X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביידן וטראמפ. הפך את האמת לפייק ואת הפייק לאמת [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
"החומר הפרוץ" היה רק תירוץ
אלון מאסק שחרר את החלק הראשון של המסמכים הנוגעים להשתקת חשיפת "הלפטופ מהגהינום" שמתאר את העסקים המפוקפקים של משפחת ביידן כחלק מהתיקון שמבקש מאסק לעשות בטוויטר, הוא החליט לשחרר את תיעוד השיח הפנימי שהתנהל בתוך טוויטר, עת החליטו לצנזר את הסיפור הענק

אלון מאסק הבטיח לפרסם את התכתובות הפנימיות שהובילו לאחת ההחלטות השערורייתיות, אנטי-דמוקרטיות ומסוכנות בתולדות אמריקה: השתקת חשיפת "הלפטופ מהגיהינום" המתאר את העסקים המפוקפקים של משפחת ביידן. הלילה מאסק קיים הבטחתו ושחרר את חלק א' של המסמכים. אך קודם כל קצת רקע.
ב-14 באוקטובר 2020, כשלושה שבועות לפני הבחירות בין ביידן לטראמפ, פרסם 'ניו-יורק פוסט' סיפור מטלטל: חומרים מתוך הלפטופ של האנטר ביידן, בנו של ג'ו, החושפים כיצד ניצל לכאורה ביידן האב את מעמדו כסגן נשיא (של אובמה) כדי לקדם את העסקים המשפחתיים חובקי העולם של הביידנ'ס - תוך ניגוד עניינים מובהק.
האנטר, בעל בעיות התמכרות קשות, זכה לשבת בדירקטוריונים של חברות זרות ולקבל ערימות של כסף - לא בגלל הכישרון והניסיון שאין לו, אלא לפי החשד כדי לנצל קרבתו המשפחתית לג'ו ביידן - סגן נשיא ארה"ב. לפי החשיפה, ביידן האב לא רק שלא הרחיק עצמו מעסקי בנו, אלא נפגש עם בעלי עסקים שהיו קשורים להאנטר - עוד בהיותו סגן נשיא
מדובר במדינות כמו רוסיה, אוקראינה וסין - שהאינטרסים שלהן לא בהכרח חופפים את אלו של ארה"ב, בלשון עדינה. בהמשך, נחשפו חומרים לפיהם האנטר היה מפריש חלק משכרו לאביו. החשש: ביידן במקרה "הטוב" מושחת, במקרה הרע - נסחט על-ידי מדינות יריבות ואף עוינות לאמריקה.
דמיינו כעת אם אותן עובדות ממש היו מתפרסמות, רגע לפני בחירות - על טראמפ ומשפחתו מהומת אלוהים זה כלום לעומת מה שהיה מתרחש: התקשורת הייתה מפמפמת את הסיפור 24/7 (ובצדק), פולואפים עפים בקצב של מכונת ירייה ודרישות מטראמפ לפרוש מהמרוץ כדי לפנות זמן לחקירה - שהייתה נפתחת שניה וחצי אחרי הפרסום. בפועל, ההפך הגמור קרה. התקשורת השתיקה לחלוטין את הסיפור - ובטוויטר הובילו את מדיניות הצנזורה: אי-אפשר היה לשתף את החשיפה על הלפטופ והחשבון של הפוסט ננעל.
גם החשבון של דוברת הבית הלבן הושעה, כי העזה לשתף את הסיפור. הבנתם?
במקום להרים לסיפור עיתונאי ענק ערב בחירות - השתיקו אותו ואת מפרסמיו, בשירות צד פוליטי. כך מתנהלת מדינת עולם שלישי - לא הדמוקרטיה המפוארת בעולם.
לא מדובר רק באתיקה ואסתטיקה: לפי סקרים שונים, רוב מוחץ מהאמריקנים מאמין כי אם סיפור הלפטופ היה זוכה לסיקור הראוי לו - טראמפ היה מנצח בבחירות. רבים מהאמריקנים ניגשו להצביע מבלי שידעו על הלפטופ, או חשבו שהוא שקרי. כזכור, בבחירות 2020 ביידן ניצח בפוטו-פיניש: מספיק אם 22 אלף קולות היו עוברים מצד אחד לשני (בשיטת האלקטורים) - וטראמפ היה ממשיך לכהן כנשיא גם היום. ועכשיו - מגיעים למאסק.
