X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בית חולים במחוז הֶבִּיי [צילום: דייק קאנג, AP]
בתי החולים בסין עומדים על סף קריסה
בהעדר תוכנית יציאה ממגבלות הקורונה, לבתי החולים אין כוח אדם וציוד להתמודדות עם הזינוק העצום בתחלואה – והמצב רק יחמיר, מדווח ניו-יורק טיימס

בתי החולים בסין היו מוצפים במטופלים, חסרי תקציב ומעוטי כוח אדם – וזה עוד לפני גל הקורונה העצום הנוכחי, המביא את המערכת לסף קריסה. הצוותים נאבקים בהידבקות נרחבת בקרבם, ובחלק מבתי החולים נעדרים 80% ומעלה מהעובדים – מדווח ניו-יורק טיימס. כמה מהם פטרו את הרופאים והאחיות מבדיקות קורונה לפני תחילת המשמרת, כדי להבטיח מינימום של סגל.
הטיימס מזכיר את הרקע: הקורונה פרצה בסין בסוף 2019, ובמשך שלוש שנים היא נאבקה בנגיף בצעדים דרקוניים של סגרים, בדיקות וסגירת גבולות. הממשלה יכולה הייתה לנצל את הזמן לחיזוק מערכת הבריאות, באמצעות רכישת תרופות ובניית מחלקות טיפול נמרץ, לצאת במסע חיסון נרחב ולוודא שהזקנים מתחסנים. בפועל היא עשתה מעט מאוד מכל אלו ומצויה כעת במשבר עמוק כמו בימים הראשונים של ווהאן.
קשה לדעת מהו ההיקף האמיתי של המשבר, במידה רבה משום שהממשלה הפסיקה את הבדיקות ההמוניות לאחר הפסקת מדיניות ה"אפס קורונה". שיעור ההתחסנות הנמוך והעדר חסינות העדר מעלים חשש ששיעור התמותה יכול להשתוות לזה שהיה בתחילת המגיפה בארה"ב ומערב אירופה. מידע שפרסמו רשויות מקומיות בימים האחרונים מלמד שהתחלואה בזינוק, לעיתים עם מאות אלפי חולים חדשים ביום. נתוני התמותה הרשמיים (שבעה מתים בכל המדינה מאז 7 בדצמבר) חסרי משמעות, משום שהשלטונות מייחסים חלק ניכר מהם למחלות רקע.
בית חולים בשנגחאי צופה שמחצית מ-25 מיליון תושבי העיר צפויים להידבק ומזהיר את עובדיו מפני "קרב טרגי" בשבועות הקרובים. "בקרב הטרגי הזה, כל שנגחאי תיפול וכל צוות בית החולים יידבק! כל משפחותינו יידבקו! המטופלים שלנו יידבקו! אין לנו ברירה ואין לנו דרך מילוט", נאמר בפוסט שפורסם ברשת החברתית WeChat אך נמחק לאחר מכן.
מצב כוח האדם בכמה מבתי החולים כה חמור, עד שרופאים בגמלאות נקראו להתייצב. רופאים ואחיות ממחוזות נדונג וג'יאנגסו שבמזרח המדינה הועברו לבתי חולים בבייג'ינג. סטודנטים ומתמחים מחו על תנאי העבודה המתדרדרים, דרשו לאפשר להם לצאת לחופשת חורף בבתיהם ותבעו העלאות שכר ואמצעי הגנה משופרים.
מצוקת כוח האדם צפויה להחמיר במהלך החורף וכאשר מיליוני עובדים סינים ישובו מחו"ל לבתיהם לקראת ראש השנה הסיני בחודש הבא, מוסיף הטיימס. עובדי בריאות כבר מתמודדים עם תוהו ובוהו הנגרם בשל טלטלות במדיניות, תשישות גופנית ונפשית ותסכול נרחב בשל כשלונה של הממשלה בהכנה לקראת הזינוק בתחלואה.

