X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בן-גביר. הסמן הימני [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
אין העיסה (האישה) מעידה על הנחתום
השר בן-גביר חסר היכולות והכישורים אינו חריג בנוף הממשלתי, הוא רק "הסמן הימני" הנותן את הטון שמביא לידי ביטוי בולט את הנתק השורר בין השרים ומשרדיהם ובין הציבור

כשנשאלה הגב' איילה (אשתו של בן-גביר), איזה ציון היא מעניקה לבעלה על תפקודו כשר לביטחון לאומי, היא השיבה מיד וללא כל היסוס: "ציון 10". וכשנשאלה לאחר מכן האם היא יכולה לציין נושא אחד או פעולה אחת שהוא עשה המצדיקים את הציון שנתנה לו, היא היססה ולאחר מחשבה השיבה: "יש הרבה אבל כרגע לא עולה בזיכרוני". לנוכח התשובות הללו ישבתי כעוס ותוהה. תחילה שאלתי עצמי כיצד ולמה נותנים לאישה הזו במה? לאחר מכן נמצאתי מתקשה להבין את הפער בין הציון 10 של הגברת ובין הבוז והלעג שרוחש הציבור לשר חסר המעש והתועלת הזה.
לאמיתו של דבר נדרשתי לעניין הזה היות שהתופעה הקלוקלת הזו שבאה לביטוי בוטה בראיון הזה, אינה נחלתו של השר בן-גביר בלבד. היא מאפיינת את רוב השרים המכהנים בממשלה. ניתן לחשוב כי הממשלה ושריה אימצו את התפישה האומרת כי הצלחת השר ומשרדו נמדדת רק בתחושתו שלו ובתגובת המעגל הקרוב הסובב אותו. כך קיבלנו ממשלה כושלת ושרים מנותקים:-
  • שרת הסברה מובטלת שרואה את תפקידה רק בלפרגן יום יום למלך בנימין נתניהו לצד הטחת טענות והאשמות בערוצי התקשורת "הסוררים".
  • שר אוצר שכדי למלא את "ההבטחות" לבוחריו, אינו נרתע ואינו בוש לרוקן את קופת המדינה ולשעבד את עתיד ילדינו ונכדינו.
  • שר חוץ ששוהה "בחוץ" מדלג בין מדינות העולם, לוחץ ידי מנהיגים, מבלי להביא אף הישג התורם לחיזוק מעמדה של ישראל בבמה הבינלאומית.
  • שר משפטים הרואה את חזות הכל בריסוק מערכת המשפט ותבוסת הבג"ץ.
  • שרת תחבורה שראשה שקוע בטקס המשואות הבא לצד עריפת ראשים וחלוקת ג'ובים למכריה ברכבת ובתחבורה.
  • שר בינוי ושיכון שנתן את עינו בקופה הציבורית ורואה את ייעודו להביא הישגים לציבור בוחריו תוך זלזול באוכלוסייה הנושאת בעיקר הנטל בכלכה.
  • שרות ושרים אחרים במשרד ראש הממשלה הרודפים אחר תארים וכיבודים במחיר כניעה וסגידה לביבי הבוס.
  • ראש ממשלה מנותק שהחליט להסתגר "במגדל השן", לגבות את שריו יושבי הקרנות וחסרי המעש, ולא לשמוע ולא להתחשב בזעקות השבר של החברה.
השר בן-גביר חסר היכולות והכישורים אינו חריג בנוף הממשלתי, הוא רק "הסמן הימני" הנותן את הטון שמביא לידי ביטוי בולט את הנתק השורר בין השרים ומשרדיהם ובין הציבור, בשל כך הם נאלצים להסתפק במימרה: יהללך זר, ולא?, פיך! ואם לא פיך? אז פי אשתך ואם לא אשתך אז הקרוב הנתון למרותך. כי אצלם הנחתום כן מעיד על עיסתו.
היות והקואליציה תלויה (שלא לאומר שבויה), במפלגות הדתיות/חרדיות, היה מצופה שיחד ילמדו את המסורת והמוסר היהודי ויאמצו כמה מהערכים הנעלים שבו כמו: ענווה, צניעות, שמירה על הקופה הציבורית, הוקרה וכבוד ליושבים בדין ומעל לכל להקדיש את הזמן והמאמץ לשרת את כלל הציבור ולשמור על נכסיו. ככתוב במקורות: "והאיש (המנהיג) משה ענו מכל אדם על פני האדמה", "ואל תחזיק טובה לעצמך" (פרקי אבות), "א"ר אלעזר כל התורה תלויה במשפט" (שמות רבא), "אלוהים ניצב בעדת אל" - נוכח במשפט, "אמר רבי יצחק: לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהושוו קטן וגדול" (מסכת שבת).
