X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטין. פשעי מלחמה [צילום: מיכאיל מצל, ספוטניק/AP]
צו מעצר נגד פוטין בגין פשעי מלחמה
חוקרים מאוניברסיטת ייל שבארה"ב פרסמו דוח בו נטען כי רוסיה החזיקה לפחות 6,000 ילדים אוקראינים באתרים בחצי האי קרים וברוסיה התובע הכללי האוקראיני: מדובר בהחלטה היסטורית עבור אוקראינה ועבור מערכת הצדק הבינלאומי כולה

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא (יום ו', 17.03.23) צו מעצר נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במסגרת חקירת פשעי מלחמה שנעשו באוקראינה. בהודעת ביה"ד נמסר כי פוטין לכאורה "אחראי לפשע מלחמה של גירוש בלתי חוקי של אוכלוסייה והעברה בלתי חוקית של אוכלוסייה מאזורים כבושים באוקראינה לפדרצייה הרוסית".
מדובר בהאשמות בדבר מעורבותו לכאורה של פוטין בחטיפת ילדים מאוקראינה. שופטי בית הדין הוציאו גם צו מעצר נגד מריה לבובה-בלובה, הנציבה לזכויות הילד ברוסיה. להחלטה הדרמטית הזו יש בעיקר חשיבות סמלית, ולא פן מעשי, לפחות לא בכל הקשור לנשיא פוטין עצמו.
ביה"ד הפלילי בהאג לא יכול לשפוט נאשמים בהיעדרם, ולכולם ברוק כמובן שרוסיה לא תסגיר לביה"ד הבינלאומי אף אחד מבכיריה, לא כל שכן את נשיאה. לצוות המעצר הזה יש חשיבות מכיוון שהוא מעורר את הדיון הציבורי בנוגע לפשעים שביצעה רוסיה באוקראינה. הדגש הוא על חטיפתם של אלפי ילדים אוקראינים מארצם, ככל הנראה לפחות 6,000, והעברתם לרוסיה, ומסירת חלקם לידי משפחות מאמצות ברחבי המדינה.
חוקרים מאוניברסיטת ייל שבארה"ב פרסמו דוח בו נטען כי רוסיה החזיקה לפחות 6,000 ילדים אוקראינים (המספר האמיתי גבוה הרבה יותר), באתרים בחצי האי קרים וברוסיה, שנראה שמטרתם העיקרית הייתה חינוך פוליטי מחדש. החוקרים זיהו לפחות 43 מחנות ומתקנים אחרים שבהם הוחזקו ילדים אוקראינים, שהיו חלק מ"רשת שיטתית בקנה מידה גדול" שהופעלה על-ידי מוסקבה מאז פלישתה לאוקראינה בפברואר 2022.
לא רק ילדים נחטפו על-פי החשד מאוקראינה לרוסיה אלא גם נערים וגברים שנאספו באיזורים שאותם כבשה רוסיה בחודשים הראשונים למלחמה - הערים חרסון ומריופול הן רק דוגמה אחת. רוסיה מיהרה להגיב בביטול על הוצאת צו המעצר. דוברת משרד החוץ מריה זכרובה הגיבה ואמרה בין השאר: "להחלטות בית הדין הפלילי הבינלאומי אין משמעות עבורנו, כולל מבחינה משפטית. רוסיה אינה צד לחוק רומא של בית הדין הפלילי הבינלאומי ואינה נושאת בהתחייבויות על-פיו".
בהקשר הזה חשוב לציין שגם אוקראינה איננה צד בעניין ואיננה חברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי, ולפיכך יש פה בהחלט מצב מעניין. אבל בקייב בירכו כמובן על ההחלטה. התובע הכללי האוקראיני ציין שמדובר בהחלטה היסטורית עבור אוקראינה ועבור מערכת הצדק הבינלאומי כולה". ראש לשכתו של הנשיא ולדימיר זלנסקי אנדריי יירמאק אמר כי הצווים הללו "הם רק ההתחלה".
חשוב להסביר - רוסיה אומנם איננה חברה בבית הדין הזה, אך באופן תיאורטי אם הנשיא פוטין מגיע למשל לביקור באחת המדינות שכן חברות בו, אפשר יהיה לעצור אותו. זהו כמובן תסריט די-דמיוני, גם משום שגם כך נסיעותיו של פוטין לחו"ל מוגבלות מאוד מאז פברואר שעבר, ואפילו אם ינחת במדינה חברה בבית הדין, קשה לראות איך הוא ממש נעצר פיזית על-ידי הרשויות של אותה מדינה, בהתחשב בהשלכות של מהלך כזה עבור אותה מדינה.

תאריך:  18/03/2023   |   עודכן:  18/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו מעצר נגד פוטין בגין פשעי מלחמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוסיה הקימה וועדת חקירה נגד
חשדנית  |  18/03/23 11:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
שי ג'ינפינג ישהה שלושה ימים במוסקבה, בביקור שמתקיים על פי הזמנת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין
יאיר נבות
כשהוא נישא על גלי המומנטום של הצלחת מהלך התיווך בין טהרן לריאד, ייצא הנשיא הסיני למוסקבה לביקורו הרשמי הראשון בחו"ל מאז הבטיח את תקופת כהונתו השלישית וחסרת התקדים    בחודש שעבר הציגה סין, שרואה עצמה כמתווכת ניטרלית, "תוכנית שלום" בת 12 נקודות, וקראה לפתרון מדיני
איתמר לוין
המחסור בספינות מכולה ובפגזים מלמד, שבניגוד לעקומת סמואלסון - לא תמיד ניתן להתאים בקלות את הייצור לביקוש, כותב פול קרוגמן בניו-יורק טיימס
יאיר נבות
האם ייתכן שאוקראינה עצמה פגעה בצינורות בהסכמה שקטה של ארה"ב? לא בטוח כלל שיש לה את היכולות התת ימיות הללו. האם ארגון פרו אוקראיני כזה או אחר עשה זאת? קשה לי מאוד להאמין. ביצוע של משימה מורכבת כזו גם דורש מודיעין איכותי ומדויק, וצוללנים סופר מנוסים עם ציוד מתאים (למשל מיני צוללות) - לפיכך מי שעומד מאחורי הדבר הזה זו בהכרח מדינה, או שליחים עלומים שלה
איתמר לוין
הקורונה והמלחמה באוקראינה החמירו מאוד את המגמות ששררו ממילא, וההשלכות על עתידה של המדינה יהיו קשות - מנתח אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il