X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מעוז. הביא את החושך [צילום: אוליבה פיטוסי/פלאש 90]
שבח לקומיסר הממשלתי
במופע פומבי ראשון פתח בשיר "באנו חושך לגרש" - אוי ואבוי, נכתב בידי שרה תנאי-לוי, אישה רחמנא ליצלן, שהעזה לצאת מהמטבח ולהתיישב ליד השולחן עם נייר ועט
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

תודה, תודה מקרב לב, לקומיסר לענייני חינוך בממשלה הבאה ח"כ אבי מעוז על נאומו היום בכנסת. תודה על גילוי הלב, שלפני חנוכה הוא רואה בנו מתייוונים, ואינו מסתיר זאת. כי הליברליזם בעיניו אנטי-יהודי. בעיניו יש לדחוק מחדש את האישה למטבח. רק למטבח (איך את עם זה גברת מעוז? ובנותיו ובניו?).
במופע פומבי ראשון פתח בשיר "באנו חושך לגרש" (אוי ואבוי, נכתב בידי שרה תנאי-לוי, אישה רחמנא ליצלן, שהעזה לצאת מהמטבח ולהתיישב ליד השולחן עם נייר ועט). האמת? חבל שחברי הכנסת של האופוזיציה לא הצטרפו אליו. השיר הזה שייך להם לא פחות מאשר לו.
ברוב שנות הגלות הצניעה היהדות החרדית את חג החנוכה. הוא היה סוג ב'. סביבון ודמי חנוכה ולביבה. מי הוציא אותו מן החושך לאור? הציונים החילונים הליברלים האלה. זאב ז'בוטינסקי שהיה חילוני מובהק וכתב ב"שיר הדגל" את דברי ההלל על החשמונאים לרבות השורה הצורבת "חי החרב, חי הדם המכבי".
לא רק הוא, הליברלים הסוציאליסטים האלה, המחנך בזרם ההסתדרותי אהרון זאב עם המלים החילוניות האלה: "נס לא קרה לנו/ פך שמן לא מצאנו/ לעמק הלכנו, ההרה עלינו..." זהו, בלי החרדים שמעולם לא כיוונו רובה ולא הניפו טוריה (ושוב אוי ואבוי, ומי כתב את המנגינה? בנימין זרעוני, ממייסדי מחתרת הלח"י דווקא).
הוויכוח ההיסטורי על התהליך שהחל לפני 2190 שנים במודיעין כאשר משפחת החשמונאים קראה "מי ל-ה' אליי" היה דתי ולאומי כאחד. יהודה המכבי היה מדינאי ענק, שחיבר את רומא העולה במערב למלחמה ביוונים. זה לא היה אלוקי. זה היה צעד מדיני חשוב. למלחמה ההירואית של המכבים היה היבט דתי, אבל לא מונופול אלוהי.
גם הציונות החילונית הכילה מרכיבים דתיים. הנהגת יהודי רוסיה החילונית התעקשה לעלות לארץ-ישראל ולא לקבל את הפתרון של יישוב אוגנדה בגלל ובזכות התנ"ך (שנביאיו והפילוסופים שלו אינם נלמדים במערכת הדתית כראוי. בוודאי לא בחרדית. שם חומקים גם מישעיהו הנביא וגם מאלברט איינשטיין).
אך עלה בידה לקומם עם בארצו ולהחיות את שפתו דווקא מפני שפרצה מהחנק הדתי לעבר ההשכלה והאוניברסיטאות של אירופה ולליברליזם החיוני בחתירה לקידמה ולנאורות.
על מה, אפוא, אני מודה למעוז? שהציג בכנסת את הדברים כהווייתם. הוא רוצה מלחמת תרבות. הוא אינו חותר לאיזשהו סטאטוס-קוו בעייתי אלא למשהו גרוע מזה פי כמה וכמה. מעוז לא עשה שקר בנפשו. הוא קרא לחושך - חושך והתייצב עימו נגד הלימוד הנאור ונגד שוויון הזכויות לקהילה הלהט"בית ונגד החתירה לשוויון חברתי לנשים. "מעז יצא מתוק". ממעוז תצא הפגנה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  08/12/2022   |   עודכן:  08/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יפעת גדות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - איחוד, המעיטו מערכו, קקפוניה, אל תהי תקווה, טירוף, השמצה וסרט רע ומזיק    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
יגאל לוי
הבול לכבוד חג חנוכה שמנפיק הדואר הקנדי מצטרף לבולים דומים שהונפקו בעבר הן ע"י הדואר הקנדי והן ע"י דואר ארה"ב, הודו ואפילו איי מרשל
יצחק דנון
איתמר לוין
התורה היא ספר מוסר, שמטרתו להפוך את היהודי לאדם טוב יותר    היא עושה זאת במגוון רחב של שיטות, המחייבות את הקורא לשים לב לכל אות
רשימות נוספות
עיריית תל אביב הורתה לפרק סוכה בשבת  /  עידן יוסף
מתנה לעובדים לחג פסח 2023  /  כתיבת המומחים
1,920 פונו לבתי חולים, 24 פצועים בתאונות  /  איציק וולף
תפילה בלבן  /  יפעת גדות
סוכה אחת בבת חפר נותרה חסרה, יתומה   /  עמנואל בן-סבו
הר-הבית בוער  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il