X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מפגש ה- JPMG, הדיאלוג הביטחוני-מדיני הבכיר בין ארה"ב וישראל [צילום: מחלקת המדינה האמריקנית]
מחלקת המדינה - כישלון סדרתי במזה"ת
כדי לקדם את אינטרס ארה"ב, על מחלקת המדינה לבסס את מדיניותה על מציאות המזרח התיכון - למרות שהיא מורכבת ומתסכלת ולא על תפישות עולם המנותקות מהמזרח התיכון

לפי תפישת העולם של מחלקת המדינה, מחוות נדיבות, דיפלומטיות ופיננסיות מסוגלות לתמרץ את המזרח התיכון ההפכפך והאלים מאז המאה ה-7 לאמץ ערכים מערביים כגון דו-קיום בשלום, עמידה בהסכמים, דמוקרטיה וזכויות אדם. אבל, למרות שתפישת עולם זאת מונחית על-ידי כוונות חיוביות, היא מוסיפה דלק למדורה המזרח תיכונית, ומעניקה רוח גבית למשטרים פורעי-חוק אנטי-אמריקנים ורוח נגדית לארה"ב ובעלות בריתה הערביות.
לדוגמא:
  • מחלקת המדינה (מחמ"ד) קיבלה בברכה את ההתפרצות הוולקנית ברחוב הערבי ב-2010 (הממשיך לסעור גם היום) והגדירה אותה כ"אביב ערבי", "מהפיכת פייסבוק והצעירים" ו"מצעד שלום ודמוקרטיה". אבל, מציאות המזרח התיכון ממחישה שאין אביב - אלא צונאמי - ערבי.
  • ב-1978/79 אימצה מחמ"ד לחיקה את אייתוללה חומייני שהצטייר בעיניה כאנטי-קומוניסט, מוקף ביועצים מתונים בעלי רקע מערבי, ושקוע בהענקת חרות לתושבי אירן ולא ביצוא המהפיכה האיסלאמית - מהדורה אירנית של גנדי. אבל, מציאות המזרח התיכון ממחישה שמשטר האייתולות מתאכזר לאירנים, פועל נגד "השטן האמריקני הגדול" ובעלות בריתו הערביות, עוסק ביצוא המהפיכה השיעית-איסלאמית לרחבי העולם, ומחנך את העם האירני לשנאת "כופרים" מערביים ו"משומדים" סונים.
  • מ-1979 מאמצת מחמ"ד את האופציה הדיפלומטית כלפי אירן (ומתנגדת לאופציה צבאית ולשינוי-משטר), בהנחה שהיא, יחד עם מחוות פיננסיות דרמטיות, עשויה לשכנע את משטר האייתולות לנהל מו"מ הוגן, לקיים דו-קיום בשלום עם השכנות הערביות הסוניות, לחדול מהפצת טרור, מערכות נשק וסמים במזרח התיכון, אפריקה ואמריקה הלטינית (כולל שיתוף פעולה הדוק עם ברוני סמים, ארגוני טרור וממשלות אנטי-אמריקניות המרכז ודרום אמריקה), ולזנוח חזון דתי, פנאטי ומגלומני אנטי-אמריקני בן 1,400 שנים. אבל, 43 שנות האופציה הדיפלומטית מבהירות שהיא משחקת לידי האייתולות ובעלי-בריתם האנטי-אמריקנים מהמפרץ הפרסי ועד גבול ארה"ב-מקסיקו, מאיימת על קיומם של המשטרים הערביים הפרו-אמריקנים, ותוקעת סכין בגבם של רוב תושבי אירן המייחלים לשנוי המשטר.
  • למחמ"ד היה תפקיד מרכזי במתקפה הצבאית של נאט"ו נגד משטר קדאפי, שהביאה להפלת הרודן הלובי ב-2011, למרות שקדאפי העביר לארה"ב את תשתית הגרעין והנשק הכימי, וחרף מלחמתו הנחרצת בטרור האיסלאמי. אבל, חיסול קדאפי הפך את לוב למדינה בלתי-נשלטת, זירה למלחמות אזרחים עם מעורבות של מדינות זרות (טורקיה, מצרים, רוסיה, איחוד האמירויות, ועוד), ובסיס לטרור איסלאמי אנטי-אמריקני אזורי וגלובלי.
