מגיפת הקורונה הציבה לראשונה בארץ סוגיות אתיות ברפואה כמו מי יהיה זכאי למכונות הנשמה, בעת שצץ מחסור במכשירים אלה, ועל-רקע זה מועלית עתה בתיאטרון בית ליסין הצגה נוקבת ומרתקת על החלטות גורליות ברפואה. טריאז' הוא מונח ברפואה ופשרו הוא מיון ראשוני והוא תהליך קביעת סדר העדיפות של הטיפול בחולים או פצועים בהתבסס על חומרת מצבם.
המחזאית מאיה ערד יסעור חיברה את המחזה המרגש והאקטואלי והבמאי אילן רונן להטט עם להקת השחקנים המוכשרת והתוצאה היא הצגה מרשימה המאפשרת להבין את הסוגיות הגורליות שלפעמים ניצבות בפני הצוות הרפואי.
ההצגה עולה כאילו לפני קהל סטאג'רים שהוא בעצם קהל הצופים. הדמויות בהצגה משחקות כאילו לפני הסטאג'רים הבוחנים את ההתרחשויות שכולן נמצאות בדלפק המחלקה לצד מערכות המחשוב והמשרד של המחלקה לטיפול נמרץ.
העלילה עוסקת בגל חום קיצוני שגורם לסדרת דליקות ענק בצפון ונפגעים רבים מציפים את בתי החולים. נוצר מצב חירום ומחלקת טיפול נמרץ בבית חולים במרכז בניהולה של פרופ' רוזנשטיין משאילה בדחיפות מכונות הנשמה לחולים שבמצוקה נשימתית בצפון. מובטח למנהלת כי ציוד חדש יגיע תוך זמן קצר למחלקתה.
לרוע המזל, מתרחשים באזור המרכז אירועים שבהם מובהלים נפגעים לאשפוז וכולם זקוקים למכונות הנשמה, עד שהאחרון במכונות ההנשמה מחובר לחולה ונוצר מחסור במכונה נוספת. הצוות הרפואי דן עתה באפשרות ניתוק ממכונת ההנשמה מאשה שבעצם היא חסרת תקווה וגם בהחלטה לאיזה פצוע - אב ובן - להעניק את טיפול החירום בהתחשב במצבם הרפואי.