלויה בחיסונים שהותאמו רק לזנים המוקדמים של הנגיף. סין מנסה לפתח בעצמה עשרה חיסונים בטכנולוגיית mRNA, אך הניסויים הקליניים במוביל שבהם צפויים להתחיל רק בעוד חצי שנה. במקביל מתארגנות חברות התרופות המקומיות לייצור המוני שלהם: CanSino מתכננת לייצר 100 מיליון חיסונים בשנה – אך כאמור, האישור עודנו רחוק.

תאריך:  27/11/22   |   עודכן:  27/11/22
+עלייה מתונה במספר החיוביים לקורונה
22:39 27/11/22  |  עידן יוסף

מספרם של החולים קשה בקורונה בארץ עומד על 142, מהם 42 במצב קריטי ומדובר בעלייה של קרוב ל-50% מתחילת החודש. 43 יישובים בישראל מוגדרים אדומים.
שיעור הנבדקים שנמצאו אתמול חיוביים לנגיף הוא22.71% מתוך 3,356 נבדקים. מתחילת המגיפה מתו 11,834 בני אדם בישראל. מקדם ההדבקה הוא 1.1.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיית הקורונה של סין: אין התחסנות טבעית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יצחק דנון
מלונות פתאל ושותפות JTLV נכסי עידית תובעות את הפניקס על סגירת המלון בכיכר אתרים בתל אביב
יצחק דנון
איי.איי.די ג'נומיקס טוענת, כי הזוכה - אומגה המכון להוראה מודרנית - הגישה הצעה הפסדית ולכן לא תוכל לספק במועד את החומר הפעיל לזיהוי הזנים
איתמר לוין
הציונים במבחני הקריאה והמתימטיקה של תלמידי כיתות ד' וח' ירדו לרמתם הנמוכה ביותר מזה שני עשורים וההתאוששות תהיה ממושכת - מדווח וושינגטון פוסט
יצחק דנון
מיכל הרן
בישראל, לעומת זאת, למרות שנעשה מחקר, גם אם מצומצם, לבדיקת התחלואה לאחר החיסון, לא נעשה עד כה כל שינוי במדיניות החיסונים    זה מפתיע במיוחד לאור העובדה שמחקר הראה תוצאות ראשונית מדאיגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il