X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
להתכנס בתוך עצמנו [צילום: אגודה למדיטציה טרנסנדנטלית]
היתרונות של מדיטציה בעולם העסקים
אני מאמין שהכול מתחיל ונגמר בתודעה שלנו האמונות והתפיסות שלנו מייצרות את המציאות הפיזית, ולכן אני דואג להיגיינה של התודעה שלי
עודד שפר [צילום: יח"צ]

עובד בכיר בחברה שלי, שסמכתי עליו מאוד והיה בידיו מידע רגיש של החברה, הופיע יום אחד במשרד שלי והודיע לי שקיבל הצעה מחברה מתחרה ושהוא מתכוון לקבל את ההצעה. הוא כבר החליט. לאחר תקופה ארוכה של עבודה משותפת, הרגשתי שהוא לא רואה אותי ממטר, והלב שלי החסיר פעימה. לקח לי כמה דקות לעכל את המצב והתחוור לי שפוטנציאל הנזק וההרס לחברה יכול להיות עצום וחשתי נבגד ומרומה. האינסטינקט הראשון היה כמובן לצאת למלחמה נגדו כדי להגן על שלומה ועתידה של החברה, אבל למרות שהדם רתח, בחרתי להסתיר את כוונותיי וביקשתי ממנו בשקט לתת לי כמה ימים לחשוב.
הלכתי להתייעץ עם עורך דין בכיר שמתמחה בקניין רוחני שהציע לשלוח מכתבי התראה מאיימים לאותו עובד ולחברה המתחרה בכדי לגרום להם לחשוב פעמיים. המשמעות הייתה יציאה למערכה משפטית שתגזול מהחברה משאבים ואנרגיה ולא ברור אם תצליח למנוע את המהלך. ראיתי גם שעורך הדין מפחיד אותי עם תרחישי קיצון.
יצאתי מהפגישה ובחרתי לקחת רגע ולהתכנס בתוך עצמי ולהירגע. הבנתי שיציאה למאבק משפטי כרוכה אף היא בסיכונים, ובניתוח קר, אמרתי לעצמי שמה שנפגע היה בעיקר האמון שלי והאגו. הבנתי שבאותו הרגע הראיה שלי הייתה מוטה וראתה את הסיכון באופן מוגזם, גם בגלל אותו עורך דין. החלטתי לקחת סיכון הפוך, ולהעביר את האחריות חזרה אלי: קיוויתי שהעובד הזה יהיה מספיק הגון ושלא יסכן את החברה שעבד בה ולא ימסור סודות מסחריים. אמרתי לעצמי שאם יעשה זאת, החברה תצטרך להתמודד עם זה באמצעות פיתוח סודות מסחריים אחרים.
בסופו של דבר, העובד עזב לחברה המתחרה ונותק עימו הקשר. שמעתי בדיעבד שאותה חברה מתחרה נקלעה לקשיים ועברה צמצום משמעותי בכח האדם שלה. לא שמחתי לאידו, שמחתי רק על כך שהחברה שלי לא ניזוקה. יכולתי גם למצוא את עצמי בסיטואציה אחרת, אבל כך הדברים התפתחו.
זו מבחינתי דוגמה להגעה לתוצאה מיטבית בהשקעה של מינימום אנרגיה וזהו אחד העקרונות שמנחים אותי בניהול החברה: אנחנו חונכנו לעבוד קשה ולהרוויח לחם בזיעת אפינו, אבל אני מאמין שהדבר הרצוי הוא לעבוד מתוך שקט פנימי, ראיה מפוכחת וניתוח קר של המציאות בכדי לנווט את החברה במים הסוערים ולא לפעול מתוך פחד או דאגה.
אני מאמין שהכול מתחיל ונגמר בתודעה שלנו. האמונות והתפיסות שלנו מייצרות את המציאות הפיזית, ולכן אני דואג להיגיינה של התודעה שלי. במקרה שהיה, לו הייתי פועל מתוך חרדה או נקמה, הייתי ככל הנראה מביא נזק ממשי לחברה, אבל כשפעלתי מתוך חשיבה חיובית ובתום לב - התוצאה הראתה לי שזו הייתה דווקא הדרך הנכונה לסיום המשבר. התובנות הללו התגבשו אצלי לאורך שנים רבות של תרגול מדיטציה טרנסנדנטלית.
