X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. אחרי המשפט [צילום: אולביה פיטוסי/פלאש 90]
השקר, ה"וטו" והפשרה
בקדנציה האחרונה אליה נבחר נתניהו לאחרונה הוא התעלה לשיאים וגבהים חדשים באופן מפליא ובלתי נתפש הוא מצליח לתעתע ולתמרן בין כל הגורמים והצדדים המבקשים את קרבתו ובו-זמנית נוגדים וסותרים איש את רעהו

"דיפלומט מחונן ומדינאי בעל שם" בזירה הבינלאומית, כך מעידים על בנימין נתניהו אמצעי תקשורת ומנהיגים שונים ברחבי העולם. הוא זכה בהכרה ובתואר הזה בזכות התקופה הממושכת בתפקיד ראש הממשלה ובניסיון הרב שצבר בתפקיד כה קשה ומורכב.
יש לומר כי אין הדבר כן בעיני הציבור בישראל, לפחות לא בעיני חלק ניכר מהעם. זאת משום שלאורך תקופות כהונתו הוא התגלה כאחד "המוכר" לבוחריו הבטחות ואשליות ימניות מובהקות וקיצוניות, בעוד שלמעשה הוא מוציא אל הפועל מדיניות שמאל מובהקת, זאת כדי לרצות את דרישות הממשלים האמריקנים וגם כדי לזכות בהכרה של "אליטות ישראל הראשונה".
כמה מיוחדת ומרתקת אותה "מערכת יחסים דואלית" המתקיימת בפועל ושלא בתיאום בין נתניהו ובין אליטות השמאל? מחד יחס של תיעוב ושנאה לאיש ולמורשתו, מאידך (בסתר לבם) תמיכה וגיבוי במדיניותו המעשית התואמת את תפישתם. מדיניות זו המושתתת על השקר לבוחריו קצרי הרואי אשר למרבה הפליאה מבטאת את הבוז והזלזול שהוא רוחש להם בשעה שהם נוהים אחריו מבחירות לבחירות בתקוות ש "אולי הפעם"?
בקדנציה האחרונה אליה נבחר לאחרונה הוא התעלה לשיאים וגבהים חדשים. באופן מפליא ובלתי נתפש הוא מצליח לתעתע ולתמרן בין כל הגורמים והצדדים המבקשים את קרבתו ובו-זמנית נוגדים וסותרים איש את רעהו:
  • בראש וראשונה נענה הוא לכל הבקשות והדרישות של השותפים העתידיים לקואליציה: לחרדים, לאיתמר בן-גביר לבצלאל סמוטריץ' ולאריה דרעי.
  • במקביל מתעלם ומתעמר בחבריו בליכוד: מקרב את הנאמנים ואומרי ה-הן, דוחק לאחור את מסרבי "הפולחן" ופוסל את המתחרים קוראי התיגר.
  • מתכחש לקיומה של התקשורת הישראלית ומנגד מעניק ראיונות לכל דורש בתקשורת הזרה כדי להרגיעם ולספר להם בשפתם שהוא אינו מתכוון לקיים אף הבטחה מכל אלו שעליהם מדברים השותפים לממשלה העתידית.
בניגוד לדרכו ואופיו לדבר בכל הזדמנות ומעל כל במה, הפעם הוא גזר על עצמו בבית שתיקה מוחלטת. הוא אינו משתף, אינו מסביר ואינו מספק שום מידע, לא אודות השמועות המתרוצצות בכל אמצעי התקשורת והרשתות. בוודאי לא על כוונותיו או מהלכיו בנושאים חשובים ומרכזיים המטרידים את העם. אין הסבר לשתיקתו הרועמת זולת זלזול בכל הסובב אותו לרבות בציבור שבחר בו.
לבסוף נשאלת השאלה האם וכיצד יצליח לממש את הבטחותיו לשותפיו בקואליציה? וכיצד יוכל להוציא אל הפועל את כוונותיו ודרישותיהם הנוגדות וסותרות זו את זו. התשובה והפתרון מושתתים על הכללים שטווה:
א. לפצל ולפורר את מבנה משרדי הממשלה, לחלק נתחים מהם לגורמים שונים כדי ליצור מהומה ומבולקה על-ידי מתן זכות "וטו" לכל ממונה על אחד הנתחים במשרד. התיקו יחייב הבאת הנושא לפשרה והכרעה אצל ראש הממשלה.
ב. היריבות בין השרים יורשי הנתחים ורסיסי המשרדים תקיים את הכלל של "הפרד ומשול" והרי לכם חיזוק למעמדו ותדמיתו שלו כגורם אחראי ומפשר.
ההישג והניצחון של נתניהו יהיה השגת כיסוי ואליבי לכוונות הזדון שרקם מראש, ריסוק המשרדים ישכח והוא יוכל לטעון כי כל ההחלטות ופעולות הממשלה הן אינן המדיניות שלו אלא כורח ותוצאה של פשרה דרישות מרכיבי הקואליציה. ומה עם גורל המדינה? התשובה: זה לא עלה ולא נדון בתוכניות, הוא יתפנה לזה עם סיום/ביטול משפטו.

