X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההפגנות. ביטוי לתסכול האליטיסטים "הנאורים" והאוליגרכיה המשפטית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
על מהות הרפורמה והכזבים סביבה
הנשיא צריך להשתחרר מקיום דיוני תאום ופשרה בין תומכי הרפורמה למתנגדיה כחלק מההליך היסודי של החקיקה ולהחזיר את הנושא לכנסת. בצורת המשטר שלנו כך נכון לנהוג דמוקרטית ורק כך ניתן לשקם ולחזק גם את מעמדה של הכנסת
תורה מסיני
ללא התייעצות עם איש וללא קבלת סמכות חוקית - עברה המהפכה המשפטית של ברק במסדרונות בתי המשפט ורשויות הממשל האחרות, כאילו קפאם שד והפכה פתאום ל"נכס צאן ברזל לאומי" אשר מעין-קדושה שורה עליו. כל הטענות והמחאות של מבקרי המהפכה המשפטית נדחו על הסף והושבו ריקם משל הייתה תורה מסיני.

מסתבר שאפשר לקבל החלטות בכנסת1 והשמיים אינם נופלים. בעיני אין ספק שההפגנות הן ביטוי לתסכול האליטיסטים "הנאורים" והאוליגרכיה המשפטית בישראל על כישלונם וכשלון תומכיהם בבחירות. מוטיב מנחה נוסף של מארגני ההפגנות שולחיהם ותומכיהם הוא תסכול על שכשלו בניסיון להדיח את נתניהו באמצעות קנוניית המשפט.2 זאת ועוד, הימין הבטיח חידוש ההתיישבות באיו"ש והפטרון "האמריקני" של השמאל בישראל אינו מרוצה מכך. ברור לגמרי שהרפורמה המשפטית של לוין משמשת תירוץ לניסיון הפיכה "מסוגנן" המוגדר כמאבק על הדמוקרטיה. עובדה מצערת זו נעטפה בתכריכים מילוליים של מילים מפוצצות שאין בהן דבר מלבד "פחדים" מעושים ותחושת כשלון.
הרעיון המוביל את האנרכיה הוא יצירת כאוס חברתי וממשלי בנימוקי-סרק של זכויות להבעת דעה, בתקווה שאי-השקט יפחיד את הימין והדבר יזרז את פרימת ריקמת הקואליציה ויביא לנפילה מוקדמת של הממשלה ולעצירת גלגלי השינוי ואם לא אזי למצער לסיבוב בחירות ששי מוצלח יותר. אפשר שהם משליכים יהבם גם על האלימות הערבית המתפרצת בימים אלה כשהיא נתמכת שוב ע"י ארה"ב ואירופה. לצערי, מדינות אלה הן "הספונסריות" המובהקות כבר עשרות שנים של הפוסט-ציונות והפוסט-ליברליזם במערב הדקדנטי.
דומה שרבים בישראל אינם מבינים שהמהומות מכוונות לשתי מטרות אסטרטגיות: א. כינון שלטון בישראל המנהל את המדינה בעורמה ומרמה שמקורן בהכוונה חיצונית ולא לפי רצון רוב הציבור הישראלי. ב. הכוונה מדינית השואבת את החשיבה האופרטיבית מיסודות אנטי-ציוניים, השוללים מדינת לאום של העם היהודי ומכוונים למדינת "כל אזרחיה". עניין זה ברור לגמרי מתוך העובדה שמארגני המחאה אינם מתרצים את תלונותיהם ואינם מציעים חלופות או תיקונים להצעות הממשלה אלא מנהלים מלחמת התשה במלוא העוז.
חלקים אלה באוכלוסיית ישראל, משלמים מס-שפתיים לרעיון המדינה היהודית שבמגילת העצמאות אולם מתנהלים כאילו עליית הממשלה החדשה מבשרת הפיכת ישראל למדינה דתית. החשש "מעודף יהודיות" של המדינה מדיר שינה מעיניהם ולהערכתי הוא אחת הסיבות המרכזיות להפגנות אצל המיעוט ותירוץ נכלולי אצל הרוב. למעשה, אין אנו יודעים בוודאות מיהם המנהיגים האמיתיים הסמויים של כאוס מאורגן זה והעובדה שהתקשורת שלנו אינה נלחמת מלחמת חורמה בחשיפת ופרסום עובדה זו מעידה על עומק הריקבון העיתונאי שפשה בה ועל התמכרותה לזרם פוליטי מסוים מאוד.
