X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משוואת הרתעה המתבססת על חיסול
משוואת הרתעה חדשה מול חיזבאללה
חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בצומת מגידו ומנסה באמצעותו לעודד את ארגוני הטרור הפלשתינים להגביר את הטרור בעומק ישראל לקראת רמדאן ישראל חייבת לאמץ בהקדם משוואת הרתעה חדשה מול חיזבאללה, אחת הדרכים היא לתת אור ירוק למוסד הישראל לחסל את חסן נסראללה ובכירים אחרים בארגונו

חיזבאללה שומר על שתיקה ואינו מגיב על הפיגוע בצומת מגידו, חסן נסראללה שומר על מדיניות העמימות וגם חמאס אינו מתפתה לקחת אחריות על הפיגוע. חיזבאללה בוודאי מרוצה מכך שהצליח להביך את ישראל, להוכיח כי הגבול עמה פרוץ, בחודשים האחרונים שיגר חיזבאללה עשרות עובדים זרים מלבנון לחצות את הגבול כדי לאתר את נקודות התורפה של ישראל.
מזכ"ל חיזבאללה העריך נכון שממשלת ישראל תבחר בשלב הזה במדיניות ההכלה ולא תגיב בכוח על הפיגוע, נסראללה תפס את ישראל לא מוכנה לעימות צבאי ומסובכת מבחינה פוליטית, מדינית וביטחונית, הוא העביר את המערכה לעומק מדינת ישראל כדי לתת רוח גבית לארגוני הטרור הפלשתינים לקראת חודש רמדאן.
ההערכה של חסן נסראללה לא השתנתה, הוא מעריך שישראל מבינה רק את שפת הכוח והיא חלשה יותר מקורי העכביש, לכן הוא ממשיך בקו שבו נקט בשנה שעברה לאחר ששיגר 4 מל"טים לעבר אסדת הגז ב"כריש" כדי לאלץ את ממשלת יאיר לפיד לחתום על הסכם המים הכלכליים עם לבנון על-פי התנאים של חיזבאללה.
המצב הפנימי בלבנון קשה מאוד מבחינה פוליטית וכלכלית אך חסן נסראללה מציית לתכתיבים מאירן, "משמרות המהפכה" מזהים כי ישראל נחלשה ורואים כעת הזדמנות פז להכות בה באמצעות השלוחות של אירן במזרח התיכון. נסראללה מסתמך על כך שכוחו הצבאי שכולל עשרות אלפי רקטות ומל"טים ירסן את התגובה הישראלית על הפיגוע במגידו. הוא סומך גם על היחידה המיוחדת של חיזבאללה הנקראת "גדוד רדוואן" שמתאמנת כבר כמה שנים על חדירה לשטח ישראל וכיבוש חלקים מהגליל וגם על הכוח הצבאי של חמאס בדרום לבנון
.
שר הביטחון יואב גלנט אמר בסיור בגבול הצפון לאחר הפיגוע בצומת מגידו כי "מי שעשה את הפיגוע הזה יתחרט על כך וישראל תמצא את העיתוי המתאים ותבחר את הדרך הנכונה להכות בו", ההצהרה הזו נועדה להרתיע את חיזבאללה ולהרגיע את הציבור הישראלי, אבל, ישראל איננה זקוקה לדיבורים אלא למעשים.
כל יום שחולף ללא תגובה ישראלית רק מעודד את חיזבאללה ואת ארגוני הטרור הפלשתינים להמשיך בפיגועים. חיזבאללה ממשיך בהפרת החלטת האו"ם 1701 והוא פרס בשנה האחרונה מאות מלוחמיו לאורך הגבול עם ישראל ביחד עם פלשתינים שמשתייכים לארגון חמאס.
להרתיע את חיזבאללה
ישראל זקוקה בדחיפות למשוואת הרתעה חדשה מול חיזבאללה, משוואה כזו שלא תסבך אותה במלחמה מיותרת בצפון הארץ. מכיוון שחיזבאללה בחר לעשות את הפיגוע בצומת מגידו ללא טביעות אצבע שלו, ישראל יכולה להגיב באותה המטבע.
אין זה סוד שלמוסד הישראלי יש יכולות מודיעיניות ומבצעיות גדולות באירן ובלבנון, לכן, ישראל בהחלט יכולה לחדש את הסיכולים הממוקדים בלבנון ולחסל מטרה אסטרטגית גדולה שקשורה לחיזבאללה ואירן. בנוסף לכך, מנהיגי הטרור הפלשתיני זיאד אלנח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, וצאלח אלעארורי, סגן יו"ר תנועת חמאס, מתגוררים בשכונת א-דאחיה בביירות וניתן לחסל אותם באופן חשאי ללא טביעות אצבע של ישראל.
