X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חגיגות שחרורו של המחבל שהשתתף ברצח בכפר ערה [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
להניף את דגל הרשות בעזה וברמאללה
המחבלים והמיעוט הרצחני מקרב ערביי ישראל, המורדים במדינת ישראל, הפוגעים בסמליה, מביטים בתגובתה של הממשלה החדשה, זו שנבחרה כדי למשול, כדי להשיב את הביטחון לכלל אזרחי ישראל, וממתינים לתגובתה

שרת הפנים לשעבר, איילת שקד, ביומה האחרון בממשלה הקודמת, חתמה על גירושו ממדינת ישראל של סלאח חמורי לצרפת. חמורי, תושב מזרח ירושלים, בעל אזרחות צרפתית הואשם והורשע בתכנון להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
אל מול התקדימים שהובילה איילת שקד, כולל גירוש משפחות מחבלים, חייבת להיות תגובה יצירתית במסגרת חוקי מדינת ישראל ביחס למחבלים אזרחי מדינת ישראל אשר ביצעו פיגועים וריצו את עונשם. חגיגות שחרורו של המחבל מהכפר עארה שבוואדי עארה, בלב ממדינת ישראל, הן אצבע עמוקה בעין של אזרחי מדינת ישראל, הן סטירת לחי מצלצלת להרתעה, למשילות.
בלב מדינת ישראל, בצהלולים, צעדת ניצחון. כשדגלי אש"ף מונפים, נישא על כתפי המוני אזרחים ישראלים בעלי תעודת זהות כחולה, המחבל הנתעב, חוטף ורוצח החייל אבי ברומברג, גיבור בעיני ערבי ישראל ובעיניי הרשות הפלשתינית. באותה השעה כשהשמחה בוואדי עארה בשיאה חגגו בעזה, ביהודה ושומרון, ערביי הרשות, בחלוקת סוכריות ומאפים לרגל האירוע. הקשר המחבר בין ערביי ישראל לאחיהם תושבי הרשות הפלשתינית לא היה מובהק כל כך מעולם.
המחבל הנתעב מצהיר כי היה יושב בכלא עוד ארבעים שנה. לא רסיס חרטה, לא בדל חזרה בו ממעשהו הנתעב. כארים יונס ממתין לשחרורו הקרוב מאוד של שותפו לרצח החייל, בן דודו מאהר יונס, כדי שחגיגת הבושה ומסיבת החרפה תהיינה מושלמות.
המחבל הנישא על כתפי דור המחבלים הבא, המניף בידיו בבטחה את דגל אש"ף, זכה גם לביקור של ראשי הרשות הפלשתינית שהגיעו להעניק לו שי ולהרעיף עליו סופרלטיבים על היותו גיבור פלשתיני ולא מחבל מתועב. מהללים את הטרוריסט על שחטף ורצח חייל יהודי. גם פוליטיקאים ממדינת ישראל, ראשי רשויות, להקת הדבקה הישראלית הגיעו לאוהל השמחה לכבוד המחבל המתועב, לחבק, להלל, לפאר ולרומם. "אני מצדיע לבני עמנו הגדול שנאבק כבר מאה שנים מבלי שהרים דגל לבן", זו הייתה הצהרתו הראשונה של המחבל, אזרח מדינת ישראל.
מעשים דרסטיים
לפני ארבעים שנה חטפו ורצחו שני בני הבליעל, אזרחי מדינת ישראל, את החייל אבי ברומברג. בהיעדר מימוש עונש מוות למחבלים, נכלאו למשך ארבעים שנה. ארבעים שנה בה בני משפחת החייל זוכרת, כואבת ומתגעגעת לאבי שלהם. ארבעים שנות חידלון, ואבי הוא תמונה מצהיבה בשחור לבן כשבני הבליעל נהנים מחופש, נישאים על כפיים, חיים.