העובדה שמנהיגי ההפגנות אינם מתייצבים בראש המפגינים ומדברים על הסוגיות המטרידות אותם - אומרת דרשני. איננו יודעים אם וכיצד הם קשורים לאופוזיציה ולגורמי-חוץ שלא רק מממנים את הפעילות. לפיכך שאלה אמיתית ונוקבת היא: עם מי בעצם אמורים לדבר מובילי הרפורמה המשפטית, מתוך הבנה שלאלה יכולת השפעה על המפגינים והחזרתם לתלם מתוך שיקול-דעת בלתי-תלוי? עוד פחות מובן מדוע מתעקשים המתנגדים להצעת לוין להגדיר רפורמה משפטית בשלבים כהפיכה משטרית? - האם אין הם מבינים במה מדובר? או שמא אינם מעוניינים להבין?
המהפכה המשפטית האמיתית היא זו של אהרן ברק, שנעשתה ללא חקיקה וללא החלטה מוסמכת של הכנסת במסווה של חוק-יסוד אחד.3 מאז "חוק כבוד האדם וחירותו" ועד היום לא התקיים בכנסת או בוועדת החוקה - דיון עקרוני ומהותי על שלל הפסיקות של בג"ץ בשאלות חוקתיות - פוליטיות, ערכיות, מדינות וביטחוניות; לא הוגדרו בבהירות תחומי האחריות והסמכות ולא נקבע גורם ממונה מטעם הנציגות הציבורית העליונה - הכנסת, על בקרת פעולותיה של הרשות השופטת בתחומים אלה.
ללא התייעצות עם איש וללא קבלת סמכות חוקית - עברה המהפכה המשפטית של ברק במסדרונות בתי המשפט ורשויות הממשל האחרות, כאילו קפאם שד והפכה פתאום ל"נכס צאן ברזל לאומי" אשר מעין-קדושה שורה עליו. כל הטענות והמחאות של מבקרי המהפכה המשפטית נדחו על הסף והושבו ריקם משל הייתה תורה מסיני. אם זו אינה דיקטטורה של האוליגרכיה המשפטית בישראל ושותפיה לעבירה, מן הסתם דיקטטורה אינה קיימת עוד בעולמנו. הייתכן כי מתנגדי הרפורמה המשתמשים במילה זו אינם יודעים פירושה? או שמא זו הונאת הציבור במצח נחושה?
מול ההתנשאות והדורסנות של בית המשפט העליון וה"קיביצרים" החוסים בצילו, הרפורמה הינה תהליך סולידי ומחושב היטב, שהבשיל לאחר כ-25 שנים של השתוללות המערכת האוליגרכית ללא דרך-ארץ וללא סמכות. אותה קבוצה והנוהים אחריה מבקשים עתה לדחות תוכנית שהובאה לשולחן הדיונים ב"דרך המלך", לאחר בחירות כלליות שבהן זכו הכנסת והממשלה במנדט ציבורי לביצועה; הטיעונים המלווים התנשאות זו הינם פרי המצאתם. הפרדת רשויות ואי-תלות מערכת המשפט בחוקי המדינה הפכה לפתע לבבואת הדמוקרטיה ושילטון העם הפך לאסקופה נדרסת. זו לא שרלטנות בלבד אלא שחצנות מהולה בגסות רוח. הרפורמה נועדה לתקן מערכת-רבת כשלים וניגודי השקפות שעל גבול הרקב הדמוקרטי, ומניעת תיקון זה מבקשים מתנגדיה להשיג באולטימטום של מיעוט נגד הרוב הנבחר, כשהראשון מנסה לכפות את רצונו על האחרון באמצאות שלטון הרחוב בנושאו לשווא את שם הדמוקרטיה על שפתיו.
המכנים את הרפורמה המשפטית הפיכה או "מהפכה משטרית" זורים חול בעיני הציבור. שינוי מבנה וגבולות הסמכות של רשויות הממשל במשטר דמוקרטי אינם שינוי בו אלא רפורמה בתוכו. 41 התוספות לחוקה האמריקנית ב-250 שנותיה בקרוב, אף הן, לא היו שינוי משטר אלא רפורמות חוקתיות באישור הריבון האמריקני. מנסים לספר לנו שדמוקרטיה איננה רק בחירות והכרעה בשאלת הרכב הכנסת והממשלה. זוהי קנוניה גסה שמאחוריה מסתתרת אותה כוונת זדון שאליה כיוון השופט ברק: העברת הסמכות הריבונית מהציבור לקבוצת-אליטה של אוליגרכיה משפטית; אכן זו הפיכה משטרית מפני שכבר איננה דמוקרטיה.