חסן נסראללה מהלך על חבל דק, אין לו שום חסינות מפני התנקשות של ישראל, מאז שנת 2006 הוא חי בבונקר מחשש שישראל תחסל אותו. עבד אלכרים נסראללה, אביו של חסן נסראללה, סיפר לסוכנות הידיעות האירנית כי הוא רואה את בנו רק פעם בשנה כשהוא מגיע במפתיע לביקור.
על-פי דיווחים מלבנון, נסראללה חי הרחק ממשפחתו שגם היא חיה תחת סידורי ביטחון קפדנים, לחסן נסראללה יש 4 בנים ובת, בנו הבכור האדי נהרג ב-1997. על-פי מקורות לבנוניים, את חסן נסראללה מאבטחת יחידה מיוחדת של חיזבאללה המונה 150 איש שמצויידים באמצעי אבטחה מתקדמים. על-פי הודעות חיזבאללה ב-2004 נכשל ניסיון לחסל את נסראללה באמצעות מזון מורעל וב-2006 נכשל ניסיון נוסף לחסל אותו באמצעות הפצצת בניין שהוא שהה בתוכו.
ב-2011 אירע פיצוץ במבנה מגורים בשכונת א-דאחיה בבירות שם אמור היה נסראללה להיפגש עם בכירי ארגונו וחודש לאחר מכן התפוצצה מכונית ממולכדת במרכז ביירות, מקום שבו היה אמור היה לשאת נאום.
ישראל כבר הוכיחה כי כשיש לה את ההזדמנות המתאימה היא מחסלת את ראשי הטרור של חיזבאללה, כך חוסלו רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה ב-2008 ובכיר הארגון סמיר קונטאר ב-2015 שידיהם היו מגואלות בדם ישראלים. אולם, על-פי גורמי מודיעין מערביים, לישראל יש את היכולת לפגוע בנסראללה גם במקום מסתורו. משוואת ההרתעה החדשה של ישראל צריכה להתבסס על חיסולו של חסן נסראללה או חיסול בכירים בארגונו, הכל תלוי ביכולות המודיעיניות והמבצעיות של ישראל.
לבנון היום שסועה ומפולגת, חסן נסראללה למרות כוחו הרב מתקשה לייצב את המצב הפוליטי בלבנון. חסן נסראללה אינו מעוניין כעת בעימות צבאי נוסף עם ישראל, לכן הוא לא לקח אחריות על הפיגוע בצומת מגידו, הוא זוכר היטב את תוצאות מלחמת לבנון השנייה ומורתע מאיומי בכירים בישראל "להחזיר את לבנון לתקופת האבן" אם חיזבאללה יתקוף את ישראל.

תאריך:  17/03/2023   |   עודכן:  17/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משוואת הרתעה חדשה מול חיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
שר הביטחון נמנע מהפניית אצבע מאשימה כלפי חיזבאללה ואמר כי "מי שאחראי לפיגוע, יתחרט על כך. נמצא את המקום והזמן המתאים ונכה בו"
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור הפלשתינים, בתיאום עם חיזבאללה ואירן, נערכים לעימות צבאי גדול עם ישראל לקראת חודש רמדאן. מדובר בהחלטה אסטרטגית של ציר ההתנגדות, ההכנות לכך נמשכו זמן רב וכללו גם הברחות גדולות של אמצעי לחימה לשטח ישראל ולתחומי יהודה ושומרון
עידן יוסף
ליד יערה חוסל המחבל שהניח את המטען    מסתנן מלבנון הניח את המטען וחזר בטרמפ לכיוון לבנון    כוחות ימ"מ חיסלו אותו כשעליו חגורת נפץ    נחקרת מעורבות חיזבאללה בפיגוע
איציק וולף
הדי פיצוצים נשמעו באזור העיר חלב    גורם בצבא סוריה דיווח ששדה התעופה הושבת בשל הפצצת מסלול ההמראה היחיד שלו
עדן כדורי
ניתוח הפעולות המיוחסות לצה"ל מול סוריה בשנים 2022-2018 מלמד על הצורך לבחון את יעילותן, להרחיב את ארגז הכלים ולפעול בתיאום עם ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il