X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפגנות בגדה נגד אבו מאזן [צילום: פלאש 90]
הרש"פ במסע מעצרים נרחב של פעילי חמאס בגדה
מנגנוני הביטחון של הרש"פ עצרו בשטחי הגדה יותר מ-250 פעילים של תנועת חמאס במבצע מעצרים הגדול ביותר מאז שנת 2007 גורמי ביטחון בישראל טוענים: יו"ר הרש"פ פועל לשמירה על יציבות שלטונו אך עדיין חושש מלהתעמת עם קבוצות הטרור החמושות בצפון הגדה
יוני בן-מנחם. עכשיו גם בוידאו

בכיר חמאס בגדה חוסיין אבו קוויק קרא לרשות הפלשתינית להפסיק את גל המעצרים של פעילי התנועה בגדה, שהחל לפני כמה ימים לקראת חגיגות יום השנה ה-35 להקמת התנועה וכלל מעצרים מדרום הגדה ועד צפונה.
גורמי הביטחון של הרש"פ מנעו גם מפעילי חמאס לחגוג את האירועים בכמה מקומות בגדה. גורמים בחמאס טוענים כי הצעדים שנקטו כוחות הביטחון של הרש"פ הם הצעדים הקשים ביותר שננקטו נגד התנועה בגדה מאז שנת 2007 לאחר שחמאס השתלטה על רצועת עזה וגירשה משם את הרש"פ.
המעצרים שעשו כוחות הביטחון של הרש"פ בעיר חברון, שבה יש נוכחות גדולה של חמאס, היו רבים ואלימים ובהם נעשה שימוש בירי כדורים חיים וגז מדמיע. גורמים בחמאס טוענים כי המעצרים נעשים בתיאום עם השב"כ הישראלי וכי יש חלוקת עבודה בין שני הצדדים.
פעילי חמאס שנעצרו על-ידי כוחות הביטחון של הרש"פ הינם אסירים ביטחוניים משוחררים שהיו במעצר בכלא הישראלי, וסטודנטים באוניברסיטאות ביר זית ברמאללה ואל-נג'אח בשכם. עד כה נעצרו יותר מ-250 פעילים של חמאס בפשיטות על בתיהם. חלק אחר זומן לחקירה בתחנות המשטרה הפלשתינית ושם נעצר. תנועת חמאס, הגוש האיסלאמי באוניברסיטת ביר זית וארגוני זכויות אדם, גינו את המעצרים שעשו כוחות הביטחון של הרש"פ.
הרש"פ ממשיכה גם להחזיק במעצר בכלא יריחו, יותר מחודשיים ימים, את מחבל חמאס מוצעב אשתייה - ממנהיגי קבוצת הטרור "גוב האריות" בשכם. בית משפט פלשתיני הורה לשחררו אך הרש"פ מתעלמת מהחלטת בית המשפט.
גורמי ביטחון ברש"פ טוענים, כי מדובר בצעדי מנע כדי לשמור על רגיעה ביטחונית בשטחי הרש"פ ולמנוע חיכוך מיותר בין פעילי חמאס לחיילי צה"ל במחסומים שעלול להביא לנפגעים פלשתינים. בחמאס אומרים כי הרש"פ חוששת שהמפגינים של חמאס יביכו אותה, יחשפו את חולשתה המדינית והביטחונית ויערערו את שלטונו של אבו מאזן יו"ר הרש"פ.
יו"ר הרש"פ אבו מאזן מסרב להילחם נגד קבוצות הטרור החמושות בצפון הגדה, בנימוק שהדבר עלול להביא למלחמת אזרחים. אבל הוא הורה לכוחות הביטחון של הרש"פ לעצור פעילים פוליטיים לא חמושים של ארגון חמאס. הוא רוצה להראות לארה"ב וישראל כי הרש"פ עדיין חזקה בשטח ונלחמת נגד כוחות איסלאמיים קיצוניים שרוצים להשתלט של הגדה. בכך מנסה אבו מאזן להזים בכך את הטענות של ישראל כי הוא איננו עושה די הצורך כדי להילחם בטרור. גורמים בחמאס אומרים כי גל המעצרים של פעילי התנועה בגדה פוגע בהישגים שהיו בשיחות הפיוס באלג'יריה בין תנועת פתח לשאר הפלגים הפלשתינים.
כוחות הביטחון של הרש"פ הצליחו לסכל את מרבית הניסיונות של פעילי חמאס לקיים עצרות ותהלוכות בשטחי הגדה. זה נחשב הישג מבחינתו של אבו מאזן. אולם, הבעיה העיקרית בשטחי הגדה נותרה פעילות הטרור המזויין. גורמי הביטחון בישראל צופים הסלמה בפיגועים מייד לאחר ההכרזה על הממשלה החדשה בישראל.
ראש הממשלה המיועד נתניהו ושר הביטחון החדש יצטרכו לעשות הערכה מחדש של המצב הביטחוני והאופן שבו יש לעצור את הטרור, מכיוון שמבצע המעצרים הגדול של צה"ל הנקרא "שובר גלים" איננו יעיל מספיק. הרש"פ מעוניינת בהכשלת ממשלת הימין החדשה בישראל, והיא איננה מוכנה להתעמת עם המחבלים החמושים בצפון הגדה למרות שיש לה את היכולות המודיעיניות והמבצעיות לעשות זאת.

תאריך:  17/12/2022   |   עודכן:  17/12/2022
+לוחמים ירו לעבר אנשי ביטחון ישראלים בעקבות זיהוי שגוי
19:12 17/12/22  |  עידן יוסף

לוחמי צה"ל ירו לעבר אנשי ביטחון ישראלים - שזוהו בטעות כמיידי אבנים פלשתינים. האירוע מתוחקר (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ במסע מעצרים נרחב של פעילי חמאס בגדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס ערכה עצרת ענק ברצועת עזה לציון יום השנה ה-35 להקמתה כדי להפגין את כוחה וכדי לחפות על המשבר הכלכלי הפוקד אותה וכישלונה לכפות עסקת חילופי שבויים על ישראל. האסטרטגיה הנוכחית של חמאס היא לעודד את גל הטרור בגדה ולנסות לחטוף ישראלים נוספים כדי להביא לשחרור האסירים הביטחוניים
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד התראיין לערוץ אל ערביה    הצהיר כי לא מסר את הסמכויות ביהודה ובשומרון לשותפיו הפוליטייים    "אני אמשול ואנהיג ואנווט את הממשלה, המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי"
איציק וולף
הודה לצה"ל ולכלל מערכת הביטחון על הזכות לעבוד במחיצתם, ועל תרומתם הכבירה בכלל הזירות למען ביטחון ישראל
עמנואל בן-סבו
המליצו לגברת לטייל במתחמי הטרור מתחת ובתוך בתי הספר וגני הילדים ברשות הפלשתינית    במקום מחשבים תופתע הגברת לגלות קני שיגור, מחסני אמצעי לחימה, לבנות חבלה, ומפעלים לייצור תחמושת
מרדכי ליפמן
סיפורים כאלה (על אגירת נשק כמו גם על הפעלתו), משמעותם מפליגה הרחק מעבר לעניין הנקודתי - פלילי "בלבד"    פניהם מועדות לעבר הפן הביטחוני    הם מצביעים שוב ושוב על תהליך קיים ומתפתח, מדאיג במיוחד של השקה, הולכת ומתעצמת, בין הפלילי ללאומני במגזר הערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il