X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ויליס. תיק צר או רחב [צילום: בן גריי, AP]
גוברים הסימנים לאישום נגד טראמפ בג'ורג'יה
כתב האישום בנוגע לנסיונות להטות את תוצאות בחירות 2020 עשוי לכלול גם תריסר ממקורביו - מדווח ניו-יורק טיימס האישום הבא, חלק ראשון

מתרבים הסימנים לכך שפרקליטת מחוז פולטון במדינת ג'ורג'יה, פאני ויליס, תגיש כתב אישום נגד דונלד טראמפ וכתריסר ממקורביו – מדווח ניו-יורק טיימס. לפחות 20 איש קיבלו הודעות רשמיות על כך שהם יעד לחקירה, ובהם ראש עיריית ניו-יורק לשעבר ופרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, ויו"ר המפלגה הרפובליקנית בג'ורג'יה, דייוויד שייפר. החשד: ניסיון להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020.
מבחינת טראמפ, כתב אישום נוסף יסבך עוד יותר את מצבו, לאחר שבשבוע שעבר הואשם ב-34 סעיפים של רישום כוזב במסמכי תאגיד בפרשת סטורמי דניאלס. ואילו ויליס ניצבת בפני ההתלבטות הקלאסית של תובעים: האם להגיש כתב אישום ממוקד או נרחב; שתי האפשרויות טומנות בחובן סיכונים וסיכויים הן לה והן לטראמפ. תיק מצומצם קל יותר לניהול ולהוכחה; תיק נרחב מאפשר להציג תמונה מלאה, אך גם עלול להקשות על המושבעים ולמנוע הכרעה.
ג'ו ביידן ניצח בג'ורג'יה בפער של פחות מ-20,000 קולות וזכה ב-16 האלקטורים במדינת מפתח זו. החקירה עוסקת בנסיונותיהם של טראמפ ומקורביו להטות את התוצאות, ובמרכזן שיחת הטלפון (המוקלטת) של טראמפ בינואר 2021 עם מזכיר המדינה, בראד רפנספרגר (רפובליקני), בה לחץ עליו "למצוא" את מספר הקולות המדויק שיגרום להפיכת התוצאה. רפנספרגר דחה את הלחצים והעיד עליהם בוועדת החקירה של בית הנבחרים לאירועי 6 בינואר.
אם ויליס תחליט להגיש כתב אישום, היא עשויה לעשות זאת לאחר שחבר מושבעים גדול יחל את עבודתו בשבוע השני של חודש מאי, אם כי דבר אינו ודאי – ממשיך הטיימס. לרוב, הצגת תיקים כאלה לחבר מושבעים גדול נמשכת יום-יומיים בלבד. העובדה שהחקירה נרחבת ידועה מזה חודשים; ויליס אמרה במפורש, כי היא שוקלת להגיש כתב אישום על-פי הגרסה המדינתית של חוק RICO (ראשי תיבות של Racketeer Influenced and Corrupt Organizations) העוסק בהתארגנות למטרת פשיעה (במקור – ארגוני פשע).
ויליס ופרקליטות המחוז הם בעלי ניסיון רב בניהול תיקי RICO. בחודש אוגוסט שעבר, כאשר הודיעה על הגשת כתב אישום שכזה, אמרה ויליס: "אני חושבת שמושבעים הם מאוד מאוד אינטליגנטיים. RICO הוא כלי שמאפשר לפרקליטות ולרשויות האכיפה לספר את הסיפור במלואו, וכך הם יכולים לקבל את כל המידע הדרוש להם כדי להכריע".

מלאכתה של ויליס אינה קלה
רפנספרגר. העיד על השיחה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

