X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משפחת נתניהו על קברו של האח, יוני נתניהו ז"ל [צילום: עמוס בן גרשון/לע"מ]
הצוות, המשפחה והאמת
בתחילה, לא התכוונתי לכתוב מאמר תגובה ולהתייחס שוב לסילופים עליי ועל בני משפחתי, כשהפעם זה מגיע מפקודיו של יוני. אולם, בכל זאת החלטתי להגיב, בעיקר בגלל אמירה אחת שלהם שהטרידה אותי מאוד ושאינה נותנת לי מנוח
מיהו האויב מבית?
הסיבה הראשית שבגללה אני מגיב מופיעה בתחילת מכתבם. "בימים אלו ישראל בסכנה", הם כתבו במכתב, "הפעם האויב מבית". כך ממש. האויב מבית. ובכן, מיהו אותו "אויב מבית"? האם האויב שלהם הוא אני ואחרים שמגנים על הרפורמה כי בעינינו היא חיונית לקיום החופש במדינה? או אולי ראש הממשלה? או שריו? ואולי כל חברי הכנסת של הקואליציה? ואולי התכוונו אנשי "צוות אמנון" לרוב הגדול של הציבור הישראלי היהודי שהצביע עבורם? או שמא לכולנו?

אנשי "צוות אמנון", ששרתו בסיירת מטכ"ל כשאחי יוני פיקד עליה, ופעלו בגבורה במבצע באנטבה, כתבו מכתב גלוי אל ביבי ואליי. בתחילה, לא התכוונתי לכתוב מאמר תגובה ולהתייחס שוב לסילופים עליי ועל בני משפחתי, כשהפעם זה מגיע מפקודיו של יוני. אולם, בכל זאת החלטתי להגיב, בעיקר בגלל אמירה אחת שלהם שהטרידה אותי מאוד ושאינה נותנת לי מנוח. נגיע אליה בהמשך.
אנשי הצוות כותבים שכיניתי את המשתתפים בהפגנות (ולכאורה כפועל יוצא מזה, גם אותם, שכן מסתבר שהם היו בין המפגינים) כ"כאלה שבלבלו להם את המוח". זה נכון. אכן בעיני, מי שמאמין שהרפורמה המשפטית תהפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה, באמת בלבלו לו את המוח. אילו חברי צוות אמנון היו טורחים לקרוא את דבריהם של יוזמי הרפורמה ומגיניה, והיו חושבים עליהם לעומק, נם היו מבינים שלא בהרס הדמוקרטיה עסקינן, אלא להפך - בהעצמתה ובביצורה. כך סבורים גם מנהיגים פוליטיים לא מעטים מן האופוזיציה, שבעבר דיברו נחרצות נגד המצב המשפטי הקיים ובעד הרפורמה, וכיום יוצאים נגדה בשצף-קצף. אלה, ומנהיגים אחרים שכמותם, אינם מאמינים ולו לרגע לאמירותיהם על "קץ הדמוקרטיה" ועל "דיקטטורה". הם אכן, ביודעין, מבלבלים לאחרים את המוח.
בטיעונים אחרים שעלו במכתב, מייחסים לנו אנשי הצוות דברים שכלל לא אמרנו ולא התכוונו. הם מייחסים את הדברים אלינו, ומיד אחר-כך תוקפים אותנו עליהם. מדובר בשיטה נחמדה. אולם, בניגוד למה שכתוב במכתבם, לא קראתי למפגינים "ציונים על תנאי", ובוודאי שלא לאף אדם מ"צוות אמנון" (שממילא גם לא הזכרתי אותם ולו במילה). בעיני, רובם הגדול מאוד של המפגינים הם ציונים בלי שום תנאי. בדבריי בראיון לערוץ 11, שממנו מן הסתם לקחו את הביטוי "ציונים על תנאי", התייחסתי במפורש למי שמאיים לרדת מן הארץ בגלל הרפורמה. (אוסיף כאן ואומר, שבעיני גם סרבני הגיוס ומעבירי הכספים והחברות לחו"ל הם אנשי "על תנאי"). לא אמרתי על המפגינים שהם "יעזבו את הארץ בהזדמנות הראשונה". מאיפה באה ההמצאה הזו במכתבם?