כחלק מהתיקון שמבקש מאסק לעשות בטוויטר, הוא החליט לשחרר את תיעוד השיח הפנימי שהתנהל בתוך טוויטר, עת החליטו לצנזר את הסיפור הענק. מאסק העביר את החומרים לעיתונאי מאט טאייבי - שלא מזוהה עם צד פוליטי מסוים. טאייבי פרסם את החלק הראשון של החומרים. לדבריו, במהלך הבחירות ב-2020 נענו בטוויטר לבקשות גם של ביידן וגם של טראמפ - אך הוא מציג רק היענות לבקשות של קמפיין ביידן והמפלגה הדמוקרטית.
מהן הבקשות? להסיר ציוצים שלא נוחים לביידן - למשל של כוכב הקולנוע האגדי ג'יימס וודס, שהקריירה שלו נהרסה כי העז לתמוך בטראמפ וברפובליקנים. לפחות חלק מהדרישות נענו - כלומר טוויטר סתמו פיות בשירות ביידן, רגע לפני בחירות.
טאייבי מראה את ההטיה המוחלטת של אנשי טוויטר לשמאל - 99.73% מהתרומות הפוליטיות של עובדי טוויטר הלכו לדמוקרטים (166 אלף דולר), לעומת 451 דולר בלבד (לא אלף) שנתרמו לרפובליקנים. באופן טבעי, מידת הנכונות להיענות לדרישות הצדדים היא בהתאם
השת"פ הגיע לשיאו בסיפור הלפטופ: זוכרים שטוויטר נעלו את החשבון של דוברת הבית הלבן כי העזה לשתף את הסיפור? אז בכיר בקמפיין של טראמפ שלח מייל לטוויטר וביקש הבהרות הוא התלונן שאיש לא יידע אותו על מדיניות הצנזורה וכתב לאנשי טוויטר: "לפחות תעמידו פנים שאכפת לכם" - עד הבחירות. זה לא קרה. ההחלטה הגורלית לצנזר את הסיפור התקבלה בתוך טוויטר על בסיס רעוע - "מדיניות חומרים פרוצים".
כלומר, עיתון ותיק כמו ניו-יורק פוסט גנב את הלפטופ ולכן אי-אפשר לפרסם את החומרים. זה תירוץ כל כך מטופש החותר תחת מהות העיתונות, שגם בכיר לשעבר בטוויטר מודה שלא היה בו דבר: "הענין של הפריצה היה רק תירוץ. בתוך שעות ספורות היה ברור לכולם שזה לא יחזיק, אך לאיש לא היה את האומץ לחזור בנו".
כידוע, החומרים הגיעו לפוסט דרך בעל חנות המחשבים שהאנטר השאיר אצלו את הלפטופ. המחשב היה גם אצל ה-FBI, כלומר בטוויטר יכלו לפנות ל-FBI - שידע כי מדובר בחומר אותנטי שלא נגנב בטוויטר לא רצו כנראה לדעת את האמת, וב-FBI לא רצו לספר. מההתכתבויות עולה כי גם בטוויטר פקפקו בעצמם, ואחד מהבכירים כתב: "אני מתקשה להבין את המדיניות לסמן את הסיפור כ'לא בטוח'".
וכעת קבלו את הדבר המדהים הבא: יואל רות', "אחראי יושרה" בטוויטר (מהצנזורים המרכזיים של הרשת החברתית) הודה למעשה כי "החומר הפרוץ" הוא רק תירוץ. למרות זאת, רות' ביקש להמשיך לצנזר וזאת, שימו לב - "לאור הסיכונים החמורים והלקחים מ-2016". מה קרה ב-2016? טראמפ ניצח. כלומר, רות' חשש מאוד שטראמפ ינצח ב-2020, ולכן יש להשתיק את הסיפור נכון או לא נכון? פחות חשוב, העיקר שטראמפ יפסיד.

