X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קיש. קומיסר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לשכת קיש - לשכת הקומיסרים
קיש מפחד ולא סומך על הצוותים החינוכיים לכן הורה כי מעתה כל כניסה של פוליטיקאי לבית ספר דורשת אישור שלו, ומראש פיקוח אבסולוטי מסוג זה, ועוד בידיו של פוליטיקאי, צריך להדיר שינה מעיניו של כל אדם שוחר דמוקרטיה כך נראית סכנה לדמוקרטיה

לצערי, במסגרת לימודי ההיסטוריה בבתי הספר, לא לומדים על רוסיה וברית המועצות. לכן, אינני בטוח ששר החינוך יואב קיש מכיר את המושג" קומיסר". קומיסר הוא תפקיד שהיה קיים בצורות שונות בצבא הרוסי, ומטרתו הייתה פיקוח על המשמעת הפוליטית של קציני הצבא.
מר קיש הפך בשבוע שעבר את לשכתו ללשכת קומיסרים. הוא הורה לראש לשכתו בשבוע שעבר, בעיתוי שאיננו מקרי, מיד אחרי הפגנת תלמידי העיר תל אביב, לדרוש מכל בתי הספר בישראל לאשר כל מפגש פוליטי עם לשכתו, מראש! כן. קראתם נכון!
ראש לשכת שר החינוך הוציא מכתב למנהלי המחוזות, בו הוא מכפיף את כל המערכת לצרכיו ולרצונותיו הפוליטיים. וכך כתוב במכתב: "אין אישור לאף גורם פוליטי להיכנס לשטחי מוסדות השייכים למשרד החינוך במישרין או בעקיפין - ללא אישור לשכת השר". כאמור, לשכת קומיסרים.
יש אולי מי שייטענו שכל זה בא במטרה לוודא שלא נעשה ניצול לרעה של המערכת להחדרת מסרים חד-צדדיים או כאלו שאינם מתאימים לרוח החינוך הממלכתי. אבל נושא זה כבר נידון והוגדר די טוב בחוזר מנכ"ל. המערכת מאפשרת כניסת גורמים פוליטיים וחברתיים שמציגים עמדות מגוונות, באופן מאוזן, ושלא חורגות מערכי הממלכתיות (כלומר לא שוללות את קיומה של ישראל כמדינת העם היהודי וכו'). האחריות על כך היא על הצוותים החינוכיים.
קיש לא סומך על הצוותים החינוכיים. הוא מפחד. הוא מפחד מאובדן שליטה. הוא מפחד שיש במערכת החינוך מנהלות ומנהלים שהערכים הליברליים עדיין חשובים להם. הוא מפחד שאם יסבירו לתלמידים על ה"רפורמה" המשפטית שהממשלה מתכננת, הם עלולים להבין שיש כאן בעצם הפיכה משטרית. הוא מפחד שיש בתל אביב דור של תלמידים שלא מחזיק בדעות "נכונות" כמו הדעות של שותפיו אבי מעוז ואורית סטרוק. תלמידים שלא רוצים לדחוף את חבריהם הלהט"בים בחזרה לארון. שלא רוצים שיפרקו להם את המדינה לפני שיגיע תורם להיות חלק מהפלא שנקרא "המפעל הציוני". שלא רוצים להיות אלו שיספרו לילדיהם שכשהם היו ילדים, ישראל עדיין הייתה דמוקרטית, ליברלית וחופשית. ואולי, רק אולי, הוא גם מפחד שאחרי שפירקו לו את משרד החינוך מתחת הידיים, לא נשאר לו על מה להיות אחראי.
אז הנה, הוא מצא על מה להיות אחראי - לשכתו אחראית עכשיו על הנאמנות הפוליטית. הוא יוכל לאשר רק לנציגים מצד אחד של המפה הפוליטית להיפגש עם תלמידים. הוא יוכל לבחון באלו בתי ספר יש נאמנות פוליטית אליו ולשותפיו, ולבנות תבחינים שייתנו להם הטבות ותוספות תקציביות, בעוד שמאלו שלא יהיו נאמנים, יישללו תקציבים אלו. נשמע לכם מופרך? אולי, אבל אם יחליט, מי ימנע בעדו? אחרי ביטול עילת הסבירות וחקיקת חוק היועמ"שים, לא יהיו שומרי סף ולא יהיה מי שיעצור אותו.
גם מי שתומך פוליטית בקיש, צריך להיות מודאג - נניח שקיש יהפוך להיות ליברל פלורליסט המתיר כניסת פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית לכל בתי הספר (במקרה כזה אין צורך בהוראה שלו, אבל נניח), הרי שאיננו יודעים מה יעשה השר שיבוא אחריו. פיקוח אבסולוטי מסוג זה, ועוד בידיו של פוליטיקאי, צריך להדיר שינה מעיניו של כל אדם שוחר דמוקרטיה. כך נראית סכנה לדמוקרטיה.
בברית המועצות הפיקוח הפוליטי, הקומיסרים, היו בצבא. מר קיש הלך צעד רחוק יותר, והכניס את הקומיסרים שלו למערכת החינוך. אם לא נתנגד לזה עכשיו, אחר כך יהיה מאוחר מדי. אם לא נשמיע קול זעקה חזק עכשיו, מערכת החינוך, החבולה והמפורקת לחלקים, תהפוך להיות מנגנון פוליטי מפלגתי שנשלט על-ידי אדם אחד.

הכותב הוא פעיל חברתי ומייסד "המגדלור - שומרים על תל אביב ליברלית".
תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
טו בשבט עצוב להמוני חבריו של צביקה ז"ל. חג שאהב במיוחד - ראש השנה לאילנות ולהתערות האומה בארץ-ישראל. אדמת מודיעין ספוגת הגשמים קלטה אליה למנוחת עולמים איש רב השראה, עתיר הישגים חינוכיים, אשר הותיר לכולנו צוואה בלתי כתובה: שימרו על הבית הלאומי, על האחדות הפנימית
דן מרגלית
נהג הקטר לוין מסרב אפילו להאט    הנשיא מציע ושר המשפטים משיב בהתנשאות "אפילו לא לדקה אחת"    הוא נחשף' "וישמן ישורון ויבעט"
רון בריימן
המציאות של הפיכה משטרית לא נוצרה היום אלא לפני כשלושים שנים, ואביה-מולידה היה השופט אהרן ברק, אשר ניצל את חולשתן של הרשות המחוקקת ושל הרשות המבצעת והגדיל את כוחה של הרשות השופטת על חשבונן
ציפי לידר
מה בין משל הפעמון לנחשון?    מדוע דחה ה' את ארבע דרכי ההתמודדות עם הסכנה הכפולה - מצריים והים?    דע את האויב עמלק וכיצד הוא מגלם את היצר הרע    יד האמונה - מרימים ידיים לתפילה    בדיחת, פתגם ומילת השבוע    ולקינוח טוב שבט
עמנואל בן-סבו
הטפטופים זולגים על כולנו, כולנו נרטבים מהם, ההרגשה מדגדגת או מציקה, אסור להתעלם מהם, חייבים לטפל בהם, טפטופים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il