X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישיבת ההמשלה ה-37 [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
תירגעו, תתרגלו
תהיו אופוזיציה לוחמנית אך אחראית. תנו לממשלה החדשה להוכיח שהיא טובה מקודמתה. גם אם יש בה יותר מדי חרדים לטעמכם. גם אם יש בה שרים שאינם כלבבכם. גם אם שנוא נפשכם חזר לראשות הממשלה. חזרה המשילות לישראל

כמו כל חילופי שלטון בדמוקרטיה מבוססת, גם אצלנו, מהפכים תמיד מעוררים דאגות, בנוסח: מה יהיה עכשיו? אפילו ברוסיה, אחרי שבעים שנות קומוניזם מדכא, לא בקלות ההמונים העניים הסתגלו לשינוי המשטר, הגם שהביא עימו בשורות של חופש, רווחה והקלה. טבעה של דמוקרטיה אמיתית הוא כי אין שלטון-עד של מפלגה אחת, תנועה אחת, זרם אחד. אצלנו השיא היה במאי 1977. אחרי עשרות שנות שלטון "נצחי", "בלתי מעורער", ש"אין לו תחליף", זה קרה. מפא"י והשמאל פינו את השלטון ליריב המר מימין - הליכוד.
את המהפך חוללו פתקי הבוחרים בקלפי. נקעה נפשו של העם מן השלטון הממושך והמתנשא, שהתלות בו הייתה עזה. ועדיין, המהפך כשלעצמו עורר דאגות, גם בקרב אלה שחוללוהו. קץ הדמוקרטיה, מלחמות באופק, משטר פאשיסטי - מה לא הוטח מכיוון השמאל בממשלה החדשה ובמי שעמד עשרים-ותשע שנה בראש האופוזיציה, מנחם בגין. מי אינו זוכר את מאמרי השיטנה שנכתבו נגדו בעיתונות החוץ ואילו מילות גנאי הוטחו בו.
אותו מהפך היסטורי היה ביטוי עז לדמוקרטיה בפעולה, לאחר שפסו המאמינים באפשרות שמפא"י תשמוט מידיה אי-פעם את השלטון. מפא"י ששלטה במדינה ביד רמה, שחלשה על מקומות העבודה, שטיפחה את מוסדות התרבות שלה, שבחסותה נכתבו ספרי היסטוריה המקפחים את חלקו של המחנה ה"אחר". והנה המוני העם אזרו עוז - ממש כך - והורידוה מן השלטון. בפעם ראשונה בישראל הצעירה הוכיחה עצמה הדמוקרטיה הלכה למעשה.
בגין ריכך את גלולת המהפך, כשהשאיר על-כנה את שרשרת הפקידות והיועצים, צירף לממשלתו את משה דיין והותיר מחוצה לה את נאמנו הגדול ד"ר יוחנן בדר. שלא כבמחתרת, הוא לא סמך כל-כך על "המשפחה הלוחמת", אלה שעשו עימו כברת דרך ארוכה גם במדבר האופוזיציה, והותיר על-כנה את הפקידות נטולת משוא-פנים כביכול. אותם אנ"ש מימי מפא"י הוסיפו לתת את הטון במשרדי הממשלה, תחת ראש ממשלה ושרים מן המחנה הלאומי. החרדות שנתעוררו במחנה המפסיד מיד עם בוקר המהפך התפוגגו אט אט. החזיונות הקשים שנחזו למדינה התבדו תוך זמן קצר. "מחרחר המלחמה" הפך ל"איש השלום", מוביל הסכם השלום עם מצרים ומפנה סיני.
מאז, במשך למעלה מארבעים שנה עברנו כמה וכמה מערכות בחירות, התרגלנו לחילופי שלטון, אף כי ברוב התקופה הוא נתון בידי גח"ל והליכוד, בשיתוף לפרקים של המערך בממשלת האחדות הלאומית. ממשלה באה וממשלה הלכה - והדמוקרטיה הישראלית הוכיחה את חוסנה, בלטה במיוחד על-רקע הפיכות השלטון שהתחוללו אצל שכנינו, מלווים לעתים בשפיכות דמים ובהשתלטות צבאית. כך עד שכוננה הממשלה הנוכחית.
מאז 2015, עם חמש מערכות בחירות וממשלות קצרות ימים, הדמוקרטיה הישראלית הפכה במידה מסוימת לאנרכיה. לא השכילה להקים ממשלות שימלאו את מלוא הקדנציה המוקצית להן. זאת מסיבה אחת ויחידה: הרכבן לא היה מבוסס על אחדות דעים אידאולוגית. הן התלכדו סביב סיסמת רק לא ביבי. חלקיקי ימין שילבו ידיים עם חלקיקי שמאל, גיבשו רוב צמוק והשיגו את השלטון, הגם שנטיית העם ברובו היא - ימין. כך זה היה עד ל1 בנובמבר אשתקד.
עם שיבת הליכוד ונתניהו לשלטון, חזרו וביתר שאת מחזות עליית בגין והליכוד לשלטון לפני ארבעים-וחמש שנה. ההבדלים רבים, אבל הפחדים - אמיתיים או מדומים - דומים. שרי הממשלה הנוכחית לא ישבו בחיבוק ידיים, הזדרזו לצאת ברפורמות במגוון תחומים, ובראשן במערכת המשפט, ביחסי הרשות המחוקקת והשופטת, במערכת החינוך. הביקורת מצד האופוזיציה המתוסכלת לגיטימית, אבל קריאות למרי, אמירות ייאוש בדבר קץ המדינה וקץ הדמוקרטיה - מערערות את אחדותנו הפנימית ומסכנות את שלימות האומה. האם לכך חותרים המתוסכלים והמהלכים עלינו אימים, שאינם מקבלים את ההכרעה הדמוקרטית?
טוב שיש לנו אופוזיציה חופשית וקולנית. הן זוהי מהות משטר דמוקרטי. טוב שיש לנו עיתונות חופשית, שמבקרת, שחושפת, שמאירה פינות אפלות בחיינו. אבל מה חבל שמי שהוביל את המהפכה השיפוטית האמיתית, הנהיג את האקטיביזם השיפוטי, הנשיא בדימוס של בית המשפט העליון, מכנה את תוכנית שר המשפטים "מהפכה של טנקים". האין זה אהרן ברק שהביא עלינו את מהפכת לוין, כתגובה לסמכות-היתר שנטל לעצמו בג"ץ בנשיאותו ובהשראתו לבטל חוקי כנסת?
לחבריי המאוכזבים אני אומר: תירגעו. תתרגלו. תהיו אופוזיציה לוחמנית אך אחראית. תנו לממשלה החדשה להוכיח שהיא טובה מקודמתה. גם אם יש בה יותר מדי חרדים לטעמכם. גם אם יש בה שרים שאינם כלבבכם. גם אם שנוא נפשכם חזר לראשות הממשלה. חזרה המשילות לישראל. תיערכו לחזור לשלטון, אם ירצה בכם העם בבוא העת, אבל אל תערערו את יסודות המדינה, האחדות והדמוקרטיה.

