X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
408 נאשמים כבר הורשעו [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
האם יהיו עוד 1,000 נאשמים על אירועי 6 בינואר
בתי המשפט הפדרליים בוושינגטון עלולים להיות מוצפים במשך שנים בהליכים נגד הפורעים - וזה עוד לפני סיום החקירות נגד טראמפ ומקורביו, מדווח וושינגטון פוסט

בתי המשפט הפדרליים בעיר וושינגטון מתכוננים לשנים רבות נוספות של הליכים בעקבות אירועי 6 בינואר, כאשר ייתכן שיוגשו כתבי אישום נגד 1,000 מעורבים נוספים. בחודשים האחרונים מנהלות רשויות האכיפה והשיפוט דיונים על צורת הניהול של מספר כתבי האישום העצום, מבלי לפקוק את בתי המשפט וליצור סחבת בהליכים אחרים – מדווח וושינגטון פוסט.
מדובר בחקירה הנרחבת ביותר שניהל אי-פעם משרד המשפטים, וייתכן שהגשת כתבי האישום נגד הפורעים בקפיטול נמצאת רק באמצע הדרך. לכך יש להוסיף את יתר ענפי החקירה: הניסיון לשלוח אלקטורים מזויפים, המזימה להשתמש בפקידים במשרד המשפטים כדי לזייף את תוצאות הבחירות ועוד. חקירות אלו מתמשכות והעדים המוזמנים כעת כוללים כמה מן המקורבים ביותר לדונלד טראמפ. הדבר מלמד שאיסוף הראיות מתקרב לסיומו, למרות שחלק מן העדים מנהלים מאבקים ממושכים נגד עצם זימונם.
בפרקליטות מקווים שרבים מן המעורבים יחתמו על הסדרי טיעון ובכך יסייעו לקדם את המספר העצום של התיקים. עד כה נעצרו 1,000 איש בשל חלקם במהומות, ועל-פי נתוני פרקליט המחוז, מתיו גרייבס, מאוקטובר שעבר – צפויים 1,100-600 כתבי אישום נוספים. מספר זה אינו כולל כתבי אישום מהחקירה שבפיקוח הפרקליט המלווה, ג'ק סמית, הבודק את טראמפ ומקורביו הבכירים ביותר.
נכון לשבוע שעבר הורשעו 408 נאשמים, אך רק 88 מתוכם בעבירות מסוג פשע. האחרים הורשעו ברובם באחת משתי עבירות אחרות: שיבוש הליכים רשמיים ותקיפת שוטרים. חמשת הנאשמים שהורשעו בתקיפת שוטרים בתום משפט מלא נדונו בממוצע ל-4.5 שנות מאסר; העונשים בהסדרי טיעון היו בממוצע קצרים ב-13 חודשים. עונשיהם של המורשעים בשיבוש הליכים היו גבוהים בממוצע ב-19 חודשים משל אלו שהודו בהסדרי טיעון, וזאת למרות שבכל 17 המקרים הללו – השופטים לא הטילו את העונשים שביקשה התביעה; העונש הממוצע הוא קרוב לארבע שנות מאסר.
לא ברור כמה מבין הנאשמים הבאים יואשמו בעבירות מסוג פשע, אם כי התביעה אומרת שקרוב לוודאי שמספרם יהיה גדול מאשר בסבב הנוכחי של כתבי האישום. הפרקליטים גם הבטיחו לבתי המשפט הפדרליים שלא יגישו את כתבי האישום בקצב שיציף את המערכת העמוסה ממילא, מדווח הפוסט.
חלקם מקווים שטראמפ יחזור
אנשי FBI דיווחו בעבר לקונגרס, כי ההנחה היא שכ-2,000 בני אדם השתתפו בהסתערות על הקפיטול, אם כי לא היה ברור האם זה יהיה גם מספר הנאשמים. האפשרות של 1,000 נאשמים נוספים הוא נושא שיחה בבתי המשפט מזה חודשים, מאז שבאוקטובר שעבר קיבל משרד המשפטים מימון לשכירת עשרות תובעים בהסכמים לזמן קצר. הדאגה היא לגבי יכולתם של בתי המשפט לטפל במספר כה גדול של תיקים.
ג'יי טאון, שהיה פרקליט מחוז צפון באלבמה, אמר לפוסט, כי רבים מן התיקים של 6 בינואר אינם סבוכים. הפרקליטים והשופטים מכירים כעת היטב את הראיות, מה שיכול לזרז את הטיפול. המשימה קשה יותר לסניגורים הצריכים להתחיל מאפס ולבחון את הררי הראיות.
הכבדה נוספת היא החלטתו של בית המשפט במרס שעבר, לפיה אישום בשיבוש הליכים רשמיים מחייב להוכיח שהנאשם התעסק במסמכים או בתעודות רשמיים. ערעורה של הפרקליטות תלוי ועומד, מה שמעכב את הטיפול ב-160 תיקים נגד מי שהואשמו בעבירה זו. לאחר הכרעת בית המשפט לערעורים עשויה לבוא בקשה לדון בסוגיה בבית המשפט העליון, מה שיגרום עיכוב נוסף.
ככלל, 90% מן התיקים בוושינגטון מסתיימים בהסדרי טיעון. נכון להיום, הורשעו כל נאשמי 6 בינואר שבחרו לנהל את משפטיהם. חלקם טענו שלא חטאו כלל, וחלק מאלו שהודו טענו לאחר מכן שהתנהגותם קיבלה אישור. טראמפ עצמו רמז, שאם ייבחר שוב בסוף השנה הבאה, הוא יחון את נאשמי 6 בינואר – מה שמעודד חלק מהם לנסות ולגרור את ההליכים בתקווה שזה מה שיקרה.

תאריך:  20/03/23   |   עודכן:  20/03/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם יהיו עוד 1,000 נאשמים על אירועי 6 בינואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
אקונומיסט מסכם את דוח 6 בינואר: כמו סרט אימה של התרסקות מטוס; ואם טראמפ ייכשל במועמדות הנקמה - יהיה זה משום שהרפובליקנים הגיעו למסקנה שהוא מפסידן
איתמר לוין
ועדת בית הנבחרים - כולה מבין מתנגדי טראמפ - ממליצה בדוח הסופי שלה לתקן את החוקה כדי למנוע מטראמפ להתמודד למשרה כלשהי    עדה מרכזית טענה שעורך דין המקורב לטראמפ לחץ עליה "להגן על הנשיא"
איתמר לוין
הכשלונות בבחירות האמצע ושורת ההליכים המשפטיים נגדו מטילים צל כבד על הקמפיין ל-2024    ניו-יורק טיימס: הרפובליקנים חלוקים בשאלה האם טראמפ יצליח להתאושש גם הפעם
איתמר לוין
המשרד מנהל חקירה משלו נגד טראמפ ומקורביו, אינו חייב לאמץ את ההמלצה להעמיד לדין את הנשיא לשעבר, אך יתקשה להתעלם ממנה - מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הוועדה שנשלטה בידי הדמוקרטים ממליצה למשרד המשפטים להעמיד לדין את טראמפ בארבע עבירות    ההמלצות יגבירו את הלחץ על שר המשפטים, מריק גרלנד, לפעול נגד הנשיא לשעבר    העבירות הנוספות המיוחסות לטראמפ: שיבוש הליכי הממשל, קשירת קשר להונות את ארה"ב וקשירת קשר למסירת הצהרה כוזבת לממשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il