X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שחררו את השידור הציבורי
תאגיד השידור שייך לאזרחים ולא לפוליטיקאים
חשוב שאזרחי מדינת ישראל יבינו ששידור ציבורי הוא חלק בלתי נפרד מביסוסה של דמוקרטיה שידור ציבורי הוא העיניים והאזניים האזרחיות
מיכאל מירו עיתונאי אזרחי וחוקר בתחומי חברה וסביבה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אפתח ואומר שבדיוק מאותן סיבות שהתנגדתי לפירוק רשות השידור והקמת תאגיד חדש אני מתנגד לפירוק התאגיד, כפי שמתכנן שר התקשורת שאך זה נכנס לתפקידו. כבר אז ב-2014 הזהרתי את כל מי שתמך בפירוק רשות השידור שהמשמעות היא אחת - מעתה בכל פעם שפוליטיקאים יחושו מאוימים מהתוכן המשודר הם יניפו את החרב ויפעילו את הדחפור. אבל צהלת תומכי הפירוק ובהם קהילת היוצרים והמפיקים שרצו לקבל תקציבים ותקציבים גדולים יותר, גברה על זעקות השבר שלי ושל חברי. אני מביט היום בזעקות השבר שלהם שכעת הם זועקים, ולצד הרצון לומר "ראו הוזהרתם" אני מתייצב וזועק "פוליטיקאים, ידיכם מגועלות באינטרסים זרים, שחררו את השידור הציבורי לאלתר". פניה שמופנית גם לעיתונאים ועיתונאיות מבית וחוץ שתמכו במהלך ומקצתם גם השתלבו אחר כבוד בתאגיד שהוקם.
כן, אני מצפה מכל היוצרות והיוצרים להביט בעיני עובדי רשות השידור ולומר "סליחה טעינו". זו לא בושה, מצדם של יוצרי תרבות להודות במעשה הלא ראוי שעשו. ויכוחים תמיד היו ותמיד יהיו, כן, אתם רציתם לעבוד וזו זכותכם המלאה, אך לא ראוי שתגרמו לעובדים אחרים לאבד את מטה לחמם ולעלוב בהם חדשים לבקרים. ההתנהגות שלכם אז אינה שונה מהתנהגותו של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ואחסוך מכם את הכותרות וכל היתר. ציפיה שגם חברים וחברות למקצוע יודו שהם טעו ובא לציון גואל.
ומעבר לכל אלה חשוב שאזרחי מדינת ישראל יבינו ששידור ציבורי הוא חלק בלתי נפרד מביסוסה של דמוקרטיה. שידור ציבורי הוא העיניים והאזניים האזרחיות. אלה שנמצאות על המשמר ומאפשרות לכם לקבל מידע אמין נטול פניות של הון ושלטון. אבל האמינות תלויה גם בחירות של שליחי השידור הציבור, חרות שתושג ברגע שהפוליטיקאים לא יוכלו עוד לאיים על תקציבי השידור, כפי שעשו מאז ומתמיד ובוודאי לא על תכניו.
הרעיון שעומד מאחורי השידור הציבורי הוא גוף תקשורת שתפקידו לשקף את המציאות ללא מורא תוך שמירה על עקרונות האתיקה, המוסר והחוק. השידור הציבורי חייב להיות במעמד זהה כמו של משרד מבקר המדינה, גוף שנבנה על-פי חוק ומאותו הרגע, נתון לניהול ציבורי, שקוף לעין הציבור. הנגיעה של הפוליטיקאים בשידור הציבורי חייבת להיות מינימלית, כדי לאפשר לגוף לתפקד ללא מורא והטיה. ברגע שהפוליטיקאים יבינו שאין להם חרב ביד, הם ירגעו ויבינו שהשידור הציבורי עצמאי ובידיו לתת קול גם לאלה שחושבים אחרת, שיח פתוח.
כשפירקו את רשות השידור מובילי המהלך הפוליטי אמרו שכעת לאחר הפירוק הסתיימו הקשרים ההדוקים בין פוליטיקאים לשידור הציבורי. אמרו ובעצם הכריזו שכל ארגון שיעז לעצבן את הממשלה ימצא עצמו מפורק ומוחלף בחדש. זה מה שקורה כשמפעילים כוח פוליטי על גוף שאמור להיות עצמאי. חשוב לציין שבעד הפירוק הצביעו 45 ח"כים מהימין, חרדים, עבודה ושניים ממרצ. רק 11 התנגדו מרביתם מהשמאל, כולל מרצ והעבודה, אבל רק 11 שוחרי שידור ציבורי חופשי. זו הייתה הצבעה בנוכחות 57 חברות וחברי כנסת. אפילו לא חצי מהמליאה.
