X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניה ורגב. עומדים ברוח הסיסמה "מלא מלא"? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ימין מלא?
אילו היינו מודעים למלוא נתוני המודיעין ולהערכות של בכירי צה"ל, אפשר שפוליטיקאים היו נמנעים מהטחת הביקורת הקולנית ולפיה, הדרג המדיני לא פועל כמצופה מדרג ימני שהרכבו הרעיוני מתואר כ"מלא, מלא"

"ימין מלא מלא", זו סיסמת הקרב העדכנית והפופולרית המרחפת מעל הקרבות הפנימיים אשר כמה מהם מתרחשים בתוך שורות הליכוד. "ימין מלא, מלא", זה גם הכינוי לממשלת קואליציה שבה נשמר מקומו של הימין, הימין בלבד, בממשלת הימין. אוהדי הליכוד, ובוודאי קברניטי התנועה, קידמו בברכה את תוצאות הבחירות האחרונות כי לראשונה לא נזקק מרכיב הממשלה לפנות אל מרכיבי מפלגות שאינם משתייכים על הימין ולפיכך לראשונה הסיסמה "מלא, מלא" נותרה בטוהרתה, בלא כל צורך לקשור אליה רבב מפלגתי, זר. מתי זוכה הסיסמה "מלא, מלא" לעדנה ולתפוצה גדולה? יש להניח שצרכני התקשורת, כלומר ציבור גדול, כבר הורגלו בשמיעת הסיסמה, שנוצלה במיוחד בעונה של חילוקי דעות חריפים בתוך הימין.
"מלא, מלא", אלה מלים שנועדו להביע זעם על הדרך שבה ראש הממשלה מנווט את ספינת המדינה. רק בימים אלה, למשל, מוטחות מילות הזעם והביקורת על הממשלה בנימוק שאינה פועלת כמצופה מממשלה שאמורה להפעיל את כוחה ביתר תקיפות נגד יורי הרקטות מרצועת עזה. "והרי סוף-סוף הוקמה ממשלת ימין מלא מלא", יאמרו בתלונה מבקרי הממשלה שדעתם אינה נוחה מפעולות תגמול בטענה כי הן רפות מדי. לפיכך, כל רבב - בעל עוצמה או לא - אמור לשאת שליחות מטעם ישראל: עליו לגרום נזק רציני, לפחות לאותם אתרים בהם מייצרים ברצועה אמצעי לחימה שיגרמו לאבדות בנפש ולפגיעות בנכסים בתוך שיטחה הריבוני של ישראל. "מלא, מלא", מלים אלה אמורות להימצא בשימוש גם בעולם הערכים, האידאולוגיה. בהקשר זה ראוי לתהות: האם המלים "מלא, מלא" בתחום הרעיוני, טעונות גם הן בתחום זה, של ערכים? מהם הערכים שממלאים את הטנא הרעיוני של תנועת הליכוד? האם הטנא הזה אכן מלא, וניתן לתארו כ"מלא, מלא", או שמא הינו מרוקן מערכים? זאת ועוד: אם הדרג המדיני מסתפק בתגובה פושרת על ירי הרקטות מן הרצועה, האם נכון יהיה לומר כי ממשלת הימין איננה מתפקדת ברוח הסיסמה "מלא, מלא"?.
נעיר כי אילו היינו מודעים למלוא נתוני המודיעין ולהערכות של בכירי צה"ל, אפשר שפוליטיקאים היו נמנעים מהטחת הביקורת הקולנית ולפיה, הדרג המדיני לא פועל כמצופה מדרג ימני שהרכבו הרעיוני מתואר כ"מלא, מלא". ברור, אין לצפות מפוליטיקאים, בשלטון או באופוזיציה, שיתבטאו במתינות, לאחר מחשבה, בלא שיפגיזו את הציבור בסגנון "מלא, מלא". כי אם יהרהרו לאט, לאט, ייתכן כי הסיסמה "מלא, מלא" תיעלם משפת הדו-שיח הצעקני המתנהל בימים אלה. צריך לייחל כי תומכי ממשלת הימין יבלמו את נימות החיפזון והשטחיות וכך אף ינהגו: מלא, מלא.

תאריך:  04/05/2023   |   עודכן:  04/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
סעודיה מחליפה בריתות וממקמת את עצמה מחדש במזרח התיכון נוכח השינויים האזוריים והבינלאומיים. אחד הביטויים לכך הינו התקרבותה מחדש של סעודיה לתנועת חמאס, סעודיה רוצה להגביר את השפעתה על הזירה הפלשתינית ומכירה בחמאס ככוח מרכזי מוביל
מנחם רהט
איך מציע אלוף (מיל') איילנד לרבע את המעגל, ברוח הפוך על הפוך על הפוך?    ייתכן, שהפתרון המהפכני טמון ברעיון החדש שלו
דן מרגלית
הדחת השר לביטחון לאומי בן-גביר מן הממשלה תהיה מהלך רצוי לכל הציבור, ימין כשמאל. אך לא תפתור את הבעיה
רבקה שפק-ליסק
הערכים של החרדים נוגדים את ערכי היהדות השמה דגש על סולידריות ועל "ואהבת לרעך כמוך". גם הסירוב לעבוד נוגד את היהדות שהרי כתוב בתורה "בזיעת אפך תאכל לחם".
רון בריימן
לעתים נראה שהיועצת המשפטית לממשלה פועלת כרשות-על, מעל הממשלה, שרק לאחרונה הוקמה על סמך תוצאות הבחירות ורצון הריבון    עיסוקה של היועמ"שית בנושא מעמד היועמ"שים וסמכויותיהם במסגרת הרפורמה המשפטית עלול להעמיד אותה במצב של ניגוד עניינים    הן מדובר בתפקיד שלה ובסמכויות שלה, ועל כן עיסוק שלה במרכיב זה של הרפורמה סביר שהיה מחייב אותה לפסול את עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il