X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תחבורה ציבורית באמצעות קבלן [צילום: אברהם שטרן]
מעקב News1
טלטלה: משרד התחבורה מגביל שימוש בקבלני תחבורה ציבורית
פתרון באופק לנוסעים, אך מכה למפעילים: המשרד יגביל בעוד חצי שנה את השימוש בקבלני-משנה בימי חול ויפסיק עצירת אוטובוסים לצורך גביית תשלום מנוסעים במהלך הנסיעה בניגוד להתחייבות קודמת, מגמיש המשרד את הדרישה לאיסור שימוש בקבלנים בסופי-שבוע באופן הפוגע בעיקר במשתמשים החרדים
נהגים לא כשירים ואוטובוסים לא מותאמים: קבלנים בשירות התחבורה הציבורית
עידן יוסף
תחקיר: משרד התחבורה מאשר לחברות התחבורה הציבורית להעסיק קבלנים להפעלת התחבורה הציבורית תוך פגיעה בשירות * קווים אינם עומדים בלוחות הזמנים, מדלגים על תחנות, אין הנגשה של השירות לנוסעים ואוטובוסים מעוכבים בתחנות לא מאושרות לצורך תיקוף כרטיסי הנוסעים
לרשימה המלאה

האם בעיה קשה ממנה סבלו עשרות אלפי משתמשי התחבורה הציבורית בשנים האחרונות עומדת בפני פתרון? מנהל אגף הרישוי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, עמיחי לוי, הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית להערך להפסקת מתן שירות באמצעות קבלני משנה.
מיום 20.8.23 לא תתאפשר כלל הפעלת קבלני משנה בתקופות שגרה בימי אמצע השבוע, ראשון עד חמישי, אך יתאפשר למפעילים להעזר בקבלנים בסופי-השבוע, במועדים ובאירועים חריגים בהם קיים ביקוש חריג.
השימוש בחברות קבלניות לסיפוק שירות תחבורה ציבורית אינו חדש. הוא מתרחש גם בחגים מוסלמיים עיד אל אדחא ועיד אל פיטר, וכן בימים שבהם קיים ביקוש מוגבר מצד הציבור החרדי במועדים שונים כגון ל"ג בעומר, חופשות בין הזמנים, חנוכה ופורים. הוא כרוך בירידה ברמת השירות ואף בהפרות של תקנות התעבורה.
ב-News1 נחשף כי לפני כשנה נכנסה לתוקף שורת הנחיות המחייבות את מפעילי התחבורה הציבורית בכל הקשור להסתייעות באוטובוסים קבלניים. הנחיות אלה כללו:
  • הצגת מספר הקו בחזית האוטובוס וצביעתו בצבע המזוהה עם החברה המפעילה, מבלי שתחול חובה להציגו בצד האוטובוס ובחלקו האחורי;
  • חיבור מלא לחדרי הבקרה של המפעיל, מה שיאפשר שליטה ואיתור הנהג במקרה הצורך. החלה גם עבודת מטה להתקנת נווטני GPS גם באוטובוסים קבלניים;
  • תדרוך של הנהג על מסלול הנסיעה, וכן בקרה על השירות הניתן והתנהלות הנהג מול ציבור הנוסעים.
אולם ההנחיה אולי הכי חשובה הייתה הכפפה מלאה של המערכות הטכנולוגיות ואמצעי התיקוף, כמו באוטובוס הרגיל, מה שאיפשר תיקוף בתחילת הנסיעה ולא במהלכה. עד מתן ההנחיה, אפשרו המפעילים עליית נוסעים ללא תשלום, מאחר שבאוטובוס אין מערכת תיקוף. במהלך הדרך, לרוב לאחר היציאה מעיר המוצא, עלה לאוטובוס פקח מטעם המפעיל, עיכב את האוטובוס לדקות אחדות שבמהלכן תיקפו הנוסעים את כרטיסי הרב-קו שלהם.

טסלר. קיבל התחייבות לתיקון [דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מי שפעל רבות בנושא היה חבר הכנסת יעקב טסלר (יהדות התורה), בעקבות פניות ציבור רבות שקיבל בנושא. בפנייתו למשרד התחבורה ציין כי אוטובוסים עוצרים בשולי הדרך באמצע מסלולם וממתינים לכרטיסן שיתקף. לדבריו, במקומות מסוימים העצירה המאולתרת הפכה כעין מסוף אוטובוסים, עם מספר רב של אוטובוסים החונים בהמתנה לכרטיסן. המתנה זו, בעיקר בשעות העומס - בהן מתבצעות עיקר נסיעות התגבור באוטובוסים פרטיים - נמשכה זמן רב ובמקרים מסוימים אף הגיעה לחצי שעה ויותר. זאת ועוד, גם לאחר הגעת הכרטיסן, משך הכרטוס של אוטובוס מלא בנוסעים נמשך זמן רב, בפרט כאשר כמה אוטובוסים המתינו לאותו כרטיסן - מה שהאריך משמעותית את משך הנסיעה וגרם לעיכוב מיותר של הנוסעים, שחלקם אף החמיצו אירועים ושמחות משפחתיות או איחרו ברמה שהנסיעה כבר התייתרה. טסלר ביקש כי בתנאי הרישיון להפעלת נסיעות אלו יהיה נוהל אחיד המחייב לצייד כל אוטובוס במכשיר כרטוס נייד, על-מנת שהגבייה תתבצע מכל נוסע בזמן עלייתו לאוטובוס.
בתשובה לפנייה, הסכימה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית כי אין לעכב כלל את הנוסעים לצורכי גבייה, וכי הנוהג הקיים בעניין פסול ופוגע באיכות השירות ומהירות הנסיעה, בייחוד בקווים המשרתים את האוכלוסייה החרדית. בסוף שנת 2021 הנחתה הרשות את המפעילים כי מתחילת שנת 2022 עליהם להיערך מבחינה תפעולית וטכנולוגית לביצוע כלל הנסיעות, כולל בסופי-שבוע ומועדים מיוחדים (פרט למועדי ל"ג בעומר ופורים שהוחרגו), ללא עצירה בנקודות-גבייה כלל. אולם כפי שיוסבר בהמשך, התגמש המשרד בעניין דרישתו זו.
המפעילים טענו כי מדובר בהיערכות מורכבת מבחינה תפעולית וטכנולוגית, ובכלל זה הצטיידות במכשירי תיקוף ניידים, היערכות לוגיסטית להעברת מכשירים בין חברות מזדמנות ומתחלפות, הטמעת השימוש בקרב נהגים שאינם נהגי תחבורה ציבורית בשגרה וכן הלאה. בשל כך פנו חלק ממפעילי התחבורה הציבורית לבקש הארכה לתקופת ההיערכות והמשרד ניהל דין ודברים עם כל חברה בנפרד באשר לתקופת ההיערכות שלה, כולל תאריכי גג לסיום ההיערכות.

