X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה מבקרים ניצול רעידת האדמה ההרסנית בבית חולים במחוז חאלב [צילום: סוכנות הידיעות הסורית סאנא/AP]
הבידוד של המשטר הסורי
רעידת האדמה האחרונה בסוריה חשפה עד כמה מבודד המשטר הסורי מבחינה ערבית ובינלאומית. הנשיא אסד מנסה נואשות למנף את האסון הנורא לטובתו ולהביא להסרת הסנקציות הכבדות שהטילו ארה"ב והאיחוד האירופי על משטרו

נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה הורידו השבוע פרופיל תקשורתי, נמוך ככל האפשר, מהרגע שבו נודע דבר רעידת האדמה הגדולה שפגעה בטורקיה ובסוריה, הם נעלמו לגמרי מהזירה התקשורתית למרות שאסמה אסד היא זו ששולטת בארגונים ההומניטריים בסוריה. השניים אפילו נמנעו מלבקר בעיר לאד'קיה שנפגעה ברעידת האדמה שבה יש ריכוז גדול של בני העדה העלאווית שעליה נמנה בשאר אלאסד.
הנשיא הסורי נמנע מלהכריז מצב חירום בסוריה או להכריז עליה כאזור מוכה אסון ואפילו לא הכריז על יום אבל לאומי בסוריה על אלפי הקורבנות הסורים שנהרגו ברעידת האדמה. נראה שהנשיא בשאר אסד, שטבח במהלך מלחמת האזרחים במאות אלפי מוסלמים סונים מבני עמו, אינו מתרגש מכארבעת אלפים סורים נוספים שנהרגו במהלך רעידת האדמה, הוא מנסה לנצל את האסון כדי לקבל סיוע בינלאומי, למרות הסנקציות הכבדות שהטילו מדינות המערב על משטרו, והוא מנסה לצבור אהדה בינלאומית שתביא להסרה מוחלטת של הסנקציות מעל סוריה.
שר החוץ האמריקני טוני בלינקן גילה לפני כמה ימים שכמה מדינות מערביות הציעו לסוריה סיוע אך היא דחתה אותו והעמידה תנאי כי כל סיוע לעם הסורי יעבור דרך ממשלת סוריה הרשמית, כולל סיוע לנפגעי רעידת האדמה באזורים שאינם בשליטתו של משטר אסד. ממשל ביידן נזהר מאוד והוא מתעקש לשלוח את הסיוע ישירות לאלה שזקוקים לו בסוריה ולא דרך המשטר המושחת של בשאר אסד.
תושבים בסוריה דיווחו כי סיוע שהגיע בימים האחרונים ישירות לדמשק, מכמה מדינות ערביות ואירופיות, נלקח משדה התעופה על-ידי סוכני המשטר והועבר באמצעות ארגוני המאפיה הקשורים למשטר לשווקים למכירה. התקשורת הסורית הרשמית מאשימה את הקהילה הבינלאומית בכך שהיא מונעת מממשלת סוריה החוקית לטפל בנפגעי רעידת האדמה בגלל הסנקציות שהיא הטילה על המשטר, אישים ואומנים סורים השיקו קמפיין ברשתות החברתיות הקורא להסיר את הסנקציות מעל סוריה, המשטר הסורי נהג באותה השיטה גם במהלך מגיפת הקורונה ב-2020.
על-פי גורמים סורים, הנשיא בשאר אסד האשים כי ארה"ב מפעילה לחץ על מדינות ערב והאיחוד האירופי שלא להעביר סיוע לנפגעי רעידת האדמה בסוריה מחשש שהסיוע יגיע לידי המשטר ויחזק אותו. הוא מחפש לגיטימציה בינלאומית וטוען כי הסנקציות של ארה"ב והאיחוד האירופי משתקות את המשטר ואינן מאפשרות לו לטפל ביעילות בנפגעי האסון, לכן הטיפול בהם הוא כה איטי.
דוחות של האו"ם קובעים כי 70% מתושבי סוריה זקוקים לסיוע כלכלי, רפואי והומניטרי ללא כל קשר לרעידת האדמה האחרונה וכי 29 מיליון סורים נמצאים על סף רעב לאחר 12 שנים של מלחמת אזרחים עקובה מדם. כ-18 מיליון סורים חיים במצב של עוני מחפיר ומחסור בתרופות, סוריה חיה תחת משטר קפדני של סנקציות והמשטר פיתח אלטרנטיבה כלכלית של הברחות גדולות וסחר בסמים, בעיקר סם הקפטגון, הגנרל מאהר אלאסד, אחיו של הנשיא ומפקד דיביזיה 4 של הצבא הסורי נחשב לסוחר הסמים הגדול ביותר בסוריה.
המשטר הסורי איננו שולט באזורי אדליב וחלב שהם האזורים העיקריים שנפגעו מרעידת האדמה, כמה מדינות ערביות כמו מצרים, לבנון וירדן, אירן וגם כמה מדינות אירופיות כבר העבירו סיוע לסוריה אבל לא ברור אם הוא אכן יגיע לנזקקים לו. רעידת האדמה בטורקיה ובסוריה חשפה עד כמה מבודד המשטר הסורי מבחינה ערבית ובינלאומית, הנשיא אסד מנסה נואשות למנף את האסון הנורא לטובתו אחרי שגירש כ-5 מיליון אזרחים סורים במהלך מלחמת האזרחים, רעידת האדמה יצרה אפשרות של פוליטיזציה של האסון ומניפולציות כדי שמשטרו של הנשיא אסד ישרוד כלכלית. ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי עושות הכל כדי שהסיוע יגיע לנזקקים אבל בשאר אסד והחבורה המשוחתת המקיפה אותו הם אלה ששולטים במדינה.
זוהי אחת הטרגדיות הגדולות של העם הסורי, הסכנה האמיתית לאזרחי סוריה איננה רעידת האדמה שגבתה את חייהם של כמה אלפי בני אדם, הסכנה האמיתית הגדולה יותר הינה המשך שלטונו של בשאר אסד.