עוד הם כתבו שטענתי שהמפגינים יוצרים "אנרכיה ופחד". לא המפגינים יוצרים בעיני אנרכיה - שיפגינו, זכותם - אלא האנרכיסטים מביניהם, שהם המיעוט, הם פורעי החוק. אליהם כיוונתי את דברי, כמו גם אל אותם מנהיגים שקוראים שלא לשרת בצה"ל ולפרוע חוק, שלא לדבר על מתנגדים לרפורמה שרומזים על האפשרות של שימוש בנשק חם כנגד תומכיה. אלה אכן זורעים פחד.
על-פי מכתבם, ביבי כביכול קרא לציבור שאינו תומך בו "בוגדים". מתי בדיוק הוא אמר את זה? - אף פעם. העובדה שאנשי הצוות ניזונים משקרים אלה ואחרים על ביבי, ומקבלים אותם כאמת לאמיתה אינה הופכת את השקרים לאמת.
אלא שהכותבים לא הסתפקו בביבי ובי. לקראת סוף מכתבם, הם לא חסכו את ביקורתם מאבינו ז"ל בהקשר למושג "ציונות על תנאי", ואמרו עליו כך: "אביכם עזב את הארץ ב-1939 וחזר רק ב-1949, כשהסתיימה מלחמת העצמאות, ופעם שנייה עזב ב-1962 וחזר רק ב-1976 אחרי שבנו יוני נפל". חצי אמת גרועה משקר וזה נכון גם לגבי הבאת עובדות שלא בהקשרן. מעבר לכך שאבי יצא את הארץ ב-1940 ולא ב-1939 ושהורי חזרו ארצה עוד בזמן מלחמת השחרור, צריך לדעת לשם מה נסע אבא לחו"ל. היה זה כדי להצטרף למשלחת הציונית של ז'בוטינסקי באמריקה, שאבא היה היוזם להקמתה. תחילה הוא היה חבר במשלחת, וזמן מה לאחר מותו של ז'בוטינסקי, עמד בראשה. מטרתה של המשלחת הייתה להביא לתמיכה אמריקנית בהקמתה של המדינה היהודית, דבר שהיה חיוני לעצם הקמתה. כדי להשיג את המטרה הנכספת, עמל אבא בארה"ב יומם וליל במשך שנים ארוכות בעבודת פרך של ממש, בהפעלת מערך של תעמולה רבת היקף שנועדה להשפיע על דעת הקהל באמריקה למען הציונות, ובאין ספור מפגשים עם אנשי קונגרס ועם אנשי הממשל. פועלו, ופועלם של אחרים, הביאו להשגת תמיכה רחבה, דו-מפלגתית, בהקמת מדינה ליהודים.
באשר לננסיעה לחו"ל ב-1963 - היה זה בשביל מחקרו המהפכני של אבא בתחום שלא היה יכול לערוך אז בארץ, ושהביא לכתיבת ספריו המונומטליים על האנוסים והאינקוויזיציה, ספרים ששופכים אור יקרות על בעיית האנטישמיות שהולידה את הציונות. המחקר של אבא התארך הרבה מעבר למתוכנן בגלל מורכבותו ובשל גילויים חדשים שלו שהצריכו בכל פעם מחקר משלהם.
אני מציע לאנשי "צוות אמנון "לקרוא את הפרק של אבא מתוך אותו מחקר, שעוסק בהיווצרות האנטישמיות. הם ימצאו תרגום שלו לעברית באתר "מידה" ויוכלו ללמוד ממנו בין השאר גם משהו על הסתת בני אדם באמצעות שקרים. באותה הזדמנות שהם כבר נמצאים באתר, אני מציע להם לקרוא שניים-שלושה מאמרים שיסבירו להם היטב מדוע הרפורמה המשפטית היא הכרחית למדינה, ולבריאותה הפוליטית והכלכלית.
באשר לסיבה הראשית שבגללה אני מגיב - היא מופיעה בתחילת מכתבם. "בימים אלו ישראל בסכנה", הם כתבו במכתב, "הפעם האויב מבית". כך ממש. האויב מבית. ובכן, מיהו אותו "אויב מבית"? האם האויב שלהם הוא אני ואחרים שמגנים על הרפורמה כי בעינינו היא חיונית לקיום החופש במדינה? או אולי ראש הממשלה? או שריו? ואולי כל חברי הכנסת של הקואליציה? ואולי התכוונו אנשי "צוות אמנון" לרוב הגדול של הציבור הישראלי היהודי שהצביע עבורם? או שמא לכולנו?
"האויב מבית". מחריד.

