X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זיאד אלנח'אלה. נבחר לקדנציה שנייה [צילום: חסן עמאר/AP]
אירן מחזקת את שליטתה בארגון הג'יהאד האיסלאמי
תנועת הג'יהאד האיסלאמי סיימה את תהליך הבחירות הפנימיות ובחרה בזיאד אלנח'אלה לקדנציה שנייה כמזכ"ל הארגון. זיאד אלנח'אלה הינה נציגה המובהק של אירן וניצחונו בבחירות הפנימיות מבטיח את המשך שליטתה של אירן בתנועה שהינה ארגון הטרור השני בגודלו ברצועת עזה ושהקימה לעצמה מאחז גדול בצפון השומרון

לפני כמה ימים הסתיימו הבחירות הפנימיות בתנועת הג'יהאד האיסלאמי וזיאד אלנח'אלה נבחר כמזכ"ל התנועה לקדנציה שנייה של ארבע שנים. אלנח'אלה נבחר לתפקיד לראשונה בבחירות פנימיות שהיו בתנועה ב-2018 והוא החליף בתפקיד את ד"ר רמדאן שלח שמת ממחלה קשה. בחירתו של זיאד אלנח'אלה המקורב מאוד להנהגה האירנית מסמלת את המשך השליטה של אירן בתנועת הג'יהאד האיסלאמי שתלויה בה באופן בלעדי בסיוע כספי ובאמצעי לחימה.
בניגוד לתנועת חמאס, תנועת הג'יהאד האיסלאמי נשלטת באופן מלא על-ידי אירן והיא נחשבת לשלוחה הקדמית שלה ברצועת עזה. בשנה וחצי האחרונות הגבירה אירן את השפעתה גם בשטחי יהודה ושומרון, באמצעות תנועת הג'יהאד האיסלאמי, אשר הקימה קבוצות טרור חמושות בצפון השומרון במימון של "משמרות המהפכה" אשר דאגו גם להברחת כמויות גדולות של נשק ותחמושת דרך ירדן לחברי קבוצות הטרור החדשות.
זיאד אלנח'אלה שולט ביד רמה בתנועה, בזכות התמיכה של אירן הפכה התנועה לארגון הטרור השני בגודלו ברצועת עזה שמאתגר את תנועת חמאס שהיא הריבון ברצועה ואת ישראל. הבחירות הפנימיות בג'יהאד האיסלאמי התקיימו לאחר סבב לחימה קצר של התנועה נגד ישראל בגבול רצועת עזה באוגוסט 2022.
הג'יהאד האיסלאמי ניהל את סבב הלחימה מול צה"ל ללא השתתפות תנועת חמאס אשר עמדה מן הצד והוא איבד במהלך סבב הלחימה שני מפקדים בכירים בזרוע הצבאית שלו, את תייסיר אלג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית שלו ברצועת עזה ואת חא'לד מנצור מפקד החטיבה הדרומית ברצועה. בבחירות הפנימיות החודש נבחרו גם 9 חברי הלשכה המדינית החדשה של התנועה ובהם אכרם אלעאג'ורי, ראש הזרוע הצבאית של התנועה שאחראי על הקמת קבוצות הטרור החדשות בצפון יהודה ושומרון שישראל מנסה לחסל כבר כמה שנים. עוד נבחרו ללשכה המדינית יוסף אלחסאינה, נאפז עזאם, מוחמד אלוהינדי, עלי אבו שאהין, ווליד אלקטטי, אחמד אלמודלל, מוחמד חמיד וסולימאן עטאיא.
מיהו זיאד נח’אלה?
כאמור, זיאד נח’אלה נבחר ב-2018 בבחירות פנימיות לתפקיד המזכ"ל של תנועת הג’יהאד האיסלאמי, תפקיד שאותו מילא במשך כשנה כממלא-מקום לאחר שהמזכ"ל עבדאללה רמדאן שלח לקה בשיתוק מוחי, בתנועה הכחישו בעקשנות שמועות שנפוצו בעולם הערבי כי עבדאללה שלח הורעל בידי ישראל.
זיאד נח’אלה נולד בעזה ב-1953, הוא בוגר המכון להוראה בעזה, הוא נעצר בשנת 1971 על פיגוע שעשה נגד חיילי צה"ל ונשפט למאסר עולם. ב-1985 שוחרר מהכלא במסגרת "עסקת ג’בריל" והפך לחבר ב"מועצת השורא" של התנועה בראשותו של פתחי שקאקי. במהלך שנת 1985 היה לו תפקיד חשוב ביחד עם מקלד חמיד ובשיר אלדבש בהקמת הזרוע הצבאית של התנועה הנקראת כיום "סראיא אלקודס"(פלוגות ירושלים).
אח"כ היה לו חלק נכבד בפעילות התנועה באינתיפאדה הראשונה ב-1987 והוא היה נציג התנועה ב"מפקדה המאוחדת" של האינתפאדה ברצועת עזה. ב-1988 הוא נעצר וגורש ע"י ישראל ביחד עם פעילי החמאס והג’יהאד האיסלאמי למחנה מרג’ א-זהור שבלבנון בגלל חלקו באינתיפאדה, לאחר חיסולו של פתחי שקאקי במלטה ב-1995 הוא התמקם בבירות והפך ליד ימינו של ראש הארגון החדש עבדאללה רמדאן שלח.
