X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ביידן אתמול. ניהל מו"מ קשוח [צילום: סוזן וולש, AP]
שני ג'ו ביידן המתקיימים במקביל
האחד הוא נשיא חד, פיקח ומנהל משברים; השני הוא אדם בן 80 שאינו זוכר היכן גרים כל נכדיו ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק ראשון
"חברי הטוב ג'ימי מדיסון כתב אותו"
איתמר לוין
ביידן מתבדח על סוגיית גילו, מנהל אורח חיים בריא מאוד - אבל אי-אפשר להתעלם משינויים קטנים * ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק שני
לרשימה המלאה

בחורף האחרון העירו אנשיו של ג'ו ביידן את הנשיא בשלוש לפנות בוקר בעת ביקור באסיה, לאחר שטיל פגע בפולין ונוצר חשש שהמלחמה באוקראינה מתפשטת למדינה החברה בנאט"ו. בשעות הבאות הוא ישב עם יועציו, שוחח עם נשיא פולין ומזכ"ל נאט"ו וקיבץ מנהיגים אחרים לטפל במשבר. לפני מספר שבועות, בפגישה עם ילדים בבית הלבן, התקשה ביידן לזכור היכן מתגוררים נכדיו, מהי המדינה האחרונה בה ביקר ומהו הסרט האהוב עליו.
שני הג'ו ביידן מתקיימים במקביל, קובע ניו-יורק טיימס בכתבה נרחבת על הנשיא בן ה-80, המבוגר בתולדות ארה"ב והשואף לכהן עד גיל 86. ישנו ביידן החד והנבון ברגעי משבר, תוצר של עשרות שנות ניסיון. וישנו ביידן האיטי יותר, הרך יותר, המתקשה קצת בשמיעה ובהליכה, הנתון לבעיות זיכרון עיתיות – תופעות ידועות לכל מי שמכיר אדם בעשור התשיעי לחייו.
מציאות מורכבת זו באה לידי ביטוי בשבוע שעבר, עם פתרון משבר תקרת החוב. אפילו היו"ר הרפובליקני של בית הנבחרים, קווין מק'ארתי, אמר שביידן היה "מאוד מקצועי, מאוד חכם, מאוד קשוח" במהלך המו"מ. ממש לפני ההצבעה על החוק, ביידן נתקל בשק חול באקדמיית חיל-האוויר ונפל. כל אחד בכל גיל עלול למעוד, אבל כאשר מדובר בנשיא בן 80 – הדבר מעורר שאלות בלתי רצויות מבחינתו. גילו מטריד את רוב האמריקנים ומדאיג מאוד את ראשי המפלגה הדמוקרטית.
לאחר חודשים של תחקיר אומר הטיימס, כי תדמיתו של ביידן נעה בין הקריקטורה של בובה הניתנת למניפולציה שמציירים הרפובליקנים, לבין מנהיג נחוש המוביל את העולם שמתארים עוזריו. אין ספק שהגיל גורם לו להאט, לעיתים דיבורו מבולבל והוא אף נראה מבוגר עוד יותר. אבל מי שנמצאים במגע שוטף איתו אומרים שהוא חד ובשליטה בפגישות, ומזכירים שפליטות פה מלוות אותו שנים. דיפלומטים אומרים שבמסעותיו ברחבי העולם הוא ערני מעמיתיו הצעירים ממנו. מחוקקים דמוקרטים מצביעים על רשימת הישגים ארוכה כהוכחה לכך שהוא עושה את עבודתו.
ביידן עצמו אומר שלגיטימי לדון בגילו, וטוען שזהו נכס ולא נטל. "אתם אומרים שאני עתיק? אני אומר שאני חכם", אמר לאחרונה. ועדיין, קשה שלא להבחין בשינוי. כסגן נשיא לפני 12 שנים, ביידן קיים מדי קיץ קרבות רובי מים עם ילדיהם של עוזריו ושל עיתונאים. כעת הוא מהלך באיטיות ובנוקשות.

לצמצם את העומס הפיזי
ביידן בקייב. תשע שעות לכל כיוון [צילום: אוון ווצ'י, AP]

