X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמושים במחנה באלטה [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
הרש"פ איבדה את אמון הרחוב הפלשתיני
אירועי חודש רמדאן חשפו את היחלשותה הגדולה של הרש"פ ברחוב הפלשתיני אשר איבד בה כל אמון ושרובו תומך בדרך ההתנגדות לישראל. היחלשותה של הרש"פ עלולה להביא לקריסתה וליצירת ואקום שלטוני וביטחוני בשטח שאותו ימלאו מליציות חמושות

אירועי חודש רמדאן ממחישים היטב את הירידה הגדולה במעמדה של הרש"פ ברחוב הפלשתיני, נוצר הרושם כי הרש"פ נעלמה לחלוטין מהשיח התקשורתי שאותו תפס ארגון חמאס שהוביל את המאבק נגד ישראל בהר-הבית ומרצועת עזה ומדרום לבנון באמצעות ירי רקטות. האווירה ברחוב הפלשתיני מזכירה את האווירה שהייתה בו בחודש מאי 2021 שהובילה למבצע הצבאי הגדול של צה"ל ברצועת עזה ("שומר החומות").
ההדלפות ממסמכי הפנטגון בארה"ב הביכו מאוד את הרש"פ, הם חשפו כיצד מוליכה הרש"פ שולל את הציבור הפלשתיני וממשיכה בסתר את התיאום הביטחוני עם ישראל, עוד מכה לאמינות של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. הרש"פ במבוכה, עדיין לא נקבע מועד לפגישה נוספת של הפורום הביטחוני המשותף של ארה"ב, ישראל, הרש"פ, ירדן ומצרים לאחר שני מפגשים בעקבה ובשארם א-שיח' לפני רמדאן בניסיון להרגיע את האלימות בשטח.
מעמדן של הקבוצות החמושות בצפון הגדה התחזק על חשבון מעמדה של הרש"פ ברחוב הפלשתיני, הסיבות לכך הן רבות ורבים ברחוב הפלשתיני סבורים כי היא סיימה את תפקידה ההיסטורי, סקר דעת קהל פלשתיני של מכון מחקר ברמאללה שבראשו עומד ד"ר חל'יל שקאקי קובע כי 54 אחוזים מהציבור הפלשתיני סבורים כי קריסת הרש"פ או פירוקה הוא לטובת העם הפלשתיני. יותר מ-70% מהציבור אינם מאמינים בתהליך המדיני עם ישראל ותומכים במאבק מזויין נגדה.
להיחלשות הגדולה בתמיכה הציבורית ברש"פ יש כמה סיבות:
  • כישלון הסכמי אוסלו לאחר 30 שנה, הרש"פ הייתה אמורה להיות ישות זמנית שתביא להקמת מדינה פלשתינית, אולם, רבים ברחוב הפלשתיני סבורים כי מחמוד עבאס שנבחר ב-2005 ליו"ר הרש"פ הוביל באופן כושל את המאבק הפלשתיני לעצמאות.
  • השחיתות הרבה במנגנוני הרש"פ, הרחוב הפלשתיני חש כי את השחיתות מובילים יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, שני בניו והחבורה המקיפה אותם, תופעה שמשפיעה על כל מנגנוני הרש"פ.
  • שלטון הדיקטטורה של הרש"פ, הפרת זכויות האדם ודיכוי חופש הביטוי, הדוגמה הבולטת לכך היא רצח פעיל זכויות האדם ניזאר בנאת בחברון על-ידי אנשי הביטחון של הרש"פ בגלל ביקורת קשה שמתח על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
  • המשך מדיניות ההתנחלויות של ישראל ועימותים בשטח בין מתנחלים לפלשתינים, הדוגמה הבולטת לכך היא האירועים בעיירה חווארה לאחר שבעקבות רצח שני אזרחים ישראלים תקפו מתנחלים בתים ורכוש פלשתיני בעיירה.
  • המשך כניסת כוחות צה"ל למרכזי הערים הפלשתינים כדי לסכל פיגועים מתוכננים על-ידי הקבוצות החמושות הפלשתיניות ולצורך ביצוע מעצרי מבוקשים (מבצע "שובר גלים").
  • המשך התיאום הביטחוני עם ישראל, הלכי הרוח ברחוב הפלשתיני הם שהרש"פ הפכה לגוף מוניציפלי גדול שמנהל את חיי היום יום בגדה אך גם הינו באופן מעשי קבלן הביצוע של מערכת הביטחון הישראלית.
האווירה הציבורית בגדה היא קשה, התסכול והייאוש גוברים בצד המצב הכלכלי הקשה, כ-20 אלף מורים שובתים מאז חודש פברואר ועד עתה בדרישה לפתור בעיות שכר, הגרעון בתקציב הרש"פ נמשך, מדינות ערב הפסיקו את הסיוע הכספי השנתי לרש"פ והמדינות התורמות אינן רוצות להעביר כספים בגלל השחיתות במנגנוני הרש"פ.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתחמק מעריכת בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט ומאשים בכך את ישראל, האמת היא שהוא חושש מתבוסה אישית בבחירות לנשיאות ומהפסד גדול של תנועת פתח בבחירות לפרלמנט, בדומה להפסדה בבחירות מול תנועת חמאס ב-2006.
היחלשותה של הרש"פ עלולה להביא לקריסתה וליצירת ואקום שלטוני וביטחוני בשטח שאותו ימלאו מליציות חמושות שהחלו כבר לקום בצפון הגדה, כיום יש כבר כ-9 מליציות כאלה שהבולטת בהן הינה קבוצת "גוב האריות" בעיר שכם. לתרחיש כזה יהיו השלכות קשות על הפלשתינים שעלולים להיגרר לאנרכיה ביטחונית בכל שטחי הגדה ולמלחמת אזרחים וגם להביא להתגברות הטרור נגד ישראל.
לישראל אין פתרון למצב וגם לא לקהילה הבינלאומית, בינתיים יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוא הכתובת הרשמית החוקית של הפלשתינים אך הדבר לא יחזיק עוד הרבה זמן בגלל גילו המתקדם (88) ומצבו הבריאותי, העתיד אינו מבשר טובות לפלשתינים ולישראל.