תאריך:  11/03/2023   |   עודכן:  11/03/2023
+גנץ: על נתניהו לפטר את בן-גביר לפני שיקרה אסון
23:40 11/03/23  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ, קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר.
"יושב השר האחראי על המשטרה ומדווח לציבור מדיון שיבוצים ואת דעתו של המפכ"ל על ניצב מכהן שמפקד על אירוע בשטח ועתיד להתמנות לתפקיד ראש אגף ההדרכה של משטרת ישראל. חישבו על שר ביטחון שיושב באולפן ומעדכן על דעתו של הרמטכ״ל על אלוף בצה״ל מתוך דיון שיבוצים פנימי. בן-גביר לא כשיר ופוגע אנושות בשדרת הפיקוד של המשטרה. על נתניהו לפטר אותו לפני שיקרה אסון", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+המשטרה עצרה 3 מפגינים שחסמו את איילון
22:21 11/03/23  |  איציק וולף

המשטרה עצרה שלושה מן המפגינים שחסמו את נתיבי איילון, סמוך למחלף ארלוזורוב.

+השוטרים פיזרו את חוסמי איילון; הנתיבים נחסמו במקום נוסף
22:19 11/03/23  |  איציק וולף

כוח משטרה פיזר את המפגינים שירדו לאיילון באזור מחלף ארלוזורוב. כעשרים מפגינים נוספים ירדו לאיילון צפון מרחוב יגאל אלון, סמוך לרחוב קרמצקי. כוח משטרה נערך לפיזורם.

+מפגינים החלו לחסום את נתיבי איילון
21:48 11/03/23  |  איציק וולף

עשרות מפגינים החלו לחסום את נתיבי איילון באזור מחלף ארלוזורוב. כוח משטרה פועל לפיזור ההפגנה.

+מארגני המחאות הודיעו: ביום חמישי הקרוב - החרפת המאבק
20:48 11/03/23  |  איציק וולף

מובילי המחאות נגד הרפורמה המשפטית הודיעו (שבת, 11.3.23) כי יקיימו ביום חמישי הקרוב יום מחאות נוסף וכינו את המחאות הללו "יום החרפת ההתנגדות". עוד ציינו כי הם מתכוונים לשבש את המראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור המדיני המתוכנן לו בברלין.
"זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית", ציינו.

+שבתאי: טעיתי בשיקול הדעת; לא אכנע ללחץ פוליטי
20:17 11/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפכ"ל המשטרה טען כי הזזת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב הייתה מתוכננת כחלק מסבב מינויים רחב, אך הודיע כי יקבל את עמדת היועמ"שית ביחס להקפאת המהלך ורמז שלא יתפטר מתפקידו

"יש מפכ"ל אחד למשטרה" [צילום: משטרת ישראל]
+כ-50 אלף מפגינים נגד הרפורמה בהפגנה בחיפה
19:29 11/03/23  |  איציק וולף

כ-50 אלף מפגינים נאספו במרכז הכרמל להפגנה נגד הרפורמה המשפטית. זה מספר המפגינים הגדול ביותר שהתקבץ בחיפה מאז החלו ההפגנות נגד הרפורמה לפני כעשרה שבועות.

+2,000 מפגינים נגד הרפורמה בצומת כרכור; כמה חסמו את כביש 65
19:24 11/03/23  |  איציק וולף

יותר מ-2,000 בני אדם מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בצומת כרכור. מספר מפגינים פרצו את המחסומים שהקימה המשטרה וחסמו את כביש מספר 65.

+הקרן החדשה לישראל - בין מממני ההפגנות
19:16 11/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל הקרן, דניאל סוקץ', הודיע על קמפיין חירום לגיוס כספים למען ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית במטרה להגדיל את כמות המפגינים הקושרים בין הפגיעה בדמוקרטיה לבין הכיבוש המתמשך ביהודה ובשומרון

מפגינים נגד הרפורמות המשפטיות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+עשרות אלפים מתקבצים בת"א; המפכ"ל ימסור הודעה
19:01 11/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עשרות אלפי מפגינים בתל אביב ובמקומות רבים בישראל מוחים זה השבוע העשירי נגד הרפורמה המשפטית  ▪  רב-ניצב יעקב שבתאי ימסור בשעה 20:00 "הודעה משמעותית"

שבתאי. ביום חמישי הודיע על הדחת מפקד מחוז ת"א [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+צו-ביניים - מיארה נגד בן-גביר
10:31 11/03/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