אם פספסתם, מצרף שרשור שלי על מר רות' ממאי 20', אז "אחראי היושרה" החל 'לסמן' ציוצים של טראמפ כפייק. רות', איש שמאל קיצוני, כינה את אנשי טראמפ "נאצים" והשווה את הדוברת שלו לגבלס. רות' פוטר לאחרונה ע"י מאסק, והודה בטעותו לצנזר את סיפור הלפטופ. טו לייט. יש עוד פרטים בחומרים - אך נראה לי שהבנתם את הרעיון.
אציין רק שמהתכתובות עולה כי מחוקקים דמוקרטים מאוד אהבו את הצנזורה של טוויטר, מלבד צדיק אחד בסדום שהביע חשש מפני הגבלת חופש הביטוי - הפרה חמורה של החוקה האמריקנית. גם עובדי טוויטר הבינו שהם מכניסים את הבוס שלהם לבעיה, אך דבר לא מנע מהם להשתיק את אחד הסיפורים הגדולים ביותר בתולדות העיתונות האמריקנית - אם לא הגדול שבהם.
הסיפור הזה פשוט בלתי נתפס - בעיקר אם זוכרים שה-FBI קיבל את הלפטופ זמן רב לפני שנחשף הסיפור. ה-FBI לא רק שלא עשה כלום עם הלפטופ, אלא גם לא טרח ליידע את הציבור שהמידע במחשב אותנטי ולא גנוב. ה-FBI גם לא טרח להפריך את המכתב השקרי של 51 בכירי מודיעין לשעבר שהלפטופ הוא "דיס-אינפורמציה רוסית".
בעימות מול טראמפ לפני הבחירות, ביידן התבסס על השקר הרוסי כדי "להפריך" את הלפטופ. כלומר, ביידן השתמש בפייק ניוז כדי לתייג סיפור אמיתי כפייק. התקשורת, טוויטר, פייסבוק וכו' שיתפו פעולה עם השקר הזה - שהרבה בזכותו ביידן בבית הלבן.
נזכיר שצוקרברג העיד בהקשר ללפטופ, כי תודרך ע"י ה-FBI - קשרים שאולי יתגלו גם עם טוויטר בנגלה הבאה שישחרר מאסק. מערכת אכיפת חוק הקושרת עם התקשורת כדי לרדוף את הימין, לטובת השמאל. נשמע לכם מוכר?

פורסם במקור בחשבון הטוויטר של גלעד צוויק.
תאריך:  03/12/2022   |   עודכן:  04/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החומר הפרוץ" היה רק תירוץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכי הרבה מעניין
אלברט שבות  |  4/12/22 05:01
2
גרסת גנץ=הפיכה צבאית בחסות בגצ
ע_הראל  |  4/12/22 05:37
3
אילון מאסק הוא בעל הבית
רוזנקרנצ  |  4/12/22 06:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
בכיר לשעבר במשרד המשפטים האמריקני, ג'ק סמית, ירכז את החקירות על אירועי 6 בינואר ובפרשת המסמכים    טראמפ: המשך ציד המכשפות של ממשל ביידן המושחת
איתמר לוין
חודשים לפני הבחירות תכנן טראמפ להכריז על ניצחון בעיצומה של ספירת הקולות    כאשר התברר שהפסיד ובתי המשפט דחו את כל טענותיו, הוא החל להתמקד בישיבת הקונגרס ב-6 בינואר, במטרה למנוע את אשרור נצחונו של ביידן - והתוצאה הייתה האלימות הקטלנית של תומכיו
איתמר לוין
למרות שטען ללא הרף שהבחירות נגזלו ממנו, טראמפ פעל כמי שיודע שכהונתו מסתיימת    השירות החשאי, ה-FBI, משרד ההגנה והסוכנות לביטחון לאומי היו ערים לסכנת ההסתערות על הקפיטול    הוועדה עשויה להמליץ למשרד המשפטים על צעדים פליליים
איתמר לוין
הוועדה דורשת מן הנשיא לשעבר להופיע בפניה - אם כי מדובר במהלך סמלי, שכן טראמפ צפוי לסרב והליכים משפטיים יימשכו חודשים רבים, בעוד הוועדה צפויה להתפזר אם הרפובליקנים יזכו כצפוי ברוב בבית הנבחרים
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על ההתלבטויות של חברי הוועדה ובראשן כיצד לטפל בטראמפ והאם להתייחס לעבירות פליליות סביב האירועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il