תאריך:  20/12/2022   |   עודכן:  20/12/2022
+כנסת במדרון התלול
19:04 20/12/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

דרעי לא רק תאב שלטון, הוא נהנה לנגוס בו בוקר-בוקר  ▪  זה גם לא הכסף, זה הרצון לומר כמו אותו ח"כ חרדי - "תקפצו לנו", ואיש הליכוד שהודיע למחצית העם ש"לא סופרים אתכם"

דרעי. עומד בראש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ מיכל וולדיגר צפויה להתמנות לתפקיד סגנית שר האוצר
18:05 20/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ מיכל וולדיגר צפויה להתמנות לסגנית שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ'. וולדיגר צפויה להתמנות לסגנית שר האוצר ולקבל לאחריותה תחומי אחריות בנושאים הקרובים לליבה (INN).

+"חוק בן-גביר" עבר בקריאה ראשונה
14:52 20/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ איתמר בן-גביר: "לא היה מפכ"ל כושל כמו אלשיך, שהביא עלינו כל כך הרבה כשלונות. רק במדינות משטרה המפכ"ל עובד ברשות עצמו"  ▪  גנץ: "השר המיועד לביטחון לאומי עוד לא הושבע, ובחדר כבר עולה ריח הפגר. אל תעשו את המשטרה פוליטית, חלשה, ומסוכסכת"

בן-גביר. הייתי בהלם שהיועמ"ש התנגדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+זאב אלקין‬⁩ מרגיע: אין חשש שאתמנה לשר
11:05 20/12/22  |  עידן יוסף

בליכוד הציעו לשר זאב אלקין להתפטר מהכנסת ולהתמנות לשר העלייה והקליטה ולחבר בקבינט המדיני-ביטחוני (גלי צה"ל). אלקין בתגובה: "אני לא נכנס לתוכן של שיחות עם גורמים פוליטיים. דבר אחד הוא לא סוד - במשך שנה וחצי קיבלתי אין סוף הצעות ולכולן אמרתי לא. שמעתי הרבה ח"כים מהליכוד שכבר מודאגים שעוד תפקיד הולך להם - הם יכולים להירגע".

+נתניהו שוקל ארגון-מחדש בלשכתו
07:13 20/12/22  |  עידן יוסף

סוער בלשכת נתניהו: בהתאם לתוצאות בדיקות גלאי האמת, נתניהו שוקל לעשות "פירוק והרכבה מחדש" של הלשכה, ולגייס אנשים חדשים לתפקידים הבכירים באקווריום שיקיף אותו בלשכת ראש הממשלה (וואלה).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
הוועדה המיוחדת הוסיפה תיקון שיאפשר מימוש של שני התיקונים לחוק יסוד הממשלה עוד קודם פרסומם ברשומות    חברי האופוזיציה המסתמנת נטשו במחאה    לח"כים יינתנו מחר 45 דקות של הסתייגויות לסעיף
דן מרגלית
אין ספק כי ביום בו תאשר הכנסת את החוק המתיר למורשע כפול בפלילים לשמש כשר בממשלה תגיש התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ לפסול את החוק, שאכן מעלה קבס
איתמר לוין
אריה דרעי מפר לכאורה בצורה בוטה את הסדר הטיעון עימו, שאחד הנימוקים המרכזיים בו היה פרישתו מהחיים הפוליטיים    האם הפרקליטות תמלא את חובתה? קרוב לוודאי שלא
איציק וולף
ח"כ איתמר בן-גביר שינה במקצת את נוסח ההצעה לתיקון פקודת המשטרה, הכניס לתוכה קביעה שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפכ"ל והתחייב לשמוע את הייעוץ המשפטי לממשלה ולהתייעץ עם המפכ"ל לפני שיקבע מדיניות חקירות כללית ועקרונות בעניין משך זמן הטיפול בתיקים
עידן יוסף
מפלגת הציונות הדתית דורשת במו"מ שהרב הצבאי הראשי לצה"ל יהיה פוסק ההלכה של הצבא    סמוטריץ' דורשים לקדם חוק שיזם לפיו דרגתו תעלה לדרגת אלוף, הוא יהיה חבר בפורום המטכ"ל ויהיה כפוף הלכתית לרבנות הראשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il