אני מתרגל פעמיים ביום - בבוקר ואחר-הצהריים, ולאורך זמן, התרגול בנה אצלי שקט ויציבות פנימיים, צלילות מחשבתית וראיה מפוכחת. למדתי שכל הפעלה של כוח מביאה לפעולת נגד ולבזבוז אנרגיה, ולכן מצאתי דרכים יעילות לקדם את החברה ולקדם את הרצונות והתפיסות שלי באמצעות הסברה, שכנוע והקשבה. יש להן כוח אדיר בניהול השוטף של החברה, במניעה של חיכוכים, וברתימה של עובדים, לקוחות וספקים למען מטרה משותפת. זה פשוט בונה אמון ומייצר דבק, חיבור ועבודה בסביבה רגועה ונעימה. במילים אחרות - יש לנו חוסן טבעי.
כשמגיע משבר כמו זה שקרה, אנחנו לא נכנסים ללחץ אלא מטפלים בו בצורה עניינית עם ראיה חיובית וברוב המקרים אנחנו גם מצליחים. זה בא לידי ביטוי כמעט בכל מדדי הביצועים של החברה כגון גביה, זמן טיפול בתקלות, שביעות רצון של העובדים, וגם בתהליכי מכירה ושימור לקוחות. אנחנו פשוט לא מבזבזים זמן על הטפל אלא מתמקדים בעיקר, אנחנו עוסקים בניהול המשימות ולא נכנסים להטלת אשמה כשמשהו לא עובד כמו שצריך.
אז הסוד שלי הוא תרגול סדיר של מדיטציה טרנסנדנטלית. בגלל ניהול נכון של הזמן, התאפשר לי להוציא לאור ספר, לעסוק בספורט ולהקדיש זמן לילדי. אני מרגיש שזכיתי ליהנות מכל העולמות, ואני ממליץ בחום לכל בעל עסק לאמץ את התרגול הזה ולפתח חוסן ארגוני. רבים חושבים שתרגול מדיטציה דורש זמן שאין להם, אבל תרגול סדיר של 20 דקות בבוקר ו-20 דקות אחר-הצהריים מחזיר את עצמו פי כמה משום שיש יותר אנרגיה, יותר כוח ויותר עמידות.

הכותב הוא מנכ"ל מייסד של חברת סיפטרן, המספקת ניתוח התנהגות בזמן אמת במסחר פיננסי. עודד הוציא לאור את הספר "הרואים" ומעניק ייעוץ אישי למנהלים.
תאריך:  13/12/2022   |   עודכן:  13/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היתרונות של מדיטציה בעולם העסקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
בני גנץ אמר היום נכון שלא נחרים את הגיוס לצה"ל ולא נפר את חוקי המיסים, ואז שוב חזר לסורו והסתייג ממעשהו הראוי של ראש הממשלה יאיר לפיד, שבחר להתייצב בראש אחת ההפגנות נגד החוקים האנטי-דמוקרטיים של ביבי ומרעיו
עמנואל בן-סבו
לכנות את הממשלה הנכנסת כממשלה הקיצונית, המטורפת, בתולדות המדינה, מניפים דגלים מכל הצבעים וצורחים בגרון ניחר, עוצרים את הטירוף, באנו חושך לגרש, נלחמים על המדינה, זו הדמוקרטיה
אורנה מרקוס בן-צבי
מוקדש לסבתי מלכה הלפרין (לבית רימר) ז"ל 1974-1901    את מחוז הולדתי היפה ואת משפחתי האהובה נטשתי לטובת ארץ ישראל. לא הייתה זו החלטה מקרית, מגיל צעיר נמשכתי לרעיון הציוני ולחלום על הקמת מדינה ליהודים במולדת ההיסטורית
ענאן עבאסי
ניתוח קטרקט כיום הינו ניתוח בטוח עם כ-99 אחוזי הצלחה, עם דיוק מירבי בעזרת ההתקדמות הטכנולוגית והשימוש בליזר    הניתוח מתבצע במרבית המקרים במסגרת אשפוז יום בהרדמה מקומית עם שחרור הביתה לאחר מספר שעות
יוני בן-מנחם
ממשל בידן העביר אזהרה לראש הממשלה המיועד נתניהו כי מבחינתו סיפוח הגדה ושינוי הסטטוס-קוו בהר-הבית הם "קווים אדומים" שאסור לחצותם. הממשל מתכוון לנצל את התלות של ישראל בקבלת אמצעי לחימה מתקדמים מארה"ב לצורך תקיפה באירן כדי להפעיל לחץ על נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il