X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחלקים ממתקים בעזה לאחר הפיגוע בירושלים [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
הטרור בגדה ובמזרח ירושלים מופעל מהרצועה
ארגוני הטרור ברצועת עזה מכווינים פעולות טרור נגד ישראל משטחי הגדה ומזרח ירושלים גורמי הביטחון מעריכים כי הם יסלימו את הפיגועים לקראת הקמת הממשלה החדשה בישראל מערכת הביטחון נערכת לירי רקטות מרצועת עזה בעקבות הפעילות המוצלחת של צה"ל נגד הג'יהאד האיסלאמי בג'נין

השקט היחסי בגבול רצועת עזה הינו שקט מדומה ומטעה. בהחלט ייתכן שעם הקמתה של הממשלה החדשה בישראל יופר השקט הזה מכיוון שארגוני הטרור ברצועה עלולים לנסות ולאתגר את ממשלת נתניהו ולחדש את אסטרטגיית "איחוד החזיתות". כלומר, הידוק הקשר בין רצועת עזה לבין הגדה ותגובה בירי רקטות לעבר ישראל על כל פעילות צבאית ישראלית נגד מוקדי הטרור בגדה.
קטר מפעילה לחץ כבד על הנהגת חמאס להימנע מהסלמה ביטחונית בתקופת המונדיאל. גם ממשלתו של בנימין נתניהו המוקמת בימים אלה עשויה לשנות את המדיניות הנוכחית ולגבות מחיר מארגוני הטרור ברצועה על-כך שהם מפעילים באופן מעשי את הטרור בשטחי הגדה לצד התמיכה של אירן להקמת קבוצות טרור חדשות בגדה באמצעות העברת כספים ונשק לארגון הג'יהאד האיסלאמי.
גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה אינם מסתפקים בקמפיין ההסתה הנרחב נגד ישראל באמצעי התקשורת שלהם וברשתות החברתיות, אלא מפעילים באופן מבצעי חוליות טרור ומחבלים בודדים לביצוע פיגועים בגדה ובשטח ישראל עצמה.
השב"כ סיכל באחרונה פיגוע באמצעות מטען חבלה בישראל על-ידי תושב רצועת עזה בעל היתר עבודה בישראל. הוא נתפס עם מטען חבלה שתכנן להפעיל באוטובוס בדרום הארץ. המחבל הינו פתחי זקות בן 31 תושב רפיח בדרום רצועת עזה. הוא עבר הכשרה בהכנת מטעני נפץ ברצועת עזה והופעל על-ידי פעיל בכיר בג'יהאד האיסלאמי ברצועה בשם ג'יהאד ראנם.
מספר מחבלים שנעצרו על-ידי השב"כ וצה"ל בשטחי הגדה מסרו בחקירתם, כי הם קיבלו הנחיות וכסף לביצוע הפיגועים מגורמים בזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. עשרות מחבלים ששוחררו ב"עסקת שליט" ב-2011 וגורשו לרצועת עזה נקלטו בצמרת הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, הם תושבי הגדה שמכירים היטב את השטח והם אלה שמפעילים ומכווינים פעולות טרור בגדה ובשטח ישראל עצמה.
הפעולות האלה של ארגוני הטרור ברצועת עזה עלולות להצית הסלמה ביטחונית ברצועת עזה, כזכור, ב-2014 חטפה חוליית מחבלים של חמאס 3 נערים ישראלים בצומת גוש-עציון ורצחה אותם, החוליה הופעלה מרצועת עזה ובעקבותיה יצאה ישראל למבצע צוק איתן ברצועת עזה.
חשש ישראלי מירי רקטות מהרצועה
מערכת הביטחון הישראלית נערכת לאפשרות של ירי רקטות לעבר ישראל בתגובה על הפעולה המוצלחת של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין שמהלכה חוסלו שני בכירים בארגון הג'יהאד האיסלאמי ועוד כמה מחבלים נפצעו או נעצרו. השניים הינם מוחמד א-סעדי, המפקד של קבוצת הטרור הנקראת "גדוד ג'נין" ועוזרו נעים זביידי. חיסולם של השניים נחשב להישג חשוב של צה"ל במלחמה בטרור וארגון הג'יהאד האיסלאמי הבטיח לנקום את מותם.
הפעולה של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין נועדה ללכוד את מחבל הגיהאד האיסלאמי וויסאם אלפאיד שאחראי להכנת מכונית התופת שהתפוצצה סמוך להתנחלות מבוא דותן לפני כשבועיים ותכנון פיגוע נוסף בלב ישראל. אלפאיד נעצר וחקירתו תביא כנראה לסיכול פיגועי טרור נוספים שתכנן. פיצוץ מכונית התופת באזור ההתנחלות מבוא דותן והפיגוע הכפול בירושלים, מעידים להערכת גורמים במערכת הביטחון, על מגמה של ארגוני הטרור להסלים את המצב הביטחוני לקראת חילופי השלטון בישראל ולהחזיר את הטרור לערי ישראל.

תאריך:  03/12/2022   |   עודכן:  03/12/2022
+התראת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז בעקבות שיגור פצמ"ר מהרצועה
19:45 03/12/22  |  עידן יוסף

התראת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז בעקבות שיגור פצצת מרגמה. דיווח ערבי: שיגור בוצע מהרצועה לעבר ישראל. בצה"ל בודקים דיווחים של תושבי כפר עזה ונחל עוז ששמעו הד פיצוץ עז. ייתכן שמדובר בפצצת מרגמה שנפלה בצד העזתי סמוך למכשול.

+המפכ"ל שיבח את מפקד הפלוגה ממג"ב שניטרל המחבל בחווארה
10:56 03/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המחבל ניסה לפרוץ לרכב של ישראלים שנסע במקום - אך ללא הצלחה • בתיעוד של הפיגוע נראה המחבל כשהוא מנסה לחטוף נשק מקצין מג"ב באיומי סכין  ▪  הלוחם מצליח לבסוף להשתלט על המחבל ולירות בו

לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בחווארה [צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור בגדה ובמזרח ירושלים מופעל מהרצועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
פנו לפרקליטה הצבאית הראשית בדרישה לעצור את חקירת מצ"ח ולהמשיך את החקירה מחוץ למערכת הצבאית    הסיבה: גורמי החקירה או התביעה הצבאיים נחשפו לחומרי תחקיר מבצעי חסוי בניגוד לחוק
עידן יוסף
עונש המאסר של לוחם גבעתי מגדוד צבר קוצר בארבעה ימים, מעשרה לשישה ימים    צה"ל: הסיבה להמתקה - בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע    אמש נחשף: מפקד פיקוד המרכז לחץ להכניס לכלא חייל שקילל פעיל שמאל לפני שבועיים, אך המח"ט סירב
יוני בן-מנחם
אירן מעורבת בגל הטרור הנוכחי ומסייעת לארגון הג'יהאד האיסלאמי בכסף ובנשק להקים קבוצות טרור חדשות בצפון הגדה    מדובר ביישום האסטרטגיה של הגנרל קאסם סולימאני להידוק טבעת החנק מסביב לישראל והחלשתה
יגאל לוי
אני משוכנע שהמג"ד חשב לעצמו: "החיילים שלי עשו טעות, אבל הם הילדים שלי ואני לא הולך לאפשר לאף אחד לתלות אותם בכיכר העיר"
עידן יוסף
הרוצח הוחזק במעצר ברשות הפלשתינית ורק באפריל השנה נעצר ע"י כוחות הביטחון בישראל    הטיעונים לעונשו של מעאד חאמד יישמעו בבית המשפט הצבאי בשבוע הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il