X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלימות ובריונות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
יריקה בפרצופה של הדמוקרטיה
חלק מאלו שלמדו לימודי ליבה, חלקם פקדו את האקדמיה, חלקם לבשו מדים, זכו לדרגות ועיטורים בצבא, אינם מכירים את השיעור הראשון, המבוא לאזרחות אינם יודעים ומבינים מהי דמוקרטיה ומהותה

ובימינו אנו אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה. הדמוקרטיה הישראלית החסינה והאיתנה חייבת בימים אלה לעמוד על נפשה ולהתגונן כנגד חלק מאלה אשר באמתלה של הגנה עליה, רומסים ודורסים אותה ברגל גסה, מחללים אותה במעשיהם האנטי דמוקרטיים בעליל.
מי יעמוד בפרץ מול תאי ההמרדה הקיצוניים, מול מופעי הבריונות המאיימים על הדמוקרטיה הישראלית המתגוננת? משטרת ישראל אשר מכילה את אירועי האלימות והבריונות? הפרקליטות אשר בחרה צד באופן מובהק? התקשורת אשר רובה ככולה עסוקה בהפחת רוח במחאה בתקווה להחליף את הממשלה ולא דרך הקלפי?
מופעי האימה הנחשפים לעין כל חדשים לבקרים, הם הכל חוץ מדמוקרטיה. מופעי אלימות, בריונות, תוקפנות, ביזוי והסתה בלתי פוסקים לצד מופעי רדיפה אישית וסתימת פיות מוחלטת נגד נבחרי ציבור המזכירים משטרים פאשיסטיים שהחלו את תהליך התדרדרותם באופן הדומה לזה המתרחש בימים אלה במדינת ישראל הדמוקרטית, המתגוננת אל מול מיעוט אלים ובריוני.
כל המהין לחשוב אחרת מהנדרש והמצווה על-ידי הוד מעלתם "הדמוקרטים "בעלי הדעה האחת ואין בילתה" מוקע מייד אל עמוד הקלון בכיכר העיר ונסרק במסרקות של ביזוי, השפלה, שנאה ועלילות כזב.
אני תוהה ביני לביני מדוע רשויות האכיפה אינם מונעים את התוקפנות והאלימות כלפי נבחרי ציבור. מדוע אינם מגיבים כמצופה על-פי החוק מול הבריונים המגיעים עד למרחק אפס מנבחרי הציבור. זכות המחאה חשובה מאין כמותה ברם, בחברה דמוקרטית אין זכות לאלימות ולבריונות.
חופש הביטוי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה וזכות בסיסית. אפשר ומותר, גם אם לא מכובד ולא נעים, להשתלח, לצרוח, לחרף ולגדף, בגבולות המותר כנגד נבחרי ציבור. אמירות כאלה מכל כיוון מעוררות שאט נפש, מעלות קבס, אך זו הדמוקרטיה.
אסור בתכלית האיסור לזעוק במגפון לתוככי אוזנו של נבחר ציבור, אסור בתכלית האיסור לירוק על נבחר ציבור ולפגוע בלבושו, אסור בתכלית האיסור להדהד שקר ורמייה, ליצור תרמית כזב ושקר בוטה, להשתמש בו לאחר מכן כאמת צרופה או שמא אמת לשעתה, עיין ערך, תנועת החיוך של השר עמיחי שקלי למפגינים והפרשנות השקרית והמעוותת של חלק מהתקשורת ונבחרי הציבור מהאופוזיציה.
חלל ריק
וכך, חלק מאלו שלמדו לימודי ליבה, חלקם פקדו את האקדמיה, חלקם לבשו מדים, זכו לדרגות ועיטורים בצבא, אינם מכירים את השיעור הראשון, המבוא לאזרחות. אינם יודעים ומבינים מהי דמוקרטיה ומהותה.
ברית הבריונים הפועלת במלא עוצמתה כוללת את מחלקת הייצוא החדשה שהוקמה באחרונה של ייצוא שנאה ואיבה, ייצוא דיבת הארץ ואזרחיה בעולם, העניקה גושפנקא בחסות חלק מכלי התקשורת, חלק מראשי האקדמיה, חלק מראשי המשק, להבאשת ריחה של המדינה וליצירת אנרכיה ותחושת כאוס מדומה.
מסעות הרדיפה והציד אחרי נבחרי הציבור מסלימים מיום ליום, מסע סתימת הפיות וההשתקה מתעצם מיום ליום, במסעדות, בבתי המלון, על מפתן דלתות הבתים, בכינוסים, בחו"ל. אל מול ברית הבריונים ניצב חלל גדול וריק, חלל של אנשים הרואים בעיניים כלות את החורבן, שומעים בלב כבד את פרסות סוסי המחריבים, מזהים את הלהט ושומרים על שתיקה מאימת ברית הבריונים. שתיקתם המחרידה של ראש האופוזיציה, ונבחרי ציבור מהאופוזיציה, בהם דמויות ראויות ביותר, מאכזבת ומדאיגה.
האלם שתקף את נשיאת בית המשפט העליון מול מופעי האימים, שתיקתם של שופטי בית העליון בדימוס, ראשי האקדמיה הדוממים, אנשי הרוח הישראלים שסכרו מרצון פיהם, מעוררים חרדה גדולה מההתקרנפות הכללית, שתיקה המעניקה רוח גבית לאלימות ולבריונות. אנשים הגונים בכל מוקדי ההשפעה במדינת ישראל נאלמים דום אל מול מופעי האימה, נמצאים בבהלת אל מול הטרפת מתרחשת ואין עוצר באין בולם.
מסע החורבן שמבקשת חבורת ברית הבריונים להמיט על מדינת ישראל הוא כאין וכאפס אל מול תרבות ההשתקה וסתימת הפיות אשר קנתה לה שביתה בחודשים האחרונים, מאז הקמת ממשלת ישראל הנבחרת. הבריונים, על שלל חולצותיהם, שואבים עידוד מהאימה שהצליחו להלך על חלק מאזרחי מדינת ישראל, מעודדים מהרוח הגבית המעניקים להם השותקים והדוממים, מסלימים מעת לעת את פעולותיהם האנטי דמוקרטיות.
הבריונים הזוכים לתמיכת מוקדי הכוח וההשפעה בישראל, כולל גורמי אכיפת החוק, מעודדים מרי אזרחי, מלחמת אחים, סרבנות, המרדה, הסתה נפשעת, רדיפות אישיות, אמירות שאינן לגיטימיות בשיח דמוקרטי, מהלכים אימים על נבחרי ציבור באיומים מפורשים.
הצביעות באכיפה הבררנית זועקת עד לב השמיים, ואין הגון אחד במחנה האחר שיקום ויצביע על המלך העירום, על הצביעות הנוראה, על החרפה של דורסי הדמוקרטיה. ברית הבריונים קמה והייתה בין חלק ממערכות הכוח וההשפעה במדינת ישראל לבין קומץ הבריונים הזוכים להכלה מעוותת על-ידי חלק ממוקדי ההשפעה במדינת ישראל הדמוקרטית.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  14/06/2023   |   עודכן:  14/06/2023
+נעילה אדומה בבורסה; השקל נחלש מול הדולר
19:28 14/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הדרמה הפוליטית שהתרחשה היום בכנסת הביאה לירידות שערים במדדים המובילים בבורסה, ולהתחזקות הדולר אל מול השקל אחרי שהמטבע הישראלי כבר הספיק לרשות התאוששות מסוימת

