X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"נפולת של נמושות" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
ישראלים על תנאי
מי שהמעיין ממנו הוא שואב הוא מעיין גידולי המים, אשר כל רוח מצויה יכולה לעקרו ממולדתו, אינו זקוק לסיבות משמעותיות כדי לרדת מהמולדת, די יהיה אם תוצאות הבחירות הדמוקרטיות לא יהיו לרוחו

להיות יהודי - ישראלי בארץ חמדת האבות, בארץ ישראל ובמדינת ישראל זו זכות. זכות עליה חלמו דורות, אליה נשאו עיניהם דורות, כספו וערגו מיליוני יהודים בכל מקום בו היו על פני האדמה, ברגעי האימה וברגעי תור הזהב, בימי החושך והצלמוות וברגעי השחרור, ברגעי החורבן וברגעי התקומה, היא ציון, הארץ המובטחת. יהודים מכל המינים, מכל הצבעים, מכל ההשקפות, מכל המעמדות, בכל הזמנים התפללו, כל אחד בדרכו, לשיבת ציון. לחונן את עפרה של מדינת היהודים. חלמו לחיות במדינה בה יהיו חופשיים בארצם ובמולדתם, בני חורין.
לפני שבעים וחמש שנים התגשם החלום, העם הגולה בתפוצות זכה לשוב לביתו, למולדתו, לארצו, זכה להיות שוב בן-חורין, זכה להניח את מקל הנדודים, זכה לבנות ולהיבנות. מחיר שיבת עם ישראל למולדתו ההיסטורית היה גבוה מאוד. מחיר של שכול ואלמון, תוגה וצער, סאת הייסורים גדשה ומנת המכאובים הייתה למגש הכסף עליו הוגשה מדינת היהודים לבניה השבים ממסע הגלות הארורה לבנות את הבית היהודי.
והנה, חלק קטן אשר זוכה לתהודה ציבורית, בהם בניהם ובנותיהם של היהודים אשר גמעו עד תום את כוס תרעלת הגלות, עסוקים באחרונה בתהליך הקאת עצמם מהארץ הטובה, מאיימים בנטישתה, בעזיבתה, בירידה בקומה זקופה. בקרב היורדים, ממשפרי איכות החיים ועד סרבני קבלת תוצאות הבחירות, מתה הבושה וצומחת הגאווה על המילקי הזול והבריכה בחצר הדירה המרווחת, על משיכת השקעות והעברתם למדינות זרות.
היורדים הבודדים ביקשו ליהנות מקוטג' חמישה אחוז בחצי מחיר במדינות הזרות, ממשיכיהם, עטפו בהמשך את העילות לירידתם מהארץ כמי שרואים עצמם כחלק מהכפר הגלובלי, שוחרי רוח התרבות העולמית המתפתחת. אחריהם הגיעו האידאולוגים אשר מסבירים כי מדינת ישראל סיימה את תפקידה, אלו הפוסט ציונים, אשר אוצר המילים שלהם מסתכם בפשיזם, כיבוש, גזענות, אפרטהייד, חוסר שוויון, עליונות יהודית.
אל הגלריה הלא מרשימה של "הנפולת של הנמושות" כפי שהגדירם, ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, מצטרפים גולים חדשים, סרבני קבלת תוצאות הבחירות הדמוקרטיות. היורדים החדשים, המאיימים והמבצעים, בהם בעלי המאה הבטוחים כי הם גם בעלי הדעה, אינם מסתפקים רק בקריאות למרד מיסים, למרי אזרחי, למלחמת אחים, לאחוז נשק, לסרב פקודה, להחיל דין רודף, לשבות, יש בהם גם המטיפים לירידה מהארץ בשל תוצאות הבחירות שאינן לרוחם.
מדינת ישראל אינה שייכת לעשירים או לעניים, לליברלים או לשמרנים, למתיישבים בחלקי מולדת או לקיבוצניקים, לחילוניים או לדתיים, לעולים החדשים או לוותיקים, למיעוטים או ליהודים, מדינת ישראל היא מדינתו של כל יהודי בכל מקום ובכל עת. מי שיונק את מקור חיותו מהשורשים העבותים, החזקים והמשורגים של עם הנצח אינו יורד, אינו נוטש, אין סיבה בעולם שיגלה מרצון ממולדתו.
מי שהמעיין ממנו הוא שואב הוא מעיין גידולי המים, אשר כל רוח מצויה יכולה לעקרו ממולדתו, אינו זקוק לסיבות משמעותיות כדי לרדת מהמולדת, די יהיה אם תוצאות הבחירות הדמוקרטיות לא יהיו לרוחו. מי שיבחר להפנות עורף למולדת אבותיו, מי שיבחר להטיף לנטוש את ארץ היהודים היחידה בעולם, הוא גידול מים, הוא היהודי הנודד החדש עם חשבונות בנק עתירי ממון, אנטי פטריוט מוצהר, ציוני על תנאי, ישראלי בערבון מוגבל.
יהודים גאים, ציונים, פטריוטים, חשים אהבה ללא תנאים למכורתם, חשים אחריות, ערבות, חשים את הארץ הטובה והאהובה הזו גם אם יש בה מחלוקות, השקפות שונות. זוכרים שבכל מקום בעולם יהיו אורחים נוטים ללון, גולים מרצון, רק בארץ ישראל יהיו בני בית ללא תנאים, לא אורחים על תנאי. גם אם הם טרקו את הדלת בפני מדינת ישראל, נטשו את הציונות, ההעניקו גט כריתות לישראליות, מדינת ישראל אינה מוותרת עליהם, לעולם. כאן ביתם היחיד להם לבניהם ובנותיהם, נכדיהם ונינותיהם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/02/2023   |   עודכן:  09/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראלים על תנאי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חמורו של משיח - עגלה ריקה
בני   |  11/02/23 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
היה בינינו דיאלוג בעל אופי של מונולוג, צביקה דיבר ואני זה שהקשבתי    צביקה, שזכר אילו עמדות פוליטיות אני מייצג, מצא לנכון לייסר ולחבוט בי בשוטים בלשון נעימה ובשפה מתונה
חנינא פורת
תרומת "המכון לחקר הנגב" להקמת אוניברסיטת בן-גוריון על-פי זיכרונותיו של פרופ' אמריטוס יוסי מזרחי    במכון לחקר הנגב שהוקם בבאר שבע באוקטובר 1957, טוען פרופ' יוסי מזרחי, נזרעו בו הזרעים הראשונים שאפשרו מאוחר יותר את ייסוד אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
יוני בן-מנחם
ארה"ב ביקשה ממצרים לתווך בין הפלשתינים לישראל כדי למנוע הסלמה ביטחונית לקראת חודש רמדאן. ישראל דחתה דרישה מצרית להפסיק את פעילות צה"ל נגד הקבוצות החמושות בגדה, ההערכה בישראל היא פסימית כי ארגוני הטרור דוחפים להסלמה
יוסי דר
המחטף הוא לא רק בכך שלוין ורוטמן מבקשים להעביר את הרפורמה תוך אפס זמן, אלא גם בכך שהם מסרבים להבין שמהלך כבד משקל שכזה זקוק גם למראית עין של שיקול דעת. אין אדם רציני שיקבל מהלך גורלי שכזה, שעל פני משדר מחטף הרפתקני, וזאת - ללא קשר לתוכנו
ציפי לידר
בנפשנו הדבר - עצור, נשק לפניך: דרוש רישוי מוקפד    שירת נשים בתורה? לא מה שחשבתם    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il