X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סולם ערכים גבוה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
שובה של הציונות
אלה משביי רוח שבפניהם יש להעלות את המפרשים במלוא אורכם, רוחבם והדרם לפתוח ולא להרפות עד שנגיע לחוף המיוחל

התופעה המופלאה שאנו עדים לה בהתעוררות העם למעֵין תחייה של חברה ערכית, היא חזרה לציונות הקלאסית שבמהלך 75 שנות קיום המדינה כמעט ונמחקה.
בכול הזדמנות שיש לי, בשיחות פרטיות ובאלה שרואות פרסום, אני חוזר ואומר שמאז מלחמת העצמאות לא ראיתי תחייה של חזון בנימין זאב הרצל ומגילת העצמאות כפי שאני עד לה בחודשים האחרונים. לה, ל"התעוררות" הזאת בעם. שווה היה להגיע למרום שנותיי כדי לראות אותה, לחוש אותה. בדיעבד זה מחזק את התודעה שלי מאז עלותי לארץ בגיל 16, בשלהי 1945. זאת הייתה בחירה חדה בארץ הזאת, ארץ שדיממה ומוקפת אויבים שקמים על היישוב היהודי, כדי לכלותו. זאת מול האפשרויות הרבות והפיתויים לצאת לכול ארץ שבעולם כדי למצוא מנוחה לנפש ומזור לגוף לאחר חמש שנים בכול מדורי השואה.
ובכל הזדמנות שיש לי, ויש לי, אני אומר כי בבואי לארץ ובנטילת חלק במלחמת העצמאות, לא ראיתי את מדינת היהודים כעוד מדינה. אלא כמדינה ערכית. ואם הקמת המדינה היהודית היא לקח ראשון של השואה, היותה מדינה ערכית הוא לקח שני.
הרי הציונות המדינית של הרצל ומגילת העצמאות לא ראו את החזון הציוני במימוש הקמת המדינה כאמצעי בלבד, אלא כמטרה לאותה ישות מיוחלת של מדינת היהודים. חוזה המדינה מפרט כיצד הוא רואה את המדינה היהודית בפני עצמה ומול עמי העולם. באותה מידה זה חרות במגילת העצמאות. לאמור מדינה יהודית לעצמה אין בה ערובה להעדר צמיחה של משטרים טוטאליטריים שהעם היהודי התנסה בהם לאורך שנות גלות. במאה העשרים מדובר במשטר עריצות סובייטי, שרצח מיליונים מבני ארצו, במשטר הנאצי שהביא לכלייה, כמעט, של יהדות אירופה. או, אם נתקרב בזמן ובמקום-במאה 21, שבה אנו אזרחי מדינת ישראל נתונים, בין היתר, בצבת משטר קלריקאלי לאומני, מושתת על גזענות ועל הלכה מעוותת בסחר מכר מחד ובכפיית מיעוט על הרוב מאידך. מפני האפשרות הזאת במדינה היהודית שעתידה לקום - הרצל הזהיר.
את כוהני הדת, קבע הרצל, יש להותיר בבתי הכנסת, כשם שאת צבא הקבע יש להחזיק במחנות צבאיים. "הצבא והכהונה יכובדו מאוד, כתב בספרו, "אבל אל להם להתערב בענייני המדינה".
כדי ללמוד מן העבר המיוסר של העם בפזורה, זאת אמורה להיות מדינה בעלת סולם ערכים גבוה. והנה ערכים אלה לאט-לאט נמוגו ובחודשים האחרונים הם היו למדרס של ממסד מרושע וקומץ של תומכים קנאיים הזויים שהם בפועל ובכוח אנטי ציוניים, בין היתר.
העם קם ואומר, במיליוני קולות, לחבורה הזאת, שהוא לא יתן לה לדכא את הזכות הבסיסית של אדם לחרות - במדינה שלו. הוא מזרים כמות ראוייה של חמצן לאותה תנועה מפוארת שנמצאת זה שנים במצב של "מוות קליני" כשהשליטים בחלוקים הלבנים מצויים בשלב האחרון של הזרקת רעל לגוף המפרפר.
זאת המשמעות ואין בלתה שהעם בישראל, ברובו המכריע, נותן פרוש אמיתי לדמוקרטיה, לראשונה מאז הוא הקים את מדינתו. היישוב היהודי בארץ ישראל ואחר כך במדינת ישראל נשלט בידי "פוליטיקרטיה", כשהמפלגות הפוליטיות ברובן, עם קואליציה ואופוזיציה, היו עמוד השדרה "הדמוקרטי". עם זאת, היו בה אלמנטים דמוקרטיים, סובלנות, מערכת חוקים סבירה ושמירה קפדנית על רשות שופטת עצמאית. צריך היה 75 שנים וכוח דורסני שולט כדי שהחברה הישראלית תפקח את עיניה ואחר כך את פיה כדי לומר כי הפעם זה שורשי. מעין grass roots לא מתוזמר וגם לא בהשראת איזה מנהיג כריזמטי. אם כבר, היא מהווה השראה למנהיגים, עכשוויים או בפוטנציה. זה העם - the people בכבודו ובעצמו.
אלה משביי רוח שבפניהם יש להעלות את המפרשים במלוא אורכם, רוחבם והדרם. לפתוח ולא להרפות עד שנגיע לחוף המיוחל. "פסגת ההתבגרות" וכל שאר גאיות הגהינום ותהומות היקום, שהמציאו לנו השליטים הם לא המחלה הממארת עצמה. אלה התופעות שלה ולא כולן.
מסיבה זאת גם אם הפוליטיקאים יגיעו להסדר, עם מרכאות או בלעדיהם, העם חייב להמשיך להיאבק להשגת המטרה האולטימטיבית. חברה דמוקרטית. זה מה שנקרא the last stand - העמדה האחרונה במערכה. הקואליציה מן הסתם תראה זאת כסוף פסוק, ואילו הציבור הרחב צריך לראותו כהתחלה. אם במערכה הזאת לא נצליח - איבדנו את הכול, גם את התקומה הנפלאה כאשר קרני האור מאירים לנו את האופל. אם נצליח במערכה, זאת תהיה תחייה במלוא משמעותה בהיסטוריה של העם במדינה שלו ובעולם היהודי. אל לנו להחמיץ את ההזדמנות, החד-פעמית, הזאת.

