X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
ישראל מחויבת לשמירת הסטטוס-קוו
האירועים האלימים במסגד אל-אקצה במהלך חודש רמדאן הביאו להתדרדרות היחסים בין ישראל לירדן פעם נוספת ולמשבר אמון מצדה של ירדן ישראל תנסה לשקם את היחסים עם ירדן מיד לאחר עיד אלפיטר, גורמים מדיניים בירושלים מדגישים כי לא יהיה שום שינוי בסטטוס-קוו בהר-הבית

אחת המשימות החשובות שתעמוד בפני ראש הממשלה נתניהו בשבועות הקרובים תהיה לנסות ולהפחית את המתיחות ביחסים בין ישראל לירדן שהתגברה מאוד במהלך חודש רמדאן בעקבות האירועים האלימים שהיו בתוך מסגד אל-אקצה בהר-הבית, לאחר שהמשטרה פיזרה בכוח רב, לעיני המצלמות, צעירים פלשתינים שהתבצרו במסגד ושתכננו לפגוע בשוטרים וביהודים העולים לבקר בהר-הבית.
ראש הממשלה טס לירדן, מייד לאחר כניסתו לתפקיד ונועד עם עבדאללה מלך ירדן, במרכז השיחה עמד נושא המצב הביטחוני בהר-הבית והדרישה המלכותית לשמור על מעמדה של ירדן כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים, כפי שמחייב הסכם השלום בין שתי המדינות, נתניהו הבטיח למלך לשמור באופן מלא על הסטטוס-קוו בהר-הבית.
במהלך חודש רמדאן חלה התדרדרות קשה ביחסי ירדן עם ישראל בעקבות האירועים האלימים בהר-הבית, הדבר בא לידי ביטוי ברטוריקה הדיפלומטית של ירדן כלפי ישראל, הירדנים ראו בפעילות הישראלית פגיעה במעמדה של ירדן כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים וניסיון לכפות בשטח חלוקה של הר-הבית בין מוסלמים ליהודים כפי שנעשה במערת המכפלה בחברון בשנת 1994.
גורמים ירדנים אומרים כי החרפת הרטוריקה הדיפלומטית הרשמית נגד ישראל נעשתה בהוראת המלך עבדאללה כדי להכיל את הזעם הגדול ברחוב הירדני ובפרלמנט כלפי ממשלת ירדן על כך שאיננה נוקטת ביד קשה ואיננה מנתקת את היחסים עם ישראל או מגרשת את השגריר הישראלי מרבת עמון. ממשלת ירדן גינתה את ישראל בחריפות על המתרחש בהר-הבית והאשימה אותה בהסלמה, ירדן יזמה כינוס חירום של הליגה הערבית ושל ארגון מדינות האיסלאם כדי לדון בנעשה בהר-הבית ובמזרח ירושלים.
שר החוץ הירדני אימן א-צפדי הצהיר כי לא יהיה שלום באזור אם העם הפלשתיני לא יקבל את זכויותיו, הוא הדגיש כי ירדן לא תוותר ולא תנהל שום משא-ומתן על מעמדה כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים.
ערוץ אל-ג'זירה דיווח לפני כמה ימים כי שר החוץ הירדני אימן א-צפדי סירב לקבל שלוש פעמים שיחות טלפון מבכירים בישראל, במהלך המשבר במסגד אל-אקצה, וכי הוא דחה בקשה של ישראל שהועברה אליו באמצעות מתווך כי הווקף הירדני בהר-הבית יסייע בפינוי פלשתינים שהתבצרו במסגד אל-אקצה באחד הלילות.
בכירים בישראל מאשימים את שר החוץ הירדני אימן א-צפדי כי הוא המנוע הראשי שפועל להחרפת היחסים בין הממלכה ההאשמית לבין ישראל ומפגין עמדה אנטי ישראלית גלויה, אולי בניסיון לשדרג עצמו בעתיד לתפקיד ראש הממשלה. כ-70 אחוזים מאוכלוסייתה של ירדן הינם ממוצא פלשתיני וכל אירוע בהר-הבית מסעיר אותם ומנוצל מיוחד על-ידי הגורמים האיסלאמיים להסתה נגד ישראל.
ממשל ביידן עשה מאמץ מדיני לקראת חודש רמדאן ויזם שני מפגשים ביטחוניים בעקבה ובשארם א-שיח', בהשתתפות נציגי ארה"ב, ישראל, הרש"פ, ירדן ומצרים כדי לנסות ולשמור על רגיעה במהלך חודש רמדאן, אולם נראה כי הוא נכשל במשימתו. ארה"ב פעלה באו"ם לטובת ישראל ומנעה פרסום הודעה של מועצת הביטחון בנושא המצב בהר-הבית, גורמים מדיניים בירושלים מאשימים את הווקף בהר-הבית, הכפוף לממשלת ירדן כי לא מילא את חובתו ולא שיתף פעולה עם המאמץ הישראלי למנוע את הפרובוקציות והאלימות של הצעירים הפלשתינים בהר-הבית.
גורמים מדיניים בכירים מדגישים כי לישראל אין שום עניין בהחרפת היחסים עם ירדן שעמה יש הסכם שלום וראש הממשלה נתניהו יפעל להרגעת המתיחות בין שתי המדינות לאחר חודש רמדאן.
גם ממשל ביידן מפעיל לחץ על בית המלוכה ההאשמי למתן את ההתבטאויות הפומביות נגד ישראל ולנסות לחזור לרגיעה ביחסים. גורם מדיני בכיר מדגיש כי ההבטחה של ראש הממשלה נתניהו לעבדאללה מלך ירדן עומדת בעינה וכי ישראל לא תפגע בסטטוס-קוו בהר-הבית.

תאריך:  16/04/2023   |   עודכן:  16/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מחויבת לשמירת הסטטוס-קוו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
למרות שחיזבאללה מעריך כי ישראל נחלשה, הוא מעדיף לתקוף אותה באמצעות פעילי טרור פלשתינים הפועלים מדרום לבנון ולשמור על מרחב ההכחשה לגבי אחריותו להתקפות    חסן נסראללה חושש מחיסול ישראלי    הוא עדיין מסתתר בבונקר מאז 2006 אך תעוזתו גברה והוא משנה את כללי המשחק מול ישראל ללא טביעות אצבעותיו
איציק וולף
חיל-האוויר מתגבר את מערכות ההגנה האווירית בשל חשש מפני ניסיון להחדרת כלי טיס לא מאוישים ומפני ירי רקטות מרצועת עזה או מלבנון לקראת יום שישי האחרון של רמדאן ויום ירושלים האירני
איציק וולף
לאחר בחינת עדות ראייה ובדיקות פורנזיות הוחלט בפרקליטות כי השוטרים שירו לעבר מוחמד אלעסיבי בשער השלשלת פעלו כדין מתוך הגנה עצמית    "ראיות ברורות, ישירות ומוצקות לכך שלא בוצעה עבירה"
עידן יוסף
תושב א-טור נעצר בעיר העתיקה במהלך החג כשהוא רעול פנים    לאחרונה היה מעורב בתליית דגלי טרור בהר-הבית
יוני בן-מנחם
התקפת הטרור של ציר הרשע בראשות אירן נגד ישראל איננה מותירה לה ברירה והיא חייבת לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים נגד ראשי ארגון חמאס. מהלך ישראלי כזה רק יחזק את ההרתעה, המסר הישראלי צריך להיות ברור כי לאף אחד ממנהיגי חמאס אין חסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il