X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסראיה בבית שאן, ממול שוכן המוזיאון העירוני [צילום: אלי אלון]
כפייה דתית במוזאון בית שאן
בלב העיר העתיקה, צמוד למצודה הצלבנית, מול מבנה הסראיה שוכן מוזאון העיר בית שאן הוא הוקם בשנת 2013 על-ידי מתנדבים, שראו חשיבות בהעברת סיפור מורשת העיר לדורות הבאים, ועד היום הוא פועל עם צוות מתנדבים מהעיר והעמק חלקם תושבים ותיקים שמספרים את הסיפור ממקור ראשון

במרס 2021 הושק מיזם של משרד התרבות והספורט בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת מיזם "שבת ישראלית", המאפשר למשפחות לבקר באתרי מורשת ברחבי הארץ, בימי שישי ושבת, ללא עלות, בסבסוד של המדינה וללא חילול שבת. במסגרת מיזם "שבת ישראלית" הנמשך עד היום, פתוחים עשרות אתרי מורשת בשישי ובשבת ללא תשלום! הביקור והסיורים מותאמים גם לשומרי שבת, כך שכולם יכולים ליהנות מבילוי מעניין המשלב בתוכו מסורת, מורשת, היסטוריה וציונות.
"בשורה משמחת לתושבי בית שאן"
גם למוזאון העירוני בבית שאן הוצע להיכלל במיזם "שבת ישראלית" וזה נענה בחיוב ונכלל במיזם. במוזאון בבית שאן הותקנו שעוני שבת למזגנים ולתאורה כדי לאפשר פעילות בשבת ללא חילול שבת. בהודעה שפרסם (24.3.22) המוזאון העירוני בית שאן בדף הפייסבוק הרשמי של המוזאון, מוזמנים התושבים לבקר במוזאון, במסגרת המיזם "שבת ישראלית" עם בני משפחותיהם וזו לשון הודעת ההזמנה שפרסם המוזאון:
"בשורה משמחת לתושבי בית שאן, בחודש אפריל (2022, א.א) אנו מתחילים להפעיל במוזאון בית שאן את תוכנית "שבת ישראלית" - מיזם של משרד התרבות והספורט, המאפשר למשפחות לבקר באתרי מורשת ברחבי הארץ, בימי שישי ושבת, ללא עלות וללא חילול שבת. בשבוע האחרון הוכשר המוזאון לפעילות בשבת - הותקנו שעוני שבת למזגנים ולתאורה. מוזמנים לפרסם לבני משפחה וחברים בעיר. ההדרכות יתקיימו: בימי שישי ובשבתות (הדרכה בכל שעה עגולה, מצורף לינק לאתר טיקצ'ק, להרשמה ללא עלות) לסיורים המודרכים במוזאון.

[צילום: מאתר הפייסבוק של המוזיאון]

בתמונה: הודעת מוזיאון בית שאן על קיום מיזם שבמיזם שבת ישראלית.

מוזאון בית שאן מבטל את המיזם
לא חלף שבוע-שבועיים מפרסום הודעת ההזמנה של מוזאון העירוני בית שאן לבקר במוזאון במסגרת מיזם "שבת ישראלית", פרסם המוזאון (באפריל 2022) הודעה על ביטול המיזם. וכך נכתב בהודעה שפירסם המוזאון באתר הפייסבוק הרשמי שלו: "בסוף השבוע הקרוב המוזאון היה אמור לפתוח את שעריו למבקרים כחלק ממיזם "שבת ישראלית" של משרד התרבות והספורט, זאת לאחר בדיקה קפדנית והכשרת המקום והפעילות שהותאמה לשומרי השבת: ללא תשלום בכניסה, הרשמה מראש, שעון שבת, ללא פעילות מוליטימדיה והכי חשוב: צוות המתנדבים המפעיל את המקום לא מחלל שבת בעצמו.
הכוונה הייתה להרחיב את הפעילות התיירותית עבור הציבור הדתי והמסורתי המתגורר בעיר או כזה שמתארח בה בסוף השבוע ולחשוף תושבים ומבקרים מכל המגזרים למוזאון המראה את ההיסטוריה והמורשת של העיר, של ההורים והסבים של כולנו.
עם זאת, לאחר שהובא לידיעתנו כי הפעילות עלולה לפגוע ברגשות ציבור רחב בעיר ולאחר קיום התייעצות עם מקבלי ההחלטות, קיבלנו החלטה לבטל את הפעילות המתוכננת ולהמשיך לקיים את הפעילויות במתכונת הרגילה במוזאון בימים ראשון-חמישי.
העירייה וחוגים דתיים ביקשו לבטל המיזם
מבדיקה שערכתי מגובה בעדויות, כשנודע לעירייה ולחוגים דתיים בעיר הטילה העירייה (מדובר במוזאון עירוני) וטו על קיום המיזם. להנהלת המרכזים הקהילתיים בעי ר הופנו דרישות-בקשות של חוגים דתיים וגם מצד עיריית בית שאן לבטל את מיזם "שבת ישראלית"במוזאון העירוני מחשש לחילול שבת ופגיעה בסטטוס-קוו הדתי בעיר על-אף שהמוזאון הוכשר לפעילות של שבת והותקנו שעוני שבת למזגנים ולתאורה.