תאריך:  30/04/2023   |   עודכן:  30/04/2023
+לפיד ממשיך לצלול בסקרים
22:33 30/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על-פי סקרים בשלושה מערוצי הטלוויזיה נחלשת הקואליציה הנוכחית ומקבלת בין 49 ל-58 מושבים - פער שהוא הרבה מעבר לסטייה הסטטיסטית  ▪  העבודה בראשות מרב מיכאלי נמחקת מהמפה הפוליטית

לפיד. הקו התקיף מחליש את כוחו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שיקלי: הפעם היחידה שבה מתבצעת אכיפה נגד חייל מפגין - בהפגנת המחנה הלאומי
17:47 30/04/23  |  איציק וולף

השר עמיחי שיקלי טוען כי הדחת הקצין שהשתתף בהפגנת הימין בירושלים כשהוא לבוש מדים היא "חרפה שאין כדוגמתה". בראיון לתחנת הרדיו גלי ישראל אמר כי העמדה שלפיה חייל במדים לא צריך להיות בהפגנה היתה קונצנזוס עד לפני כחודש, אז הפרקליטות הצבאית הוציאה הודעה רשמית שהיא מאשרת לחיילים לקחת חלק בהפגנות, דבר שלא קרה מעולם.
"אם כבר אנחנו רוצים יד קשה, ואני בעד יד קשה, אז קודם כל שיחול על אנשים שמארגנים סרבנות בצוותא. וסרבנות בצוותא עונה גם על פי החוק למושג 'המרדה'. שם אין שום ענישה. פשוט מדהים שבפעם היחידה שמתבצעת אכיפה היא דווקא בהפגנה שבמקרה לחלוטין היא של המחנה הלאומי. האיפה ואיפה זועק פה לשמים", טען.

+מאסר על תנאי לרב סרן שהשתתף בהפגנה
16:40 30/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קצין צה"ל בשירות סדיר שהשתתף בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית בעודו לובש מדים נידון ל-25 ימי מאסר על תנאי והועבר לתפקיד שאינו פיקודי

הקצין השתתף בהפגנת הימין בעודו במדים [צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90]
+הר מהמוריה
16:09 30/04/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

משילות, מהפכה משטרית ומשפטית, רוב ומיעוט, הפגנות בעד ונגד  ▪  הסקרים מורים כי ציבור מצביעי הליכוד, הציונות הדתית ועוצמה יהודית החל להתפכח מההסתה והתרעלה כלפי "השמאל" ולהבין שביבי, סמוטריץ' ובן-גביר הוליכו אותו שולל וכיום מספר המתנגדים לממשלת-שולל זו כבר עולה בהרבה על תומכיה

בן-גביר. אזלת יד [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+נתניהו: משוכנע שאפשר להשיג הסכמות על הרפורמה
12:12 30/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר שהוא נותן גיבוי מלא למאמץ להידברות עם האופוזיציה בעניין הרפורמה המשפטית  ▪  "נקים את המשמר הלאומי ונקצה מיליארדי שקלים להוספת אלפי שוטרים"

נתניהו. יש בינינו ויכוח יסודי [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
+על ה"טפילים" החונטה השלטת וההפגנה
11:59 30/04/23  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

יכולת ההרס, עוצמת השנאה, מידת הניכור מהעם והנכונות לשרוף את האסמים - הפתיעה רבים, אותי בוודאי, ראינו את המראות ושמענו את הקולות

מורסה מכוערת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+רוטמן: העברת הרפורמה הכרחית לשרידות הקואליציה
11:21 30/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה התייחס לסקרים האחרונים וטען כי עצירת החקיקה עשתה "השמדת ערך לממשלת הימין", כלשונו  ▪  "ברגע שנחזור למסלול - המנדטים יחזרו"