היועמ"שית מיארה הוציאה צו-ביניים לשר לביטחון לאומי המבטל בפועל את החלטתו בעניין ניצב אשד, וזאת מבלי ליתן לו את יומו  ▪  זו התנהלות לקויה המחדדת עוד יותר את הצורך לקבוע בחקיקה מסודרת את סמכויותיו/מגבלותיו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה

מיארה. החלטה בלא בירור כדבעי [צילום: מישל אמזלג/לע"מ]
+האב פרופ' נתניהו - ידע לזהות את הבאג
10:13 11/03/23  |  רינו צרור   |   לרשימה המלאה

נתניהו הבן, שטיפח והשקה את הקנאי ואת הקיצוני וגם עשה אותו שותף מרכזי של השלטון. ועכשיו, רגע לפני. אם נתניהו הבן לא ידע לעצור, לא ישכיל, עכשיו, בשעות אלה ממש, ימחיש שוב והיטב את אזהרת אביו. מנהיגות היהודים לא רואה את הסכנה המרכזית ומביאה אחריה אסון גדול

פרופ' בנציון נתניהו ז"ל ובנו בנימין נתניהו [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]
+התמונה הכוללת: פגיעה קשה בדמוקרטיה
09:13 11/03/23  |  ד"ר רפי נץ-צנגוט   |   לרשימה המלאה

מחקר ראשון מסוגו בחן את כל הצעדים שמציעה ומקדמת הקואליציה הנוכחית, לצד הרפורמה המשפטית  ▪  התמונה ברורה: השלטון יהיה עוצמתי ויהיה קשה ביותר לבלום אותו

בלי איזונים ובלמים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצוות, המשפחה והאמת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
"האויב מהבית"= גייס חמישי
פרסאוס  |  11/03/23 12:48
2
אמת
סיגלובסקי  |  11/03/23 15:07
3
משפחה הזויה , כן אחיך דיקטטור
חנן  |  11/03/23 16:29
4
ביבי מושחת ודיקטטור
שמין  |  11/03/23 19:35
5
...
40דציבל  |  15/03/23 13:12
6
בנימין נתניהו ייזכר לטוב
במבי  |  22/04/23 20:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
יואב יצחק
היועמ"שית מיארה הוציאה צו-ביניים לשר לביטחון לאומי המבטל בפועל את החלטתו בעניין ניצב אשד, וזאת מבלי ליתן לו את יומו    זו התנהלות לקויה המחדדת עוד יותר את הצורך לקבוע בחקיקה מסודרת את סמכויותיו/מגבלותיו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה
רינו צרור
נתניהו הבן, שטיפח והשקה את הקנאי ואת הקיצוני וגם עשה אותו שותף מרכזי של השלטון. ועכשיו, רגע לפני. אם נתניהו הבן לא ידע לעצור, לא ישכיל, עכשיו, בשעות אלה ממש, ימחיש שוב והיטב את אזהרת אביו. מנהיגות היהודים לא רואה את הסכנה המרכזית ומביאה אחריה אסון גדול
ד"ר רפי נץ-צנגוט
מחקר ראשון מסוגו בחן את כל הצעדים שמציעה ומקדמת הקואליציה הנוכחית, לצד הרפורמה המשפטית    התמונה ברורה: השלטון יהיה עוצמתי ויהיה קשה ביותר לבלום אותו
יאיר לפיד
המחאה המתמשכת בישראל היא קריאה לחוזה חדש בין האזרחים לממשלה, שיבטיח את שמירת הדמוקרטיה וייצור עתיד טוב יותר לכולם. פסקת הפתיחה של מגילת העצמאות צריכה להיות פסקת הפתיחה של החוקה הישראלית    מהלך זה צריך להיות מלווה בתהליך של שיקום והעמקת החינוך לערכי הדמוקרטיה, כאשר ילדי ישראל לומדים על שוויון אזרחי וחשיבות זכויות האדם
עידן יוסף
השר בן-גביר הגיב למכתב המפכ"לים בדימוס הקוראים להדחתו והאשים אותם בהרס ביטחון המדינה ובהונאה    בתגובה לגלג עליו ח"כ מיקי לוי שכינה אותו מתנשא, ילדותי וסכנה לסדר הציבורי.    גם לפיד הצטרף ותיאר אותו כליצן טיקטוק פחדן התומך בתנועות טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il