[צילום: אתר המוזיאון]

בתמונה: הודעת מוזיאון בית שאן על ביטול מיזם שבת ישראלית.

ראוי להדגיש כי בית שאן בהגדרה אינה עיר דתית, ונוסעים ברחובותיה בשבת. באיזו זכות מונעים מציבור רחב מבית שאן ומכל רחבי הארץ המעוניינים בכך ליהנות מביקור בשבת במוזאון ללא עלות בסבסוד המדינה.
מאחר שמדובר במוזאון עירוני, פניתי לקבל את תגובת דובר עיריית בית שאן וזה הפנה אותי ליואל כהן מנהל המרכזיים הקהילתיים בבית שאן. מוזאון בית שאן הוא תחת אחריות וניהול של "המרכזים הקהילתיים בית שאן". כהן מאשר בשיחה איתי שאכן הופנו בקשות מעירית בית שאן וחוגים דתיים לבטל את פרויקט "שבת ישראלית". לדבריו התנגדות העירייה וחוגים דתיים לא הייתה נגד המיזם כשלעצמו אלא נבעה מחשש מהפרת הסטאטוס קוו הדתי בעיר וחשש מתקדים שיאפשר פתיחת מוסדות ציבוריים עירוניים בשבתות.

כרזה על מיזם שבת ישראלית [צילום: אתר המוזיאון]
תאריך:  30/11/2022   |   עודכן:  30/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כפייה דתית במוזאון בית שאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מניעת ביקור במוזיאון בית שאן
יעל  |  26/01/23 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד ארגז
בעולם לא מושלם כמו שלנו עדיף פתרון לא מושלם מהיעדר פתרון בכלל    זעזוע הוא טלטלה רגשית פנימית שאנו חשים לנוכח מעשים מעוררי סלידה כגון אכזריות קיצונית או התעללות בחסרי ישע. אצל רובנו מדובר בתחושה נדירה ואוטנטית אבל ישנם מזדעזעים מקצועיים ש"זעזועם אומנותם"
יוסי דר
כשנער במדים משכיב באיפון את מי שהוא מזהה כיריבו ובהמשך גם תוקע בו אגרוף - האשם אינו בו אלא בערל הלב ששלח את אותו נער במדים אל מוקד השנאה והמשטמה
יוסי אחימאיר
דברים שנשא יוסי אחימאיר, יו"ר מכון ז'בוטינסקי, בערב הזיכרון במכון ז'בוטינסקי לד"ר גבריאלה אלגרבלי ברזין, במלאת שנתיים לפטירתה
ירון פרידמן
מונדיאל קטר 2022 נולד בחטא וממשיך כמונדיאל של התנגשות ערכים ועירוב פוליטיקה בספורט. קטר כהרגלה מנסה ליהנות מכל העולמות: לאפשר לישראלים להגיע לנסיכות וגם לתת להם הרגשה שאינם רצויים. למרות שכמו בכל מונדיאל יש חגיגת כדורגל, כשעושים מונדיאל במדינה קיצונית ותומכת טרור יש לצפות לטעם רע. כיצד כל זה משתקף בתקשורת הערבית?
עמנואל בן-סבו
יש לראש הממשלה החובה לתבוע הסברים, לדרוש הבהרות, לבקש התנצלות, להוביל מהלך לגינוי מוחלט, בלי אהה, בלי בהה, גינוי חד-משמעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il