X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ביידן מועד באקדמיית חיל האוויר [צילום: אנדרו הרניק, AP]
"חברי הטוב ג'ימי מדיסון כתב אותו"
ביידן מתבדח על סוגיית גילו, מנהל אורח חיים בריא מאוד - אבל אי-אפשר להתעלם משינויים קטנים ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק שני
שני ג'ו ביידן המתקיימים במקביל
איתמר לוין
האחד הוא נשיא חד, פיקח ומנהל משברים; השני הוא אדם בן 80 שאינו זוכר היכן גרים כל נכדיו * ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק ראשון
לרשימה המלאה

שאלת גילו של ג'ו ביידן איננה מבודדת, מדגיש ניו-יורק טיימס בכתבה הנרחבת שלו בנושא. דונלד טראמפ צעיר ממנו בארבע שנים בלבד והיה הנשיא הזקן ביותר עד ביידן; אם טראמפ ייבחר שוב, הוא יסיים את כהונתו מבוגר מכפי שביידן יסיים את שלו. בעת כהונתו של טראמפ עלו חששות לגבי בהירותו הנפשית ומצבו הגופני: הוא לא התאמן, אכל הרבה צ'יזבורגרים וסטייקים ומשקלו המדווח היה 110 ק"ג – הרבה מעל המתאים לגובהו (1.90 מטר).
לאחר שהתלונן שמעמיסים עליו יותר מדי עבודה בשעות הבוקר, טראמפ החל להגיע לחדר הסגלגל רק ב-11:00 ואף ב-11:30. את שעות הבוקר הוא בילה באגף המגורים, שם צפה בטלוויזיה, דיבר בטלפון או שחרר ציוצים נרגזים. מצבו הנפשי היה מזעזע במיוחד, טוען הפוסט: הוא היה בלתי יציב ומצב רוחו נטה להשתנות בקיצוניות; בדיקת התבטאויותיו העלתה שרמת הדיוק ירדה ומספר המילים פחת בהשוואה לצעירותו. עוזריו אמרו שהוא מתקשה לעבד מידע ולהבדיל בין אמת לבדיון. כמה מן השרים אפילו שקלו האם יש להפעיל את התיקון ה-25 ולהכריז על נבצרותו.
אולם, אולי בגלל התנהגותו הבומבסטית, הציבור אינו קושר את בעיותיו של טראמפ לגילו כפי שנעשה לגבי ביידן. סקר שנערך לאחרונה העלה, כי 73% חושבים שביידן זקן מדי לתפקיד, לעומת 51% בלבד שאמרו זאת על טראמפ.
ביידן מנהל את סדר יומו בצורה ממושמעת יותר מאשר טראמפ. ג'יל ביידן, המלמדת בקולג' הקהילתי של צפון וירג'יניה, קמה מדי יום בשעה שש. הנשיא קם שעה מאוחר יותר, אם כי הוא סיפר שמדי פעם החתול שלהם מטייל על פניו ומעיר אותו באישון לילה. הגברת הראשונה יוצאת לעבודה ב-07:20, בעוד הנשיא מתאמן עד 08:00. שעה לאחר מכן הוא מגיע לחדר הסגלגל לבוקר מלא בפגישות. בצהריים הוא בוחר בין סלט, מרק וכריכים.
לאחר ההופעות הפומביות של אחר-הצהריים, ביידן חוזר למגורים בסביבות 18:45; ארוחת הערב החביבה עליו היא פסטה, אם כי רעייתו דוחקת בו לאכול גם סלמון. מהשעה 20:00 בני הזוג יושבים יחדיו בסלון וקוראים את התדרוכים שהכינו להם אנשי צוותם. ג'יל הולכת לישון לרוב ב-22:30, וג'ו – חצי שעה מאוחר יותר.
אנשי הצוות אומרים, כי ברור שהנשיא קורא את התדרוכים, לאור השאלות שהוא מציב להם למחרת. "אין מישהו ששואל טוב יותר את השאלות כדי לרדת לעומקם של דברים ולמצוא את הבלופים", טוענת קצינת העיתונות של הבית הלבן, סטפני פלדמן. "הוא שואל שאלות קשות כיום בדיוק כמו לפני עשר שנים".

