X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לזכור את הכללים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
החורף כבר כאן
ארגון בטרם מרענן את הכללים לחורף בטוח
איזה אמצעי חימום הכי בטוח? מדוע אסור להלביש לילדים מעיל ברכב? מה הטמפרטורה המומלצת בחדר ולמה יותר ילדים נכווים בחורף? מומחי ארגון בטרם עם התשובות שכל הורה חייב לדעת
אורלי סילבינגר מנכ"ל   |  ארגון בטרם לבטיחות ילדים

אחרי חודש שהגשם הגיע לביקורים קצרים בלבד, נראה שהחורף כבר כאן כדי להישאר וזה הזמן להכיר את הנחיות הבטיחות לחורף בטוח של ארגון בטרם.
מדי שנה החורף מביא אתו עלייה בתאונות ביתיות. על-אף שהבית אמור להיות המקום הבטוח עבור הילדים, אנו רואים היפגעות בעיקר של כוויות מנוזלים חמים, שריפות כתוצאה מחימום לא בטוח וכן עלייה במקרים של מוות פתאומי בשינה אצל תינוקות, המוכר כמוות בעריסה. את מרבית התאונות הללו ניתן למנוע באמצעות התנהלות בטוחה והתאמת סביבה בטוחה לילדים. רק אם נקפיד על אלו נבטיח שהחורף יעבור בבטחה עבור ילדינו. אני מאחלת לכולנו חורף חם ובטוח.
חמישה כללים לחורף בטוח:
  • חימום בטוח - מעדיפים אמצעי חימום שאינם כוללים מקור להט. מזגן ורדיאטור הם אמצעי החימום הבטוחים ביותר. לעומתם, השימוש בתנור ספירלה, מפזר חום, תנור גז וקמין מעלה את הסיכון לשריפה.
מוודאים שאמצעי החימום תקין ועומד בתקן ישראלי, אמריקני או אירופי. את אמצעי החימום מחברים ישירות לשקע שבקיר, מאחר שאמצעי חימום צורכים הרבה חשמל ופעמים רבות מפצלים וכבל מאריך אינם עומדים בעומס ועלולים לגרום לקצר ולשריפות. מרחיקים מאמצעי החימום אביזרים דליקים כמו בגדים ורהיטים. בזמן השימוש באמצעי חימום משאירים חלון פתוח לאוורור.
  • שינה בטוחה - הטמפרטורה המומלצת בחדרי ילדים היא 22 מעלות ובכל מקרה לא יותר מ-24 מעלות. אצל תינוקות מנגנון ויסות החום אינו מפותח מספיק, וכתוצאה מכך חימום יתר עלול לגרום למוות פתאומי בשינה, המכונה מוות בעריסה.
שמיכות עבות עלולות לגרום לחנק ולכן אנו ממליצים להשתמש בשק שינה לתינוקות או בשמיכה דקה והדוקה ולהלביש את התינוק בהתאם. אם במגע נראה לנו שלתינוק חם מדי, מורידים לו שכבת ביגוד.
  • נסיעה בטוחה - מעיל? לא בנסיעה! - אסור להסיע ילדים ותינוקות במושב בטיחות כאשר הם לבושים במעיל נפוח. המעיל אינו מאפשר לרצועות להגן על הילדים כראוי ובזמן תאונה הם עלולים "להחליק" מתוך המעיל ולהיפגע קשה. אז מה עושים? לפני הכניסה לרכב מפשיטים את המעיל, מכניסים את הילד למושב וחוגרים אותו היטב. אם קר, אפשר לכסות את הילד במעיל כשהוא חגור.
עוד דבר שחשוב לזכור, בחורף מחשיך מוקדם וקשה לנהגים להבחין בהולכי הרגל. מומלץ להלביש את הילדים בבגדים בהירים ולהשתמש במחזירי אור, הן כהולכי רגל והן כרוכבים על דו-גלגליים.
  • שתיה חמה - מרחיקים שתייה חמה מילדים - הגורם המרכזי לכוויות ילדים הם נוזלים חמים. עורם של ילדים דק ועדין משל מבוגר ושטח הגוף שלהם קטן משלנו. לכן גם כוס תה או קפה שנשפכת על הילד עלולה לגרום לכוויה נרחבת ועמוקה, הדורשת הליך שיקום ארוך. במיוחד בחורף, מקפידים להרחיק שתייה חמה מילדים, לא שותים שתייה חמה כשהילדים על הידיים. קומקום ומיחם מניחים על השיש ומצמידים לקיר. במתקני שתייה מומלץ להתקין נעילת מים חמים. גם במקלחת חשוב לבדוק את טמפרטורת המים לפני שמכניסים את הילדים.
  • הרעלות מתרופות - החורף מביא איתו מחלות שונות ומעלה אצל בני הבית את השימוש והצריכה בתרופות. חשוב לזכור להרחיק תרופות, כדורים וויטמינים מההישג ידם של הילדים. גם תרופות תמימות למראה עלולות להיות מסוכנות עבורם. חשוב להבין שילדים הם סקרנים ובוחנים את העולם דרך הפה. לכן נועלים את התרופות בארון גבוה הרחק מהישג ידם.

תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  28/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון בטרם מרענן את הכללים לחורף בטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפלאפונים המצויים כמעט בידי כל אדם מאפשרים להציג תמונות וסרטונים בתביעות אזרחיות, וחובה למצוא דרך רוחבית לתעד אותן    ומתי תביעות הפח יפסיקו לזלול משאבים?
איציק וולף
התחקיר הסודי של משטרת ישראל בפרשת קו 300 הועלה לרשת האינטרנט על-ידי ארכיון המדינה    חושף את עמדת צוות המשא-ומתן המשטרתי שניהל את המגעים עם המחבלים שהשתלטו על האוטובוס לאשקלון בשנת 1984, מפרט את הכשלים הטכניים באמצעי הלחימה של המחבלים ומציין כיצד הלוחמים שפרצו לאוטובוס ירו בצרורות דרך החלונות מבלי שכיוונו לעבר מטרה מסוימת
ד"ר רז צימט
הדיכוי האכזרי של ההפגנות מקטין אותן משמעותית, אך המשטר מצוי במבוכה: הוא לא יכול להתעלם מהן וגם אינו מוכן לעשות ויתורים
אלדד שביט
הממשלה החדשה רשאית כמובן לבחור במדיניות שאינה מקובלת על ארה"ב - אך בהתחשב באינטרסים החיוניים ביותר של ישראל, היא חייבת להביא בחשבון גם את הצרכים והמדיניות של הממשל האמריקני
איתמר לוין
הפרקליטות שותקת מול מסעות שיימינג מתמשכים ומסלימים נגד אנשיה ועדיה - למרות שמדובר לכאורה בשורה של עוולות אזרחיות ואף עבירות פליליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il