X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פגיעת רקטה בשלומי [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
חזרה כללית לקראת מלחמה אזורית
ההתקפה על ישראל ברקטות מכמה חזיתות בשילוב עם גל הטרור היא חזרה כללית לקראת מתקפה אירנית שתביא למלחמה אזורית. אירן מתרגלת את התיאום עם שלוחותיה לקראת המתקפה ומפיקה לקחים מתגובות ישראל, המטרה והעיתוי אינם ידועים כרגע אך ישראל צריכה להיערך למכת מנע מקדימה

ההסלמה נגד ישראל מכמה חזיתות בו-זמנית במהלך חודש רמדאן תואמה מראש על-ידי "ציר ההתנגדות" בראשות אירן, לא ברור כיצד היא תסתיים ומתי, אך גורם בכיר בחמאס מעריך כי מדובר בחזרה כללית לקראת התקפה אירנית שתביא בהמשך גם למלחמה אזורית. גורמי המודיעין הישראלים מעריכים כי אירן מתכננת התקפה גדולה על ישראל בעיתוי שתבחר באמצעות השלוחות שלה, ללא טביעות אצבע ומבלי שהיא תפליל את עצמה, כדי שלישראל לא יהיה שום תירוץ לתקוף אותה.
מערכת הביטחון הישראלית נערכת ל"יום ירושלים העולמי" שחל ביום שישי האחרון של חודש רמדאן מחשש ש"ציר הרשע" בראשות אירן ינסה להפתיע את ישראל. גורם ביטחוני בכיר משווה את ההתקפה האירנית המתוכננת על יעדים ישראלים להתקפה שיזמה אירן על מתקני הנפט של חברת "אראמקו" באלבוקיק שבסעודיה ב-14 בספטמבר 2019.
אירן השתמשה במורדים החות'ים הנאמנים לה שהודיעו רשמית כי הם שיגרו טילי שיוט ומל"טים לעבר מתקני ייצור הנפט בסעודיה, היא הצליחה להפתיע את סעודיה ואת מדינות המערב, אולם גורמי מודיעין בישראל טוענים כי הטילים והמל"טים שוגרו מבסיס חיל-האוויר של "משמרות המהפכה" האירניים באזור אהוואז. התקיפה על מתקני הנפט של סעודיה הביאה להשבתת מתקני הנפט והפחתה דרמטית בייצור הנפט הסעודי.
החזרה הכללית האירנית נועדה לבדוק את המוכנות המבצעית והכשירות של הגורמים החברים ב"ציר הרשע" ואת דרכי התקשורת והתיאום ביניהם לקראת העימות עם ישראל. היא גם בודקת את דרכי התגובה הישראלית כדי לנסות ולמצוא את נקודות החולשה של ישראל. מזכ"ל חיזבאללה הוא קבלן הביצוע של "משמרות המהפכה" האירניים שמפעיל את חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הגנרל אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס" מפעיל את המליציות האירניות בעירק, בסוריה ובתימן.
העיתון "ניו-יורק טיימס" דיווח ב-9 באפריל כי "משמרות המהפכה" מתכננים גם לתקוף ספינות בבעלות ישראלית במפרץ הפרסי ובים הערבי כנקמה על חיסולם של שני קצינים אירניים בסוריה שמיוחס לישראל. לכן, ממשל ביידן שיגר את הצוללת הגרעינית "פלורידה" לאזור ים סוף כדי להרתיע את אירן מליזום מתקפות חדשות באזור. הביטחון העצמי של אירן הוא גבוה והיא איננה טורחת כבר להסתיר את התיאומים עם החברות ב"ציר הרשע" נגד ישראל, התיאום שהיה בעבר חשאי הפך עכשיו לגלוי שמלווה בסיקור תקשורתי בסוריה ובלבנון.
הזחיחות והשחצנות של "ציר הרשע" בראשות אירן באה לידי ביטוי בדברים שאמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אחרי הפיגוע בצומת מגידו כאשר הוא שלח את שר הביטחון יואב גלנט "לרצף את הים". החזרה הכללית של "ציר הרשע" לקראת ההתקפה על ישראל נעשתה בעיתוי שאיננו נוח למדינת ישראל, במהלך תקופת חודש רמדאן, חג הפסח ואירועי יום הזיכרון ויום העצמאות, ישראל איננה מעוניינת להיגרר בתקופה הזו לעימות צבאי נרחב בכמה חזיתות.