הולך בעקבותיו של רייגן
עבד פחות שעות מביידן [צילום: מנואל סנאטה, AP]

חלק ממי שמלווים את ביידן בחו"ל נדהמים מיכולתו לעמוד בקצב. כאשר ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, ביקשה להיפגש איתו בעת ביקורו בפולין, הוא דחס את הפגישה ללוח הזמנים העמוס. בדרכו חזרה מאירלנד הוא העדיף לנהל שיחות ארוכות באייר פורס 1 במקום לנוח. ועדיין, בפגישות G20 באינדונזיה אשתקד וביפן השנה, הוא דילג על ארוחות הערב לאחר ימים ארוכים בדרכים.
מי שמכירים אותו שנים אומרים לטיימס ששמו לב לשינויים קטנים. למשל: כאשר ביידן מתיישב, הוא מניח את ידו על השולחן כדי לשאת את משקלו, ורק לעיתים רחוקות מזנק על רגליו כפי שנהג. דיבורו כה רך, עד שלעיתים קשה לשמוע אותו. בנאומים נותנים לו עוזריו מיקרופון כדי שיחזיק אותו קרוב לפיו, גם אם לפניו מותקנת סוללת מיקרופונים.
עוזריו של ביידן טוענים, כי גם אם הוא עלול לשכוח לרגע שם או עובדה, זכרונו לפרטים עובד היטב. כאשר התכונן לנסוע לשנקסוויל שבפנסילבניה לציון 20 שנה להתקפות 9/11, הוא כעס כאשר עוזריו נתנו לו תוכנית שגויה. הוא היה בעבר באתר ההנצחה וידע שהתוכנית אינה הגיונית, משום שזכר כיצד המקום נראה.
פקידים בבית הלבן אומרים, שהדיבור על גילו של ביידן מוגזם ונובע מתמונות ברשת שלעיתים הן מזויפות או מוצאות מהקשרן. מדי שבוע מתקיימת שיחה עם קבוצה של בוחרים, הנשאלים מה שמעו על הנשיא – לטוב ולרע. לאחר שהוא נפל מאופניו בשנה שעברה, שתי המילים הנפוצות ביותר בשיחה היו "נפילת מאופניים" – מה שתסכל במיוחד את עוזריו, היודעים שטראמפ אפילו אינו מסוגל לרכוב על אופניים.
ביידן מתייחס לאחרונה בהומור עצמי לשאלת גילו. הוא הולך בעקבותיו של רונלד רייגן, אשר נבחר מחדש בשנת 1984 בהיותו בן 73, באומרו בעימות עם וולטר מונדייל: "אני לא אהפוך את הגיל לנושא בבחירות האלה. אני לא מתכוון לנצל לצרכים פוליטיים את צעירותו וחוסר נסיונו של יריבי" – אמירה שגררה צחוק מתגלגל אפילו מצידו של מונדייל.
בסעודת כתבי הבית הלבן בחודש אפריל, הבטיח ביידן למאזיניו שהוא תומך בתיקון הראשון לחוקה (המבטיח את חופש הביטוי), "ולא רק בגלל שחברי הטוב ג'ימי מדיסון [מהאבות המייסדים] כתב אותו". באירוע לרגל "יום הבא את ילדך לעבודה", ביידן העלה זכרונות מ"הימים שהייתי צעיר יותר, לפני 120 שנה". על סיפון אייר פורס 1 לפני כמה ימים הוא צחק על "כאשר סיימתי את התיכון, לפני 300 שנה".

תאריך:  09/06/23   |   עודכן:  09/06/23
+שני ג'ו ביידן המתקיימים במקביל
11:22 09/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האחד הוא נשיא חד, פיקח ומנהל משברים; השני הוא אדם בן 80 שאינו זוכר היכן גרים כל נכדיו  ▪  ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק ראשון

ביידן אתמול. ניהל מו"מ קשוח [צילום: סוזן וולש, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חברי הטוב ג'ימי מדיסון כתב אותו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דוגמא לעיתונאי שפועל מטעם
Q  |  9/06/23 21:52
2
ארה"ב לאוקראינה-לפוצץ הגרעין
חשדנית  |  9/06/23 23:32
3
מי שלא מכיר את הסיפור מאחורי
חשדנית  |  10/06/23 00:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
סגנו של דונלד טראמפ מתייצב בגלוי מולו, לאחר הרקע הקשה ביניהם בעקבות אירועי 6 בינואר    הסקרים מעניקים לפנס אחוזים בודדים בעוד טראמפ מוביל בפער ניכר
איתמר לוין
מצליח לתקשר עם הבוחרים, מדגיש את גילו הצעיר ומעניק מקום מרכזי לאשתו    ניו-יורק טיימס בחמש תובנות מהקמפיין בשלוש מדינוצ
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על היתרון העצום של טראמפ במפלגה הרפובליקנית ועל חולשותיו של ביידן, ומציע לקוות שמישהו מהרפובליקנים יצליח
למרות הכל לגבור עליו
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מנתח את השקת הקמפיין של מושל פלורידה: אחרי התקלות המביכות, הוא הציג עמדות ניציות משל טראמפ בענייני חוץ ופנים כאחת
איתמר לוין
ההודעה צפויה בשיחה עם מאסק בטוויטר    מושל פלורידה מצוי בפיגור עצום מול טראמפ במאבק על מועמדות הרפובליקנים, ועיקר תקוותו - שטראמפ ייאלץ לפרוש בשל מצבו המשפטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il