שער הדולר: 3.59 שקל [צילום: פלאש 90]
+נתניהו לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים והתירוצים
14:55 14/06/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גנץ אמר אתמול שאם הקואליציה תבחר שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים, הוא יפוצץ את השיחות. טוב, זה לא קרה, אבל הוא ממשיך לאיים. אז אני אומר לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים, אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים - שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף-סוף להסכמות".

+תם הליך ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים
12:17 14/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הקואליציה מנסה לדחות את מינוי חברי הוועדה ותצביע נגד המועמדים  ▪  ישראל ביתנו תומכת בהצבעה לטלי גוטליב  ▪  המחנה הממלכתי: מצביעים בעד אלהרר בלבד  ▪  גנץ: "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לא נשב לשיחות בבית הנשיא"  ▪  לפיד: "נתניהו הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות"

נתניהו היום בכנסת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+ראשי המערכת הבנקאית קוראים לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים
08:52 14/06/23  |  איציק וולף

ראשי חמשת הבנקים הגדולים ומנהלים בכירים במשק הישראלי קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוודא שלוועדה לבחירת שופטים תיבחר גם נציגת האופוזיציה.
על המכתב חתומים המנכ"לים ויושבי הראש של הבנקים הגדולים, ושל החברות שופרסל, ישרוטל, תנובה ופייסבוק ישראל.

+מסתמן: נציגת האופוזיציה תיבחר לוועדה
08:19 14/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בשעה 11:30 תחל בכנסת ההצבעה החשאית על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים  ▪  נתניהו תומך בבחירת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה, אך חברי כנסת ממפלגתו קוראים לבחור שני נציגי קואליציה  ▪  ההערכה: נתניהו יבטיח ללוין, סמוטריץ' ובן-גביר העברת חוק היועמ"שים וצמצום עילת הסבירות בכנס הקיץ הנוכחי

האם ייבחרו שני נציגים לקואליציה [צילום: אוליביה פיטוסי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
בשעה 11:30 תחל בכנסת ההצבעה החשאית על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים    נתניהו תומך בבחירת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה, אך חברי כנסת ממפלגתו קוראים לבחור שני נציגי קואליציה    ההערכה: נתניהו יבטיח ללוין, סמוטריץ' ובן-גביר העברת חוק היועמ"שים וצמצום עילת הסבירות בכנס הקיץ הנוכחי
מרדכי ליפמן
תנועת המחאה, המטרה האמיתית נחשפת: ריסוק ה"ביחד" הישראלי/יהודי    הסיסמה? "לא לא... לא אחים, לא אחיות"
איציק וולף
עד ל-9 ביוני קיבל 2.08 מיליון שקל בתרומות 'גדולות' וכ-295 אלף שקל בתרומות נמוכות מאלף שקל    בין התורמים הכבדים לקמפיין של עמית בכר לראשות לשכת עורכי הדין - שולמית וזאב מוזס שתרמו חצי מיליון שקל ודוריס ארקין שתרמה סכום זהה    מתתיהו ומרב זינדר תרמו 356 אלף שקל
איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי ויו"ר ש"ס דנו בהצעות פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בנושא הרפורמה המשפטית    דיווח: נשיא העליון לשעבר, אהרן ברק, שוחח בנושא עם בכירים במערכת הפוליטית
דן מרגלית
הממשלה אישרה הגשת חוק לכנסת האוסר העלבת חרדים    זה האפרטהייד . כי מה עם העלבת מפגינים ב"שמאלנים בוגדים"? ומה עם עלבונות כלפי כל ערבי בישראל ומחוצה לה? והעלבת כל להט"ב ביחד ולחוד? זה כשיר? זה כשר? איזו ממשלה גזענית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il