אם נבחן את הרפורמה המשפטית נראה כי בימין יש חברי כנסת שרוצים שהשופטים יתמנו על-ידי חברי כנסת. מנקודת המוצא הזאת, כנראה, הם ירגעו כשימנו גם עיתונאיות ועיתונאים לשידור הציבורי.
ועוד הערה לפני סיום, ב-2014 מכרו לנו את סיפור הפירוק של רשות השידור לציבור גם כקץ תשלום האגרה הידועה לשמצה. הפוליטיקאים נופפו בהכרזה הזאת וידעו שמדובר בשקר גס ובהונאה שכן בחוק התאגיד החדש, האגרה נגבית באמצעות אגרת הרכב. לכל בעלות ובעלי הרכבים מקצת מהכסף שאתם נדרשים לשלם, עובר אוטומטית לתקציב התאגיד. לא מאמינים הנה הציטוט מתוך האתר של משרד התחבורה:
"סכום האגרה לתשלום מחושב על-פי הכתוב בשורה התואמת לקבוצה לה משתייך כלי הרכב, כפי שמצוין בצידו השמאלי של רישיון הרכב, ובהתאם לעמודה המתאימה לשנת עליית הרכב לכביש. לסכום זה יש להוסיף את התשלום הנוסף עבור תאגיד השידור הישראלי בסך 156 שקל". בקיצור על כל רכב אתם משלמים 156 שקלים. אני חושב שעל הציבור לממן את השידור, כי זה שייך לו ולא לפוליטיקאים. אני העליתי את הנקודה הזאת כדי להמחיש את השקר הגס שהופץ על-ידי פוליטיקאים, כדי להצדיק את המהלך הדורסני.
ובמשפט סיום - עם כל הביקורת שיש לי על התקשורת, אומר למקבלי ההחלטות, טפלו בבעיות החברתיות, בחינוך, בבריאות, אל תחפשו את המטבע מתחת לפנס, שחררו את אחיזתכם בתאגיד השידור הציבורי.

תאריך:  29/01/2023   |   עודכן:  29/01/2023
+יגאל גואטה לשר קרעי: "אם תסגור לנו דלת, נבוא מהחלון"
13:18 29/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לדעת עיתונאים שהשתתפו בכינוס הזדהות עם התאגיד, מהלכי השר קרעי הם ניסיון של פוליטיקאים לשלוט בתאגיד  ▪  הדוברים טוענים כי סגירת התאגיד תפגע בדמוקרטיה ובחופש העיתונות  ▪  אילה חסון: "כל מי שיש בו גרם של נשמה לא יכול להסכים עם המהלך הדורסני הזה"

צילום: ארגון העיתונאים
יגאל גואטה ואילה חסון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאגיד השידור שייך לאזרחים ולא לפוליטיקאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
שר התקשורת הודיע למנהלי כאן: התכנים שייכים לציבור על-פי חוק, שחררו אותם חינם או שאפעל לשם כך מתוקף סמכותי    "דרישתם של מנהלי התאגיד לגבות כסף על התכנים, מובילה למצב בו הציבור משלם פעמיים"
עידן יוסף
הרפורמה להפרטת השידור הציבורי תחל בחטיבת התוכן של כאן 11 שהפקות המקור שלה ייצאו למכרז והכנות להפרטת חטיבת החדשות    אחר כך ייצאו למכרז הפקות רדיו כאשר כאן רשת ב' תופרט    ערוץ 14 ורדיו גלי ישראל יוכלו לצאת נשכרות מהמהלך
עידן יוסף
שני גיוסים חדשים למחלקת החדשות של גלי צה״ל: שירן מיארה בלאו תמונה לסגנית מנהל מחלקת החדשות    ישראל פישר יצטרף למחלקה ככתב כלכלי
עידן יוסף
שחר להב רז מצטרף לתאגיד השידור וישמש כממונה שיקדם את סוגיית המדידה האחודה של הטלוויזיה והדיגיטל    המדידה תכלול גם את הצפיות ביישומון
עידן יוסף
במכתב לעובדי תאגיד כאן עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל כתב כי התאגיד יפעל להכשרה ולקליטה של עובדים המיוצגים בחסר בשידוריו    צהיר שימשיך להעצים את חטיבת החדשות ואנשיה, כארגון עצמאי, חופשי ופורץ דרך    "הייתי מבקש להעמיד את תאגיד השידור הישראלי בשורה אחת בין תאגידי השידור הציבורי המשמעותיים בעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il