יש להדגיש כי ההיסטוריה היהודית מכירה את הסכנות הטמונות בשחיתות ובניצול הקופה הציבורית לשוד ולחמס, הן היו הסיבות והתוצאה לאובדן הארץ וחורבן העולם כולו בדור המבול כנאמר: "וַתִּשָּׁחֵ֥ת הָאָ֖רֶץ לִפְנֵ֣י הָֽאֱלֹהִ֑ים וַתִּמָּלֵ֥א הָאָ֖רֶץ חָמָֽס׃ וַיַּ֧רְא אֱלֹהִ֛ים אֶת-הָאָ֖רֶץ וְהִנֵּ֣ה נִשְׁחָ֑תָה כִּֽי-הִשְׁחִ֧ית כָּל-בָּשָׂ֛ר אֶת-דַּרְכּ֖וֹ עַל-הָאָֽרֶץ׃ וַיֹּ֨אמֶר אֱלֹהִ֜ים לְנֹ֗חַ קֵ֤ץ כָּל-בָּשָׂר֙ בָּ֣א לְפָנַ֔י כִּֽי-מָלְאָ֥ה הָאָ֛רֶץ חָמָ֖ס מִפְּנֵיהֶ֑ם וְהִנְנִ֥י מַשְׁחִיתָ֖ם אֶת-הָאָֽרֶץ.
חלפו 100 ימים וכבר תמו חמישה חודשים מאז כינונה של הממשלה, ואין אף סימן להתעשתותה ובמיוחד לא מצד ראשה. שמא ומתבקש לערוך "מאזן" הפעילות עד כה? שאולי תוצאות "המאזן" יניעו אותם להגיע למסקנות, אלו שינויים ופעולות "מתקנות" יש לנקוט שישיבו לעם את התקווה, ישקיטו במעט את המחאה וגם יחל תהליך ריפוי השסע בחברה. באין זאת, מעשיה המקולקלים וסכסוכיה הפנימיים יביאוה בהכרח לקריסתה לתוך עצמה וכך תסיים את דרכה: הקצרה, המייסרת וללא הישגים.

תאריך:  22/05/2023   |   עודכן:  22/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין העיסה (האישה) מעידה על הנחתום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתב נבזה
שלמה  |  28/05/23 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי חיטמן
ההתבטאויות הפומביות של בית המלוכה בריאד, החיבוק הפומבי לאסד וההתקרבות בחודשים האחרונים לאירן עלולים להיות מכשולים משמעותיים בדרך לנורמליזציה מלאה, בוודאי גלויה, בין ירושלים לריאד
צבי גיל
אין צמד מוצלח יותר מאשר העולם הגדול ומספר גדול    פוסט זה אמור היה להתפרסם ביום ד' אלא שיואל עצר את המסע כאן בעולם הזה ובשבת הוא עבר לעולם הבא
אלון קוחלני
קצין ציות בארה"ב שהפנה גב ל"דגלים אדומים" וסייע להנהלה בהונאת לקוחות צפוי לסיים את חייו בכלא    מי שכיהן מאוקטובר 2016 עד אפריל 2020 כקצין הציות הראשי של הבנק, ניסח בעצמו מכשירים פיננסיים חסרי ערך
יוני בן-מנחם
חזרתה של סוריה לליגה הערבית מעניקה לגיטימציה לנשיא בשאר אסד אשר ביצע פשעי מלחמה נגד בני עמו והיא מסכנת את האינטרסים של ישראל. סוריה מייצגת את האינטרסים של אירן אשר הופכת למדינת סף גרעינית שתעניק מטריית הגנה ל"ציר ההתנגדות" שפועל להשמדת ישראל
ירון פרידמן
מדיניות אירן בחודשים האחרונים מעוררת עניין רב בשל היוזמות החדשות שמטרתן כלכלית ואסטרטגית: לצאת מהמשבר הכלכלי בכל מחיר ולהעלות את המאבק בישראל בדרגה. מהם הצעדים האירניים? ולאן זה מוביל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il