בבחינת קצב האימוץ של אמצעי תשלום זה, ניתן להיווכח ששני היישומונים המסחריים "רב-פס" ו"מוביט" מכפילים את מספר התשלומים בהן כל 9 חודשים לערך, אך מוביט עם נקודת הפתיחה החזקה שלה שולטת בכ-80% מהשוק. הדומיננטיות של מוביט בשוק הישומונים המסחריים ראויה לציון, מה שמעיד על חשיבותן של נקודות פתיחה חזקות ואסטרטגיות יעילות של שיווק כדי לכבוש נתח משמעותי מהשוק. ככל שאימוץ התשלומים הניידים ממשיך לגדול, ניתן לצפות ליותר תחרות וחדשנות בתחום זה, שיובילו ליותר אפשרויות לצרכנים ולמערכות תשלום יעילות יותר לספקי תחבורה.
האימוץ הגובר של ישומונים כאמצעי תשלום בתחבורה ציבורית מהווה ציון ברור לשימוש הגובר במכשירים ניידים ועסקות דיגיטליות. הנוחות של תשלום עבור נסיעה באוטובוס או רכבת באמצעות ישומון מבטלת את הצורך בתשלום במזומן או בתיקוף כרטיסי רב-קו, מה שהופך את התהליך למהיר וחלק יותר. עם זאת, לא בכל סוגי האוכלוסייה והערים יש את אותה רמה של אימוץ ישומונים. בדיון בוועדת הכלכלה שהתקיים לאחרונה, העלה ח"כ אליהו ברוכי את האפליה במחיר של משתמשי הרב-קו, שהם רוב הנוסעים, לעומת הנוסעים המשלמים ביישומונים. נציגי משרד התחבורה הישיבו בדיון כי נעשית עבודה בעניין, אך פתרון לעניין עשוי להגיע רק עד סוף 2023 או באמצע 2024.