המאפיין החשוב ביותר של משטר דמוקרטי הוא שהריבונות נתונה בידי העם המשתמש בה בכדי לעצב את המשטר הדמוקרטי הרצוי לו.4 מרגע שקביעת גבולות הסמכות לעיצוב אורחות החיים במדינה עוברת מהעם לגורם אחר - אין המשטר דמוקרטי עוד. תפקיד הפרדת הרשויות איננו לשנות את המשטר אלא לחלק את הסמכויות בין שלושה גופים מתמחים, שלכל אחד תחום בו הוא הסמכות הראשית הנושאת באחריות היישום. שני שיקולים משפיעים על קווי החיתוך בין הרשויות: א. הצורך בבקרה הדדית למניעת שחיתות והסתאבות. ב. יעילות ועלות הביצוע של המשימות המשרתות את התהליכים שמפעילה הרשות המוסמכת. תפקיד הבקרה הוא למנוע טעויות מקריות או מכוונות (שחיתות), אך בהחלט לא להעביר את הסמכות והאחריות של האחת - לאחרת:- הפרלמנט - מחוקק, מערכת המשפט - שופטת והרשות המבצעת - מנהלת את הארגון המדינתי והשירות לאזרחים - וכולם כפופים לחוקה ולחוק - ובפירוש לא לבית המשפט!5
אחריות שאינה נתמכת בסמכות ביצוע בלתי-מותנית, היא מרשם לארגון הירארכי שאינו מתפקד. במציאות הישראלית ואחת הסיבות לביורוקרטיה הבלתי נסבלת שלנו. הצורך ברפורמה שתכלול גם שינוי מעמדו והגדרת תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה, מקורו בעקרון מינהלי זה. זו רפורמה ולא הפיכה, משום שהיועצים המשפטיים אינם אמורים לפקח על גופי הביצוע; לשם כך קיים "מבקר המדינה". והיה ורמת תפקודו אינה מספקת, יש לשדרג את ארגון המבקר, להחליף את העומד בראשו ו/או לעדכן את מנעד סמכויותיו.
מדינת ישראל וממשלתה נתונים בלחצים רב-ממדיים מכוונים שונים. האיומים עליה מגוונים ובחלקם מהותיים ומסוכנים. האופוזיציה הישראלית בהתנהלותה הפכה לגורם מאיים מספר אחת על שלימות המדינה ושרידותה. היסוד העיקרי המסתמן כלקוי במשבר זה הוא רמת האמון של הציבור בממשלה וטיב התקשורת ביניהם.
הצורך של כתבים לספק "סקופים", מביא אותם לעסוק בזוטות במקום בעיקר - חתרנות האופוזיציה נגד הממשלה הנבחרת. סלע מחלוקת ישן הוא כאמור החלת החוק הישראלי על איו"ש. בעטיה של סוגיה פוליטית זו פעלו ממשלות בישראל בראשות: רבין, ברק, שרון, אולמרט וליבני לחסימת האופציה באמצעות הסכמי אוסלו ותוכנית הגירוש מרצועת עזה. אותה אופוזיציה שמדברת כיום על הצורך בהידברות בין רוב למיעוט כהליך דמוקרטי יסודי, לא חשבה כשהייתה בשלטון שזה אכן יסוד דמוקרטי ישים.6
המחאה נגד הרפורמה (ובעצם הניסיון להפיל את הממשלה) מובלת ברוח ההבנה המדינית-צבאית של אהוד ברק: דריסת כל העומד בדרכו אל היעד, "כי כך מנצחים בקרב". אולם ברק הוא יציר כפיה של סיירת מטכ"ל שבה הצטיין, אך מאז כשל כמעט בכל מהלך אסטרטגי-מדיני שביצע. כך ניהל את הבריחה מלבנון (2000) ושיכן בה את חיזבאללה (גייס קידמי של אירן) - כיום איום אסטרטגי חמור על ישראל. כך ניהל את המו"מ עם ערפאת והביא אותנו לאינתיפאדה השנייה (2000- 2004) וכך נתפס תיפקודו גם בממשלת ישראל בתקופת מלחמת לבנון ה-2 (2006).7 ברוח הסיירת מנהלים ברק וחבריו את נושא המאבק ברפורמה המשפטית - הקצנה עד אבסורד ונטילת סיכונים חסרי אחריות. הפעם עוזרים על ידו שותפים לדבר עבירה המסכנים את שלומה של המדינה גם אל נוכח פני האיומים החיצוניים וגם עקב ליבוי היצרים בציבור שרובו הגדול אינטליגנטי אך מוטה השקפות-עולם ומושגי-יסוד פוליטיים שגויים. בתוכנית הרפורמה אין שום יסוד דיקטטורי ולכן גם לא הומצאו לציבור ע"י המתנגדים שום הסבר רציונאלי - מעשי או אקדמי - לטיעון ההזוי המדבר על דיקטטורה. הטלת ביקורת ציבורית על מערכת המשפט כאשר היא עושה בחוק הישראלי כבתוך שלה קרוב ל25 שנים, (ללא ביקורת) אינה דיקטטורה, אלא הסדרת תיחום הסמכויות בין הרשויות. הכלכלה אינה עומדת להיפגע מכך וגם לא ההי-טק. בית המשפט בהאג התחיל בפעילות נגד ישראל כבר לפני זמן לא מבוטל חרף הדיקטטורה בפועל של בג"ץ בישראל שעליה להיערך לטפל בבעיה זו. איום בית המשפט הבינלאומי איננו סיבה לא לבצע תיקון במערכות שלנו.