בינואר 2014 הכלילה אותו ארה"ב ו ברשימת הטרור בגלל תמיכתו בארגוני הטרור ברצועה וחלקו בהברחת נשק לעזה והקציבה פרס של 5 מיליון דולר למי שיביא למעצרו. ב-2014 נהרגו גיסתו ובנה בהפצצה של צה"ל ברצועת עזה. בבחירות הפנימיות שנערכו ב-2018 הביס זיאד נח’אלה את מוחמד אלוהינדי והשיח’ עבאללה עזאם מרצועת עזה אשר רצו את התפקיד, ונבחר בלחץ אירני כבד.
נח’אלה מקורב למנהיג חיזבאללה השיח’ חסן נסראללה ויש לו קשרים הדוקים ביותר עם הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" האירניים והוא פעל על-פי הוראותיו, לאחר חיסולו על-ידי צבא ארה"ב הידק זיאד נח'אלה את הקשרים עם מחליפו, הגנרל אסמעיל קאאני. מאז שהחל קמפיין "צעדת השיבה" ברצועה הוביל זיאד נח'אלה קו קיצוני מאוד, הייתה לו ביקורת קשה על המודיעין המצרי על כך שהוא איננו משתף אותו בשיחות על הסכם הרגיעה עם ישראל ומחלוקות עם יחיא סינוואר על אופי התגובה נגד ישראל על מותם של מפגינים בגבול הרצועה, זיאד נח’אלה גורס כי המגעים על רגיעה עם ישראל אינם צריכים להפריע לכך שארגוני הטרור ברצועה יגיבו בירי רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל בכל פעם שנהרגים מפגינים בגבול וכי המו"מ צריך להתנהל "תחת אש" כדי להרתיע את ישראל. הוא התרברב כמה פעמים באמצעי התקשורת כי ביכולת ארגונו להפוך את ישובי עוטף עזה ל"מקום שלא ראוי לחיות בו".
מאז מבצע צה"ל ברצועת עזה במאי 2021 ("שומר החומות") ועד היום קיימת מתיחות בין תנועת הג'יהאד האיסלאמי לבין תנועת חמאס, מדובר בשתי תנועות שהן שלוחות של אירן ברצועת עזה אבל יש ביניהן מאבק על הבכורה למרות שארגון חמאס הוא גדול יותר עם הרבה יותר אמצעי לחימה וכסף.
התחזקות מעמד תנועת הג'יהאד האיסלאמי ברחוב הפלשתיני הינה שלב נוסף בתהליך ההקצנה של החברה הפלשתינית, מעמדה של הרש"פ נשחק לגמרי, התמיכה הציבורית במשא-ומתן מדיני כדרך לפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני ירדה מהפרק והרחוב הפלשתיני מאמץ את רעיונות "ההתנגדות" של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. אירוע הבריחה המוצלח של ששת המחבלים מכלא גלבוע בספטמבר 2021, שחמישה מהם הם אנשי הג'יהאד האיסלאמי, הקנתה לארגון כבוד גדול ברחוב הפלשתיני, 5 המחבלים נחשבים בעיני תושבי השטחים ל"גיבורים" שניפצו את אגדת מערכת הביטחון הישראלית הכל יכולה והצליחו להשפיל אותה.
בג'יהאד האיסלאמי טוענים כי ירי הרקטות לעבר ישראל יימשך וכי האסטרטגיה של זיאד נח'אלה היא להתיש את ישראל באופן קבוע ולערער את יציבותה. הג'יהאד האיסלאמי מקפיד לשמור על עיקרון "איחוד החזיתות" והוא משגר רקטות לעבר ישראל בכל פעם שצה"ל מחסל מחבלים בכירים בצפון השומרון, לכן הוא זוכה לפופולריות גדולה בקרב הדור הצעיר בגדה וברצועה.

תאריך:  08/03/2023   |   עודכן:  08/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מחזקת את שליטתה בארגון הג'יהאד האיסלאמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
הסכמי אברהם ותפקידה הקריטי של סעודיה כמנוע מאחורי ההסכמים, היו מונחי אינטרסים ביטחוניים, כלכליים ודיפלומטים של סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודן
ירון פרידמן
החדשות התמקדו ברעידת האדמה שהתרחשה בטורקיה ומעט דווח על סוריה. איך מתמודדת המדינה שכבר הייתה הרוסה ממלחמת האזרחים עם האסון? כיצד מנסה המשטר הסורי הנתון בסנקציות לצאת עם הישגים מהאירוע?
יוני בן-מנחם
רעידת האדמה האחרונה בסוריה חשפה עד כמה מבודד המשטר הסורי מבחינה ערבית ובינלאומית. הנשיא אסד מנסה נואשות למנף את האסון הנורא לטובתו ולהביא להסרת הסנקציות הכבדות שהטילו ארה"ב והאיחוד האירופי על משטרו
יוני בן-מנחם
ישראל החלה להעביר סיוע הומניטרי לנפגעי רעידת האדמה בטורקיה ובקרוב תעביר סיוע כזה גם לנפגעי רעידת האדמה בסוריה. הסיוע הישראלי לסוריה מעורר עניין רב בעולם הערבי, המודיעין הישראלי עוקב אחרי טיסות מאירן לסוריה שמעבירות סיוע הומניטרי מחשש שמוברחים בהן אמצעי לחימה
יוני בן-מנחם
ישראל השיגה התקדמות ניכרת ביחסיה עם סודן לקראת חתימת הסכם שלום בין שתי המדינות. מדובר בהישג חשוב שיעודד מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות להצטרף לתהליך הנורמליזציה עם ישראל ולגיבוש חזית מדינית וצבאית נגד הסכנה האירנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il