שר הביטחון, יואב גלנט, שלל את כניסתם של שלושת בכירי הרשות הפלשתינית בהגיעם לברך את המחבל הנתעב, שוטרי משטרת ישראל עצרו את חגיגות שחרור המחבל בעארה, החרימו דגלי הרשות. ועל אף זאת, ראוי שהממשלה החדשה תגבה מחיר, על-פי החוק, ממחבקי המחבלים, תפעל במהירות ובנחישות לשלילת אזרחותם הישראלית של המחבלים, תפעל לגירושם ממדינת ישראל.
מעשים דרסטיים, על-פי חוקי המדינה, הם מחויבי המציאות במיוחד אחרי ימי הזעם והפרעות בימי מבצע "שומר חומות", הימים האפלים בהם חלק מהאזרחים הערבים בערים המעורבות במדינת ישראל ביצעו מרד במדינה, סמליה ופוגרומים באזרחיה היהודים.
המחבלים והמיעוט הרצחני מקרב ערביי ישראל, המורדים במדינת ישראל, הפוגעים בסמליה, מביטים בתגובתה של הממשלה החדשה, זו שנבחרה כדי למשול, כדי להשיב את הביטחון לכלל אזרחי ישראל, וממתינים לתגובתה. לכן נדרשת תגובה עוצמתית אל מול שחרור שני המחבלים. את החגיגות יוכלו השניים לקיים בעזה או ברמאללה, לא בלב מדינת העם היהודי, מדינת ישראל היהודית דמוקרטית.
המראות של מחבלים צוהלים מונפים אל על ובידיהם דגלי הרשות, הם מחזה שאסור לו שיתרחש שוב במדינת ישראל. במציאות בה ראשי הציבור הערבי בישראל רוטטים מהתרגשות עם שחרור מחבל מתועב, מתרגשים עד דמעות מהחסות שפרשה עליו הרשות הפלשתינית, הם חייבים להיות מוזמנים לחקירה על-ידי הגורמים האמונים על חקירות מסוג זה. אין לאפשר הזדהות וגאווה של ראשי הציבור הערבי בישראל עם המחבל וסייעניו. משילות זה לעצור את המחבל וסייעניו מבפנים ומבחוץ. משילות זה לגבות מחיר ראוי ונוקב ממי שמזדהים עם רוצח החייל.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  11/01/2023   |   עודכן:  11/01/2023
+פצוע בינוני בפיגוע דקירה באשתמוע
16:57 11/01/23  |  עידן יוסף

בפיגוע דקירה בחוות יהודה (אשתמוע) נפצע ישראלי (25) באורח בינוני בראשו ובצווארו. פצוע הדקירה ירה במחבל והצליח לחסל אותו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להניף את דגל הרשות בעזה וברמאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
כך עולה מהודעה משותפת של השר בן-גביר והמפכ"ל שבתאי, שהודיעו כי יפעלו רק נגד סממני נאציזם    חקירת חגיגות שחרור המחבל כרים יונס נמשכות, והמשטרה נערכת למנוע חגיגות בשחרור מחבל נוסף מהכלא
איציק וולף
58 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 13 חברי כנסת שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת החוץ והביטחון להכנתה לקריאה שנייה ושלישית
יוני בן-מנחם
הרש"פ איננה מתכוונת להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל בתגובה על הסנקציות שהוטלו עליה כדי שלא להחריף את המשבר. הטקטיקה של יו"ר הרש"פ היא להמתין לנשיא ביידן כדי שיפעיל לחץ על ממשלת נתניהו לבטל את הסנקציות שהוטלו עליה
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של עמותת לביא על דחיית בקשתה לחשוף את ההסכם מזמן הקורונה    מסכים עם המחוזי: החשיפה תפגע ביחסי החוץ ובביטחון המדינה
איציק וולף
שר האוצר הנחה את מנהל רשות המסים להעביר את הכסף מתוך הכספים המוקפאים לפי חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלשתינית בזיקה לטרור, לצורך יישום פסק הדין בעניין ליטבק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il