  • עד להתפרצות מלחמת האזרחים בסוריה השתעשעה מחמ"ד באשליות שבשאר אסד עשוי ליזום רפורמות חברתיות, עקב הרקע שלו כרופא עיניים בלונדון, נשיא התאחדות האינטרנט הסורית ונישואיו לבריטית ממוצא סורי. אבל מלחמת האזרחים חשפה את דמותו האכזרית של אסד: כ-500,000 הרוגים, 7 מיליון פליטים ומספר דומה של עקורים בתחומי סוריה.
  • מחמ"ד מאמצת לחיקה את "האחים המוסלמים" - שהוא ארגון הטרור הסוני הגדול בעולם עם זרועות פוליטיות, חברתיות ודתיות, ובמקביל מפעילה לחץ על סעודיה, איחוד האמירויות ומצרים עקב מלחמתן השיטתית בטרור "האחים המוסלמים". אבל, מדינות ערב הפרו-אמריקניות מכירות את האסטרטגיה של "האחים" הפועלים להפלת כל משטר מוסלמי-לאומי, להקמת חברה מוסלמית עולמית בחסות הקוראן, לעידוד ג'יהאד והקרבת חיים למען אללה, ולהכנעת המערב "הכופר", ובראש ובראשונה ארה"ב. מדיניות מחמ"ד דוחפת את סעודיה, איחוד האמירויות ומצרים לזרועות סין ורוסיה.
  • בשנים 1990-1980 התייחסה מחמ"ד לסדאם חוסיין כאילו "אויבו של אויבי הוא ידידי". אבל, גישה פשטנית זאת התפרשה על-ידי סדאם כ"אור ירוק" לפלישה לכווית, שהביאה לשתי מלחמות מפרץ, מלחמת אזרחים ארוכת-שנים בעירק (9 מיליון פליטים ועקורים), והפכה את עירק למוקד טרור איסלאמי אנטי-אמריקני ובסיס-פעולה אירני אנטי-אמריקני אזורי ועולמי.
  • בשנות ה-50' חיזרה מחמ"ד אחרי הנשיא המצרי נאצר הפרו-סובייטי ואנטי-אמריקני, שפעל להפלת המשטרים במדינות הנפט הערביות הפרו-אמריקניות (כאשר ארה"ב הייתה תלויה ביבוא נפט מהמפרץ הפרסי). אבל נאצר התמיד בפעילותו האנטי-אמריקנית שנקטעה על-ידי מלחמת "ששת הימים", שריסקה את התשתית הצבאית של נאצר, חסכה מארה"ב מכה כלכלית וביטחונית, ושללה מברה"מ בוננזה גיאו-אסטרטגית.
  • מחמ"ד פורשת שטיח אדום פיננסי ודיפלומטי לרגלי מנהיגים פלשתינים, לעומת מנהיגי ערב הפורשים לרגלי הפלשתינים מרבד מרופט. בניגוד למחמ"ד, מנהיגי ערב ערים להתנהלות הפלשתינים בזירה הבינערבית, ולכן רואים בהם אב-טיפוס לטרור, חתרנות וכפיות טובה, הנושך את הידיים המסייעות לו.
  • כל יוזמות השלום של מחמ"ד סבבו סביב הסוגיה הפלשתינית, ולכן התנפצו על צוקי המציאות המזרח תיכונית, המדגישה שהסוגיה הפלשתינית אינה שורש הסכסוך ערב-ישראל, אינה בבת-עין ערבית ואינה מוקד זעזועי המזרח התיכון.
  • ב-1948 התנגדה מחמ"ד, בברוטליות, להקמת המדינה היהודית, בטענה שתהייה פרו-סובייטית, תרוסק על-ידי פלישה צבאית כלל-ערבית, תוסיף דלק למדורת המזרח התיכון ותסכן את אספקת נפט הערבי לארה"ב.
  • ב-2022 - בניגוד להערכות מחמ"ד, ישראל מהווה את נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה בעולם, שאינה זקוקה לכוח אדם אמריקני, עוגנת באזור קריטי לאינטרס ארה"ב, וחוסכת לארה"ב את הצורך לייצר ולהציב נושאות מטוסים אמריקניות נוספות באוקינוס ההודי ובים התיכון, יחד עם מספר חטיבות צבא בתקציב של כ-15 מיליארד דולרים לשנה.
  • כדי לקדם את אינטרס ארה"ב, על מחלקת המדינה לבסס את מדיניותה על מציאות המזרח התיכון - למרות שהיא מורכבת ומתסכלת ולא על תפישות עולם המנותקות מהמזרח התיכון.