תאריך:  11/02/2023   |   עודכן:  11/02/2023
+טורקיה דנה בפתיחה מחדש של מעבר הגבול עם סוריה
11:47 11/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המהלך יאפשר לשלוח סיוע ישירות לאזורים שבשליטת הנשיא בשאר אל-אסד שנפגעו ברעידת האדמה  ▪  בכיר טורקי: "נבחנת גם פתיחת מעבר נוסף באזור אידליב"  ▪  בטורקיה מניין ההרוגים עלה ל-20,213 ובסוריה חצה את ה-3,500 הרוגים

משאיות עם סיוע הומניטרי של האו"ם לסוריה במעבר הגבול באב אל-הווא [צילום: גאית' אלסייד/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
עידן יוסף
איציק וולף
משלחת של האו"ם הגיעה לסוריה    נשיא טורקיה הודיע כי כל משפחה שנפגעה ברעידת האדמה תקבל מהממשלה מענק בסך של 10,000 לירות טורקיות (532 דולר)
מירב ארד
הרשויות מדווחות על יותר מ-12 אלף בטורקיה וכ-3,000 בסוריה    נמשכים המאמצים לאתר לכודים    המשלחת הישראלית חילצה הלילה גבר בן 65 בעיר קהרמנמרש
איתמר לוין
רעידת האדמה האדירה הקודמת סללה את דרכו של ארדואן לשלטון. זו הנוכחית, שלושה חודשים בלבד לפני הבחירות, עשויה לסיים אותו - מנתח וושינגטון פוסט
איציק וולף
אחרי שתי רעידות אדמה שאירעו במרכז השומרון הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 4.1 בלבנון    מוקד הרעידה - בעומק 3 קילומטרים    הרעש הורגש בצפון הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il