תאריך:  20/04/2023   |   עודכן:  20/04/2023
+ה'נכּבה' כפתיל השהיה לפיצוץ החלום הציוני
13:41 20/04/23  |  בלפור חקק   |   לרשימה המלאה

הרומן הדיסטופי של דב בהט צומח מתוך המרי האזרחי האלים של אוקטובר 2000, שבמהלכו שיבשו ערביי ישראל את החיים במדינה ואת כבישי הצפון

יחסים של שבר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ איבדה את אמון הרחוב הפלשתיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
פיגוע ירי בין צומת תפוח ליישוב מגדלים שבמרכז השומרון    מחבל ירה לעבר אוטובוס של חברת תנופה    לפחות 4 קליעים פגעו באוטובוס וחלק חדרו לחלל הפנימי שלו
איתן קלינסקי
כאזרח ישראלי כואב לי, שבתוך עמי פועל ארגון, ששם לעצמו למטרה לפגוע בנדבכי קיומיות כמו בניית בית מגורים, בית ספר וגן ילדים בכפר פלשתיני
איציק וולף
המחבל שירה אתמול בשני חסידי ברסלב בשכונת שייח' ג'ראח ופצע אותם בינוני נעצר בשכם וקשר את עצמו לאירוע כבר בתחקור הראשוני    הועבר לחקירת שב"כ
איציק וולף
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו אתמול במחנה הפליטים ג'נין שלושה מחבלים החשודים בקידום פעילות טרור משמעותית    צה"ל הודיע כי מוכרת טענה על פלשתינים שנפצעו מירי כוחות צה"ל
איציק וולף
שני חסידי ברסלב נורו על-ידי מחבל במזרח ירושלים כשיצאו מקבר שמעון הצדיק    מצבם של הפצועים בינוני    המחבל נמלט מן המקום ומתנהל אחריו מצוד    כוחות המשטרה מצאו את הנשק ששימש את המחבל - תת-מקלע מסוג קרלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il