תאריך:  28/11/2022   |   עודכן:  28/11/2022
+הג'יהאד האיסלאמי נגד בן-גביר: "גורלו יהיה כגורל רחבעם זאבי"
17:04 28/11/22  |  עידן יוסף

הג'יהאד האיסלאמי פרסם הודעת איום על חייו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר. בהודעת האיום נכתב: "גורלו יהיה כגורלו של שר התיירות של הכיבוש רחבעם זאבי, הוגה רעיון הטרנספר". עוד נכתב בהודעה, כי "המינוי של בן-גביר לשר לביטחון הפנים של הכיבוש יזרז את מותו, כי כל ההקצנה והפשיעה הציונית המתגברת נגד עמנו מוכיחה שהכיבוש רק מבין את שפת הכוח, והוא לא יעזוב את ארצנו אלא בעזרת ההתנגדות".
בתגובה לאיומים על חייו אמר בן-גביר: "האיומים של ארגון הטרור לא ירתיעו אותי. אנחנו נחושים להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. הגיע הזמן להקים ממשלת ימין מלא-מלא, כדי שנוכל לכתוש את הג'יהאד האיסלאמי".

+מכתב גלוי לרעי מהשמאל
14:43 28/11/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

השמאל הציוני שהקים את המדינה, שהיה המיינסטרים של החברה הישראלית איבד את מעמדו והאבן האחרונה בבניין המתמוטט התבטאה בכישלונה של מרצ לעבור את אחוז החסימה ובירידת מפלגת העבודה ל-4 מנדטים

טעויות רבות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חיילים דרוזים חשודים שהשליכו מטען לעבר בית פלשתיני
11:31 28/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

פלשתטיני שזיהה את השלושה שפעלו באזור בית לחם, דיווח עליהם לצה"ל  ▪  החיילים ייחקרו במצ"ח

טירן פרו. פעולות נקם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+נתניהו שושבינם של סמוטריץ' ובן-גביר
09:25 28/11/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

צר לי, שהרוב במדינת ישראל הכריע בבחירות דמוקרטיות, שהגה השלטון יינתן לבן-גביר-סמוטריץ' ולשושבינם נתניהו  ▪  לצערי, רק מיעוט ישראלי רואה במציאות של שליטה צבאית ישראלית בשטחי יהודה ושומרון תופעה מחפירה המאלצת אוכלוסייה פלשתינית לחיות תחת כיבוש ישראלי

בן-גביר. ישליט סדר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלקת המדינה - כישלון סדרתי במזה"ת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שרשרת פיגועי מטענים גדולה של הג'יהאד האיסלאמי סוכלה באזור ג'נין    במבצע מיוחד של מנגנוני הביטחון הפלשתינים נתפסה ביום חמישי כמות גדולה של מטעני חבלה שנועדו לביצוע פיגועים בישראל
רפי לאופרט
לא משנה מה אומרים ביידן ומשרד החוץ האמריקני, אירופה או אבירי הפוסט-מודרנה שלנו כשם שלא שינה מה אמרה בשעתו ממלכת "הוד מלכותו". הכריעו המעשים: הקמת ממלכת ירדן מצד אחד והניצחונות הצבאיים של ישראל מהצד האחר. בין שתי עובדות אלה נמצא הפתרון לבעיה כולה: ישראל ממערב לירדן וממלכת ירדן והפלשתינים - ממזרח לו. הגיע הזמן להכריע, והשאלה היא אם תהיה זו הכרעה מדינית, צבאית או משולבת
עידן יוסף
רא"ל אביב כוכבי פרסם הודעת גינוי בשבת ללוחמי גבעתי בחברון בניגוד לפקודות צה"ל    בארגונים חוץ-פרלמנטריים גינו את התנהלותו ואת התנהלות דובר צה"ל: "הצהרות לחוד ומעשים לחוד, והרמטכ"ל ממשיך לרמוס את קדושת השבת"
עידן יוסף
בתוך חודש: תשעה לוחמים מגדוד צבר של גבעתי הושעו מפעילות מבצעית    הלוחמים הושעו בעקבות אירועי אלימות גופנית וקללות, שבהם היו מעורבים בחברון    ח"כ איתמר בן-גביר: "יש לבדוק האם אנשי השמאל הקיצוני בחברון לא התגרו ופגעו בחיילים לפני כן"
יוני בן-מנחם
בעקבות הפיגועים בירושלים, ישראל העבירה אזהרה לחמאס ברצועת עזה כי היא תגיב בתקיפות אם יתברר כי ההנחיות לפיגועים יצאו מרצועת עזה. גורמי ביטחון בכירים המליצו לדרג המדיני לשנות את דרכי התגובה הישראלית על פיגועים שמוכוונים מהרצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il