היערכות לפתיחת כנס הקיץ של הכנסת, היום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: הרפורמה הכרחית לשרידותה של הממשלה
09:52 30/04/23  |  איציק וולף

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, טוען כי הרפורמה המשפטית "הכרחית לשרידותה של הקואליציה", כלשונו. את הדברים אמר בראיון לאתר Ynet.
"נושא הרפורמה לא התחיל לפני ארבעה חודשים. הקמתי את הפרויקט למשילות כבר לפני עשר שנים, זה לא משהו של ארבעת החודשים האחרונים. זה לא משהו חדש. בחודשים האחרונים זה נכנס לטורבו, והיום בעזרת השם יש קונצנזוס כמעט מוחלט שחייבים תיקון יסודי ושורשי במערכת המשפט. התיקון הזה יקרה. גם היום אני ושר המשפטים לוין מקווים שזה יהיה בהסכמה רחבה", טען.

+דמוקרטיה של כלים שלובים
09:33 30/04/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

הימין חוזר על טעויותיו בהן הוא מבטיח לציבור הרים וגבעות ומנפק לו שפע גבנונים וגיבנות. פוליטיקה היא כידוע "אמנות האפשר" ואחת המיומנויות שמיטיבה עם העוסקים בה היא ההבנה שאמון הציבור הוא נכס, אולי אף החשוב ביותר. מאידך-גיסא, הבטחות סרק בפוליטיקה מכרסמות באמון הציבור כקיני טרמיטים. וגם: "בתחבולות תעשה לך מלחמה" נאמר במקורותינו וחשוב לזכור זאת. אל לימין להיסחף אחר מלל חסר ממשות או אמוציות נעדרות שליטה

הפגנת ימין בעד הרפורמה [צילום: פלאש 90]
+רווחי גב-ים צנחו ב-31% בשל חששות בענף ההייטק
09:33 30/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הרווח הנקי ברבעון הראשון עמד על 88 מיליון שקל, לעומת 129 מיליון שקל אשתקד  ▪  ההכנסות מעליית שווי נדל"ן - המושפעות מהטלטלה שעובר ענף ההייטק - צללו ב-72%  ▪  מנכ"ל גב-ים: השינוי באקלים הכלכלי-פוליטי בישראל מציב את החברה ואת המשק כולו בפני שנה מאתגרת

מנכ"ל גב-ים. טלטלות ההייטק מקרינות על הנדל"ן המניב [צילום: אלדד רפאלי]
+הצעת חוק חדשה: היועמ"ש יהפוך למינוי פוליטי
08:27 30/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הקואליציה צפויה לנסות לקדם הצעת חוק שתאפשר לכל ממשלה חדשה למנות יועץ משפטי לממשלה מטעמה, ושתפצל את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה ותוציא מידיו את סמכויות התביעה

היועצת המשפטית לממשלה. צפויה להתנגד [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שובה של הציונות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה כבודו מתכוון
עובד 1  |  30/04/23 17:22
 
- החוק הוא שיש לציית להחלטות של
הירונימוס  |  30/04/23 18:55
 
- ממש, אבל ממש לא נכון
עובד 1  |  30/04/23 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
רפי לאופרט
הימין חוזר על טעויותיו בהן הוא מבטיח לציבור הרים וגבעות ומנפק לו שפע גבנונים וגיבנות. פוליטיקה היא כידוע "אמנות האפשר" ואחת המיומנויות שמיטיבה עם העוסקים בה היא ההבנה שאמון הציבור הוא נכס, אולי אף החשוב ביותר. מאידך-גיסא, הבטחות סרק בפוליטיקה מכרסמות באמון הציבור כקיני טרמיטים. וגם: "בתחבולות תעשה לך מלחמה" נאמר במקורותינו וחשוב לזכור זאת. אל לימין להיסחף אחר מלל חסר ממשות או אמוציות נעדרות שליטה
איציק וולף
הרווח הנקי ברבעון הראשון עמד על 88 מיליון שקל, לעומת 129 מיליון שקל אשתקד    ההכנסות מעליית שווי נדל"ן - המושפעות מהטלטלה שעובר ענף ההייטק - צללו ב-72%    מנכ"ל גב-ים: השינוי באקלים הכלכלי-פוליטי בישראל מציב את החברה ואת המשק כולו בפני שנה מאתגרת
איציק וולף
הקואליציה צפויה לנסות לקדם הצעת חוק שתאפשר לכל ממשלה חדשה למנות יועץ משפטי לממשלה מטעמה, ושתפצל את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה ותוציא מידיו את סמכויות התביעה
איציק וולף
מארגני המחאה הודיעו על יום הפגנות בהמשך השבוע: ביום חמישי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר    ראש האופוזיציה התייחס לדברי שר המשפטים בהפגנת הימין: הוא הכפיש את שופטי בג"ץ כאחרון ביריוני לה-פמיליה
איתמר לוין
מדוע מגילת העצמאות מלאה במילה "יהודי" בעוד המילה "דמוקרטיה" אינה מופיעה אפילו פעם אחת? מה חשבו גדולי הרבנים בזמן אמת ומי היה מוכן לחתום עליה גם היום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il