"ההליכה על הסף" שמאפיינת את מובילי מחאת-הסרק מחייבת גם את הממשלה ללכת באותו אופן. רק התכנסות בתום לב וללא תנאים מוקדמים לדיון חוקתי משותף בכנסת ישראל, יכול לעצור את גל הניסיונות לשבש את החיים הנורמליים מבלי שיהיה צורך להחמיר את מדיניות הריסון של המשטרה. מאידך אם ימשכו הכאוס והסרבנות, אפשר שלא יהיה מנוס מהפעלת אמצעים תקיפים להגנת זכויות האזרחים התומכים ברפורמה.
הרפורמה המשפטית מתקדמת תוך עמידה בלחצים גדולים מכיוונים רבים. לצערי, הממשלה לוקה באופן חמור בהסברת עמדותיה.
רק בשולי הדברים עלתה השאלה אם לא הגיעה השעה לחוקק חוקה לישראל. מדוע "בשולי הדברים"? - הואיל וזו משימה המעוגנת כהצהרת כוונות לביצוע ב"מגילת העצמאות". רבים בציבור אינם יודעים שהמגילה איננה חוקה ושבה אין אזכור אפילו פעם אחת לדמוקרטיה אלא ל"...מדינה יהודית בארץ-ישראל". מונחי היסוד של המגילה אינם מוסכמים כיום בציבור שחלקים ממנו מעלים הצעות-סרק להפוך אותה - שאינה מסמך משפטי - לחוק-יסוד. כך ניגרר למסמוס הדיונים המכוונים לתיקון לקונות, לדיונים עקרוניים בשאלה: למה באמת התכוונו האבות המייסדים?8
אני תומך בצורך בחוקה - יש בה גורם מייצב לאורך זמן. אולם, לכך תידרשנה כשנתיים ויותר על כי רוב הציבור אינו בקי במושגי-היסוד או שאינו מסכים להם וקיים צורך דחוף ליצור "מילון מושגים" עדכני בטרם כותבים מסמך מעין זה, במטרה להסיר מכשולים הנובעים מניהול לאומי לקוי וחינוך יהודי-ציוני ודמוקרטי כושל.
עיינתי בהצעתו של "המכון הישראלי לדמוקרטיה"9 -"השלמת המפעל החוקתי", כפי שהוא מכונה במסמך שפורסם באתרו ושלדעתי חסרים בו נושאים שבהם לוקה המערכת ויש לתקנם ללא דיחוי, גם אם בשלבים.
בטרם עוברים לעיסוק מילולי עקר במציאת פשרה, חייבים ליצור אמון בכנות כוונות שני הצדדים. כ"כ יש להסכים בראשית הדיון על תכולת הפשרה או עקרונות היסוד שתשקף, כגון: בעל תפקיד ציבורי וממלכתי במדינה אינו בוחר את עצמו ואינו פועל ללא רָשות ציבורית המפקחת על מעשיו. פיקוח איננו זכות וטו או זכות חד-צדדית של המפקח לביטול הסמכות החוקית של בעל תפקיד לבצע את תפקידו. פיקוח הוא התראה מפני שגיאות ודרך למזעור תקלות ונזקים באופן שקוף וגלוי לציבור.
על כן, נחוץ לברר מספר סוגיות עקרוניות לפני הדיון המהותי בניסוח החוקים:
  • זהות מנהיגי המחאה, סמכותם לייצגה ולאכוף הסכמותיהם על הציבור המיוצג על ידם.
  • חלקה של האופוזיציה בתהליך וההבדל בינה לבית מנהיגי המחאה.
  • התחייבות להפסיק אהדדית את ההפגנות בתמורה לעצירה זמנית של החקיקה כמחווה של רצון טוב במהלך המו"מ, יען כי אין מו"מ תחת לחצים או אולטימטומים.
  • המו"מ יתנהל בבית המחוקקים הלאומי.
  • על דברי הבלע וההסתה בהפגנות לחדול לאלתר. המשטרה תחמיר טיפולה במפירי הסכמות אלה.
לסיום, היו בין הדוברים בכנסת, באתרי ההפגנות ובתקשורת מי שגרסו שהנאציזם עלה בגרמניה לשלטון מתוך הדמוקרטיה. הבל גמור!, עלייתו נבעה מוויתורו של העם על ריבונותו והעברתה לדיקטטור שלא היסס להשתמש במנדט שניתן לו. זו הסכנה החמורה האמיתית גם בדיקטטורה משפטית ובאנרכיה ציבורית.

