X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופט מגן אלטוביה, קבע כי בעוד שהוצאה ללימודי תואר אקדמי היא הוצאה אישית במובהק ואינה באה בגדר "הוצאה בייצור הכנסה", הרי שהוצאות השגחה על ילדים, חוסות תחת סעיף 17 לפקודה המתיר הוצאה בשנת מס מסוימת, אם שימשה בייצור הכנסה באותה שנה
▪  ▪  ▪

המערערת, ורד פרי, אם לשני ילדים, ועורכת דין עצמאית, ביקשה לנכות כהוצאה בייצור הכנסתה, תשלומים ששלמה למעון יום לילדים ומועדונית עבור ילדיה. עמדתה היא, כי הוצאות השגחה אינן הוצאות פרטיות, שכן שירותי ההשגחה נשכרו שלא על-מנת לספק את צורכי חייה הפרטיים של המערערת כי אם משיקולים עסקיים גרידא, כשלמערערת לא נצמחת כל טובת הנאה אישית.
לטענתה, סעיף 17 לפקודת מס הכנסה קובע את עקרון היסוד כי הוצאה תותר בשנת מס מסוימת אם שימשה בייצור הכנסה באותה שנה. לפיכך, כל הוצאה העומדת במבחן הרישא של הסעיף, מותרת בניכוי כהוצאה אם לא נקבע בסעיף 32 לפקודה או בתקנות שהותקנו מכוח סעיף 31 כי הניכוי אסור או מוגבל בדרך כלשהי.
המשיב, פקיד שומה גוש דן, אינו חולק על החובה בחוק להשגיח על ילדים עד גיל 14. המשיב סבור כי המערערת 'מרחיקה' מעצמה במכוון את ההנאה הצומחת לילדיה ולה עצמה בהמשך לכך, שעה שהם מצויים במסגרות חינוכיות, מסגרות שנבחרו במכוון ובקפידה רבה בידי המערערת ולא רק בשל שעות העבודה בהן.
בית המשפט בהחלטתו ציין, כי המערערת כדוגמת הורים עובדים אחרים, בין שכירים ובין עצמאיים, אינה יכולה להתפנות לעיסוקה ומשלח ידה, לשם השאת הכנסה, בלא לדאוג להשגחה על ילדיה. השגחה על ילדים היא חלק ורכיב במהותה של ההורות. חובת ההשגחה, הגם שדומה כי מקורה בצורך טבעי הרי שהיא מעוגנת בדין.
בית המשפט הצדיק את המערערת בטענתה, כי אלמלא הצורך לשהות שעות ארוכות בעבודתה, טובתה שלה וטובת הילדים היתה לשהות זה במחיצת זה ככל האפשר ובודאי למשך אותו פרק הזמן העולה על הדרוש למשל לשם חינוכם, התפתחותם, השכלתם וכו'. בית המשפט ציין, כי פעוט או ילד הנמצא במעון כל יום משעה שבע וחצי בבוקר ועד שעות אחר-הצהריים המאוחרות, יום אחר יום, נמצא שם לא משום היתרונות הצומחים לו מכך, אלא משום שהוריו לא היו יכולים לעסוק בפרנסתם לו היו הם צריכים להשגיח עליו בשעות אלו.
בית המשפט קבע, כי הנחת היסוד היא, כי זכותו של כל אחד מיחידי בני הזוג להגשים את שאיפותיו המקצועיות, את זכותו לממש את רצונו לעסוק בעיסוקו וליצור פרנסה לו ולבני ביתו. השמת ילדים הזקוקים להשגחת מבוגר, לרבות על-פי דין, נעשית לשם יציאת ההורים לעבודה ולשם ביצוע העבודה. משנוטרלו הוצאות ההעשרה הישירה (אותן אין לנכות במס), הוצאות ההעשרה העקיפה נמוכות הן ביחס להוצאות ההשגחה שהן ההוצאות העיקריות. אף אם התמהיל משתנה במהלך שנות ההשגחה על הילד ככל שהוא מתבגר, עדיין סביר יהא להניח כי עיקר עלויות המעון, המועדונית, ובוודאי השמרטף-המטפלת, הן לשם "השגחה" ברת ניכוי.
המשיב טען לראשונה את הטענה כי הפתרון לשאלה שבמחלוקת, מצוי בנקודת הזיכוי ובקצבאות, רק בשלב הסיכומים. המדובר בהרחבת חזית אסורה, בטענה שלא נטענה במסגרת ההודעה המפרשת את נימוקי השומה ושלא הועלתה בשום שלב במהלך הדיון, לא בעת קדם המשפט ולא במהלך שלב ההוכחות.
בית המשפט קבע, כי לעומת הוצאה ללימודי תואר אקדמי שהיא הוצאה אישית במובהק ואינה באה בגדר "הוצאה בייצור הכנסה", הרי שהוצאות השגחה על ילדים, חוסות תחת סעיף 17 לפקודה. ראיית הוצאות ההשגחה כהוצאה בייצור הכנסה אינה מצריכה פרשנות "יצירתית" הואיל ומציאות החיים מכתיבה את הצורך בהשגחה על ילדים כתנאי בלתו לא ניתן להפיק הכנסה מיגיעה אישית.
מכוח הסמכות הנתונה לבית המשפט בסעיף 156 לפקודה ותקנה 11 לתקנות בית המשפט (ערעורים בענייני מס הכנסה), בית המשפט קבע בסופו של יום, כי המשיב יתיר בניכוי שני שלישים מתוך סכום הוצאות שתבעה המערערת בניכוי שהן בגין השגחת הילדים.

עמ"ה 1213/04, ורד פרי נ' פקיד שומה גוש דן
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  09/04/2008   |   עודכן:  12/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלויות המעון יותרו בניכוי לאם עצמאית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
מחקר שוק שנערך ע"י היקב טפרברג מעלה כי הישראלים יוציאו כ-350 מיליון שקל עבור היינות    כ-45% מסך מכירות היינות השנתי המוערך יבוצעו עתה    בסיכום 2008 יהיה גידול של כ-10% בצריכת היין בישראל - עם גידול של כ-20% במכירת יינות פרימיום    אפילו החרדים עוברים מיינות מתוקים ליינות יבשים
דרור מרום
ב-2007 נרשמו 7.7 מיליון כניסות ל-20 אתרי התיירות הגדולים בישראל - גידול של 6.2% לעומת השנה הקודמת    בחרמון מספר המבקרים ב-2007 עמד על כ-300,000, לעומת כ-350,000 מבקרים בשנה הקודמת - בהשפעת עונת השלג הקצרה
יהונתן דחוח-הלוי
נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממפקד האוכלוסין מ-2006 מלמדים על ירידה משמעותית של 9% במספרם של היהודים בקנדה, והוא עומד על 315,000    מומחים: הנתונים מטעים, שכן יהודים רבים זיהו עצמם כמשתייכים לקבוצות אתניות ולא על בסיס דתי
רותי אברהם
הסניגוריה הציבורית הגישה בקשה לדיון נוסף בעונשה של מי שרצחה את בן זוגה המתעלל, אריקה פרישקין    עו"ד בן נתן: פסק הדין מתייחס לתופעה החמורה של אלימות במשפחה ונשים מוכות
דרור מרום
בהתאחדות התעשיינים הוכנו נתונים המצביעים על כך שההיקף הכספי של התופעה מגיע ל-130-100 מיליון שקל    כ-20 מחסנים של חברות, בתי מרקחת ובתי מסחר לתרופות נפרצו בשנה החולפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il