לוי. נסוג מהתחייבותו באופן לא מוסבר

מנהל אגף הרישוי העריך לפני כחצי שנה כי עד סוף שנת 2022 יתבטלו כלל נקודות הגבייה ברחבי הארץ במועדים מיוחדים. אולם כעת הוא מעדכן שיתאפשר המשך שימוש באוטובוסים של החל"פים באשכולות יהודה והשומרון, כפוף למחויבויות ההסכמיות. כמו-כן, בניגוד להתחייבותו לאסור לחלוטין הפעלת קבלני משנה בסופי-השבוע ובמועדים מיוחדים, הפעלה שכזו תתאפשר בהתאם למכתב ההחרגות השנתי שקבעה הרשות. במשרד התחבורה לא הגיבו לשאלות News1 בעניין וללא הסבירו את פשר התפנית, שמשמעותה פגיעה בנוסעים.
מכתבו של לוי למפעילים נשלח חצי שנה מראש, בהתראה מוקדמת, על-מנת לאפשר למפעילי התחבורה הציבורית להערך מראש להפעלה עצמאית באופן מלא. הוא הבהיר להם כי "לא יידונו בקשות חדשות בנושא ולא תתאפשר הארכה של אישורים קיימים מעבר למועד זה" וכי "בקשות להפעלה בכל מועד אחד או עקב תגבורים מסגירות רכבת וכדומה יבחנו באופן נקודתי".
הנחיה זו מקשה ביותר על מפעילי התחבורה הציבורית, המתקשים לגייס נהגים. בענף קיים כיום מחסור של אלפי נהגים המקשה אפילו על שירות סדיר בשגרה, ועדיין לא ברור כיצד יצליחו, אם בכלל, החברות למלא את החסר ולגייס את כוח האדם הנדרש.
ההנחיה החדשה תיכנס לתוקף עם פתיחת שנת הלימודים בישיבות, בתחילת חודש אלול.

תאריך:  10/02/2023   |   עודכן:  10/02/2023
+ממוצאי שבת: לו"ז חדש ברכבת ישראל
11:22 10/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יחודש השירות בקו החוף בין יישובי הצפון לחיפה, ת"א והדרום בימי שישי ובשעות הערב המאוחרות בימי השבוע  ▪  יורחבו שעות השירות בקו הפרברי רחובות-בנימינה  ▪  ישודרג שירות רכבות הלילה מירושלים כך שתעצורנה גם בהרצליה, בנתניה, בחדרה ובבנימינה  ▪  תדירות הרכבות בקו הרכבת המהיר לירושלים תרד

לוח זמנים חדש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+7.5 מיליון שקל פיצוי לציבור על זיהום בחמש תחנות רכבת
09:15 10/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בחמש בקשות לתביעות ייצוגיות, שעמדו על 493 מיליון שקל  ▪  הרכבת גם משקיעה 47 מיליון שקל בשיפור איכות האוויר

עמדת ניטור בתחנת השלום [צילום: המשרד להגנת הסביבה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טלטלה: משרד התחבורה מגביל שימוש בקבלני תחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בחמש בקשות לתביעות ייצוגיות, שעמדו על 493 מיליון שקל    הרכבת גם משקיעה 47 מיליון שקל בשיפור איכות האוויר
עידן יוסף
נוסעות ישראליות מוטרדות בידי פועלים ערבים בקווי השומרון    בעקבות ריבוי התלונות קיימה המשטרה "מבצע משילות" שבו גם שוטרים סמויים הצטרפו לנסיעה
עידן יוסף
הנחת 50% תחול רק על ערך צבור ועל מינוי חודשי    ח"כ מושיאשוילי: הפריפריה נפגעת מהעדר אפשרות לניצול מיטבי של המינוי היומי    האוצר: הרפורמה הוכרזה ללא מציאת מקור תקציבי    יו"ר ועדת הכלכלה: אם לא יהיה מקור בתקציב 2023 - לא יהיה תקציב
עידן יוסף
45% מהיישובים שייתוספו לרפורמת צדק תחבורתי שעליה הכריזה שרת תחבורה הם ישובים ערבים    כל היישובים החרדיים בארץ יוכנסו אף הם למתווה הנחת 50%    20 יישובים של האוכלוסייה הכללית ייהנו מהרפורמה
איציק וולף
רוכשת 10 מערכות מתוצרת רייל ויז'ן, האמורות לאפשר גילוי וזיהוי עצמים הנמצאים בקרבת מסילת הברזל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il