הערות

1. אם יהיה צורך בתאום של הנשיא לפתרון בעיות נקודתיות במו"מ, יוכל תמיד לזמן אליו חד-פעמית את המתדיינים. הכנסת זקוקה לחיזוק והעצמה ולא לרמיסה נוספת של מעמדה וסמכויותיה.
2. ההתעלמות הכמעט מוחלטת מחוק החפות ומשמעויותיו למקרי נתניהו או דרעי היא עדות נחרצת לגישה זו.
3. הכל החל והתנהל תחת מראית-העין של חוק כבוד האדם וחירותו, שהוכרז כחוק-יסוד, אשר באישורו התשתף מיעוט אבסולוטי של חברי הכנסת ואשר איש מהח"כים שהשתתפו בתהליך לא כיוון לראות במהלך זה חוקה או אפילו מבוא לחוקה, התרגיל היה הונאה מחושבת מראש, שהחלה אז והיא נמשכת בשלבים בחסות בג"ץ מאז ועד היום.
4. קביעה זו הוא מעגן בחוקה – ספר חוקי-היסוד ובספר החוקים הרגילים, הנגזרים מספר החוקה. מגילת העצמאות איננה חוקה. והבעיה בניסיון להופכה למעין חוקה הוא גניבת דעת. מפני שאין הסכמה בישראל על משמעות המונחים השונים במגילת העצמאות לרבות: מדינה יהודית, דמוקרטיה, יחסי רשויות הממשל איזו היא הרשות הבכירה המייצגת את הריבון במקרה של מחלוקת. בין שתי רשויות; ועוד, ועוד.
5. אחת הבדיחות המעציבות שאנו שומעים כיום בשיח הציבורי היא השאלה: "מה עושים במשבר חוקתי" כביכול, (כלומר: כשקיים ניגוד בין חקיקת הכנסת לבין דעת בית המשפט לחוקה). החקיקה היא תמיד הגורם הקובע בתנאי שנעשתה בדרך חוקית. בדמוקרטיה שיש לה חוקה החוקה קובעת ובמקום שחוקי-יסוד הם תחליף מוצהר לחוקה – הם אלה שקובעים וכל הרשויות כפופות להם. מי שכופר באלה, פורש למעשה מהמדינה ואינו אזרח בה עוד. שבועת האמונים האזרחית חייבת לקבוע זאת במפורש, ואפשר שאם עניין זה אינו ברור, תיקון חוק האזרחות צריך להיות חלק מהרפורמה המשפטית. בתחום הצבאי, הצבא כפוף לממשלה ומקבל ממנה את הוראותיו. הוא איננו נשמע ישירות לאף אחת מרשויות השלטון.
6. את תוכנית אוסלו אישרה ממשלת רבין בכנסת ברוב של ח"כ גולדפרב, שהצבעתו נקנתה בתפקיד של סגן שר, ללא כל הידברות עם האופוזיציה. ואת תוכנית ההתנקות קידמה אחרי ששרון פיטר שני שרי מפד"ל בממשלתו, בכדי שלא יפריעו לקבלת ההחלטה בנדון בקבינט...
7. 4000 טילים ורקטות על צפון הארץ תוך 33 ימים ו- 164 הרוגים!
8. כיום השאלה היא מה רוצה הציבור המאייש את מדינת היהודים כאזרחיה.
9. "השחמת המפעל החוקתי – הצעת המכון הישראלי לדמוקרטיה", אינטרנט, אתר המכון, המכון הישראלי לדמוקרטיה (IDI) info@idi.org.il , פברואר 2023.

