X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הבול לכבוד חג חנוכה שמנפיק הדואר הקנדי מצטרף לבולים דומים שהונפקו בעבר הן ע"י הדואר הקנדי והן ע"י דואר ארה"ב, הודו ואפילו איי מרשל
▪  ▪  ▪
הבול שהנפיק הדואר הקנדי לכבוד חג החנוכה הקרוב

לקראת חג החנוכה הקרב ובא עלינו לטובה בחודש הבא, החליט הדואר הקנדי לציין את החג, באמצעות הנפקת בול מיוחד לכבוד לחג. בהודעה שפרסם הדואר הקנדי, הוצג חג החנוכה, כהזדמנות לשקף רוח של ניצחון ועקשנות, וכן סופר סיפור בית המקדש ונס פך השמן.
הנפקת בול חנוכה על-ידי הדואר הקנדי כאמור, לא תהיה הפעם הראשונה שבה הוא מעלה על נס את חג החנוכה. בשנת 2011 הונפקו על-ידי דואר קנדה שני בולי חנוכה, על האחד הופיעה חנוכייה שכל נרותיה דולקים, ועל האחר שני סביבונים, ובשנת 2017 הנפיק הדואר הקנדי בול חנוכה נוסף, ועליו ציור של חנוכייה.
מסתבר, כי חג החנוכה שלנו מעורר רגשות עזים בעולם. כך לדוגמה גם דואר ארה"ב הנפיק במהלך השנים, חמישה בולים בנושא החג. הבול הראשון שהנפיק דואר ארה"ב הונפק בשנת 1996 וכלל חנוכייה ובה נרות חנוכה צבעוניים. בול זה הונפק כהנפקה משותפת לארה"ב וישראל, כאשר במקביל להפצת הבול בארה"ב, הוא הופץ גם בארץ.
בול נוסף לכבוד חג החנוכה הונפק על-ידי דואר ארה"ב בשנת 2004 והוא כלל תצלום של חנוכייה שכל נרותיה דולקים. בהמשך הונפקו בארה"ב בולי חנוכה נוספים בשנת 2011 (עם המילה חנוכה באנגלית כאשר האות k עוצבה כסביבון), בשנת 2013 (עם צילום של חנוכייה) ובשנת 2016 (שוב עם צילום של חנוכייה). בשנת 2018 הונפק פעם נוספת בול חנוכה משותף לארצות הברית ולישראל, אשר כלל איור אמנותי של חנוכייה.
אולם המחוות "הבולאיות" לחג החנוכה שלנו, גלשו גם מעבר ליבשת אמריקה, כאשר בשנת 1992, במסגרת ציון 20 שנה לכינון יחסים דיפלומטיים בין הודו לישראל, הונפקו שני בולים משותפים בישראל ובהודו, האחד לציון חג האורים היהודי - חנוכה, והשני לציון חג האורים ההינדי - דיפאוולי.
מחווה מיוחדת לחג החנוכה, ביצע הדואר של איי מרשל, אשר בשנת 2011 הנפיק סדרה של לא פחות משמונה בולים, שהוקדשו לשמונת ימי החנוכה, כאשר על כל בול הופיעה חנוכייה, שמספר הנרות הדולקים בה הוא כמספרו של היום בימי החג.
אז נכון שבעידן הדוא"ל, משלוח מכתבים כבר לא תופס מקום מרכזי ככלי לתקשורת בין אנשים, ונכון גם שתחביב איסוף בולים מהארץ ומהעולם, כבר לא נחשב תחביב פופולרי בקרב בני הנוער, אך עדיין בולי המדינה הם הליך רישמי המחייב אישור שר התקשורת והממשלה להנפקתם, תוך שהם משקפים את תרבות המדינה המנפיקה אותם.
הלכך תמיד נעים שמדינות אחרות מפרגנות לישראל ולעם היהודי, גם אם מדובר "רק" בהנפקת בול לכבוד החנוכה.
ואפרופו פירגון "דוארי" לחגי ישראל, באחד מכנסי "איגוד הדואר העולמי", בו השתתפתי כראש משלחת ישראל, נדון מועד קיומו של "קונגרס הדואר העולמי" הבא. משימה לא פשוטה המחייבת התחשבות של מזכירות האיגוד, ברגישויות של כל המדינות החברות, ומדובר בלמעלה מ-190 מדינות חברות.
למרבה ההפתעה, המועד שנבחר, בזמנו, לפתיחה החגיגית של "קונגרס הדואר העולמי", נפל בדיוק על יום כיפור.
כמובן שמיהרתי למחות על כך בשם ישראל, אך מה שקרה מייד אחר כך היה מרגש: משלחת קנדה ביקשה את רשות הדיבור ומחתה גם היא על המועד שנבחר שכן, יום כיפור הוא יום קדוש ולא רק לישראלים, אלא לכל היהודים בעולם. למחאה הצטרפה מיד גם משלחת ארה"ב שבקרב חבריה אף נמנתה חברה יהודייה, ואכן מועד חגיגות פתיחת "קונגרס הדואר העולמי", שונה.
אז אם אתם מקבלים בקרוב דואר מחו"ל, בידקו אולי הוא נושא עליו בול ממינהל הדואר הזר, לכבוד חג החנוכה שלנו. חג שמח.

הכותב שימש בעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת.
תאריך:  27/11/2022   |   עודכן:  27/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יצחק דנון
איתמר לוין
התורה היא ספר מוסר, שמטרתו להפוך את היהודי לאדם טוב יותר    היא עושה זאת במגוון רחב של שיטות, המחייבות את הקורא לשים לב לכל אות
יפעת גדות
עמנואל בן-סבו
בצאת החג, הגיעו כולם, ללוות את נועה היפה, החייכנית, למנוחת עולמים, לבכות ולספוד, לזכור ולהדחיק, להפליט אנקת כאב ולהחניק דמעת געגוע
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אפליה, אין מדווחים, חברו של הסרסור, מי פשיסט?, העביר את הבעיה, והשוודים באים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    גמר חתימה טובה    "זכרנו לחיים, מלך חפץ בחיים, וכתבנו בספר החיים למענך, אלקים חיים" (מברכת אבות בתפילת שמונה-עשרה בעשרת ימי תשובה)
רשימות נוספות
עיריית תל אביב הורתה לפרק סוכה בשבת  /  עידן יוסף
מתנה לעובדים לחג פסח 2023  /  כתיבת המומחים
1,920 פונו לבתי חולים, 24 פצועים בתאונות  /  איציק וולף
מי הם 'העבריינים' בליל כל נדרי  /  מנחם רהט
הרהורים ביום הכיפורים  /  איתן קלינסקי
סוכת בריאות  /  מירי חיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il