X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרטנר: היקף המשלוחים של מחשבי ה-PC ברחבי העולם יעלה ב-11% בשנת 2008; השוק עלול להיפגע מההאטה בכלכלה העולמית
▪  ▪  ▪

בשנת 2008 עתיד היקף המשלוחים של מחשבי ה-PC ברחבי העולם להסתכם ב-293 מיליון יחידות, עלייה של %10.9 בהשוואה להיקף המשלוחים בשנת 2007, אשר הסתכם ב-264 מיליון יחידות. כך על פי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ לטכנולוגיית מידע ותקשורת. עם זאת, אנליסטים מזהירים, כי אם תימשך ההאטה בכלכלה העולמית, עלולה הצמיחה לרדת לשיעור חד ספרתי.
מצב השוק טוב
"מבחינות רבות, המצב של שוק ה-PC טוב למדי. המכירות של מחשבי ה-PC הניידים ממשיכות להפגין תנופה נאה, הצמיחה בשווקים מתפתחים נותרה איתנה, והפעילות של החלפות מחשבים במוקדי שירות עדיין ערה" אמר ג'ורג' שיפר, מנהל מחקר בגרטנר. "אולם, החרפת של המיתון בארה"ב, התגברות הסיכויים להאטה חדה בכלכלת סין לאחר האולימפיאדה בבייג'ינג והעלייה במחירי הנפט, יקשו על המשך הגידול בהיקף המסירות של מחשבי PC ברחבי העולם".
הביקוש ל-PC ממשיך
על פי גרטנר, הביקוש העולמי למחשבי PC ניידים הוא עדיין אחד הגורמים העיקריים לצמיחה האיתנה בשוק מחשבי ה-PC. השיפורים בטכנולוגיה ובעיצוב תורמים לא רק לירידת המחירים של מחשבי ה-PC הניידים, אלא מאפשרים גם להעניק תמורה טובה יותר בהשוואה למחשבי PC שולחניים. ליתרונות היחסיים של מחשבי ה-PC הניידים תורם גם הגידול באפשרויות לגישה בדרכים, והעלייה בתמורה משתקפת בביקוש נאה למחשבי PC ניידים - הן בשווקים בשלים והן בשווקים מתפתחים. אנליסטים של גרטנר ציינו כי היקף המסירות של מחשבי PC ניידים יצבור תנופה נוספת כתוצאה מהתרחבות ההיצע של מחשבי PC ניידים "זולים", אשר מוצעים במחירים שעד לא מכבר נחשבו לבלתי אפשריים.
תרומת השווקים המתפתחים
גם השווקים המתפתחים הם גורם חשוב. מספר היחידות של מחשבי PC שנמסרו בשווקים מתפתחים עלה ברבעון הרביעי של שנת 2007 ב-22%, ותרם 60% מהגידול הכולל במספר היחידות של מחשבי PC שנמסרו ברחבי העולם. לנתון זה אחראים מספר גורמים, והחשוב שבהם היה הצמיחה הכלכלית הנאה. "הצמיחה הכלכלית המהירה מזינה לא רק את הביקוש למחשבי PC בקרב חברות עסקיות, גופים ממשלתיים ומוסדות חינוך, אלא גם יוצרת ביקושים חדשים בקרב צרכנים פרטיים בעלי יכולת - שמספרם עולה בקצב מהיר מאי פעם" הוסיף שיפר.
מחזור ההחלפות גדל
ולבסוף, גם החלפות המחשבים עתידות להפוך לגורם חשוב. מחזור ההחלפות האחרון של מחשבי ה-PC השולחניים היה בשנים 2004 עד 2005. ממודל ההחלפות של גרטנר עולה כי החל מסוף שנת 2008 עד תחילת שנת 2010 צפוי מחזור החלפות נוסף של מחשבי PC שולחניים, אם כי נראה שמחזור זה יהיה מתון יותר. כמו כן, נראה שעד סוף שנת 2009 צפוי גידול קבוע גם בפעילות ההחלפות של מחשבי PC ניידים. "מאחר וההחלפות אחראיות ל-60% ממספר המשלוחים של מחשבי PC ברחבי העולם, ולקרוב ל-80% ממספר המשלוחים של מחשבי PC בארה"ב, הרי שגידול בפעילות ההחלפות יגביר במידה משמעותית את הצמיחה בשוק ה-PC" אמר שיפר.
מצב הכלכלה העולמית משפיע
למרות שגורמים אלה יפעלו לטובת הספקיות של מחשבי PC, הרי שבסופו של דבר, הגידול בהיקף המשלוחים תלוי בשילוב בין גורמים אלה לבין מצב הכלכלה העולמית.
"האטה בקצב הצמיחה של התוצר הלאומי הגולמי (GDP) עלולה לפגוע בהיקף המסירות של מחשבי ה-PC - ואף פוגעת בו בפועל - בשל השפעתה על ההכנסות של משקי הבית ועל הרווחים של החברות העסקיות" אמר שיפר. "סביר להניח שההשפעה פחתה במשך הזמן, בעקבות הירידה במחירי ה-PC ובשל העובדה שמחשבי ה-PC הפכו לכלי הכרחי לעבודה ומשחקים, אך שוק ה-PC עדיין רחוק מלהיות חסין בפני מיתון. האטה חריפה וממושכת יותר בכלכלה העולמית, שתתפשט מארה"ב וסין, עלולה להאט עוד יותר את קצב הגידול במספר היחידות של מחשבי ה-PC שיימסרו, לפגוע אף בביקוש למחשבי PC ניידים, להאט את קצב הצמיחה בשווקים מתפתחים ולעכב את פעילות ההחלפות".

תאריך:  13/04/2008   |   עודכן:  13/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היקף משלוחי ה-PC בעלייה, אך גם בסיכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
- כך עולה ממחקר בנק הפועלים    ברבעון הראשון הנפיקה רק חברה אחת מניות ב-35 מיליון שקל - לעומת 14 חברות שגייסו 7.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה
מערכת PCאון
ה-LED Dog Tail Communicator יאפשר לנו סוף סוף להבין מה הכלב שלנו רוצה לומר, בהתאם למהירות בה הוא מכשכש את הזנב. האם הכלב שלך אוהב אותך או סתם בודק אם הכל בסדר? תעלומה
מערכת PCאון
אם אתם משועממים, או סתם רוצים הפסקה מהמחשב ולא יודעים מה לעשות, האתר המוזר של היום ייתן לכם כמה אפשרויות רנדומליות. ואפילו יש משחק שמתחבא לו באתר
דרור מרום
בשנת 2007 ביקרו בישראל כ-75,000 תיירים ממדינה זאת - גידול של 146% לעומת השנה הקודמת    מנכ"ל משרד התיירות: "כל 100,000 תיירים מייצרים 4,000 משרות חדשות שרובן בפריפריה - ולביטול חובת הוויזה לתיירים יש חשיבות רבה ביעד להגדלת המשרות ולצימצום הפערים והאבטלה"
ליאן בידר
ליחסי האהבה-שנאה שמנהלת ליאן בידר עם תל אביב יש גבול אחד, והוא עובר בנווה צדק, שמורת הטבע שבה חוקי מרפי לא פועלים על האיזי-פארק שלה    אז שלחנו אותה לאוקינאווה, והיא חזרה עם קרייב לבגדי פשתן מתנפנפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il