תאריך:  09/03/2023   |   עודכן:  09/03/2023
+הרצוג: חלום בלהות; המתווה דורסני ושגוי
20:26 09/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קורא לזנוח מיד את הרפורמה במתכונתה הנוכחית ולהחליף אותה במתווה מוסכם, שלדבריו נמצא בהישג יד: הפערים הצטמצמו מאוד, הקואליציה והאופוזיציה צריכות לבחור בין פתרון לאסון

הרצוג הערב. "בהישג יד" [צילום: לע"מ]
+ח"כ מיכאלי על בן-גביר: האנרכיסט רוצה לראות דם של מפגינים נשפך
20:08 09/03/23  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הגיבה על הדחת מפקד מחוז ת"א, ניצב עמי אשד, על-ידי השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, וכינתה את המהלך "טירוף מערכות".
"מפקד מחוז ת"א עשה הכל כדי לשמור על הסדר הציבורי ובו בזמן להכיל את המחאה החשובה בתולדות ישראל, ובזמן הזה, בן-גביר הפיץ לתקשורת שהוא 'מאוכזב מהמשטרה' ודחק במפכ"ל להדיח אותו. האנרכיסט הזה רוצה לראות דם של מפגינים נשפך על הכבישים. טרוריסט היה ונשאר. לא ניתן לו לנצח", אמרה.

+לשכת בן גביר: סבב מינויים מתוכנן - זו לא הדחה
20:04 09/03/23  |  איציק וולף

מלשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נמסר: "לשאלת עיתונאים, מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה".

+איכות השלטון: נבקש צו ביניים נגד הדחת מפקד מחוז ת"א
20:03 09/03/23  |  איציק וולף

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש עוד הערב בקשה לצו ביניים לבג"ץ למניעת הדחתו של מפקד מחוז תל אביב.
"המעשה הבזוי של השר לביטחון לאומי הוא כתם שלא יימחה. ידע מעתה כל מפקד בכיר במשטרה כי הקריירה שלו נתונה בסכנה כל זמן שלא יענה לדרישות השר. בן גביר הפך את המשטרה היקרה שלנו לארגון פוליטי בשירות משטר דיקטטורי. זה לא יעבור בשתיקה. התנועה קוראת לציבור לצאת להפגנות ענק במוצאי שבת בכל מוקדי המחאה המרכזית, כדי לעצור את ההידרדרות. לא ניתן למשטרה להפוך למיליציה פרטית של בן גביר", לשון הודעת התנועה לאיכות השלטון.

+ניצב אשד יעבור ממחוז ת"א לאגף ההדרכה
19:56 09/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בהודעה משותפת למשטרה ולמשרד לביטחון לאומי לא פורסם מי יחליף את ניצב עמי אשד כמפקד מחוז תל אביב במשטרה לאחר העברתו מן התפקיד

ניצב עמי אשד. ימונה לראש אגף ההדרכה [צילום: דוברות המשטרה]
+נשיא המדינה ידבר בפני אזרחי ישראל בשעה 20:00
19:12 09/03/23  |  איציק וולף

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, צפוי לנאום בפני אזרחי ישראל הערב בשעה 20:00. הנאום צפוי לעסוק במשבר הפוליטי על רקע הרפורמה במערכת המשפט.

+כ-250 בוגרי יחידת דובדבן: מגבים באופן מלא את הממשלה ואת צה"ל
18:03 09/03/23  |  עידן יוסף

כ-250 בוגרי יחידת דובדבן פנו בעצומה פומבית ובאיגרת לשר הביטחון ולרמטכ"ל שבה נכתב: "מגבים באופן מלא את הממשלה וצה"ל, נמשיך להגיע ולשרת את המדינה ללא שום קשר לאירועים הפוליטיים. נתייצב לכל משימה ללא שום התניות או דרישות" (גלי צה"ל).

+השרה גלית דיסטל התפטרה מהכנסת והתנצלה בפני הטייסים
17:10 09/03/23  |  עידן יוסף

שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן (ליכוד) מתפטרת מן הכנסת במסגרת החוק הנורווגי, ובמקומה ייכנס לכנסת מושיקו פסל.
בראיון לדוד בן בסט בתוכנית "הנבחרים" ברדיוס 100FM, סיפרה שכתבה היום מכתב לטייסים והתנצלה על ההתבטאות שלה בתקשורת: "כתבתי להם שאי אפשר לקרוא 'נמושות' לאנשים שחוצים כל לילה את קווי האויב, הם אחים גיבורים שלי והם שגו מאוד".

