X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתונים מדאיגים [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
הזמן לתיקון חוק השבות
עד אשר תתקבל ההחלטה לערוך תיקונים ב"חוק השבות" אשר יבלמו את הגירת הגויים על-פי ההלכה למדינת ישראל, ראוי כי יוקם מטה נרחב ומגוון, בהובלת הרבנים הראשיים לישראל, אשר יפעל להקמת מטה רציני, יסודי ואיכותי לבחינת גיורם של מי שהם מזרע ישראל אך אינם יהודים על-פי ההלכה

מדינת ישראל חרתה על דגלה את היותה בית לכל יהודי בכל מקום שהוא על פני הגלובוס. חוק השבות הסדיר בזמנו את הסוגיה, בעת שהעם היהודי התקבץ ושב מגלויות שונות ומתפוצות עולם, יבוא גויים על-פי ההלכה מעולם לא היה חלק מהאתוס הציוני.
בתוך בליל הסערות, בתוך השאון מחריש האוזניים, בתוך המערבולות והסחרחורות המתרגשות על ראשו של עם הנצח חדשים לבקרים, הוזנחה מציאות מטרידה ומדאיגה, מציאות בה למדינת ישראל מהגרים בכל שנה עשרות אלפי גויים מובהקים, על-פי ההלכה, במסווה של יהודים.
הנתון המדאיג ששבר את כל השיאים לפניו, על-פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, הוא שמתוך חמישים ואחת אלף עולים מאוקראינה ומרוסיה, ארבעים ותשע אלף שמונה מאות חמישים ושניים עולים אינם יהודים על-פי ההלכה. מהנתונים המטרידים עולה כי כיום ישנם עוד שש מאות אלף גויים על-פי ההלכה במדינות רוסיה ואוקראינה, נתון האמור להדיר שינה מעיני כל מי שחרד לצביונה ואופיה של מדינת ישראל.
עד אשר תתקבל ההחלטה לערוך תיקונים ב"חוק השבות" אשר יבלמו את הגירת הגויים על-פי ההלכה למדינת ישראל, ראוי כי יוקם מטה נרחב ומגוון, בהובלת הרבנים הראשיים לישראל, אשר יפעל להקמת מטה רציני, יסודי ואיכותי לבחינת גיורם של מי שהם מזרע ישראל אך אינם יהודים על-פי ההלכה.
היו בעבר ניסיונות רציניים של גופים רבניים שונים, להתמודד עם המציאות המורכבת והמאתגרת בה חיים במדינת ישראל כחצי מיליון גויים על-פי ההלכה אשר עלו למדינה מכוח חוק השבות. ניסיונות אלה כשלו בשל מחלוקות הלכתיות. המחמירים החמירו, המקלים הקלו, וכך נתרו מאות אלפי יהודים על-פי חוק השבות וגויים על-פי ההלכה.
ההזדמנות הגדולה לגייר בהליך מיוחד את עשרות אלפי החיילים העולים במסגרת הצבאית, הוחמצה בעקבות "מלחמות היהודים", מאבקי הרבנים מהזרמים השונים. כבר היום ממלאים את בתי הספר, הצבא, האקדמיה ומערכות ציבוריות שונות, עולים אשר הינם גויים על-פי ההלכה. לצד בניית מתווה גיור מהיר על-פי ההלכה, חובה לעצור את הסחף, לקיים דיון עמוק ויסודי נטול רעשי רקע פוליטיים, על מקומה של הסוכנות היהודית במלאת שבעים וחמש שנים למדינת ישראל.
כל זמן שטרם נאטם הסכר, על אנשי ההלכה לצד אנשי הסוכנות היהודית לשלב ידיים, לפעול יחדיו בנחישות אל מול סוגיה משמעותית וטעונה זו, המפרה את צביונה וזהותה של מדינת ישראל. בתוך המאבק על הרפורמה המשפטית, בתוך השיח המפלג, המשסה, המפריד והמבדל אסור להזניח את התפתחות המציאות המתרחשת לנגד עיננו.
בעולים הגויים על-פי ההלכה הנמצאים במדינת ישראל יש לנהוג באהבה, בהכלה, בכבוד הראוי. מי מהם שיחפוץ לחוש בשייכות לעם היהודי ראוי להציע לו תהליך גיור מאיר פנים, מחבק ותומך. במקביל כאמור, לעצור את שטף העולים למדינת ישראל. יבוא גויים למדינת העם היהודי מעולם לא היה חלק מהתוכנית הציונית, משיבת ציון למולדת. ממשלת ישראל וכלל חברי הבית בכנסת ישראל, אשר טובת המדינה והשמירה על זהותה כמדינת העם היהודי חייבת לפעול במהירות לתקן את המציאות המעוותת.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
יש לי חבר עמו אני חלוק פוליטית    העיתונות מספרת לנו על משברים בין חברים עד כדי חרמות ונידויים    חברי ואני החלטנו לשחק משחק סימולציה כאילו אנו מנהיגי המדינה, להתווכח אך בלי לשבור את החברות ודי הצלחנו, הצלחנו אפילו הרבה יותר מהמנהיגים שלנו
דן מרגלית
בפחדיו מפני לוין הוא בונה לעצמו תסריט המבוסס על אשלייה עצמית, שהכנסת תשלים את ההפיכה המשטרית ולאחר מכן "קול דממה דקה"
ד"ר גד פניני
עם ישראל התחרפן. הסושי מאבד את הראש, מחרף ומגדף בתוך המדינה ומחוצה לה. משתף בתהליך ההרס גם את גדולי שונאי ישראל בעולם - מספקים להם תחמושת נגד המדינה שלנו והכל כדי לשמר את שליטת הסושי. ולמה השווארמות לא מפגינים מנגד? - כי הם צריכים להתפרנס, רחמנא ליצלן
רבקה שפק ליסק
מכתב גלוי לח"כ גפני - מהיום הראשון אינכם מוכנים להיות אזרחים העובדים למחייתם, משלמים מיסים ומשתתפים בהגנת המדינה. בשם הערכים הדתיים שלכם אתם מנסים לכפות עלינו לפרנס את אורח החיים שלכם ודורשים לקבל את כל הזכויות אך מסרבים לקחת חלק בחובות
דן מרגלית
אמריקה אינה עומדת בזה, סנאטורים מתהלכים על גבעת הקאפיטול עם שלטים - "הבו לנו את יריב לוין", וחברי בית הנבחרים מסתפקים בכמה משפטים מפי אבי דיכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il