קיצוב בתרופות, מחסור במנות דם
מרכז בדיקות בבייג'ינג [צילום: נג האן-גואן, AP]

אנשי רפואה אומרים שניתן היה למנוע את המחסור בתרופות, אשר מאלץ כמה מבתי החולים להנהיג קיצוב בחלוקתן. היה גם מספיק זמן ליצור מערכת יעילה יותר לריחוק חברתי כדי למנוע התקהלויות יתר. אחת הבעיות הבסיסיות במערכת הרפואה הסינית היא הסתמכותה על בתי החולים לטיפול אפילו בבעיות שוליות. בתי חולים עירוניים גדולים מהווים רק 0.3% מכלל ספקי הבריאות במדינה, אבל הם מטפלים בקרוב לרבע מן החולים, שבמדינות אחרות פונים לרופאים במרפאותיהם.
במטרה להקל את העומס על עובדי בתי החולים, ממשלת סין מרחיבה את מספר "מרפאות החום" ברחבי המדינה. מדובר באגפים נפרדים בבתי החולים או במרפאות חיצוניות, שמטרתן לטפל בחולים הסובלים מחום – עם או בלי קשר לקורונה. הממשלה טוענת, כי בבייג'ינג לבדה הוקמו בשבועות האחרונים 1,000 מרפאות כאלה באצטדיונים ריקים ובמתקנים ששימשו בעבר לבידוד חולי הקורונה.
אלא שלעיתים מדובר בצעדים מהירים מדי. אדל שו, אחות במרכז סרטן בשנגחאי, אמרה שעד להקלת המגבלות נדרשו העובדים והמבקרים להציג בדיקות קורונה שליליות לפני שנכנסו לבית החולים. בשבוע שעבר החל בית החולים, על-פי הוראת הממשלה, לבנות "מרפאת חום" כדי לאתר חולי קורונה – אבל הוא איבד מיד את ערכו בשל ביטול חובת הבדיקות והזינוק בתחלואה. לפני עשרה ימים אובחנו כחולים 20 מבין 700 המאושפזים בחדר המיון; כיום מספרם הוא 100.
בעיר קונמינג שבדרום סין צצה בעיה אחרת: בנק הדם המקומי התריע, כי הוא מקבל רק חלק קטנטן מ-500 התרומות היומיות הדרושות לו וכי המחסור פוגע בנשים הרות ובחולים בטיפול נמרץ. בתגובה שינו הרשויות את המדיניות שנקבעה ב-2021 וכעת ניתן לקבל תרומות דם שבעה ימים לאחר ההחלמה מהקורונה במקום לאחר שישה חודשים עד כה. כמו-כן, הוסרה המגבלה על קבלת תרומה ממי שהיו במגע קרוב עם חולי קורונה.
כמה בתי חולים במחוז הֶבֵּיי שליד בייג'ינג מתמודדים עם מחסור במכשירי הנשמה, מיכלי חמצן ומיטות טיפול נמרץ. עובד בבית חולים בצפון המחוז הוקלט כשהוא מפציר במשפחתו של חולה להעביר אותו לבית חולים אחר שהציוד בו טוב יותר, באומרו שבבית החולים שלו אזל מלאי החמצן. "אם אי-אפשר לתת לו חמצן, כיצד אפשר להציל אותו? אם אתם לא רוצים עיכובים, תעשו אחורה פנה ותעבירו אותו במהירות!", הוסיף האיש.

תאריך:  28/12/22   |   עודכן:  28/12/22
+נוסעים מסין יידרשו להציג בדיקה שלילית בארה"ב
22:46 28/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בעוד שבוע, ב-5 בינואר 2023, יחייבו הרשויות האמריקניות כל נוסע שיגיע לארה"ב מסין, מקאו או הונג קונג להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה סמוך לעלייתו למטוס

ההנחיות - בשל התפרצות הקורונה המחודשת בסין [צילום: ג'ולי ג'ייקובסון, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתי החולים בסין עומדים על סף קריסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מזכר פנימי הודיע לעובדי מפעל טסלה בשנגחאי שהם יכולים לצאת לחופשה שלהם יום לפני המתוכנן    החופשה צפויה להימשך עד 1 בינואר 2023
מירב ארד
הערכה פנימית של בכירי משרד הבריאות הסיני שדלפה לרשתות מדברת על כ-250 מיליון בני אדם שנדבקו בנגיף ב-3 השבועות הראשונים של דצמבר    ביום שלישי בלבד, נדבקו 37 מיליון בני אדם
דודו ארז
ראיון ראשון עם מנהל המכון למחקר ביולוגי, ד"ר שמואל יצחקי, מספק הצצה נדירה אל פעילותו הייחודית של המכון    פרק נוסף בפודקאסט של משרד הביטחון
איתמר לוין
המודל נע בין תחזית עגומה ביותר - העולה בקנה אחד עם הערכות אחרות - לבין "רק" כמה מאות מתים    סין תסתיר את נתוני האמת
איתמר לוין
המספרים הרשמיים חסרי היגיון ונראים כחלק ממסע תעמולה שמטרתו לשכנע את הציבור שניתן לוותר על המגבלות, מנתח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il