תאריך:  09/01/2023   |   עודכן:  09/01/2023
+השר שיקלי התפטר מהכנסת; עמית הלוי יכהן כח"כ
23:08 09/01/23  |  איציק וולף

השר עמיחי שיקלי התפטר מהכנסת. במקומו ייכנס אל הכנסת עו"ד עמית הלוי.

+אושר בכנסת: בן גביר יכהן גם כשר לחיזוק ולקידום קהילתי עד ביטול המשרד
21:59 09/01/23  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31 א לחוק-יסוד: הממשלה, לשנות את חלוקת התפקידים בממשלה כך שהשר איתמר בן גביר יכהן גם בתפקיד השר לחיזוק וקידום קהילתי וזאת עד למועד שבו ייכנס לתוקף ביטול המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. 62 חברי כנסת תמכו בהודעת הממשלה לעומת 47 שהתנגדו.

+עובדי זרוע העבודה יפגינו נגד ההסכם הקואליציוני עם שס
17:16 09/01/23  |  עידן יוסף

אות עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מלווים בנציגי הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו"ד אופיר אלקלעי, יפגינו מחר (ג') מול לשכתו של שר הכלכלה הנכנס ניר ברקת בירושלים. זאת, במחאה על העברה של יחידות מקצועיות מזרוע העבודה במשרד הכלכלה לידי משרד הרווחה - מהלך שלדבריהם עלול להוביל לפירוק זרוע העבודה ולפגוע בעובדים ובציבור.
לפי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם שס, הוחלט על העברת האגף הבכיר להכשרה מקצועית ולפיתוח כוח אדם, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) ומינהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות לידי משרד הרווחה. מדובר ביחידות האמונות על הכשרה של יותר מ-300 אלף אנשים בשנה, והן עוסקות בתחומי הליבה של משרד הכלכלה. כתוצאה מכך, ישנו חשש לפגיעה ממשית בתפקוד זרוע העבודה, שאמונה על הגדלת הפריון וכוח האדם בשוק התעסוקה.