במפלגה הדמוקרטית גורם גילו לחוסר נוחות. זהו הנושא היחיד עליו מדברים התורמים, אומר דמוקרט מוול סטריט. בארוחת ערב של מושלים וסנאטורים לשעבר, כולם בני דורו של ביידן, נאמר פה אחד שהוא זקן מכדי להתמודד שוב. ראשיהם של סניפי המפלגה מתקשרים לעיתים קרובות לבית הלבן לשאול מה מצבו הבריאותי.
בשיחות פרטיות מודים כמה אנשי ממשל, שהם מבצעים "התאמות" כדי שלא להטיל עומס פיזי על הנשיא המזדקן. צוותו קובע את רוב הופעותיו הפומביות לשעות 16:00-12:00, ומותיר את סופי השבוע חופשיים ככל הניתן. עם זאת, סגנית ראש הסגל, ג'ניפר או'מאליי-דילון, טוענת שהגיל אינו כופה שינויים ביומנו, המנוהל כמו של כל נשיא אחר. השוואה ליומנו של ברק אובמה מעלה, כי שניהם כמעט ולא הופיעו לפני עשר בבוקר. אבל שיעור ההופעות של אובמה אחרי 18:00 כפול מזה של ביידן.
עוזריו של ביידן מגבילים את מספר הראיונות שהוא מעניק, בהם הוא עלול לעשות טעויות מזיקות מבחינה פוליטית. מספר הראיונות ב-30 חודשי כהונתו הראשונים הוא רבע משל דונלד טראמפ וחמישית משל אובמה. רק רונלד רייגן וריצ'רד ניקסון קיימו פחות מסיבות עיתונאים ממנו ב-100 השנים האחרונות. הבית הלבן גם אינו מאפשר לתקשורת להציג שאלות לרופאו של הנשיא, בניגוד לנוהג של קודמיו.
בחודש פברואר פרסם רופא הבית הלבן, קווין או'קונור, דיווח בן חמישה עמודים ובו קבע, כי ביידן "כשיר לתפקיד וממלא בצורה מלאה את כל חובותיו בלא כל מגבלה". עם זאת, או'קונור גם ציין שהליכתו של הנשיא נוקשה יותר בשל שינויים בעמוד השדרה שלו. הוא הצהיר, כי אין ממצאים המלמדים על בעיה נירולוגית כמו שבץ, טרשת או פרקינסון. ביידן נוטל תרופות להסדרת קצב הלב ונגד כולסטרול, אסטמה ואלרגיות.
כמו רבים בגילו, ביידן חוזר שוב ושוב על אותם ביטויים וסיפורים, כולל כאלו שהם בעייתיים מבחינה עובדתית. במקביל, הוא רזה ובכושר טוב, מתאמן חמישה ימים בשבוע ואינו שותה משקאות חריפים. לעיתים מפגין ביידן יכולת עמידות מרשימה, כמו כאשר נסע תשע שעות ברכבת מפולין לקייב, בילה שעות בשטח ונסע תשע שעות חזרה. נסיעותיו לחו"ל השנה כיסו מרחק קצת יותר גדול משל אובמה בתקופה המקבילה.
כמה מידידיו של ביידן מתרעמים על השאלות לגבי גילו וטוענים שהן נובעות מכך שהתקשורת עוסקת בנושא ללא הרף. אחד מדוברי הבית הלבן, אנדרו בייטס, מפנה את תשומת הלב לכך שהקיצוניים שבין הרפובליקנים טוענים שביידן גבר על מק'ארתי בקרב תקרת החוב – "ואלה אותם קיצוניים שמתלוננים על גילו".

תאריך:  09/06/23   |   עודכן:  09/06/23
+"חברי הטוב ג'ימי מדיסון כתב אותו"
16:07 09/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביידן מתבדח על סוגיית גילו, מנהל אורח חיים בריא מאוד - אבל אי-אפשר להתעלם משינויים קטנים  ▪  ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק שני

ביידן מועד באקדמיית חיל האוויר [צילום: אנדרו הרניק, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני ג'ו ביידן המתקיימים במקביל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא אותו אדם
בוצקר  |  9/06/23 13:25
2
ג'ו ביידן - קופת חולים
א.ל. רמת-גן  |  10/06/23 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
סגנו של דונלד טראמפ מתייצב בגלוי מולו, לאחר הרקע הקשה ביניהם בעקבות אירועי 6 בינואר    הסקרים מעניקים לפנס אחוזים בודדים בעוד טראמפ מוביל בפער ניכר
איתמר לוין
מצליח לתקשר עם הבוחרים, מדגיש את גילו הצעיר ומעניק מקום מרכזי לאשתו    ניו-יורק טיימס בחמש תובנות מהקמפיין בשלוש מדינוצ
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על היתרון העצום של טראמפ במפלגה הרפובליקנית ועל חולשותיו של ביידן, ומציע לקוות שמישהו מהרפובליקנים יצליח
למרות הכל לגבור עליו
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מנתח את השקת הקמפיין של מושל פלורידה: אחרי התקלות המביכות, הוא הציג עמדות ניציות משל טראמפ בענייני חוץ ופנים כאחת
איתמר לוין
ההודעה צפויה בשיחה עם מאסק בטוויטר    מושל פלורידה מצוי בפיגור עצום מול טראמפ במאבק על מועמדות הרפובליקנים, ועיקר תקוותו - שטראמפ ייאלץ לפרוש בשל מצבו המשפטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il