+עצומת האלופים: להשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת הפוליטית
16:53 09/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלופים לשעבר בצה"ל הוציאו עצומה הקוראת להתנגד לתופעת הסירוב לשרת במילואים בצה"ל  ▪  על העצומה חתומים כ-36 קצינים בדרגות רא"ל ואלוף משני צידי המפה הפוליטית  ▪  המכתב מדגיש כי יחידות המילואים מהוות חלק בלתי נפרד מיכולתו של צה"ל להגן על המדינה וקורא להמשיך ולהתנדב למילואים

מכתב נגדי להצהרות מצד קצינים אחרים
+מנהלים בכירים: כל בית בישראל ייפגע מהרפורמה
16:44 09/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

17 בעלים ומנהלים בכמה מן החברות הגדולות בארץ קוראים לעצור את החקיקה ולפנות להידברות  ▪  מזהירים מפני צניחה בשקל, עלייה בריבית וזינוק באבטלה

דוידי. בין החותמים [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]
+נתניהו: כל המאמצים להידברות נתקלו בסירוב גורף
15:45 09/03/23  |  מירב ארד

ראש הממשלה נתניהו טרם הנסיעה לאיטליה: "כל המאמצים להידברות נתקלו בסירוב גורף של האופוזיציה, בניסיון להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי"

+לפיד: "נתניהו משקר. הממשלה לא הסכימה לשום נסיון הידברות"
15:38 09/03/23  |  מירב ארד

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד בתגובה לדברי רה"מ נתניהו טרם הרמאתו לרומא: "אפילו על מדרגות המטוס, בדרכו לסופ״ש בזבזני ומיותר על חשבון המדינה, נתניהו לא מצליח להפסיק לשקר. הממשלה לא הסכימה לשום נסיון הידברות, והיא ממשיכה באמוק החקיקה שיהפוך אותנו למדינה משיחית, קיצונית ולא דמוקרטית. האנרכיסטים היחידים בסיפור הזה הם שרים בממשלה שמנסים להבעיר את המדינה".

+אחד ממובילי מחאת הטייסים הושעה מחיל-האוויר
14:28 09/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מח"א הודיע אל"ם ג' כי לא יוכל להמשיך במילואים עד הודעה חדשה, מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין  ▪  טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו

מח"א. השעה את הטייס עד להודעה חדשה [צילום: דובר צה"ל]
+תמיר פרדו: "נתניהו החליט לפרק את הבית המשותף - את הדמוקרטיה"
13:29 09/03/23  |  מירב ארד

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו במסיבת העיתונאים באוהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר אגרנט: "הדמוקרטיה הישראלית התקיימה בזכותה של מערכת המשפט העצמאית, לא מושלמת ולא חפה מטעויות אך היא הייתה קיר הברזל ששמר עלינו.
ראש הממשלה נתניהו החליט לפרק את הבית המשותף - את הדמוקרטיה, על ידי ניתוץ קיר הברזל ששמר עלינו. המהלך הוציא את כל השדים מהבקבוק ואין דרך חזרה.
המבט צריך להיות קדימה - בטרם מתחילים בחקיקה יש להניח את המסד - את עקרונות היסוד למו״מ על היציאה לדרך החדשה".

+פרשי המשטרה חוסמים את דרכם של המפגינים לנתיבי איילון
11:52 09/03/23  |  

פרשי המשטרה חוסמים את דרכם של המפגינים לנתיבי איילון. רחוב בגין חסום לתנועה.

+מודיעין: המשטרה מכינה שטח סטרילי מול ביתו של השר לוין
11:22 09/03/23  |  

המשטרה מתכוננת להפגנה גדולה במודיעין מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין. השוטרים מכינים שטח סטרילי עם מחסומים בפתח הבניין.

+נתב"ג נחסם; המשטרה הודיעה שתחרים רכבים
11:00 09/03/23  |  עידן יוסף

המשטרה מחלקת דוחות לכלי רכב שחוסמים את הכניסה לנתב"ג. חלק מן הנהגים מסרבים לפנות את מכוניותיהם. במקום נוצר פקק לאורך קילומטרים, והדרך להגיע לנתב"ג היא באמצעות הרכבת.
המשטרה הודיעה כי תשתמש בסעיף המאפשר לה להחרים כלי רכב עד כניסת השבת.
במחלף הכפר הירוק נעצרו ארבעה מוחים בחשד להפרת סדר.

+משט מחאה מתקיים באזור נמל חיפה
10:51 09/03/23  |  עידן יוסף

עשרות כלי שיט, יאכטות וקייאקים התאספו בכניסה לנמל חיפה למחאה נגד הרפורמה המשפטית. השיטור הימי אינו מאפשר להם להיכנס לנמל ולחסום אוניות סחר.