אירן הפעילה עד כה ארבע חזיתות נגד ישראל: הקבוצות החמושות בצפון הגדה, רצועת עזה, דרום לבנון וסוריה. הפיגועים האחרונים בצומת מגידו, בבקעת הירדן ובטיילת בתל אביב הגבירו את תחושת ההצלחה של הטרור הפלשתיני ונתנו לו את התחושה כי הוא בפתח שלב עימות חדש נגד ישראל.
מסגד אל-אקצה הוא הטריגר שאמור להצית גם הפעם את העימות האזורי, ישראל נפלה למארב של חמאס במסגד אל-אקצה והתמונות הקשות של שוטרים מכים מתפרעים שהיו מצויידים באבנים, מטעני חבלה וזיקוקין, הספיקו להצית את העולם הערבי ויצרו אווירה נוחה של עימות ל"ציר הרשע" בראשות אירן. חסן נסראללה הזהיר מספר פעמים בנאומיו כי מסגד אל-אקצה הוא קו אדום וכל פגיעה בו תביא למלחמה אזורית.
חמאס ניצל את האירועים להפעלה מבצעית ראשונה של הזרוע הצבאית של בדרום לבנון נגד ישראל והיא שיגרה 34 רקטות לעבר הגליל. לישראל אין שליטה על התכנון האירני, היא צריכה להיזהר מלעשות טעויות שינוצלו על אירן ושלוחותיה. היד שמנענעת את העריסה של הטרור היא ידה של אירן, גם חיזבאללה מסתתר ומעדיף להפעיל את הפלשתינים לפעולות טרור כדי שהאחריות לא תיפול עליו. מפגשי הביטחון שיזמה ארה"ב בעקבה ובשארם א-שיח' לקראת חודש רמדאן בהשתתפות ישראל, הרש"פ, ירדן ומצרים נכשלו ולא השיגו את הרגיעה מסגד אל-אקצה ימשיך לשמש כנפץ או הטריגר האזורי. המשימה הישראלית כרגע היא לאתר את המטרה ואת העיתוי של ההתקפה האירנית המתוכננת ולסכל אותה, או להקדים את אירן ולהנחית עליה או על שלוחותיה מכת מנע מקדימה לפני שההתקפה תצא לפועל.

תאריך:  11/04/2023   |   עודכן:  11/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
ראש הממשלה האשים את האופוזיציה ואת המחאה נגד הרפורמה בהחלשת ישראל מבחינה ביטחונית והצהיר כי הוא שם מאחור את חילוקי הדעות הקשים שהיו בינו לבין שר הביטחון, יואב גלנט, וכי הוא עובד יחד איתו בכל החזיתות הביטחוניות
יוני בן-מנחם
ישראל תקפה את המפקדה של הגנרל מאהר אלאסד, מפקד דיוויזיה 4 של הצבא הסורי ואחיו של הנשיא בשאר אלאסד, כדי להזהיר את המשטר הסורי כי לא תשלים עם ירי רקטות משטח סוריה לעבר ישראל. ישראל שוקלת לתקוף את פרויקט ייצור ושיווק הסמים שבראשו עומד מאהר אלאסד אם ימשכו ההתקפות משטח סוריה
איציק וולף
אם הבחירות היו מתקיימות היום הייתה מפלגת המחנה הממלכתי בראשות גנץ הופכת לגדולה ביותר עם 29 מנדטים, בעוד הליכוד הייתה מתרסקת ל-20 מנדטים    48% ממצביעי הליכוד שהשיבו לסקר אינם מרוצים מתפקוד נתניהו כראש ממשלה
איציק וולף
ראש האופוזיציה הודיע לראש הממשלה כי הממשלה תקבל גיבוי לכל פעולה שעליה ימליצו זרועות הביטחון במלחמה נגד הטרור ומול אויבי ישראל וקרא לו להודיע על הסרה סופית מהשולחן של פיטורי גלנט
איציק וולף
יפעלו בגזרות מרכז, צפון, חוף ודרום לטובת חיזוק הביטחון במרכזי הערים ובמוקדים הומי אדם ויצטרפו לשש פלוגות מג״ב במילואים שגויסו בשבועות האחרונים ושכבר מבצעות פעילות מוגברת לצד הכוחות הסדירים בגזרות ירושלים, עוטף ירושלים ובמרכז הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il