+בן-גביר: לא לאפשר לפורעי חוק לחסום את נתיבי איילון
17:07 09/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון לאומי אומר כי דינן של הפגנות שמאל יהיה כדין הפגנות הימין  ▪  מגדיר את קבלת הפנים למחבל כרים יונס בכפר עארה כתקלה של המשטרה

מפגינים חוסמים את נתיבי איילון
+נתניהו הכריז על מינוי גולן ודיסטל לשרות בממשלה
15:36 09/01/23  |  עידן יוסף

ח"כ מאי גולן תמונה לשרת ההסברה וח"כ דלית דיסטל אטבריאן תמונה לשרה במשרד ראש הממשלה. כך הכריז יו"ר סיעת הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו. הסיעה החליטה למנות את יולי אדלשטיין ליו"ר ועדת החוץ והביטחון.

+גלית כהן, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה הודיעה על התפטרותה
10:26 09/01/23  |  מירב ארד

גלית כהן, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, הודיעה לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, על התפטרותה מתפקידה אחרי 22 שנה במשרד. כהן ציינה כי תדאג להעברה מקצועית ומסודרת למנכ"ל חדש שימונה לתפקיד.

+אקוניס: ישראל מתקיימת כמדינה יהודית, אבל גם כמדינה מודרנית
10:06 09/01/23  |  מירב ארד

השר אופיר אקוניס התייחס בראיון לכאן רשת ב' לעבודות הרכבת בשבת: "צריך לשמר את הסטטוס קוו. ישראל ממשיכה להתקיים כמדינה יהודית, אבל גם כמדינה מודרנית. פיתוח הרכבת נצרך לכולם. הציבור לא רוצה תוהו ובוהו ברכבת, במיוחד לא בימי ראשון. גם שר הבינוי לא רוצה לפגוע באזרחי ישראל. יימצא פתרון".

+פרשת "ואלה שמות" מצדיעה לנשים (ב')
07:41 09/01/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

בימים אלו יש משמעות מיוחדת להתרחשויות, הנפרסות בפנינו בפרשת "ואלה שמות"  ▪  פרשת השבוע מפגישה אותנו עם נשים מופלאות, שיצאו מ-ד' אמות ביתן, והן מחוללות שינויים משמעותיים בחברה לנוכח תופעות לא אנושיות ולא מוסריות שמשתלטות עליה

פרשה חשובה [צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון]
+גידולי הפרא של סוף השבוע
07:29 09/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אני מציע למנו גבע מערוץ-12 לדגום היטב ובהרחבה את בוחרי ביבי ולשאול אותם - רק אותם - אם הם מאמינים לברק או לביבי

לוין. פודל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איתן קלינסקי
בימים אלו יש משמעות מיוחדת להתרחשויות, הנפרסות בפנינו בפרשת "ואלה שמות"    פרשת השבוע מפגישה אותנו עם נשים מופלאות, שיצאו מ-ד' אמות ביתן, והן מחוללות שינויים משמעותיים בחברה לנוכח תופעות לא אנושיות ולא מוסריות שמשתלטות עליה
דן מרגלית
אני מציע למנו גבע מערוץ-12 לדגום היטב ובהרחבה את בוחרי ביבי ולשאול אותם - רק אותם - אם הם מאמינים לברק או לביבי
עידן יוסף
בפגישה עם אנשי משרדי התחבורה, הכלכלה ורכבת ישראל הוחלט כי עבודות הקשורות בבטיחות הנוסעים והנסיעה יימשכו כרגיל    המשמעות המסתמנת: עבודות החישמול והפיתוח יתקיימו רק בימי חול    בכירי הרכבת: מרב מיכאלי לא נתנה הנחיה לעבוד בשבת
דן מרגלית
כיכרות מילאו תפקידים חשובים במאבק על הדמוקרטיה וזכויות האדם וחרותו    הן גרמו למאבקים עד כלות בין בני האור לבין בני החושך
איציק וולף
170 ראשי ערים ורשויות מקומיות פנו לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר החינוך בטענה שההסכמים הקואליציוניים יפגעו באוטונומיה החינוכית המקומית ויעמיסו עול כלכלי על כלל הרשויות ולבניית מוסדות חרדים על חשבון הממלכתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il