החקירה החלה בפברואר 2021 והפרקליטות ביקשה את סיועו של חבר מושבעים גדול באיסוף הראיות. בג'ורג'יה אין לגוף כזה את הסמכות להגיש כתב אישום (כפי שנעשה בניו-יורק), אך הוא יכול להוציא צווים בחקירות מתמשכות. חבר המושבעים הגדול התכנס באביב שעבר וסיים את עבודתו בינואר השנה, לאחר ששמע בדלתיים סגורות 75 עדים; המלצותיו אסורות בפרסום. אמילי קוהרס, שעמדה בראש חבר המושבעים, רמזה בצורה ברורה לפני חודשיים שטראמפ מצוי בין למעלה מתריסר אנשים שהיא וחבריה המליצו להעמיד לדין.
מסמכי בית המשפט מלמדים, כי בין העדים שזימן חבר המושבעים היו: מארק מדואוז, ראש הסגל של טראמפ בסוף כהונתו, ואשר סירב להעיד בפני ועדת 6 בינואר; הסנאטור הבכיר לינדזי גראהם, בעל ברית מרכזי של טראמפ; וטרוויאן קוטי, יחצ"נו של הראפר האנטישמי קניה ווסט המקורב לטראמפ, החשוד שניסה להשיג עדות שקר על הונאה בבחירות במחוז פולטון (המחוז הגדול בג'ורג'יה, בו שוכנת העיר אטלנטה).
המסמכים מראים גם חלק מן הנושאים שחוקרת הפרקליטות ושבהם מעורבים טראמפ ומקורביו. הללו כוללים שיחות טלפון של טראמפ לפקידים בג'ורג'יה, לצד שיחתו עם רפנספרגר; טענות כוזבות של ג'וליאני ואחרים על הונאת בחירות בשימועים בבית המחוקקים המדינתי; כינוס של אלקטורים מזויפים תומכי טראמפ בקפיטול המדינתי; פגישתו של קוטי עם עובדת הבחירות רובי פרימן, בניסיון להשיג את עדות השקר, יומיים לאחר שטראמפ כינה אותה "מזייפת הצבעה"; וניסיון של מקורבי טראמפ להעתיק מידע מתוכנת בחירות רגישה במחוז קופי.
טראמפ מצידו טוען בתוקף שהוא חף מפשע, ובחודש שעבר הגישו עורכי דינו בקשה בת 52 עמודים המפנה ל-400 ראיות. הבקשה מכוונת מראש לכתב אישום שטרם הוגש, ומלמדת שגם בהגנה סבורים שהוא נמצא בדרך. עוד ברור ממנה, כי סניגוריו של טראמפ יגישו בקשות רבות מספור לכל אורך הדרך, אם אכן יוגש כתב אישום.
מלאכתה של ויליס לא תהיה קלה – מצטט הטיימס את מייקל מור, לשעבר התובע הפדרלי של אחד ממחוזות ג'ורג'יה. לבקש ממושבעים לבחון שורה של פעולות שאינן קשורות במישרין לטראמפ, קשה יותר מאשר להצביע על טראמפ ולומר מה בדיוק הוא עצמו עשה. מור גם מציין, כי משפטו של טראמפ בג'ורג'יה – אם יהיה כזה – ייכנס לתוך עונת הבחירות של 2024. בחירת המושבעים עשויה להימשך חודשים, ושמיעתו – תקופה ארוכה עוד יותר.

תאריך:  10/04/23   |   עודכן:  10/04/23
+חקירות מקבילות נגד טראמפ בנוגע לבחירות
13:05 10/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

משרד המשפטים ופרקליטות פולטון חוקרים אירועים דומים על בסיס אותן ראיות, וזה עשוי להיות בעייתי - מדווח ניו-יורק טיימס  ▪  האישום הבא, חלק שני

סמית. לחץ להזדרז [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוברים הסימנים לאישום נגד טראמפ בג'ורג'יה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
בתי המשפט הפדרליים בוושינגטון עלולים להיות מוצפים במשך שנים בהליכים נגד הפורעים - וזה עוד לפני סיום החקירות נגד טראמפ ומקורביו, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
אקונומיסט מסכם את דוח 6 בינואר: כמו סרט אימה של התרסקות מטוס; ואם טראמפ ייכשל במועמדות הנקמה - יהיה זה משום שהרפובליקנים הגיעו למסקנה שהוא מפסידן
איתמר לוין
ועדת בית הנבחרים - כולה מבין מתנגדי טראמפ - ממליצה בדוח הסופי שלה לתקן את החוקה כדי למנוע מטראמפ להתמודד למשרה כלשהי    עדה מרכזית טענה שעורך דין המקורב לטראמפ לחץ עליה "להגן על הנשיא"
איתמר לוין
הכשלונות בבחירות האמצע ושורת ההליכים המשפטיים נגדו מטילים צל כבד על הקמפיין ל-2024    ניו-יורק טיימס: הרפובליקנים חלוקים בשאלה האם טראמפ יצליח להתאושש גם הפעם
איתמר לוין
המשרד מנהל חקירה משלו נגד טראמפ ומקורביו, אינו חייב לאמץ את ההמלצה להעמיד לדין את הנשיא לשעבר, אך יתקשה להתעלם ממנה - מסביר וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il