X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נסראללה. לא הכחיש את אחריות חיזבאללה לפיגוע [צילום: בלאל חוסיין/AP]
חיזבאללה מנסה להרתיע את ישראל
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שומר על עמימות בכל הקשור לאחריות ארגונו לפיגוע בצומת מגידו ומזהיר את ישראל מתגובה צבאית נגד לבנון. בישראל מעריכים כי יחידה 133 של חיזבאללה עומדת מאחורי הפיגוע וכי נסראללה חושש מאוד מחיסולים ומנסה להרתיע את ישראל באמצעות איומים

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאם ב-23 במרס בלבנון באזכרה של חוסיין א-שאמי מבכירי הארגון התייחס לראשונה לפיגוע בצומת מגידו שישראל מעריכה כי ארגון חיזבאללה עומד מאחוריו. נאומו של נסראללה בא לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע כי ידה של ישראל תגיע לאדריכלי הטרור בכל מקום ולאחר שיוחס למוסד הישראלי חיסולו בדמשק של עלי אלאסווד, בכיר הג'יהאד האיסלאמי שתכנן פיגועים מגד ישראל בימים הקרובים.
גורמים בלבנון מסרו כי בעקבות חיסולו של עלי רמזי אלאסווד ייעץ המודיעין הלבנוני למזכ"ל חיזבאללה ולבכירי הארגון לנקוט אמצעי זהירות חדשים מחשש שישראל תנסה לפגוע בהם. חסן נסראללה שחושש מתגובה ישראלית קשה נגד ארגונו בתגובה על הפיגוע בצומת מגידו שיגר איום לעבר ישראל ואמר: "כל פגיעה באדם בלבנון, לבנוני או פלשתיני או כל אזרח אחר, נגיב עליה בתגובה נחרצת ומהירה".
האיום של חסן נסראללה נועד להרתיע את ישראל מתגובה נגדו או נגד ארגונו למרות שמדבריו אפשר להבין אולי את אחת הסיבות לכך שנסראללה נתן את ההוראה לבצע את הפיגוע בצומת מגידו, הוא כנראה העריך שישראל חלשה והיא תיאלץ להכיל את הפיגוע ולא להגיב ותיאר את ישראל כ"ישות זמנית שיש בה חולשה, משבר ומבוכה, מאבק פנימי, ייאוש וחוסר ביטחון".
גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים כי חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי בדמשק הכניס את חסן נסראללה ללחץ ולכן הוא מיהר לאיים על ישראל. בישראל מעריכים כי יחידה 133, היחידה הסודית של חיזבאללה בראשותו של חאג' ח'ליל חרב שאחראית על גיוס סוכנים פלשתינים ופיגועים בישראל, היא זו שעומדת מאחורי הפיגוע בצומת מגידו, ייתכן באמצעות שיתוף פעולה עם ארגון חמאס בדרום לבנון.
החקירה של צה"ל העלתה כי המחבל שחדר מלבנון לישראל לביצוע הפיגוע בצומת מגידו חצה את גדר הגבול באמצעות סולם מיוחד שהוכן לצורך המשימה. חסן נסראללה לא הכחיש בנאומו את אחריות חיזבאללה לפיגוע בצומת מגידו ושמר על עמימות, הוא הסביר כי השתיקה של חיזבאללה היא חלק מניהול המערכה נגד ישראל ושלח את שר הביטחון יואב גלנט "לרצף את הים".
הוא ניסה להשתמש בפיגוע במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שלו נגד ישראל, הוא לגלג עליה ואמר כי עליה לחפש כיצד חדר המחבל משטח לבנון לישראל וכיצד ביצע את הפיגוע וטען כי הפיגוע הביך את ישראל. העובדה שנסראללה לא הכחיש את אחריות חיזבאללה לפיגוע מעידה על כך שהוא מחפש דרך לקחת את הקרדיט על הפיגוע אך מאידך-גיסא, בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי בדמשק שמיוחס לישראל הוא חושש מתגובה ישראלית, ישראל כבר פעלה בעבר בלבנון וחיסלה בכירים של ארגון חיזבאללה ושל ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
חסן נסראללה עסוק בעצם ימים אלה בקידום מועמדותו של השר לשעבר סולימאן פרנג'יה לתפקיד נשיא לבנון, ארץ הארזים נתונה במשבר פוליטי וכלכלי חריף, גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים כי תגובה ישראלית לפיגוע בצומת מגידו נגד ארגון חיזבאללה או ארגון חמאס בלבנון לא תביא למלחמה, היא עלולה להביא לכמה ימים של קרבות אך היא תחזק את ההרתעה של ישראל. ישראל זקוקה בדחיפות למשוואת הרתעה חדשה מול חיזבאללה, משוואה כזו שלא תסבך אותה במלחמה מיותרת בצפון הארץ.
ישראל כבר הוכיחה כי כשיש לה את ההזדמנות המתאימה היא מחסלת את ראשי הטרור של חיזבאללה, כך חוסלו רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה ב-2008 ובכיר הארגון סמיר קונטאר ב-2015 שידיהם היו מגואלות בדם ישראלים. משוואת ההרתעה החדשה של ישראל צריכה להתבסס על חיסולו של חסן נסראללה או חיסול בכירים בארגונו, הכל תלוי ביכולות המודיעיניות והמבצעיות של ישראל.
חסן נסראללה אינו מעוניין כעת בעימות צבאי נוסף עם ישראל, הוא זוכר היטב את תוצאות מלחמת לבנון השנייה ומורתע מאיומי בכירים בישראל "להחזיר את לבנון לתקופת האבן" אם חיזבאללה יתקוף את ישראל.

תאריך:  23/03/2023   |   עודכן:  23/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
בפרלמנט הירדני נתלתה על דוכן הנואמים מפת ירדן כשהיא כוללת את שטחה של מדינת ישראל ומסמנת אותה כשטח ירדני - בתגובה לנאום סמוטריץ' בצרפת
איציק וולף
המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS פרסם לראשונה התרעה אסטרטגית שלפיה יש לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית משום שהעיסוק האינטנסיבי בה, והשסע הלאומי שנוצר בעקבותיה פוגע ביכולתה של ישראל להתמודד עם האיומים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים שניצבים בפניה
איציק וולף
דובר צה"ל הודיע כי נשללה לחלוטין האפשרות שהמחבל שביצע את הפיגוע בצומת מגידו חצה את הגבול מלבנון לישראל במנהרה תת-קרקעית
יוני בן-מנחם
חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בצומת מגידו ומנסה באמצעותו לעודד את ארגוני הטרור הפלשתינים להגביר את הטרור בעומק ישראל לקראת רמדאן    ישראל חייבת לאמץ בהקדם משוואת הרתעה חדשה מול חיזבאללה, אחת הדרכים היא לתת אור ירוק למוסד הישראל לחסל את חסן נסראללה ובכירים אחרים בארגונו
עידן יוסף
שר הביטחון נמנע מהפניית אצבע מאשימה כלפי חיזבאללה ואמר כי "מי שאחראי לפיגוע, יתחרט על כך. נמצא את המקום והזמן המתאים ונכה בו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il