X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבו-מאזן. איבד אמון בממשלות ישראל [צילום: פלאש 90]
יו"ר הרש"פ קבר את אופציית המו"מ עם ישראל
גורמים ברש"פ אומרים כי המגמה של יו"ר הרש"פ היא לנסות ולהפוך את נושא "הכיבוש הישראלי" לבעיה משפטית של האו"ם ולא לנושא מדיני שאמור להיפתר במשא-ומתן בין ישראל לרש"פ. אבו-מאזן פועל לכפות על ישראל נסיגה לקווי 67 כולל בירושלים, ללא משא-ומתן, באמצעות האו"ם

הטלוויזיה הפלשתינית הרשמית ברמאללה שידרה נאום מוקלט של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן לרגל יום השנה ה-58 להקמת תנועת פתח שחל ב-1 בינואר. בנאומו הבטיח אבו-מאזן "להכשיל את כל התוכניות של ממשלת נתניהו כפי שהפלשתינים הכשילו את "תוכנית המאה" של הנשיא טראמפ" וזאת באמצעות עמידה איתנה של העם הפלשתיני על אדמתו, "השלום", לדברי אבו-מאזן, "יתגשם רק לאחר שהעם הפלשתיני יקבל את מלוא זכויותיו על-פי החלטות האו"ם ומוסדותיו".
בצמרת הרש"פ מרוצים מאוד מהצלחת המהלך הפלשתיני בעצרת הכללית אשר החליטה לקבל את הדרישה הפלשתינית לפנות לבית הדין לצדק בהאג בבקשה לקבל חוות דעת משפטית על חוקיות "הכיבוש הישראלי". זירת האו"ם תהפוך בחודשים הקרובים לזירת מאבק קשה, הפלשתינים יפנו בבקשה ל-25 המדינות שהצביעו נגד ההחלטה בבקשה שלא ימסרו לבית הדין בהאג שום חוות דעת התומכת בעמדת ישראל.
גורמים בכירים ברש"פ אומרים כי זהו המשחק החדש של אבו-מאזן שאיבד כל אמון בממשלות ישראל ואיננו סבור שאף אחת מהן אכן מעוניינת באמת במשא-ומתן עם הרש"פ. הוא איננו רואה שום טעם בחידוש המשא-ומתן, מבחינתו, ארה"ב וישראל מכשילות בעקביות את דרישתו לכינוס ועידת שלום בינלאומית בהובלת הקוורטט.
המגמה שלו היא לנסות ולהפוך את נושא "הכיבוש הישראלי" לבעיה משפטית של האו"ם ולא לנושא מדיני שאמור להיפתר במשא-ומתן מדיני בין ישראל לרש"פ. באמצעות הפניה לבית הדין לצדק של האו"ם הוא רואה דרך לגיטימית להשתחרר מהדרישה הישראלית שנתמכת על-ידי מדינות רבות בעולם לקיים משא-ומתן ישיר עם ישראל על פתרון הבעיה הפלשתינית. הפניה לבית הדין בהאג נועדה לכפות על ישראל הסכם כפוי ללא משא-ומתן עמה, אלא מסמך שיגובש על-ידי הפלשתינים ויהפוך ל"ראה וקדש".
המגמה של אבו-מאזן היא לכפות על ישראל, באמצעות חוות דעת משפטית שיקבל מבית הדין הבינלאומי ובאמצעות האו"ם, נסיגה לקווי 67 כולל בירושלים. למרות שהעצרת הכללית היא גוף שעויין את ישראל, גוף שקיבל כבר כ-800 החלטות שלו עצמו ועוד כמאה החלטות של מועצת הביטחון נגד ישראל, יש עדיין מדינות שתומכות בדרישה למשא-ומתן ישיר בין ישראל לרש"פ כדי להגיע להסכם מדיני שרצוי לשני הצדדים.
יו"ר הרש"פ רוצה לקבור עמוק באדמה את אופציית המשא-ומתן, הוא טוען שהמשא-ומתן מהסכם אוסלו ועד היום היה עקר ולא הביא לשום הוצאות ממשיות וכי הגיע הזמן לכפות על ישראל את ההסכם באמצעות האו"ם, הסכם שיחזיר לפלשתינים את כבודם הלאומי אחרי הבושות של הסכם אוסלו. לשם מועדות פניו של אבו-מאזן שמנסה לשכנע כעת את ממשל ביידן ומדינות האיחוד האירופי לנסות וללכת בדרך שלו.
המהלך הזה של יו"ר הרש"פ מאתגר את ממשלת נתניהו ואת ממשל ביידן, העולם עסוק כעת במשבר באוקראינה ובציר החדש של רוסיה, סין ואירן נגד ארה"ב, אבו-מאזן מנסה להכניס את ממשלת נתניהו למלכוד באמצעות לקיחת היוזמה לידיו ופניה למוסדות הבינלאומיים, גם ישראל תצטרך לשנות את יחסה לרש"פ עקב גישתה החדשה לסכסוך הישראלי-פלשתיני.

תאריך:  02/01/2023   |   עודכן:  02/01/2023
+השייח׳ עכרמה סברי ממזרח ירושלים נחקר משעות הבוקר
15:22 02/01/23  |  עידן יוסף

השייח׳ עכרמה סברי ממזרח ירושלים נחקר משעות הבוקר במשרד היחידה המרכזית בחשד להסתה והזדהות עם ארגון טרור באחת מדרשותיו (ynet).

+המצעד להאג
13:30 02/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מאז עלה בנימין נתניהו לשלטון והבטיח לתמוך בשלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים ושיקר את כל העולם התהפך הגלגל  ▪  הצידוק הישראלי לקפאון המדיני הלך ונשחק, כי העולם חדל להאמין לביבי

נתניהו. נושא באחריות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הרש"פ קבר את אופציית המו"מ עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ישראל חייבת לנקוט בסנקציות נגד הרש"פ בעקבות ההחלטה באו"ם אחרת הרש"פ תפרש זאת כחולשה ותגביר את הלחץ על ישראל בזירה הבינלאומית. יו"ר הרש"פ אימץ את אסטרטגיית בינאום הסכסוך והוא נחוש להמשיך לפעול נגד ישראל בזירה הבינלאומית, ממשלת נתניהו חייבת להרתיעו
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס להחלטת עצרת האו"ם להעביר להאג את בחינת חוקיות הכיבוש בשטחים    "העם היהודי אינו כובש בארצו, שום החלטה באו"ם לא תעוות אמת היסטורית זו"
עידן יוסף
לחלופין תכנן פיגוע ירי בהר-הבית לאחר שצפה בסרטונים שהופצו ברשת האינטרנט בהם נראים יהודים המקללים את מוחמד וכותבים כתובות נאצה על בתי ערבים
איציק וולף
הנשיא האמריקני כתב שהוא מצפה לעבוד עם נתניהו, ידידו מזה עשרות שנים, אך הבהיר שהוא שואף להמשיך בעידוד המגעים בין ישראל לפלשתינים
יוני בן-מנחם
חשיפת ההקלטה שבה נשמע חוסיין א-שיח' כשהוא משמיץ את יו"ר הרש"פ אבו מאזן ומקלל אותו מסעירה את הרחוב הפלשתיני. קרב הירושה ברש"פ מסלים ונכנס לשלבים חדשים ובתנועת פתח חוששים מחיסולים פנימיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il