+המראת ראש הממשלה לרומא נדחתה לשעה 14:00
10:48 09/03/23  |  עידן יוסף

המראת ראש הממשלה לרומא נדחתה לשעה 14:00 במקום השעה 13:00, זאת בשל פגישה שהוא צפוי לקיים בנתב"ג עם שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין. ההערכה היא שנתניהו ורעייתו יגיעו לנתב"ג במסוק לאחר שפמליית ראש הממשלה הקדימה להגיע לנתב"ג כבר בבוקר בשל המחאה.

+נתניהו: הדמוקרטיה הישראלית מתגלה כאיתנה ותצא מחוזקת מהמבחן הזה
10:33 09/03/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו בראיון בלעדי לעיתון "לה רפובליקה", מהעיתונים הנפוצים באיטליה: "הדמוקרטיה הישראלית מתגלה כאיתנה ותצא מחוזקת מהמבחן הזה". בנוסף, הוא רמז במהלך הראיון שהוא לא שולל פשרה על הרפורמה.

+אלקין נגד קריאות הבוגד: "אסור לאמץ את שיטות הביביזם"
10:31 09/03/23  |  עידן יוסף

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין, על קריאות ה״בוגד״ למאיר רובין, מנכ״ל פורום קהלת: "אין מקום לקריאות בוגד נגד אף אחד בתוך הוויכוח הציבורי, חריף ככל שיהיה. כולנו יודעים כבר איך זה יכול להיגמר. מאיר רובין הוא אידאולוג, שאפשר להסכים איתו או לחלוק עליו, אבל מי שנושא באחריות למה שקורה במדינה זה נתניהו ושותפיו, ומולם המאבק. במאבק בביביזם אסור לאמץ את שיטותיו".

+השר בן-גביר הגיע לנתב"ג
09:19 09/03/23  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הגיע לנתב"ג. לדבריו, הוא הגיע למקום על-מנת לפקח על כך שמדיניותו למנוע את חסימת נמל התעופה בידי אנרכיסטים תמומש.

+מיארה תוזמן להסביר בממשלה מדוע לא חקרה איומים על שרים
09:14 09/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר בן-גביר וראש הממשלה נתניהו יזמנו את בהרב מיארה לישיבה מיוחדת, ובה יעמתו אותה עם כל אחד מהאיומים  ▪  אבטחה הוצמדה גם לשרה עידית סילמן

שרי הממשלה המאויימים יתבעו הסברים מהיועמ"ש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חלק ממובילי המחאה מובילים להפיכה צבאית - לא פחות
09:08 09/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

חלק ממובילי המחאה, חסרי האחריות והמופקרים, ניפצו את ה-יחד הישראלי לרסיסים, הוכיחו, כל פעם מחדש שלא הרפורמה ותכניה מעניינים אותם, בוודאי לא הדמוקרטיה וחוסנה, כי אם תבוסתם בבחירות הדמוקרטיות

המחאה נגד הרפורמה המשפטית. הורסים באופן שיטתי [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+נתב"ג נחסם; ההגעה - רק באמצעות רכבת
08:24 09/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רעולי פנים חסמו את דלת הכניסה למשרדי פורום קהלת בשקי מלט ובגדר תיל. שישה מן המוחים נעצרו  ▪  בחלק מהמקומות נחסמו כבישים וצמתים והמשטרה הגבירה את האכיפה  ▪  עומסי תנועה כבדים בתל אביב

מפגין נושא שלט בכניסה לנתב"ג [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על מהות הרפורמה והכזבים סביבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זעזוע אדיר בוועדת הכנסת-פגסוס
חשדנית  |  14/03/23 01:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
רעולי פנים חסמו את דלת הכניסה למשרדי פורום קהלת בשקי מלט ובגדר תיל. שישה מן המוחים נעצרו    בחלק מהמקומות נחסמו כבישים וצמתים והמשטרה הגבירה את האכיפה    עומסי תנועה כבדים בתל אביב
איציק וולף
רב אלוף הרצי הלוי נפגש עם עשרות מפקדים במילואים    "אני אחראי לכך שהמשימות שצה״ל מבצע הולמות את ערכי צה״ל ומבוצעות באופן חוקי וממלכתי"
איציק וולף
עו"ד יוסי פוקס הגיב על מתווה פרידמן-אלבשן והציג עמדה המבקשת לשמר את הרוב האוטומטי של הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, וביכולת ההתגברות על פסיקות של בית המשפט העליון
איציק וולף
עידן יוסף
בן-גביר: חסימת נתב"ג - מחוץ לתחום    השר הוסיף כי עורקים ראשיים משמשים להובלת נוסעים לבתי החולים    המפכ"ל: המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ובשיבוש של שגרת החיים, ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il